Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Å gjøre idiotiske ting gang på gang gjør deg altså ikke til en idiot?

Ellers takk for at du presterer å fortelle oss at det ikke skjedde noe galt, men du kan altså ikke si hva som skjedde?

Må være pinlig for enkelte å stadig være involvert i bråk og faenskap uten noensinne å ha baller nok til å stå frem og si unnskyld. Å skylde på andre er som kjent ikke særlig ærefullt.

Kommentar

• Bjornardo
      Medlem
      Hoffnarr
      • Jul 2008
      • 56

Opprinnelig skrevet av reka
      Å gjøre idiotiske ting gang på gang gjør deg altså ikke til en idiot?
      har du aldri gjort noe dumt før? gang på gang? veit du hvem som er involvert i dansingen hver gang du eller? for alt du veit kan det være nye folk hver gang....
      En folkelig enkeltperson. :)

Kommentar

• egil
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 1119

Jeg tror "Iq" muligens blir feil målestokk. Casuals kan sikkert se "figurer i sammenheng" og annet dill som en Iq test består av.

"Eq", derimot, som går på sosial intelligens tror jeg Casuals ofte vil score lavt på. Dette går på sosial intelligens, og hvor en bl.a måler evne til empati (medfølelse) og annet. Folk som ser glede i å knuse trynet på andre har neppe mye empati.

Videre gir de ofte blaffen i den stigmatiseringen som ofte fører med å være casual.

Begge disse forhold er abnormalt i forhold til normale Eq-normer.
        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• egil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1119

Opprinnelig skrevet av Bjornardo
          har du aldri gjort noe dumt før? gang på gang? veit du hvem som er involvert i dansingen hver gang du eller? for alt du veit kan det være nye folk hver gang....

Neppe....... og det tror jeg du veit selv også.
          KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Bjornardo
            Medlem
            Hoffnarr
            • Jul 2008
            • 56

Opprinnelig skrevet av egil
            Neppe....... og det tror jeg du veit selv også.
            noen utmerker seg mere en andre,og mange virker som det er mere "random" om de deltar.

Kommentar

• superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

1:ja og resten er forbeholdt politiet og ikke en gjeng forumnisser,her regner jeg da med medhold siden jeg vil samarbeide med politiet for og få frem riktige opplysninger.

reka : please bare gi opp. dette er en diskusjon vi aldri bli ferdige med.
              du syntes casuals er idioter basert på media..ja fotballvold er idiotisk. men det gjør ikke nødvendigvis personene til idioter.
              sikker på at det er flere casuals med bedre jobber en mange av forumnissene her inne.
              Om vi skal ta diskusjonene basert på yrkesvalg kan det bli interessant fremover...

Mennesker blir dømt (både juridisk og sosialt) for deres handlinger, ikke hva slags jobber de har.

Om jobben skal legges til grunn for om man er idiot eller ikke anter jeg Idi Amin, Pol Pot, Nick Leeson og Bernard Madoff være eminente personligheter og hedersmenn, mens Dennis Schiller (han yrke var elektriker da han spilte på Åråsen) og Edvard Tallaksen (motstandsmann og butikkmedarbeider) må være blandt de verste som går på jordens overflate. Fin logikk du...
              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Bjornardo
                Medlem
                Hoffnarr
                • Jul 2008
                • 56

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Om vi skal ta diskusjonene basert på yrkesvalg kan det bli interessant fremover...

Mennesker blir dømt (både juridisk og sosialt) for deres handlinger, ikke hva slags jobber de har.

Om jobben skal legges til grunn for om man er idiot eller ikke anter jeg Idi Amin, Pol Pot, Nick Leeson og Bernard Madoff være eminente personligheter og hedersmenn, mens Dennis Schiller (han yrke var elektriker da han spilte på Åråsen) og Edvard Tallaksen (motstandsmann og butikkmedarbeider) må være blandt de verste som går på jordens overflate. Fin logikk du...
                haha latterlig,mener du at mennesker ikke blir dømt etter hvordan jobb de har? fy faen du gjør virkelig alt du kan for og kverulere vidre og vidre du.
                mennesker blir dømt etter mye mere en bare handlinger.
                det veit du,det veit jeg,det veit de fleste andre også.
                Uansett var hele poenget mitt at de fleste kategori c supportere har jobber,familier og er strengt tatt vanlige mennesker. og ikke samfunnets avskum og rikets største trussel slik du legger det frem.

