Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rosapanter
    Medlem
    Hoffnarr
    • Jan 2007
    • 40

Opprinnelig skrevet av Torolf
    Hvorfor sladde ansikter?
    Må jo det, kunne jo være noen som kan kjenne de igjen.
    De er jo vant med og hjemme seg her på forumet, med sine meninger

Kommentar

• Rosapanter
      Medlem
      Hoffnarr
      • Jan 2007
      • 40

Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Jeg blei ikke sjikanert på tribunen ,men på en pub i Lillestrøm...Jeg har nok sikkert litt skyld i dette selv også. Jeg elsker jo og provosere litt her på nettet da....Men dette er ting som ikke bør/skal skje.....Håper det var første og siste gang i år og at vi nå står samla resten av sesongen
      Kom dette fra hjerte så tar jeg av hatten for deg, voksent skrevet

Kommentar

• Superstefan
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 2180

Opprinnelig skrevet av Seb.R
        Seansen ble også filmet av tribunelivskameraet til Kreativ Kanaris - i tillegg til at flere fotografer knipset i hutt og pine.
        Opprinnelig skrevet av veiron
        Da synes jeg det hele burde blitt lagt ut så diskusjonen om HVA som skjedde kunne ta slutt en gang for alle. Bare sladd ansikter.
        Har nå sett igjenom den andre slosskampen på video og kan forklare hva som skjer. 1 mann i LSK drakt er i munnhuggeri med en i grønn/grå jakke. Du ser tydelig at mannen i grønn jakke tar tak og sender ett slag mot mannen i gult.

Jeg ser ikke om mannen i grønt treffer mannen i gult men ser slik ut på video. Mannen i gult hopper mot mannen som slo og ramler ned flere rader.Han holder han fast til LSK sikkerhet og politiet kommer, Nederst står en gutt som ser ut får beinet sitt i klem.

Personer her inne som sier mannen i gult startet bråket juger eller har sett feil. Skulle gjerne lagt ut filmen til alle mann men velger og sende filmen til LSK sikkerhet med Frode i spissen.

Håper vi kan legge saken død, og de som er skyldig for sin straff.

(Er det noen som tviler på det jeg skriver driter jeg meget i det da jeg har videobevis liggenes forran meg NUH.)

Ha en fortsatt fin mandag
        Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

Opprinnelig skrevet av Rosapanter
          Kom dette fra hjerte så tar jeg av hatten for deg, voksent skrevet
          Jepp kom fra hjertet det ,,,,,, håper at vi nå er kvitt di som bråka på kampen(vi har vel navna og jeg tror alle er enige i at det som skjedde var idiotisk uansett undergruppe tilhørighet) og at vi nå alle kan se framover til neste kamp....Vi er ikke tjent med alt dette styret i etterkant..:???:

Kommentar

• Henrik
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2006
            • 2110

Opprinnelig skrevet av Superstefan
            Har nå sett igjenom den andre slosskampen på video og kan forklare hva som skjer. 1 mann i LSK drakt er i munnhuggeri med en i grønn/grå jakke. Du ser tydelig at mannen i grønn jakke tar tak og sender ett slag mot mannen i gult.
            Virker som om Jordbakkes "alternative" versjon var den korrekte

Kommentar

• egil
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1119

Opprinnelig skrevet av Superstefan

Jeg ser ikke om mannen i grønt treffer mannen i gult men ser slik ut på video. Mannen i gult hopper mot mannen som slo og ramler ned flere rader.Han holder han fast til LSK sikkerhet og politiet kommer, Nederst står en gutt som ser ut får beinet sitt i klem.

Personer her inne som sier mannen i gult startet bråket juger eller har sett feil. Skulle gjerne lagt ut filmen til alle mann men velger og sende filmen til LSK sikkerhet med Frode i spissen.

Håper vi kan legge saken død, og de som er skyldig for sin straff.

(Er det noen som tviler på det jeg skriver driter jeg meget i det da jeg har videobevis liggenes forran meg NUH.)

Ha en fortsatt fin mandag

Her kommer det altså frem at det Halvor Jordbakke har lagt frem her på forumet var den riktige versjonen.

Jeg er ikke overrasket at det var en i SKF gjengen som slo først også i den andre slosskampen for å si det sånn. Den første slosskampen var et rent overfall fra en SKF`er i følge øyevitner, og inneholdt grov vold.

Det at personer i SKF (evt. sympatisører) forsøker å bagatellisere egne handlinger har vært et mønster lenge. Bortforklaringer på løpende bånd. Vi er drittlei. Jeg synes dere har skadet LSK sitt omdømme lenge nok nå.
              KFL - medlem nr 23

Kommentar

• egil
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1119

Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                Bråket var allerede stoppet og de skyldige var tatt hånd om.
                Plutselig stormer en eller to med lsk- effekter nedover stolradene og går til angrep på en som stod igjen der bråket oppstod. De faller ned noen stolrader til og ender opp nede ved jk. Å anngripe medsupporterer er totalt idiotisk enten man er skf eller helt vanlig supporter.

