Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HolterKanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 1603

Opprinnelig skrevet av Nordby
    Ser du virkelig ikke poenget? Jeg forsøker ikke å si at jeg støtter vold bla bla. Jeg forsøker å poengtere at selvom din kompis, og dine venner har vært bort i det, så betyr ikke det at SKF er dophuer, uansett hvor mye faenskap de finner på.
    Det er heller ikke det jeg sier... Det jeg sier, (som jeg tydligvis ikke klarte å formulere riktig) er at jeg vet at det brukes cola innad i casuals-miljøet... Dette fordi cola gir en rus som gjør at man ikke frykter noe som helst. Man kunne sikkert brukt andre midler, men gutta er jo "pent kledde" og har råd til skikkelige saker.

Skal absolutt ikke konkludere med at han/de som sloss var rusa på noe som helst annet enn gleden over at serien er i gang igjen, men ville få frem at det ikke er utenkelig at personen kunne ha tatt noe annet
    ***Større baller enn vett***

Kommentar

• Nr.10
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 597

Opprinnelig skrevet av Kanariz
      Får ta bilde av alle sammen og stenge de ute. Hvis du selv sier du er en "Casuals" så har du ingenting på en fotball arena å gjøre, uansett om du har gjort noe eller ikke.

Hadde det vært drakt påbud på Kanarifeltet så hadde vi sluppet disse
      Casuals også populært kalt cazualzzz, kejsuals og casualties er et stempel du får i pannen. Dette er et stempel man får ufrivillig. Har aldri hørt noen som kaller seg casuals i Lillestrøm.
      Hvem som er med i spøkelsesgrupperingen SKF veit jeg heller ikke, men tror også her det dreier seg om et tildelt "stempel". Men hvis det nå er sånn at det var 4 stk SKF'ere som ble tatt for episodene i gymsalen, så er vel mye av problemet løst. Kan ikke være mange igjen da.. Eller var det flere av de som stod rundt der?
      Selv var jeg ute og trakk litt "frisk"luft i pausen,så fikk ikke med meg hva som skjedde.
      Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

RÅGG 19116

Kommentar

• egil
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 1119

Opprinnelig skrevet av Nr.10
        Casuals også populært kalt cazualzzz, kejsuals og casualties er et stempel du får i pannen. Dette er et stempel man får ufrivillig. Har aldri hørt noen som kaller seg casuals i Lillestrøm.
        Hvem som er med i spøkelsesgrupperingen SKF veit jeg heller ikke, men tror også her det dreier seg om et tildelt "stempel". Men hvis det nå er sånn at det var 4 stk SKF'ere som ble tatt for episodene i gymsalen, så er vel mye av problemet løst. Kan ikke være mange igjen da.. Eller var det flere av de som stod rundt der?
        Selv var jeg ute og trakk litt "frisk"luft i pausen,så fikk ikke med meg hva som skjedde.
        De som er med i spøkelsgrupperingen SKF er de 25 personene som danset med brigade rød og hvit foran FFK hjemmekampen i fjor, så da er det vel omlag 21 personer igjen. Legg forøvrig merke til hvilket nummer innlegget mitt fikk...... Neppe tilfeldig.....
        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Kanariz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 2507

Opprinnelig skrevet av Nr.10
          Ufrivillig og ufrivillig. Tror de ser på seg selv som casuals, de har nok mest sannsynlig blitt inspirert av de engelske miljøene, filmer som "Hooligians" og "Footbal facktory" eller hva de nå heter har nok gjort et lite inntrykk.

Dette er noe som er nytt i Norge, og de blir bare fler og fler, om 5 år er sikkert SKF en gjeng på langt over 100.

Kommentar

• Nr.10
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2006
            • 597

At du er Satan sjøl var ikke noen bombe

RÅGG 19116

Kommentar

• Nr.10
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 597

Ufrivillig og ufrivillig. Tror de ser på seg selv som casuals, de har nok mest sannsynlig blitt inspirert av de engelske miljøene, filmer som "Hooligians" og "Footbal facktory" eller hva de nå heter har nok gjort et lite inntrykk.

