Div. om ultras og casuals
Collapse
X
-
Uenig med deg, holmiz. Denne tråden viser bare at folk har forskjellige og til dels sterke meninger om temaet. At debatten til tider blir noe opphetet syens jeg er helt greit, engasjement er bra. Tråden vil dø ut når folk er tomme for argumenter og når de føler at de har fått sagt sitt.
Men viser til følgende tråder:
KFL og undergrupper:
Dagsavisen og Casuals:
Nei til blussing:
Nei til Ultras:
UFC's framtid i kanarifansen:
Nevner bare her de første trådene en får dersom en søker på "Ultras", som fortsatt er åpne.
Det skal også sies at jeg selv er en av de som har vært skeptisk til Ultras-fenomenet, men som samtidig føler jeg fikk et mer enn godt nok svar på hva og hvorfor, gjennom flere av over nevnte tråder. Et søk på Ultras på kfl.no gir 7 sider, hvorav mange nok tråder er negative til Ultras-fenomenet.
Selv føler jeg at denne diskusjonen bare blir hakk i plata, og med samme argumenter om igjen, og om igjen.
Så før en starter ny tråd, så kan en vel lese det andre har lagt fram først?
Men det er bare min mening, og det er selvsagt lov å være uenig!
Mvh Anders, som synes Ultrasene til LSK har fått nok pepper som det erHilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Det er ingen fasit på dette, holmiz. Men slik debatten har utviklet seg synes jeg den kan leve videre slik den er nå. Det er greit at kaaanari startet en ny tråd, synes jeg, ettersom det er vanskelig å si hvilken tråd han skulle ha benyttet. En del av innholdet i tråden hans tar opp ting som ikke har vært diskutert så hyppig på Forumet, som skepsisen mot inspirasjon fra Italia når det kommer til sanger og slikt.
Som sagt finnes det ingen fasit, holmiz, så nå bruker jeg moderatorstatusen min til å si at debatten om stenging/bruk av andre tråder er avsluttet. I alle fall i denne tråden. ;-)Kommentar
-
"en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"Kommentar
-
Hilsen Anders
Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namnKommentar
-
Hvor er egentlig motsetningen her? Som svoren Darlington-supporter (League Two) koser jeg meg voldsomt på kamper, ettersom man både bruker tromme og synger 3-4 av våre evighetssanger. Åpenbart flere som er inspirert av Hammarby.Kommentar
-
-
Det jeg ser på som engelsk supporter kultur er den holdingen at man kun skal synge og rope uten å bruke tromme og andre virkemidler, det var ihvertfall sånn det var blant de største supportergruppene der når vi tok mest inspirasjon derfra. Selvfølgelig er det unntak, det vill det alltid være, det finnes sikkert en eller annen supportergruppe i Italia som ikke bruker tromme og sånt også.CustodesI med og motgangKommentar
-
Ultras her og der
Klippet fra Dagsavisen:
Vold og opptøyer er blitt mer og mer utbredt i italiensk fotball de siste årene, og fotballpøblene, såkalte ultras, har fått så godt som fritt spillerom.
LSK har en supportergruppe som kaller seg Ultras. De er så vidt jeg vet snille og greie. Ultras i Italia er ikke snille og greie. Folk som leser om de slemme Ultras i Italia vet ikke nødvendigvis at Ultras fra Romerike ikke oppfører seg på samme måte. Ergo vil mange tenke at LSK har et problem med fansen fordi det er sånne skumle Ultras der. Dermed blir det gode rykte Kanarifansen har svekket. Og til alle som forsvarer Ultras fra Romerike: De aller fleste vet ikke at dere står for noe annet enn pøblene fra Italia, og de kommer aldri til å finne ut av det heller, de tenker bare at LSK har masse pøbler blant fansen.Kommentar
-
ultras :o
Klippet fra Dagsavisen:
Vold og opptøyer er blitt mer og mer utbredt i italiensk fotball de siste årene, og fotballpøblene, såkalte ultras, har fått så godt som fritt spillerom.
LSK har en supportergruppe som kaller seg Ultras. De er så vidt jeg vet snille og greie. Ultras i Italia er ikke snille og greie. Folk som leser om de slemme Ultras i Italia vet ikke nødvendigvis at Ultras fra Romerike ikke oppfører seg på samme måte. Ergo vil mange tenke at LSK har et problem med fansen fordi det er sånne skumle Ultras der. Dermed blir det gode rykte Kanarifansen har svekket. Og til alle som forsvarer Ultras fra Romerike: De aller fleste vet ikke at dere står for noe annet enn pøblene fra Italia, og de kommer aldri til å finne ut av det heller, de tenker bare at LSK har masse pøbler blant fansen.
