Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Hvorfor skal jeg gjøre noe som både er ulovlig og idiotisk?

Kommentar

• Tubbs
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Nov 2009
      • 20

Opprinnelig skrevet av glasgow
      Et utdrag fra Wikipedia.

Casuals brukes som betegnelse for grupperinger rundt fotballklubber som kjennetegnes ved at de bruker dyre merkeklær på fotballkamper, og gjerne slåss mot andre casuals. Forbund, klubber, andre fotballtilhengere, myndigheter, presse og politi omtaler ofte casuals som ramp, pøbler eller risikosupportere, og deler av aktivitetene er kriminelle[COLOR=\"#0000ff\"].[/COLOR]
      Casualsgruppene kaller seg «firmaer».
      Casualkulturen i Norge er liten, men har fått relativt stor pressedekning.Desverre.

"Kommer ikke til og engasjere meg i denne tråden da de fleste vet hva jeg står for.
      Mine meninger er riktig for meg, uansett."

Stay home
      Åj, busted, et utdrag fra wikipedia ja. Det er jo en sikker kilde. Alt som står på wikipedia er jo helt korrekt. sodd of!

Kommentar

• mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

Opprinnelig skrevet av Tubbs
        Åj, busted, et utdrag fra wikipedia ja. Det er jo en sikker kilde. Alt som står på wikipedia er jo helt korrekt. sodd of!
        "Forbund, klubber, andre fotballtilhengere, myndigheter, presse og politi omtaler ofte casuals som ramp, pøbler eller risikosupportere, og deler av aktivitetene er kriminelle".

Sikkert helt tatt ut av det blå...

Hva betyr "Sodd of"? Snakker vi trøndersodd laget av, eller? Like greit å levere tilbake papirene fra brevkurset i engelsk.
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
        Mr.Jordbakke

Kommentar

• reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13278

Må være slitsomt å huske alle disse uttrykkene fra hooligans-filmene

Kommentar

• _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4400

Opprinnelig skrevet av reka
            Morsomt å se hvor mye tid og energi du bruker på disse diskusjonene. Skulle nesten tro du var litt interessert i kulturen
            ..................

Kommentar

• reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13278

For meg er dette drittunger og pøbel, men det skyldes kanskje at jeg er voksen? Et lite tips: Gå i en herreekvipasjeforretning på beste vest når dere skal handle merkeklær og få hjelp av en ekspeditør. Kjøper man på nett blir man fort seende ut som en sprengt pølse eller knerten på telttur.

Kommentar

• _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4400

Godt mulig du har erfaringer med å se ut som en sprengt pølse etter å ha handlet på nett, men for meg går det alltid fint Men takk for tipset likevel.
                ..................

Kommentar

• Ferry
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Sep 2007
                  • 148

Idiotiske hodeplagg og synging av monotome kjedlige italienske sanger finni på youtube syntes jeg er en ukultur.
                  AC/DC

Kommentar

• Ferry
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Sep 2007
                    • 148

du sikter til filmene fra London ?
                    AC/DC

Kommentar

• ON
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3639

For meg er dette drittunger og pøbel, men det skyldes kanskje at jeg er voksen? Et lite tips: Gå i en herreekvipasjeforretning på beste vest når dere skal handle merkeklær og få hjelp av en ekspeditør. Kjøper man på nett blir man fort seende ut som en sprengt pølse eller knerten på telttur.
                      Ikke det at jeg føler meg provosert over hva du skriver, for det du skriver tar deg bare ned på et enda lavere nivå. Men det er utrolig tøft å slenge så mye dritt til folk som ikke engang har sett deg, eller vet hvem du er, under skjult navn? For hva man vet, så er det du som ser ut som en sprengt pølse.

PS: Det er 3 år siden sist jeg handlet noe over nettet.

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

Om du har klær som passer er det vel ikke innlegget noe problem for deg? Men det er kanskje ikke bra for imaget og rekrutteringa at folk ikke respekterer dere? Ellers vet ikke jeg hvem du er heller, så der stiller vi likt.