Her er et eksempel på bortforklaringene deres.
                KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

Det er på tide å få utestengt alle neandertalere som ønsker å sloss i forbindelse med LSK sine kamper, og allle som ønsker å assosiere seg med slike.

Gjerne på livstid.

Kommentar

• Bondern
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Mar 2004
                    • 150

Opprinnelig skrevet av Zeberdee
                    Ikke si at du har tenkt å starte en diskusjon rundt det IGJEN? Går dere aldri lei??

Å ikke kom å si at ting har blitt værre eller dårligere etter at f.eks ultras gruppene ble dannet... Har vell aldri vært så mye folk på borte turer etter at UFC starta opp.. Ikke minst liv på tribunen. Hvis noen mener at det ikke har kommet NOE posetivt ut av hvertfall ultras grupper(inger) så blir jeg faen meg skuffa. Greit det har vært noen episoder utenfor der enkelt personer med og uten tilhøringhet til disse milijøene har vært innblandet i uheldige episoder. Men det har faen meg folk med tilknyttning til KFL også hatt. Men så klart, det er jo mye mere spennende for både media og mannen i gata at såkalte ultras, hooligans, casualts går ugang, pga det ikke er et kjent begrep her i norge. Bare se på kampen i går. Hvor mye bedre har ikke kjernen blitt etter at Ultras nidaros ble til? De klarer det helt fint. Tror ikke det er noe fryktelig mye mindre tull der. De har da blussa på åråsen mm. De får fortsatt være gruppe, fortsatt bruke effekter og får fortsatt lage et helvetes liv.. Noe de kommer til å tjene på til slutt. Synes LSK/KFL er feige som ikke tørr å la andre kulturer en akkurat den ola normann greiene KFL vil kjøre få en sjans å vokse. Neida, her skal de halshugges så fort de ikke kler seg i artige hatter og har noe mere futt i seg på tribunen.. Synd å se at folk tenker så A4.

Det som skjedde på lørdag skulle ALDRI har skjedd, uavhengi av hvem som startet, hvem som avsluttet eller hva de var kledd i. Episoden er rett og slett en skam. MEN så er det dette med at folk absolutt må dra ALLE under en kam så da blir det en helt ny diskusjon som ikke har noe med dette å gjøre. Å får å være ærlig er jeg dritt lei de diskusjonene om ultras osv. Blir for dumt å skulle dra igang det IGJEN når ultras faktisk ikke har noe med denne saken å gjøre en gang ...
                    Du misforstår meg. Jeg sier IKKE at Ultras eller andre har startet bråk og du bekrefter min påstand, nemlig at mannen i gata og media og andre blir provosert av hva de kanskje bare tror det er. Fint at det har blitt mere liv etter at Ultras kom til, det vet jeg ingenting om. Men HVORFOR må det være en undergruppe for å lage slikt liv? Kan ikke de samme personene lage det samme livet uten å kalle seg ultras, ha logoer som minner om Boot boys og dermed skremme/provosere/forundre menigmann (som meg) og media og andre. Som sagt, jeg nærmest driter i hvem som har gjort hva. Jeg misliker hvordan det ser ut utenfra og hvordan det derfor skader LSK.
                    My cat's breath smells like catfood.
                    -R.Wiggum

Kommentar

• Dandy
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2004
                      • 346

Syntes det er på tide å la saken være jeg nå... Mandag, ny uke, snart match Se fremover og la andre ta seg av saken videre, ingen ting kommer godt ut av dette!
                      UFC 05!

Kommentar

• superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

Opprinnelig skrevet av Dandy
                        Syntes det er på tide å la saken være jeg nå... Mandag, ny uke, snart match Se fremover og la andre ta seg av saken videre, ingen ting kommer godt ut av dette!

Høres ut som en god idè! La oss feie problemene under teppet!

"Andre" skal ikke ta seg av saken - dette er ett KFL/LSK problem. Det er helt naturlig at det diskuteres her. At det kan oppleves ubehagelig for enkelte er ingen grunn til å ikke diskutere det.
                        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Seb.R
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 4159

Opprinnelig skrevet av TwentyThirteen
                          Nå har vel mange av disse skrevet under på de nye reglene og
                          da er de jo ifølge tidligere uttalelser fra styret og lsk velkommen som enkelt personer. Hvorfor skal man utestenge de som oppføret seg som alle andre? Finnes nok av andre folk i KFL, uansett hvordan de går kledd som er relativt tilbøyelige for vold, det være seg på byen,hjemme med kjerringa eller på fotball kamp. Skal disse også utestenges uten at de har gjort noe?
                          Når noen skriver under på det dokumentet være seg om de mener det eller ikke, så bør Lsk også holde det de lover så lenge ikke disse personene gjør noe.
                          Syntes du dette er urimelig?
                          Seriøst, hvordan klarer du å motargumentere et forslag mot å utestenge individer som ønsker å lage bråk i sammenheng med LSKs kamper? Helt utrolig.
                          www.sebastianramsland.com
                          www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• egil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1119