Dette er noe som er nytt i Norge, og de blir bare fler og fler, om 5 år er sikkert SKF en gjeng på langt over 100.
              Håper det ikke er det!

RÅGG 19116

Kommentar

• Petter Ø
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3008

Opprinnelig skrevet av Dandy
                Syntes det er på tide å la saken være jeg nå... Mandag, ny uke, snart match Se fremover og la andre ta seg av saken videre, ingen ting kommer godt ut av dette!
                Helt enig. Nå som sanheten har kommet fram kan trenger vi ikke diskutere Stabækkampen mer hverfall.

Jeg har full tiltro til at LSK gir de skyldige en passende straff(utestengelse minst resten av sesongen)
                Petter Ø - Kreativ Kanaris
                http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• Petter Ø
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3008

Opprinnelig skrevet av Nordby
                  Har en bekjent fra holter. Han er pedofil, så jeg vet mye om holter, og hva dere gjør...

Edit: Vil legge til at jeg ikke støtter det som skjedde på lørdag, for å klare opp litt.
                  Jeg hater Holter, men det var bare et latterlig innlegg Nordby.

Kan du ikke legge til at du ikke støtter SKF, casuals og fotballvold i samme slengen?
                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• gj
                    Seniormedlem
                    • Nov 2003
                    • 3360

Dersom de aktuelle personene også faktisk er medlemmer i KFL (selv om jeg tviler) håper jeg organisasjonen nå kan vekke til live den sovende paragraf 6 i vedtektene våre.

Kommentar

• HolterKanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 1603

Bedre å bo i Holter enn å bo i Wannabe-Oslo ca 1 mil øst herfra (EN SPØK!!!, i tilfelle noen misforstår)
                      ***Større baller enn vett***

Kommentar

• JonAsc
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2008
                        • 267

Har for moro skyld vært inne og lest litt på sidene til noen av casualsgruppene i Norge, og lurer virkelig på hva som rører seg inne i hodene på disse folka. På sidene kan du blant annet finne bilder og referater fra "dansene".

Kommentar

• Eiriqen
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Aug 2006
                          • 105

Det som skjedde i telekiosken må være toppen av lavmål opphøyet i fjerde. Uansett tilhørlighet, alder, farge, legning, ruspreferanser, kjønn eller skostørrelse så håper jeg den eller de som lager kvalme for resten og på deres bekostning får sin straff.

Når det er sagt tror jeg det er viktig å få på det rene hvor langt den såkalte «interne justisen» innad i KFL rekker. Det kan ikke være sånn at hvert enkelt medlem skal slå ned på det de mener er uromomenter i enhver gitt situasjon? Utenfra kan det for flere virke som noen tok loven i egne hender på lørdag. Dette er i såfall uheldig.

Jeg håper for ettertiden, uansett hva som er sant eller ikke sant fra lørdagen, at det blir opp til politiet i samarbeid med KFL-sikkerhet og evt andre sikkerhetsaktører å rydde opp i slike hendelser. Dette er ikke opp til oss på tribunen og/eller her på forumet!
                          Jeg tror det er viktig for alle å være klar over at det finnes bestemmelser som står langt over KFL's tribuneregler, NFF sine regler mv som regulerer det som diskuteres her(les.Norges lover). ...noe som synes å være glemt.
                          Last edited by Eiriqen; 16.03.2009, 19:36. Begrunnelse: trykkleif
                          Team Wenche Myhre
                          Skjettengutta
                          "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

Kommentar

• Kanariz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 2507

Opprinnelig skrevet av JonAsc
                            Har for moro skyld vært inne og lest litt på sidene til noen av casualsgruppene i Norge, og lurer virkelig på hva som rører seg inne i hodene på disse folka. På sidene kan du blant annet finne bilder og referater fra "dansene".
                            Hva heter den siden? Eneste jeg finner når jeg søker på "skf" på google er:http://www.ntnu.no/kult/kjonn

Kommentar

• FC Lillestrøm
                              I karantene
                              Forumonanist
                              • Aug 2006
                              • 198

Hva heter den siden? Eneste jeg finner når jeg søker på "skf" på google er:http://www.ntnu.no/kult/kjonn

Du må bruke kvasir skjønner du, det er det som gir best resultat.