Kommentar

• ON
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3639

Om du har klær som passer er det vel ikke innlegget noe problem for deg? Men det er kanskje ikke bra for imaget og rekrutteringa at folk ikke respekterer dere? Ellers vet ikke jeg hvem du er heller, så der stiller vi likt.
                          Haha. Har vel ikke noe med rekrutrering å gjøre har det? Trodde det var vanlig, å ha respekt for andre mennesker.

Du har PM, nå vet du navnet mitt

Kommentar

• techern
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2007
                            • 327

Håper virkelig og inderlig at denne tråden aldri ebber ut.
                            Shut up and focus on the good things

Kommentar

• Leif A
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 3962

Opprinnelig skrevet av techern
                              Håper virkelig og inderlig at denne tråden aldri ebber ut.
                              Har du sett noe som skulle tyde på det? I så fall vil jeg gjerne vite hva det skulle være
                              Knurr...

Kommentar

• techern
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2007
                                • 327

Opprinnelig skrevet av Leif A
                                Har du sett noe som skulle tyde på det? I så fall vil jeg gjerne vite hva det skulle være
                                Hehe, er nettop det jeg ikke har. Så jeg har "trua"
                                Shut up and focus on the good things

Kommentar

• Ferry
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Sep 2007
                                  • 148

etter at LSK begynte og utestenge folk så har de gjort det dårlig sportslig og kanari fansen minner mer om odd fansen enn norges beste fans,en sammenheng?
                                  AC/DC

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

Hyggelig å se at så mange casuls her er opptatt av å oppgi navnet sitt, og kanskje enda mer opptatt av at debattantene her inne skal oppgi sine. Dessverre er det ingen garanti for at navnene som blir oppgitt er riktige. Anonymitet er nok et poeng for alle parter; Vi husker jo ramaskriket når TV2 valgte å trykke bilder av usladda casuals.

Kanskje er det ikke så gøy at foreldre, familie og arbeidgivere får din identitet rett i fjeset? Vet virkelig mamma og pappa hva du driver med? Er du redd for at fulle kanarifans ringer deg og familien midt på natta og sier fra hva de mener om deg og hva du gjør?

Det er nokså åpenbart at ikke alle tør stå frem med navnet sitt. Eller er føles det greit å slenge ut navnet sitt her i tråden, så vi alle vet hvem vi har med å gjøre? Kom igjen.

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Opprinnelig skrevet av ON
                                      Haha. Har vel ikke noe med rekrutrering å gjøre har det? Trodde det var vanlig, å ha respekt for andre mennesker.

Du har PM, nå vet du navnet mitt
                                      Flott, da stikker jeg innom. Vi sees!

Kommentar

• Tubbs
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Nov 2009
                                        • 20

Kanskje er det ikke så gøy at foreldre, familie og arbeidgivere får din identitet rett i fjeset? Vet virkelig mamma og pappa hva du driver med? Er du redd for at fulle kanarifans ringer deg og familien midt på natta og sier fra hva de mener om deg og hva du gjør?

Er vel ikke SKF som har det problemet? Sist jeg sjekka var det KFL-medlemmer som er livredde hver gang de ser/hører noe som helst ifra SKF, vitterlig nok.som om ikke å være uønsket, og bli diskriminert( haha, tog han denne gangen) så ogsi rundt overalt i Lillestrøm er nok?Men uansett, bortkastet å dra denne tråden ut av dimensjoner.Jeg må si det er ren underholdning å lese det her. Dvergen over alle dverger kan vel bekrefte/motbekrefte hva som er tilfellet i saken. Ja, jeg setter pris på om du tar deg en tur innom. Vi har mye å prate om

Kommentar

• 10.09.50
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1410

Opprinnelig skrevet av Tubbs
                                          Dvergen over alle dverger ....
                                          Er ikke den som er mest dverg strengt tatt dvergen under alle dverger?
                                          Last edited by 10.09.50; 29.11.2009, 11:15.

Kommentar

Working...