Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

Opprinnelig skrevet av gorken
    Det er ikke det som blir trukket frem i media, og det er det eneste relevante!
    Media er flinke til å fokusere på det negative. Og å ta alle under en kamp ved å skrive ALLE ultrasgrupperinger osv...

Det blir det samme som når en kjent LSK person klarte å si etter tribunebråket mellom Hammarby-Djurg¨rden 06:

"Her hadde dem samla UFC's fra hele Europa til denne kampen"

Kommentar

• gorken
      Administrator
      • May 2006
      • 1483

Opprinnelig skrevet av Tony
      Media er flinke til å fokusere på det negative. Og å ta alle under en kamp ved å skrive ALLE ultrasgrupperinger osv...
      Akkurat! Media gjør grove feil hver eneste dag. Alikevel har media ekstremt stor troverdighet her i landet.
      I have this condition.

Kommentar

• King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

Jeg tipper at du er bedre opplyst om ultras-situasjonen enn den gjengse nordmann. Når ultras får et voldelig rykte på seg gjennom media vil "uopplyste" folk sitte igjen med det intrykket.
        Det er oftere det står f.eks : "supportere braket sammen i Italia" enn det står "Casuals/Ultras braket sammen i Italia". Men tror ikke "uopplyste" folk sitter igjen med inntrykket at det kan være farlig på Årsåsen fordi det er supportere der også, og at det kan bli Italia tilstander her av den grunn.

Men er enig med deg at det ikke hjelper i diskutere dette stort mere enn det har blitt diskutert tidligere.
        Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

Akkurat! Media gjør grove feil hver eneste dag. Alikevel har media ekstremt stor troverdighet her i landet.
          Så vi skal slutte å kalle oss Ultras fordi media har stor troverdighet her i landet?
          Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

Jeg har fortsatt til gode å møte noen som ikke går på Åråsen pga frykt for UFC.
            OG skulle man mot formodning møte noen sånne, er det ikke verre enn å forklare hvordan det er på Åråsen og at det ikke er noe bråk i forbindelse med kamper.

Kommentar

• gorken
              Administrator
              • May 2006
              • 1483

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
              Det er oftere det står f.eks : "supportere braket sammen i Italia" enn det står "Casuals/Ultras braket sammen i Italia".
              Det stemmer nok. Alikevel holder det med slike små ting som i Dagsavisen litt lenger opp i tråden: "fotballpøblene, såkalte ultras". Leser man linken ultras og fotballpøbler noen ganger skaper det snart en dårlig assosiasjon til navnet.

Men tror ikke "uopplyste" folk sitter igjen med inntrykket at det kan være farlig på Årsåsen fordi det er supportere der også, og at det kan bli Italia tilstander her av den grunn.
              Mulig. Jeg vet ikke. Jeg tenker ikke at det er farlig på Åråsen. Kanskje en litt overnervøs mor gjør det? Ikke vet jeg.
              I have this condition.

Kommentar

• gorken
                Administrator
                • May 2006
                • 1483

Så vi skal slutte å kalle oss Ultras fordi media har stor troverdighet her i landet?
                Det har jeg aldri sagt. Jeg bare prtøver å se saken fra begge sider.

1. Ultras er et navn som står for bra supporterkultur i deres øyne. Flagging, synging osv. Knallbra!
                2. Ultras er et navn som står for vold i medias øyne. Slossing, vold osv. Ikke bra!

Jeg tilhører den første gruppen. Folk som ikke har noe annet inntrykk enn fra media tilhører (mest sannsynlig) gruppe nr. 2. Fordi media har såpass stor kredibilitet.

Jeg har aldri sagt at jeg har noe problem med at dere kaller dere ultras.
                I have this condition.

Kommentar

• skjetten
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Nov 2006
                  • 40

Ja! Ikke kun fordi media har troverdighet, men fordi veldig mange sitter igjen med inntrykk av at Ultras er en gjeng voldelige pøbler, og ikke vet at Ultras på Åråsen ikke er det. Ergo tenker de at Kanarifansen er en gjeng med pøbler.

Vi klarer ikke å få media til å skjepe seg. Vi klarer ikke å endre folks inntrykk (som de stort sett har fra media). Vi klarer antagelig ikke å få dere til å endre navn og logo, men av tre vanskelige oppgaver er det den som det er mest naturlig å begynne med, og den minst umulige av de tre.

Kommentar

• Kølla Riisa
                    Seniormedlem
                    • Jun 2004
                    • 1021

Nei! Vi kommer aldri til å skifte navn så hvis det er intensjonen med debatten din kommer du ingen vei.

Skjønner ikke at folk ikke begynner å bli lei av dette pisset her nå....

Kommentar

• King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

Opprinnelig skrevet av skjetten
                      Ja! Ikke kun fordi media har troverdighet, men fordi veldig mange sitter igjen med inntrykk av at Ultras er en gjeng voldelige pøbler, og ikke vet at Ultras på Åråsen ikke er det. Ergo tenker de at Kanarifansen er en gjeng med pøbler.

Vi klarer ikke å få media til å skjepe seg. Vi klarer ikke å endre folks inntrykk (som de stort sett har fra media). Vi klarer antagelig ikke å få dere til å endre navn og logo, men av tre vanskelige oppgaver er det den som det er mest naturlig å begynne med, og den minst umulige av de tre.
                      Jaja, du får la media bestemme hvordan du skal leve livet ditt, jeg velger å stå over det...
                      Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• skjetten
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Nov 2006
                        • 40

Jaja, du får la media bestemme hvordan du skal leve livet ditt, jeg velger å stå over det...
                        Media bestemmer fint lite om hvordan jeg skal leve livet mitt.