Kommentar

• JonAsc
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2008
                                • 267

Tror ikke skf har noen hjemmeside. De sidene jeg har tittet litt på er www.iskoboys.com og www.guttenefrabergen.com

Kommentar

• Ranakanaris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 501

Opprinnelig skrevet av JonAsc
                                  Tror ikke skf har noen hjemmeside. De sidene jeg har tittet litt på er www.iskoboys.com og www.guttenefrabergen.com
                                  hører rykter om att siden www.skalvidanse.no er skf sin hjemme side

Kommentar

• tullebukk
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2006
                                    • 5446

Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                                    hører rykter om att siden www.skalvidanse.no er skf sin hjemme side
                                    Jepp jeg drar kjennsel på flere av innstruktørene.....

Kommentar

• FUGlinho
                                      KFL styremedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2454

Var det bråk utafor stadion på vei til bussene også?

Pratet med ei som bare hadde hørt om en episode utafor som bl.a involverte to sivilpoliti, hun hadde ikke hørt noe om det som skjedde inne på stadion (hun var ikke på kampen, men kjenner en av politifolka som var der)
                                      Kim
                                      Styremedlem KFL

Kommentar

• LSK-supp.
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 1023

Er ikke så mye å gjøre med at casuals sloss mot andre lags casusals. De møtes vel uansett aldri utenfor stadion eller der vanlig supportere ferdes, så faren for at noen uskyldige blir skadet er minimal.

Har ikke sett episoden det refereres til her, men om casuals lager bråk mot sine egne og det i tillegg på kamp, så er det forkastelig.

MEN, dette går begge veier, hvis vanlige supportere provoserer de så må man faktisk også forvente å få en på kjeften.

Vi må innse at det er etablert et casualmiljø i LSK, man trenger ikke å like det, men det er et faktum.

Så lenge de ikke lager bråk i forbindelse med arrangement der LSK eller KFL deltar så synes jeg folk bør være såpass tolerante for at folk er forskjellige og at alternative miljøer oppstår, og så lenge alle følger reglene i forbindelse med arrangementene som LSK og KFL er representert, må folk få lov til å gjøre som de vil.

Det finnes LSK supportere som gjør ting på fritiden som kvalifiserer til langt høyere straffer enn å sloss mot likesinnede på avtalte steder der ingen uskyldige kan komme til skade.

Så lenge casuals følger disse reglene, så la de kle seg som de vil og gjøre som de vil på fritiden, og vis litt toleranse og la de være i fred så lenge de lar andre være i fred. Kan jo sies at det er et negativt at de sloss i LSK's navn, men det har nok kommet for å bli så det er bare å innfinne seg med.
                                        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• Phil
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Sep 2008
                                          • 66

Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                                          Var det bråk utafor stadion på vei til bussene også?

Pratet med ei som bare hadde hørt om en episode utafor som bl.a involverte to sivilpoliti, hun hadde ikke hørt noe om det som skjedde inne på stadion (hun var ikke på kampen, men kjenner en av politifolka som var der)
                                          Hvis det er sant, så var ikke SKF involvert, siden de ble holdt igjen i 3 kvarter etter kampslutt. Kan hende at temperaturen utenfor stadion var høy bare, jeg har ikke hørt om noe bråk utenfor stadion hvertfall. Noen andre?

Kommentar

Working...