Skal si meg enig i at slike småstikk som har fremkommet på denne trådens siste sider ikke er optimalt med tanke på konstruktiv dialog (ikke at jeg ønsker dialog med sånnetyper). Men lavmålet her ligger i de som bruker vårt kjære LSK som en unnskyldning for å bedrive kriminalitet.
Div. om ultras og casuals
Collapse
X
-
ÅÅÅÅÅjaaaaa ?Hva har moral og folkeskikk noe med å gjøre at noen kanskje vil leve litt utenfor det trangsynte A4 livet dere har?Føler man seg litt amper en dag må man vel få lov til å sloss med andre likesinnede uten å bli kalt kriminell og diskrimenert av den grunn.Kommentar
-
Et utdrag fra Wikipedia.
Casuals brukes som betegnelse for grupperinger rundt fotballklubber som kjennetegnes ved at de bruker dyre merkeklær på fotballkamper, og gjerne slåss mot andre casuals. Forbund, klubber, andre fotballtilhengere, myndigheter, presse og politi omtaler ofte casuals som ramp, pøbler eller risikosupportere, og deler av aktivitetene er kriminelle.
Casualsgruppene kaller seg «firmaer».
Casualkulturen i Norge er liten, men har fått relativt stor pressedekning.Desverre.
"Kommer ikke til og engasjere meg i denne tråden da de fleste vet hva jeg står for.
Mine meninger er riktig for meg, uansett."
Stay homeKommentar
-
§ 350. Den som ved slagsmål, støy eller annen utilbørlig atferd forstyrrer a) den alminnelige fred og orden,
b) den lovlige ferdsel,
c) omgivelsenes nattero eller
d) omgivelsene på et sted hvor han uberettiget forblir tross pålegg om å fjerne seg,
straffes med bøter eller fengsel inntil to måneder.
På samme måte straffes den som i selvforskyldt rus forulemper eller volder fare for andre.
Medvirkning straffes på samme måte.LasseNKommentar
-
Hele greia er så tåpelig at jeg blir dårlig. Fra før av har jeg sett concorde-piloter i flygeruniformer på gata i Lillestrøm, og nå altså vaskeekte engelske casuals i merkeklær kjøpt på postordre. Pass på så tenåringsfantasiene ikke ødelegger for det virkelige livet.Kommentar
-
Kommentar
-
Pøh,vi gamle bøffelgutter skal drikke pils og juge om gamle dager før man stabber avgårde mot hallen.Der blir det pølsespising lettere henslengt borterst på langsiden.Føler vi oss i godform kommer det kanskje en sang eller to for våre gamle helter.Har vi smakt på brennevinet øyner jeg muligheten for et ras også.Kanskje.Kommentar
-
Kommentar
-
Hva? Nei, det kan vel ikke stemme. Den avataren ser da vitterlig nok ut som en bitte liten mann med en nymoderne bollesveis. det er sykt. __/ulovlig å utveksle slag med likesinnede fordi andre syntes det er \"feil\".Last edited by Tubbs; 27.11.2009, 07:02.Kommentar
-
Det er ulovlig om det skjer i det "offentlige rom", ja. Men jeg tror knapt nok noen hadde brydd seg om dere hadde holdt dette langt unna fotballen og spesielt LSK. Kan dere ikke lekeslåss for Redd Barna eller en annen god sak? Så kan dere lage noen regler, leie et lokale og ta inngangspenger? Kall det gjerne WWF eller WFF? Er jo ikke lenge siden det var et slikt arrangement i Skedsmohallen?Kommentar
-
Det er ulovlig om det skjer i det "offentlige rom", ja. Men jeg tror knapt nok noen hadde brydd seg om dere hadde holdt dette langt unna fotballen og spesielt LSK. Kan dere ikke lekeslåss for Redd Barna eller en annen god sak? Så kan dere lage noen regler, leie et lokale og ta inngangspenger? Kall det gjerne WWF eller WFF? Er jo ikke lenge siden det var et slikt arrangement i Skedsmohallen?Kommentar
Kommentar