Div. om ultras og casuals
Collapse
X
-
-
Jeg har mine opplevelser, så jeg har bra grunnlag på å komme med slike påstander.
Jeg har møtt en del av dere såkalte supportere av fotball. Etter de samtalene har jeg som regel bare gått leende vekk. Enten på grunn av at dere skinnhelliger dere selv eller for at dere ikke står for hva dere gjør når dere er alene.
Flokkmentalitet i et nøtteskall..Kommentar
-
Hersketeknikk funker ikke på meg lille venn.
Jeg har mine opplevelser, så jeg har bra grunnlag på å komme med slike påstander.
Jeg har møtt en del av dere såkalte supportere av fotball. Etter de samtalene har jeg som regel bare gått leende vekk. Enten på grunn av at dere skinnhelliger dere selv eller for at dere ikke står for hva dere gjør når dere er alene.
Flokkmentalitet i et nøtteskall..
Hadde gleda meg til noe juicy stuff og noen bra eksempler her jeg store venn. Men blei visst samma gamle leksa om igjen. "Opplevelser!?, snakka med noen av dere!?
Gjesp!!!Kommentar
-
Opplevelsene er selvfølgelig ikke snakk. Men det er vel for mye å be om at du skal skjønne!Kommentar
-
Har jeg sagt det eller Einstein?
Jeg nevnte de to tingene som eksempler på hva slags tomprat som har blitt nevnt her tusen ganger før. Enkelte sier de har snakka med folk og har forskjellige opplevelser, men det kommer aldri frem noe mer enn det. Du mener skf er feige og hele den pakka der, jeg spør om du har noen eksempler og div, men du hoster opp ei gammel lekse vi har hørt før.
Hadde du virkelig hatt noe konkret å fare med så hadde du vel fått frem det allerede. Hyggelig å chatte med deg kjekken, men trur ikke vi kommer så mye lengre gitt.Kommentar
-
Har jeg sagt det eller Einstein?
Jeg nevnte de to tingene som eksempler på hva slags tomprat som har blitt nevnt her tusen ganger før. Enkelte sier de har snakka med folk og har forskjellige opplevelser, men det kommer aldri frem noe mer enn det. Du mener skf er feige og hele den pakka der, jeg spør om du har noen eksempler og div, men du hoster opp ei gammel lekse vi har hørt før.
Hadde du virkelig hatt noe konkret å fare med så hadde du vel fått frem det allerede. Hyggelig å chatte med deg kjekken, men trur ikke vi kommer så mye lengre gitt.
Hva med at jeg havnet midt oppi et slikt slag i Bergen, jeg ble truet til å holde kjeft siden jeg visste hvem et par av de var. Dagen etterpå møtte jeg han ene igjen på fest. Da lo han bort hele situasjonen, før han igjen ble tøff i trynet når vi på byen møtte på et par av hans venner.
Ha iallefall baller nok til å stå for det dere driver med uansett om dere er alene eller i flokk.
Så kom igjen, fortell gjerne hva som er så utrolig spennende og fasinerende med det dere driver med og hvorfor i all verden dere lar det gå utover andre parter. Jeg lytter øre, men denne som alle andre ganger så kommer det ikke noe saklig fra den kanten tenker jeg. Men overrask meg gjerne!!Kommentar
-
Nå har vi vel til gode å få dokumentasjon på noen av beskyldningene som har kommet den andre veien til nå, så du er ute på rimelig tynn is nå.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Veldokumentert eller ikke, det var det jeg opplevde..Kommentar
-
kjell.t.ring litt av poenget mitt var nettopp at det skal godt gjøres og dokumentere noe,noen som helst vei... dette blir ord mot ord og beskyldning mot beskyldning HVER GANG..En folkelig enkeltperson. :)Kommentar
-
Jeg snakker om casualkulturen, en kutur jeg virkelig ikke skjønner meg på.
Men opplys meg gjerne.Kommentar
-
Begrenset hvor mye opplysende jeg kan komme med da jeg ikke tilhører casualkulturen.. jeg er bare litt lei at de får skylden for alt og at det blir fabrikert historier om hvor fæle og slemme disse gutta er,uten at man engang har møtt eller prata med noen av de.En folkelig enkeltperson. :)Kommentar
-
Navn har jeg på de, men det blir bare latterlig å gå ut med.Kommentar
-
Kommentar
-
Men, men: Om denne gruppa har noe behov for å forsvare ryktet sitt kan de jo bare stå frem? Ring RB og kom med en uttalelse? Gi et intervju. Stå frem som enkeltperson? Har du ikke gjort noe er det heller ikke så farlig.