Nå har vel mange av disse skrevet under på de nye reglene og
                            da er de jo ifølge tidligere uttalelser fra styret og lsk velkommen som enkelt personer. Hvorfor skal man utestenge de som oppføret seg som alle andre? Finnes nok av andre folk i KFL, uansett hvordan de går kledd som er relativt tilbøyelige for vold, det være seg på byen,hjemme med kjerringa eller på fotball kamp. Skal disse også utestenges uten at de har gjort noe?
                            Når noen skriver under på det dokumentet være seg om de mener det eller ikke, så bør Lsk også holde det de lover så lenge ikke disse personene gjør noe.
                            Syntes du dette er urimelig?

Her er utdrag fra tribunereglene;

REGLEMENT OM ADGANG FOR PUBLIKUM TIL ÅRÅSEN, EFFEKTER M.V.

§ 4 Uønskede grupper
                            Casualsgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som opptrer som casuals vil bli bortvist fra Åråsen.

---------------------------------------------------------------

LSKs opplegg og regler for bortekamper 2009:
                            - Bortefeltene har de samme opplegg og regler som på Åråsen/Kanari-Feltet.
                            Personer som ev ikke er medlem i KFL/LSK må rette seg etter de reglene som er fastsatt.
                            - KFL og LSK skal være en enhet sesongen 2009. Alle casual, ultras eller grupper som ser seg selv som alternative til KFL/LSK er uønsket på bortefeltene. Personer som har vært med, eller tilhørt fellesskap som disse tidligere,
                            kommer inn som enkeltpersoner, ikke som eventuelt en ny gruppe eller rester av den gamle

SKF personer skal således i utgangspunktet ikke slippe inn, ihvertfall slik jeg tolker reglene. Hva som har skjedd i forkant av Stabæk kampen vet jeg ikke.
                            KFL - medlem nr 23

Kommentar

• MoBee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 958

De som det viser seg laget bråk skal utestenges.

Kommentar

• TwentyThirteen
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Oct 2007
                                • 49

Opprinnelig skrevet av MoBee
                                De som det viser seg laget bråk skal utestenges.
                                Det sier jeg ikke noe på heller, men jeg mener det blir feil å da utestenge de som hadde en tilknytting til SKF i fjor da de ikke har gjort noe og
                                faktisk har inngått en avtale med LSK og KFL som de sålangt har holdt.
                                DET er poenget mitt

Kommentar

• MoBee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2004
                                  • 958

Den ser jeg, men for å få til en slik forståelse hos folk flest må dere roe ned den bortforklaringsgreia og heller bare si: greit, de tre dreit seg ut og må ta konsekvensene.

Kommentar

• egil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1119

Det sier jeg ikke noe på heller, men jeg mener det blir feil å da utestenge de som hadde en tilknytting til SKF i fjor da de ikke har gjort noe og
                                    faktisk har inngått en avtale med LSK og KFL som de sålangt har holdt.
                                    DET er poenget mitt

Jeg mener det er himmelvid forskjell på SKF og de andre grupperingene, da SKF har voldsutøvelse som en del av pakka si.

For tidligere medlemmer av SKF bør KFL/ LSK nesten foreta "dybdeintervjuer" slik at en blir overbevist om at en har tatt et oppgjør med sin fortid. Undertegning på et papir blir alt for enkelt.

Det så vi et godt eksempel på nå på lørdag. 45 minutter tippeligafotball og helvete brøt løs.
                                    KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Jan Banan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 809

Opprinnelig skrevet av veiron
                                      Kjære Banan, jeg må si meg enig med Tullebukk her! Det bidrar vel heller til at casualsfolka blir enda mere aggressive ovenfor oss vanlige supportere og at de føler seg enda mer i opposisjon med oss.
                                      Mer i opposisjon?

De spytter allerede på alt en "normal" supporter står for. Kan ikke se noen grunn til å jatte med dem for at de skal føle seg hjemme i KFL.
                                      Last edited by Jan Banan; 16.03.2009, 16:27. Begrunnelse: Skrivefeil
                                      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

Stuart Baxter har forstått det.

Kommentar

• egil
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1119

Spørsmål til styret;

Er det sånn at alle utestengte fra SKF i fjor nå har undertegnet på et papir, og er velkomne til Åråsen "som enkeltpersoner"?

Er det eventuelt noen som ikke har undertegnet?

Hvor mange er per dags dato utestengt?
                                        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

Poenget er at de har skrevet under på noe, både ufc/ul/skf og sikkert fler,
                                          da mener JEG hvertfall at de blir feil når folk roper ut at hele gjengen skal utestenges.
                                          Hvis de opptrer som en gjeng, er det alene nok til å utestenge dem, da det er et brudd på reglementet de har undertegnet, uavhengig av om de har gjort noe annet galt.

Kommentar

Working...