Litt synd at Ultrasene i Italia gikk så langt som dette. Selv er jeg mer interesert i Ultras kulturen i Tyskland & spessielt Frankfurt, ettersom jeg har bodd i området i to år og kjenner det godt. Der er det en helt annen stil enn i Italia, men de kaller seg Ultras der å...
Håper det blir et godt nytt år med Fugla! Kjør på KeikoKommentar
-
Klippet fra Dagsavisen:
LSK har en supportergruppe som kaller seg Ultras. De er så vidt jeg vet snille og greie. Ultras i Italia er ikke snille og greie. Folk som leser om de slemme Ultras i Italia vet ikke nødvendigvis at Ultras fra Romerike ikke oppfører seg på samme måte. Ergo vil mange tenke at LSK har et problem med fansen fordi det er sånne skumle Ultras der. Dermed blir det gode rykte Kanarifansen har svekket. Og til alle som forsvarer Ultras fra Romerike: De aller fleste vet ikke at dere står for noe annet enn pøblene fra Italia, og de kommer aldri til å finne ut av det heller, de tenker bare at LSK har masse pøbler blant fansen.Your life
A game
turn it up, turn it up!Kommentar
-
Og det er nettopp det som er problemet
Når det blir mange nok som tenker at LSK har et problem med fansen. Da snakker de om det på jobben og blant venner. Så slutter de å ta med unga (fremtidige kanarifans) på kamp fordi de tror det er skummelt der eller at det kan påvirke unga negativt. Så sender de unga på trening med Skjetten eller Strømmen i stedet. Greia er at fansen og klubben risikerer å få et dårlig rykte (selv om det er aldri så usant). Og det fordi en liten gjeng absolutt skal bruke navn og symboler som de fleste andre forbinder med noe negativt.
Når det er sagt, faen så lenge det er igjen til seriestart...Kommentar
-
Når det blir mange nok som tenker at LSK har et problem med fansen. Da snakker de om det på jobben og blant venner. Så slutter de å ta med unga (fremtidige kanarifans) på kamp fordi de tror det er skummelt der eller at det kan påvirke unga negativt. Så sender de unga på trening med Skjetten eller Strømmen i stedet. Greia er at fansen og klubben risikerer å få et dårlig rykte (selv om det er aldri så usant). Og det fordi en liten gjeng absolutt skal bruke navn og symboler som de fleste andre forbinder med noe negativt.
Når det er sagt, faen så lenge det er igjen til seriestart...
Tror heller ikke klubben og fansen får noe dårlig rykte av at det er en Ultras gruppe i Norge, hadde vi oppført oss som noen av gruppene i Italia og Frankrike så hadde det nok kommet et dårlig rykte, men ettersom vi ikke driver med den slags så trur jeg de færreste bryr seg om det..Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Kommentar
-
Tror ikke det er noen som føler at det er skummelt å ta med seg unga på Åråsen, eller at vi i UFC har noen dårlig påvirkning på ungene, så jeg deler ikke den samme uroen som deg der.
Tror heller ikke klubben og fansen får noe dårlig rykte av at det er en Ultras gruppe i Norge, hadde vi oppført oss som noen av gruppene i Italia og Frankrike så hadde det nok kommet et dårlig rykte, men ettersom vi ikke driver med den slags så trur jeg de færreste bryr seg om det..Kommentar
-
Kan aldri være sikker, men det er like sannsynlig som at Mykle blir Bryne supporter, så jeg tror ikke vi risikerer all verden med våre bannere og maskerte personer m.mUltras Felt C LillestrømKommentar
-
Det som kan påvirke folk mest er ikke praten om ultras, men avisoppslag om vold.
Sålenge UFC ikke driver med vold, er heller ikke dette noe problem.
Alle veit at det ikke er sånne tilstander i fotball norge, tilogmed Ola Nordmann fra ÅrnesKommentar
-
Kommentar
-
Jeg tipper at du er bedre opplyst om ultras-situasjonen enn den gjengse nordmann. Når ultras får et voldelig rykte på seg gjennom media vil "uopplyste" folk sitte igjen med det intrykket.
Vil ikke gå inn på noen større debatt her, for dette har vært gjort så mange ganger, men man kan virkelig ikke se bort ifra at det er en stor forskjell mellom fakta og "media-fakta". Og når det gjelder et tema folk flest vet svært lite om er det "media-fakta" som sitter igjen.I have this condition.Kommentar
Kommentar