Kommentar

• reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13278

har du aldri gjort noe dumt før?
                  jo, men da har jeg som regel lært av feilen min og forsøkt å rydde opp etter meg.

veit du hvem som er involvert i dansingen hver gang du eller?
                  Jeg har et bestemt inntrykk av at dette er pøbel som lar klubben og hederlige mennesker ta støyten for sine kriminelle handlinger.

for alt du veit kan det være nye folk hver gang....
                  Det får vi jo svar på nå som avisene etterhvert slutter å sladde bildene, om det så er fra dansing eller tullinger som hisser bråk utenfor fotballpuber. Folk flest har fått nok av dette . Er tåpelig at pøblene skal misbruke folks rettsoppfatning og vilje til å tilgi for å skjule seg. Hvorfor skal media og vi andre opptre voksent og ansvarlig for at de skal beholde jobbene, den sosiale statusen og fremtidsutsiktene deres?

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

sikker på at det er flere casuals med bedre jobber en mange av forumnissene her inne.
                    Jeg registrer at dette kortet stadig spilles ut; at disse voldsromantikerne har så "fine" jobber. Vel, that dont impress me much. Jeg gir fullstendig faen i hva slags jobb folk har. Det vesentlige i supportersammenheng er hvordan en opptrer/oppfører seg for å gi laget sitt maksimal støtte. Og casuals genererer kun negativitet og dårlig omdømme, og intet positivt for klubben. Det er nok for meg - begynner etterhvert å kjenne lusa på gangen.

Kommentar

• superbøffel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 5611

haha latterlig,mener du at mennesker ikke blir dømt etter hvordan jobb de har? fy faen du gjør virkelig alt du kan for og kverulere vidre og vidre du.
                      mennesker blir dømt etter mye mere en bare handlinger.
                      det veit du,det veit jeg,det veit de fleste andre også.
                      Uansett var hele poenget mitt at de fleste kategori c supportere har jobber,familier og er strengt tatt vanlige mennesker. og ikke samfunnets avskum og rikets største trussel slik du legger det frem.
                      Så lenge danseskolen opptrer i flokk og bevisst oppsøker slosskamper vil de bli dømt, både sosialt og juridisk, som kriminelle fremfor som yrkesaktive familiemann. Forøvrig interessant at du omtaler de som vanlige mennesker - vanlige mennesker avtaler ikke slosskamper med fremmede hver 14. dag.

Det er forøvrig ikke jeg som kverulerer, det eneste jeg gjør er å tydeliggjøre dine eksempler.
                      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                        Poll St. Ring
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Dec 2005
                        • 11796

Hadde ikke lommemannen en respektabel stilling i et stort firma?
                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Bjornardo
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Jul 2008
                          • 56

Dette er ikke vits og diskutere overhodet. du har din bastante mening,jeg har min. du vil ikke se saken fra annet en din egen side og alt jeg og andre skriver avfeier du med en rekke både saklige og usaklige innlegg. vi kommer ingen vei her i det hele tatt..(pluss at jeg burde kanskje bruke noe av dagen på jobb på og faktisk jobbe) vi får heller ta diskusjonen over en øl på martins før neste kamp hehe.
                          Last edited by Bjornardo; 26.05.2009, 11:31.

Kommentar

• Onkel Richard

Syntes det er litt underlig at dere som er så utrolig i mot denne gjengen ikke forstår at hat avler hat. Trur dere virkelig at folk tar deres meninger til ettertanke når dere gang på gang omtaler de som lavpanna, avskum, tapere og div. Nei, selvfølgelig ikke, de får vel heller bare flere incetiver til å lage mer kvalm for å irritere/ ta igjen med dere. Før nadderud i fjor hadde omtrent ingen hørt om de, mulig de var en liten gjeng på 8-10 eller noe, hvem veit? Etter denne episoden ble de bannlyst fra Lillestrøm og utestengt fra Åråsen, fordi man var sikre på at dette ville løse problemet. Hva har skjedd? Jo, de har nå blitt en gjeng på 20-30 som lager kvalm. At styret i kfl i tillegg rykker ut med en dobbelsides reklame i rb under overskriften "casuals sprer frykt i lillestrøm" syntes jeg er under enn hver kritikk. Denne saken etterforskes av politiet og en slik artikkel skaper bare mer frykt blant hvermansen, samt masse gratis reklame for denne gjengen.
                            Lurer på hva egentlig agendaen med denne artikelen var? Kanskje mr. Evje kan svare på det?

Kommentar

• egil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1119

Opprinnelig skrevet av Onkel Richard
                              Syntes det er litt underlig at dere som er så utrolig i mot denne gjengen ikke forstår at hat avler hat. Trur dere virkelig at folk tar deres meninger til ettertanke når dere gang på gang omtaler de som lavpanna, avskum, tapere og div. Nei, selvfølgelig ikke, de får vel heller bare flere incetiver til å lage mer kvalm for å irritere/ ta igjen med dere. Før nadderud i fjor hadde omtrent ingen hørt om de, mulig de var en liten gjeng på 8-10 eller noe, hvem veit? Etter denne episoden ble de bannlyst fra Lillestrøm og utestengt fra Åråsen, fordi man var sikre på at dette ville løse problemet. Hva har skjedd? Jo, de har nå blitt en gjeng på 20-30 som lager kvalm. At styret i kfl i tillegg rykker ut med en dobbelsides reklame i rb under overskriften "casuals sprer frykt i lillestrøm" syntes jeg er under enn hver kritikk. Denne saken etterforskes av politiet og en slik artikkel skaper bare mer frykt blant hvermansen, samt masse gratis reklame for denne gjengen.
                              Lurer på hva egentlig agendaen med denne artikelen var? Kanskje mr. Evje kan svare på det?