Er du lei av å bli hengt ut bør du jo gjøre en av to ting:
1) Rydde opp i eventuelle misforståelser
eller
2) Slutte å oppføre deg som en idiot.Kommentar
-
Superbøffel jeg sto få meter unna og fikk med meg så og si alt som ble sagt og ropt..
reka jeg blir ikke hengt ut,jeg er verken skf eller noe annet.
Så derimot på puben før kampen at "vanlige" godsetgutter som satt på pubben ved siden av ikke var helt uskyldige de heller(aggresiv oppførsel,flere "trusler" om vold etc)Politiet måtte tilogmed gå foran puben til godset og holde igjen fulle og aggresive godsetgutter som var på vei til nabopubben..(dog dette var før kampen) under kampen var jeg på kamp jeg. så da vet jeg ikke hva som foregikk..
Poenget mitt er egentlig bare at de fleste her ikke veit hva som skjer de aller fleste gangene. ergo blir det for dumt og komme med bastante uttalelser om grupperinger kun basert på det andre sier eller det som står i avisen..Last edited by Bjornardo; 25.05.2009, 14:57.En folkelig enkeltperson. :)Kommentar
-
Mandag skrev rb.no om casualsmedlemmet (21) som skal ha truet et av styremedlemmene i Kanari-Fansen på livet.
Blant annet skal han ha kommet med utsagn som "Forbanna svin, jeg skal drepe deg!". Styremedlemmet skal også ha blitt spyttet på av vedkommende som skal ha framsatt truslene.
Nå har Nedre Romerike tingrett ilagt den 21 år gamle mannen et besøksforbud mot styremedlemmet.
Nettopp.Kommentar
-
Superbøffel jeg sto få meter unna og fikk med meg så og si alt som ble sagt og ropt..
reka jeg blir ikke hengt ut,jeg er verken skf eller noe annet.
Så derimot på puben før kampen at "vanlige" godsetgutter som satt på pubben ved siden av ikke var helt uskyldige de heller(aggresiv oppførsel,flere "trusler" om vold etc)(dog dette var før kampen) under kampen var jeg på kamp jeg. så da vet jeg ikke hva som foregikk..
Poenget mitt er egentlig bare at de fleste her ikke veit hva som skjer de aller fleste gangene. ergo blir det for dumt og komme med bastante uttalelser om grupperinger kun basert på det andre sier eller det som står i avisen..
Når de som kaller seg de peneste kom ut fra puben ved siden av, så gikk de mot godsetpuben og ble stående og synge og vise provoserende oppførsel.
Jeg mener de kunne ruslet vekk derifra uten at det hadde trengt og oppstått noe som helst. Så for meg blir det fordumt og forsvare de.
Det var en amper aggressiv holdning der. Men politiet var der og fulgte godt med.
Satt og pratet med noen godsetsupportere og jeg synteas det er tragisk og se på når de holder på.
Bli voksne. Dere driter ut dere selv og alle som holder med LSK.
OG SÅ GÅR DERE JO GLIPP AV ALLE KAMPENE DA.Kommentar
-
Ingenting ville glede meg mer enn om alt var rykter og oppspinn. Men nå satt det tross alt et par på cella i drammen, og en gjeng presterte nok en gang å assossiere LSK med bråk. Mitt tips til deg eller andre: Om du opplever kranglete individer på bortekamp lar du være å ta igjen eller finner deg en ny pub. Dette er ikke vanskelig. Du har ingenting å vinne på å være kranglete tilbake så fort du innser at de som bråker med deg er idioter. Stupid is as stupid does. Har man forsatt et veldig behov for å slåss kan du melde deg inn i nærmeste karate/bokseklubb.
Jeg tror jeg har flertallet med meg når jeg sier at jeg gir blaffen i hvordan folk går kledd på kamp. Men jeg tar avstand fra all vold, trusler, hærverk og offentlig idioti. Dette gjelder SPESIELT om klubben jeg er glad i blir rammet av det. At dette koster en masse normale, ærlige mennesker tid, penger og bekymringer burde få det til å ringe en bjelle. Gjør du ting som medfører at dine medmennesker må ta regninga må du også finne deg i å bli dømt av dem, det være seg i retten eller på gata.Kommentar
Kommentar