Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Er da ikke prat om å bli banka opp om man ytrer sin mening. Det de prata om her er vis man slenger med leppa/provoserer så kan det selvfølgelig renne over tilslutt.
Det er jo åpenbart at man har et problem hvis det er slag man har å svare med om noen "slenger med leppa". Man får da være mann nok til å svare for seg uten å ty til vold.
Det rant kanskje over for han som ble tildelt 15-20 slag på lørdag, men han starta med et spørsmål og ikke med et slag. Og jeg mener absolutt at han kan ha grunn til å føle seg provosert, både i forkant av nedslagningen og definitivt etterpå.
Vi var oppimot 1800 inne i gymsalen på lørdag, og av disse er det utrolig mange som hverken er på forum eller kanskje bryr seg nevneverdig over hva som skjer innad i kfl utenom kampdag. Disse aner utrolig lite om hvem de skal være forsiktig med og ikke. Så å komme å si at å slenge med leppa er farlig for det kan renne over blir for dumt når det er så mange som kanskje ikke en gang vet hvem dere er.
Det er jo åpenbart at man har et problem hvis det er slag man har å svare med om noen "slenger med leppa". Man får da være mann nok til å svare for seg uten å ty til vold.
Det rant kanskje over for han som ble tildelt 15-20 slag på lørdag, men han starta med et spørsmål og ikke med et slag. Og jeg mener absolutt at han kan ha grunn til å føle seg provosert, både i forkant av nedslagningen og definitivt etterpå.
Vi var oppimot 1800 inne i gymsalen på lørdag, og av disse er det utrolig mange som hverken er på forum eller kanskje bryr seg nevneverdig over hva som skjer innad i kfl utenom kampdag. Disse aner utrolig lite om hvem de skal være forsiktig med og ikke. Så å komme å si at å slenge med leppa er farlig for det kan renne over blir for dumt når det er så mange som kanskje ikke en gang vet hvem dere er.
Jeg har ikke sagt at vis man slenger med leppa så fortjener man et slag. Men ved GJENATT provosering, vis man med vilje går ut for å provosere, så mener jeg at man ikke har så mye man skulle ha sagt om man får seg en på leppa. Vær gjerne uenig.
Det jeg tror han egentlig mener her, er at man verken skal slenge med leppa eller slå. Alle veit hvordan det kan gå hvis man er frekk i kjeften på byen. Ikke sikkert alle har opplevd det, men møter man på feil person kan man fort ende opp med smekk. uten å legge ord i munn på Nordby her, så er det stor forskjell på å være frekk og å ytre sine meninger.
Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others
Jeg synes det er flott at du, Nr.10 (kan ikke navnet ditt selv om du har vært på tv), tar avstand fra bruk av vold. Håper at flere fra din vennegjeng kan gjøre det samme. Da ser jeg frem til at vi sammen kan trøkke til for fullt hjemme mot Viking på søndag!
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Jeg har ikke sagt at vis man slenger med leppa så fortjener man et slag. Men ved GJENATT provosering, vis man med vilje går ut for å provosere, så mener jeg at man ikke har så mye man skulle ha sagt om man får seg en på leppa. Vær gjerne uenig.
For all del, alt med måte. Men så kommer spørsmålet, var det gjentatt provosering fra stakkaren som fikk de første 15-20?
En annen ting jeg reagerer på er at de fleste i SKF er fullstendig klar over at de provoserer KFL, og det gjentatte ganger. Hvilken holdning mener du da SKF bør forvente seg fra KFL?
Om du hadde lest hva jeg skrev så er det ikke med ett ord nevnt ordet akseptere. Akseptere betyr å godta og det har jeg ikke sagt at vi skal gjøre, derimot mener jeg at man må være såpass tolerante for at folk er forskjellige og det derfor naturlig vil oppstå grupperinger.
Tillot meg å klippe fra wikipedia: I toleransebegrepet ligger en respekt for retten til å ha andre meninger og å handle annerledes, ikke noen respekt for det som ytres eller gjøres. Du står selvfølgelig fritt til å mene hva du vil, men jeg har ingen respekt for "retten" til å utøve vold.
Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
Vi må ikke glemme at vi holder med felles fotballag, that's it! Vi trenger ikke dele samme livsfilosofi, religion, legning eller fritid, vi deler vår lidenskap for LSK og poenget mitt er at om alle forholder seg til de regler som er satt i forbindelse med arrangementer som LSK har med å gjøre, så burde det være nok. Er ikke det nok må reglementet evt. strammes inn ytterligere.
Jeg er ikke enig i at vi deler vår lidenskap for LSK. Disse personene setter seg selv og sitt ønske om å utøve vold foran LSK. Å være med i en casualsgruppe er uforenlig med å forholde seg til LSKs reglement så den argumentasjonen din faller i grus.
Jeg er forøvrig lei av at SKF skal påberope seg å tilhøre en "alternativ supporterkultur". I det begrepet ligger det at man finner alternative måter å støtte LSK på. Hvordan mener SKF egentlig at de støtter LSK på en alternativ måte?
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
Tillot meg å klippe fra wikipedia: I toleransebegrepet ligger en respekt for retten til å ha andre meninger og å handle annerledes, ikke noen respekt for det som ytres eller gjøres. Du står selvfølgelig fritt til å mene hva du vil, men jeg har ingen respekt for "retten" til å utøve vold.
Jeg er ikke enig i at vi deler vår lidenskap for LSK. Disse personene setter seg selv og sitt ønske om å utøve vold foran LSK. Å være med i en casualsgruppe er uforenlig med å forholde seg til LSKs reglement så den argumentasjonen din faller i grus.
Jeg er forøvrig lei av at SKF skal påberope seg å tilhøre en "alternativ supporterkultur". I det begrepet ligger det at man finner alternative måter å støtte LSK på. Hvordan mener SKF egentlig at de støtter LSK på en alternativ måte?
Utifra hva jeg har sett så er SKF, de gangene de får være på feltet, like engasjert som den gjennomsnittlige kanari på feltet når det gjelder synging ,hopping etc etc.Jeg tror at SKF, vis de ikke var interessert i LSK heller hadde sett kampene på pub, enn å stå å synge på stadion.
SKF har vel også vært en del på boreturer hvor det ikke finnes "boxe-motstand".
Utifra hva jeg har sett så er SKF, de gangene de får være på feltet, like engasjert som den gjennomsnittlige kanari på feltet når det gjelder synging ,hopping etc etc.Jeg tror at SKF, vis de ikke var interessert i LSK heller hadde sett kampene på pub, enn å stå å synge på stadion.
SKF har vel også vært en del på boreturer hvor det ikke finnes "boxe-motstand".
At de gjør de samme som andre supportere er vel ingen grunn til å kalle de alternative supportere? Har ikke hevdet at de ikke er interessert i LSK. Det eneste alternative jeg kan se er at de bevisst tar et valg om å utøve vold selv om det valget er skadelig for LSK. Jeg synes ikke de som med forsett skader LSK kan likestilles med andre supportere.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
Tommelen opp fra alle som tar aktivt avstand fra all bruk av vold!
Vi kan ikke lenger sitte å se på at mennesker med lav eller manglende impulskontroll setter agendaen for hvordan det skal være på tribunen!
I morgen melder jeg meg til tjeneste til Frode og Kfs, dette burde dere andre og gjøre, de trenger flerte folk, og med flere Kfs personer, kan vi sammen kaste ut personer som ikke har noe og gjøre på kamp. 8-10 prs kan ikke gjøre dette avlene. støtt Frode og gutta.
Last edited by Rosapanter; 17.03.2009, 22:37.
Begrunnelse: glemte punktum
Jeg kan forstå hvorfor de reagerer, jeg er møkk lei selv.
Men det fremstår jo som om de som stod igjen gikk helt uprovosert til angrep på folk.
Hadde folk oppført seg som voksne og ignorert de som stod igjen og evt. latt vaktene ta seg av prosessen videre hadde man sluppet raset ned til JK.
Hjelper aldri å helle bensin på bål, så hvorfor gjøre det hvis man ikke ønsker ild?
Kan du være så snill og fortelle hva som ble sagt/gjort som provoserte så voldsomt?!?
Kommentar