Grunnen til at vi misliker denne gjengen sterkt, er at de trekker LSK og Kanarifansens navn ned i søla når de "sloss i fuglas navn" og "står opp for byen sin". Dette ødelegger også for sponsormarkedet og kan føre til at vanlige familier etterhvert frykter å gå på kamp (ubegrunnet eller ikke).

De får også vanlige folk til å tro at alle Kanarfans er voldsromantikere.

Vi kan ikke sitte stille å se på at de pisser på klubben vi er så glade i. Derfor misliker vi SKF så intenst. Dette vil vi selvsagt ikke slutte med, så lenge det finnes casuals tilknyttet LSK.

Uten sammenligning forøvrig var det også mange som mente det var nytteløst, skadelig og unødvendig å stå opp mot tyskerne i Norge under annen verdenskrig fordi "det ikke førte noe godt med seg" og "hat avler hat".
                              KFL - medlem nr 23

Kommentar

• pasirasimus
                                Juniormedlem
                                Bøffelpromp
                                • Apr 2009
                                • 13

Dette er ikke vits og diskutere overhodet. du har din bastante mening,jeg har min. du vil ikke se saken fra annet en din egen side og alt jeg og andre skriver avfeier du med en rekke både saklige og usaklige innlegg.
                                Sakligheten din overgår i alle fall ikke troverdigheten til styremedlemmet som ble drapstruet. Du forsvarer en gruppering som KUN har ført negativitet med seg. Styremedlemmet har lagt ned innsats i en årrekke for LSK og Kanari-fansen.

Kommentar

• FC Lillestrøm
                                  I karantene
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2006
                                  • 198

Opprinnelig skrevet av pasirasimus
                                  Sakligheten din overgår i alle fall ikke troverdigheten til styremedlemmet som ble drapstruet. Du forsvarer en gruppering som KUN har ført negativitet med seg. Styremedlemmet har lagt ned innsats i en årrekke for LSK og Kanari-fansen.

Så da er man automatisk freda og kan gjøre akkurat som man vil?
                                  Er vel nettopp dette folk har begynt å reagere på.

Kommentar

• Skinke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2007
                                    • 3914

Opprinnelig skrevet av pasirasimus
                                    mann er selvsagt ikke freda om mann sitter i styret i kfl eller har gjort en jobb i en årekke for lsk og kfl. Reglene er like for alle, uansett!
                                    Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Bjornardo
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Jul 2008
                                      • 56

Opprinnelig skrevet av Skinke
                                      mann er selvsagt ikke freda om mann sitter i styret i kfl eller har gjort en jobb i en årekke for lsk og kfl. Reglene er like for alle, uansett!
                                      o rly? hvorfor ble ikke tidligere styremedlem utestengt etter en voldsepisode i forbindelse med kamp? hvorfor ble han ikke utestengt etter nadderud? regla like for alle? mm klart det.

Jeg har prøvd og forholde meg relativt saklig her inne men er ikke alltid like lett når man blir møtt med samme holdningene og vriing og vending på alt man skriver her inne.
                                      du må gjerne heller tro styremedlemmene du,jeg vet hva jeg så og hørte.. det får også politiet vite såfort de spør meg.

Kommentar

• egil
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1119

o rly? hvorfor ble ikke tidligere styremedlem utestengt etter en voldsepisode i forbindelse med kamp? hvorfor ble han ikke utestengt etter nadderud? regla like for alle? mm klart det.

Jeg har prøvd og forholde meg relativt saklig her inne men er ikke alltid like lett når man blir møtt med samme holdningene og vriing og vending på alt man skriver her inne.
                                        du må gjerne heller tro styremedlemmene du,jeg vet hva jeg så og hørte.. det får også politiet vite såfort de spør meg.

Ble ikke to styremedlemmer utestengt etter Nadderud, da? Den ene for urinering på offentlig sted så vidt jeg husker.
                                        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                                          Så da er man automatisk freda og kan gjøre akkurat som man vil?
                                          Er vel nettopp dette folk har begynt å reagere på.
                                          Det er nettopp her du tar feil. Styremedlemmer og andre som legger ned en betydelig innsats for KFL og/eller LSK er absolutt ikke fritatt for gjeldende lover og regler, og det er det heller ingen som påstår. De styremedlemmene som har driti seg ut ved tidligere anledninger har da også stått frem og beklaget sine handlinger og tatt sin straff for det uten å mukke.
                                          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

Working...