Men, media har desverre stor påvirkning på hva folk tror om ting de ikke vet nok om, akkurat som i denne saken. I media omtales Ultras som noe negativt, ergo tror folk som ikke har nok peiling at UFC også er noe negativt. Ganske enkelt, enten man liker det eller ikke.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor folk som sier de er fans velger å bruke navn og symboler som KAN være med på å skade kanarifansens og klubbens rykte?

Kommentar

• gorken
                          Administrator
                          • May 2006
                          • 1483

Det er da vitterlig ikke det det handler om! Det handler om at navnet ultras brukes konsekvent negativt i media.

Og ikke misforstå meg nå, jeg har ikke noe ønske om at dere skal bytte navn. Ultras, i den meningen dere ønsker å bruke det, står for mye bra supporter- og tribunekultur! Men dere må skjønne at det ikke er alle som har denne opfatningen. Fordi media gir et annet bilde.

Jeg tror UFC ville tjent mye på å kjøre en liten holdningskampanje rettet mot Åråsens publikum. Flyers, plakater eller en webside som forklarer den riktige meningen med ultras, og kanskje litt om deres begrunnelse for å benytte navnet. Jeg ser dere har litt om dette i dag på deres webside, men det kunne stått så mye mer!
                          I have this condition.

Kommentar

• Kølla Riisa
                            Seniormedlem
                            • Jun 2004
                            • 1021

Jeg tror UFC ville tjent mye på å kjøre en liten holdningskampanje rettet mot Åråsens publikum. Flyers, plakater eller en webside som forklarer den riktige meningen med ultras, og kanskje litt om deres begrunnelse for å benytte navnet. Jeg ser dere har litt om dette i dag på deres webside, men det kunne stått så mye mer!
                            Vi kommer ikke til å kjøre noe kampanje fordi 3-4 stk på forumet mener det er riktig.
                            Våres oppførsel og engasjement på tribunen, det være seg på Felt C på Åråsen eller på bortebane kommer til å være vår kampanje.

Også er det dette ryktet dere snakker om hele tiden, skulle tro vi var et kirkekor. Er det så sinnsvakt viktig at vi skal være mors beste barn?
                            Tror ikke barn eller ungdommer blir veldig skremt av en maskert mann med tanke på hvordan det er å vokse opp idag.

Rekrutteringen til KFL har aldri vært bedre! Og den gode stemingen som de forskjellige gruppene lager er en av grunnene til det.

Vi har en så bra supporterkultur på Lillestrøm så slutt og lag problemer ut av noe som ikke er noe problem.

Kommentar

• Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

Sakset fra 100% Fotball:
                              "Barn under 14 år vil heretter fra gratis adgang ifølge med en voksen. En håper det skal få familiene tilbake på kamp i Italia, der ultrafans har skremt bort mange de siste årene."

Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Kølla Riisa
                                Seniormedlem
                                • Jun 2004
                                • 1021

Ser den, og selvfølgelig er det jævla kjipt.

Men hvis man ser i andre land som Tyskland og Frankfurt hvor vi var i vinter var det omvendt.
                                Vi fikk ikke plasser i stå-seksjonen til Ultras Frankfurt og de andre gruppene der og måtte sitte høyt oppe blant familier.

Det var ikke tvil om at livet som ble skapt av den gjengen var populært blant ungene og ikke skremte vekk noen men fikk heller en motsatt virkning.

Flere ganger under kampen satt han pjokken ved siden av meg og pekte ned på klacken og smilte og lo sammen faren sin hver gang de kjørte en ny sang.

Ikke en antydning til bråk så vi heller blant 55 000 tyskere og Ultras fra både Frankfurt og Schalke 04 ditt supportermiljø.

Der har du Ultras på godt.

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 1470

Sakset fra VG

......
                                  Informasjonen gikk også ut i brevs form til 4.500 reisende fans. Blant annet ble United-supporterne frarådet å ta busser og T-banelinjer til Olympiastadion - av frykt for såkalte Ultras.
                                  ........
                                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• detvarvondtdet
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 398

Jeg har jobbet i noen år for Roma og kan forsikre alle om at våre fans er lidenskapelige i sin støtte, men de er ikke voldelige, uttaler Roma-coachen ifølge Guardian. "Luciano Spalleti"

-haha.. Bullshit
                                    "Dere kan sitere meg på dette:
                                    Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                    Fjøra

Kommentar

• Lene
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Sep 2006
                                      • 11

Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke

Man kan ikke sammenligne ultrasgruppene i Italia med de vi har her i Norge da...

Kommentar

• chrissp
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 2403

Sitat fra sikkerhetssjefen til enga;
                                        - Vi har en gruppering som er godt kjent over alt. Vi skal ha et møte med dem på torsdag, også får vi se hvordan det forløper, sier han.

Ja da. Ta et møte. Hjelper sikkert veldig.

Ta bilder av pakket sier jeg og heng dem ut på engas hjemmesider.
                                        Bølerkanaris

Kommentar

• detvarvondtdet
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 398

Opprinnelig skrevet av chrissp
                                          http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=145633

Sitat fra sikkerhetssjefen til enga;
                                          - Vi har en gruppering som er godt kjent over alt. Vi skal ha et møte med dem på torsdag, også får vi se hvordan det forløper, sier han.

Ja da. Ta et møte. Hjelper sikkert veldig.

Ta bilder av pakket sier jeg og heng dem ut på engas hjemmesider.

-Dumt jeg ikke rakk å ta frem mobilen min og filme de FFK folka i burberry capser og thor steinar jakker som hetsa "brukerne" i rullestol jeg var på matchen med i går..Makan til slett oppførsel er det heldigvis lenge mellom hver gang jeg bevitner..
                                          "Dere kan sitere meg på dette:
                                          Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                          Fjøra

Kommentar

Working...