Pøbler blir utestengt (Brann-RBK kampen)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

Pøbler blir utestengt (Brann-RBK kampen)

Brann utestenger pøbler

Eggkasting, tenning av bluss og ramponering av stolseter. Brann-ledelsen er rasende og lover å kaste pøblene ut fra Stadion.

Dette er uhyre skuffende. De ødelegger for ingen andre enn oss. Vi har sikret oss bevismateriale i form av bilder og video. Vi nøler ikke med å utestenge de som står bak og de vil ikke få kjøpe partoutkort neste år, sier daglig leder Bjørn Dahl til Bergensavisen.

Flere alvorlige episoder under Branns hjemmemøte med Rosenborg gjorde kvelden enda dystrere for Dahl. Det ble tent bluss flere steder på tribunene, en rekke stolseter ble sparket i stykker og gjenstader ble kaste inn på banen. Det mest alvorlige var da Steffen Iversen ble truffet i brystet av et egg.

Sikkerhetsansvarlig på Stadion, Knut Iversen, sier til BA at de som sto bak kastingen umiddelbart ble fanget og kastet ut av Stadion.
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

Jeg tror også Brann får bot fra NFF pga av dette, samt blussinga.

Noen som la merke til storskjermen? Virka som den var live. Er dette lov?

Kommentar

• Kølla Riisa
      Seniormedlem
      • Jun 2004
      • 1021

Hvis de får bot blir det jo får dårlig sikkerhet og ikke kun for blussinga. Eggkasting, ødeleggelse av stoler, kasting av gjenstander generelt og ulovlig storskjermbruk.

Ganske sikker på at de viste den episoden i 1.omgang da Brann skulle hatt straffe på storskjerm, var ihvertfall en voldsom reaksjon fra publikum.

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2004
        • 1470

Opprinnelig skrevet av iL
        Jeg tror også Brann får bot fra NFF pga av dette, samt blussinga.

Noen som la merke til storskjermen? Virka som den var live. Er dette lov?
        Det er vel bare (egenredigerte) repriser de ikke har lov til å vise ?
        "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa

Ganske sikker på at de viste den episoden i 1.omgang da Brann skulle hatt straffe på storskjerm, var ihvertfall en voldsom reaksjon fra publikum.
          Skal ikke se bort fra at dette bidro til at en lettpåvirkelig Tommy Skjerven dømte et billig straffespark senere i kampen.

Kommentar

• iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
            Hvis de får bot blir det jo får dårlig sikkerhet og ikke kun for blussinga.
            Har jeg mistforstått noe?

Blussing er ikke lov, og det er da det man får bot får?

Kjører man for fort får man da bot for det, og ikke at man ikke hadde bilbelte på, det blir i såfall en tilleggsbot.

Kommentar

• Kølla Riisa
              Seniormedlem
              • Jun 2004
              • 1021

Har jeg mistforstått noe?

Blussing er ikke lov, og det er da det man får bot får?
              Det er ingen som har fått bot for blussing i Norge, da ser jeg bortfra RL hvor NFF ikke styrer.
              Klanen fikk 15000,-, men det var primært for banestorming.

Det er en sovende regel. Mer skal ikke jeg si om saken.

Kommentar

• Kølla Riisa
                Seniormedlem
                • Jun 2004
                • 1021

Skal ikke se bort fra at dette bidro til at en lettpåvirkelig Tommy Skjerven dømte et billig straffespark senere i kampen.
                Ja, det skal man absolutt ikke. RBK fikk bot tidligere i år for ulovlig bruk av storskjerm. Hvis Brann brukte det ulovlig igår kan det jo bli spennende å se om NFF følger linja de har lagt seg på.

Kommentar

Working...