Helt konge med flagg før og etter kampen, samt i pausen, men grunnen til at folk flest går på fotballkamp er å få med seg kampen! Hvis noen er mer interessert i å flagge enn å se Tippeligaen, burde de kanskje stå et annet sted enn på tribunen.
Div. om ultras og casuals
Collapse
X
-
Retorikken fra enkelte i denne debatten minner stygt om tidlige tiders debattprobrammer på TV2... Lønning og Staff anyone?Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Det er jo det hele denne diskusjonen handler om. "Hva med de andre?". Det er ikke bare UFC som driver på den måten, det er bare du som så utelukkende føler deg stolt over å tro at du har grillet dem og oss som støtter dem i enkeltsaker vi mener de har blitt urettferdig behandlet i. Latterlig av deg å påstå at du kan komme med så mye usakligheter du bare vil, mens med en gang andre svarer deg med samme mynt, kommer du med dine fantastiske visdomsord om at man ikke skal ha lov til å henge seg opp i hva andre skriver. Du er flink til å provosere, og jeg regner med at det er det som er målet ditt. For å være ærlig gir jeg totalt faen i om du mener det er lavmålt å peke på andre. Det finnes personer godt oppe i KFL som "lefler" like mye med casual-klesstilen som du henviser til. Det finnes andre undergrupper i KFL som ikke har stuereine "rulleblad" og som er minst like provoserende. Mon tro hvorfor du ikke konstant skal hakke ned på de, trigz? Tør du bare argumentere mot ungdom som lar seg provosere og skriver dumme ting i en unaturlig sinnstilstand, slik jeg gjør nå?Lauken er vår venn!Kommentar
-
trigz: Dette er kanskje å diskutere person og ikke sak, men det er mest et svar til noen av innleggene du har kommet i denne tråden i det siste.
Det er først og fremst tre ting som irriterer meg ved deg. Den ene er at du hele tiden generaliserer og ikke evner å se forskjeller på UFC-medlemmer. Det at du mener at én eller flere i UFC er sånn og sånn, betyr ikke at alle er sånn. Hadde du likt å bli snakka til som om du var akkurat lik en tilfeldig person i KFL? Og er det holdningen til en større eller mindre del av KFL som bestemmer hva du mener, hva du står for og hvem du er?
Den andre grunnen er at du overdriver noe sinnssykt for å få fram poengene dine. Greit nok at du har noen interessante synspunkter, men du drar ting altfor langt. F.eks. legger du fram påstander som at UFC er konflikt med hele KFL. At UFC har noen få uvenner i KFL er nok riktig, men vi er ekstremt langt fra å være i konflikt med hele eller store deler av KFL. Der du skriver at UFC er for opptatt av å fremme seg selv, skriver du også at vi ikke bidrar til felleskapet i KFL. Det er rett og slett piss. Du finner ikke noen annen gruppe som bidrar så mye for KFL som UFC gjør. (Det måtte være en gruppe som kaller seg Arild Myklebust.) Jeg kan nevne ting som at UFC-medlemmer
- har dratt mye av lasset i tifo-gruppa til KFL de siste årene.
- bidrar aktivt i tribunegruppa til KFL.
- skriver i Humbug & Kanari.
- hjelper til med billettsalg for KFL.
- bidrar i tur-gruppa til KFL.
- hjelper til med å moderere dette forumet.
- sitter i valgkomitéen i KFL og har skrevet årsmøtereferat.
- prøver å hjelpe til der det er mulig, som i saken med banneret til italieneren som døde.
Og lista er mye lengre. Det er riktig at det har vært noen konflikter, men at UFC ikke bidrar for KFL som helhet og organisasjon er bullshit.
Det tredje er at du er så forbanna arrogant og innehar en ovenfra-og-ned-holdning som gjør at det overhodet ikke frister å debattere med deg. Jeg har debattert med mange (MANGE!) UFC-motstandere opp gjennom, og stort sett har jeg ikke noe problem med forumfolket, men verdensmesterholdninga di er bare kvalmende.
PS: Trist å se så mange tomler opp til trigz sine innlegg. Spesielt når tomlene kommer fra folk jeg veit at veit bedre enn som så.Kommentar
-
Jeg kan nevne ting som at UFC-medlemmer
- har dratt mye av lasset i tifo-gruppa til KFL de siste årene.
- bidrar aktivt i tribunegruppa til KFL.
- skriver i Humbug & Kanari.
- hjelper til med billettsalg for KFL.
- bidrar i tur-gruppa til KFL.
- hjelper til med å moderere dette forumet.
- sitter i valgkomitéen i KFL og har skrevet årsmøtereferat.
- prøver å hjelpe til der det er mulig, som i saken med banneret til italieneren som døde.Fugla 4 Life!Kommentar
-
Når jeg først er i gang, kan jeg jo komme med et generelt innlegg som et svar til alle dere som lurer på om UFC er i stand til å være ydmyke, se egne feil, finne løsninger og utvikle seg. Først:
Ja, gruppa kom nok litt skeivt ut. Ja, gruppa har gjort sine feil.
Har vi lært noe av det? Ja, veldig mye. Har vi utviklet oss i positiv retning? Ja, det vil jeg si. Innser vi at vi fortsatt har et (stort) forbedringspotensiale? Ja!
For å fortelle litt om ståa i forhold til ulike grupper:
- Forholdet vårt til KFL-styret og KFLs ulike avdelinger er veldig godt. Det har det ikke alltid vært. Vi kommuniserer bra og samarbeider på mange områder. (Les mer i mitt forrige innlegg.)
- Forholdet vårt til LSK og LSK Sikkerhet er bra, i sterk kontrast til tidligere.
- Forholdet vårt til andre undergrupper er veldig godt. Vi samarbeider godt med samtlige grupper, i motsetning til tidligere, da vi f.eks. hadde et ganske dårlig forhold til KGG.
- Forholdet vårt til folk rundt oss på feltet er bra. For eksempel har det vært veldig lite klaging på flagging i år, spør f.eks. BennyLem. Det eneste han kommer til å nevne er vel at det var et flagg som var litt i veien hjemme mot RBK.
Det hadde ikke stått slik til om ikke vi (og de andre gruppene jeg nevner) hadde gått inn for det. Vil spesielt nevne forholdet til LSK og LSK Sikkerhet, som tidligere har vært veldig dårlig. Der har begge vist vilje til dialog og samarbeid, og forholdet oss imellom er bedre enn noensinne.
På bakgrunn av dette vil jeg si at mye av kritikken mot UFC som evneløse i forhold til å forandre og utvikle seg er feilslått.
Men selvsagt, det finnes fortsatt punkter vi kan forbedre oss på, kanskje spesielt det med hvordan vi blir oppfattet av andre. F.eks. tonen og måten vi takler kritikk på her inne på Forumet kan bli bedre.
Allikevel er det noen områder der det rett og slett er uenighet, og da snakker jeg først og fremst om navn og logo. Vi mener navnet vårt er godt og vi liker logoen vår. Vi har prøvd å forklare hvorfor, og jeg tror de fleste forstår hvordan vi tenker, selv om dere kanskje er uenige. På enkelte punkter blir vi nok aldri enige, men sånn er det bare.
Håper dette innlegget gav dere noen svar.Kommentar
-
Du får tro hva du vil, men spør du noen sentralt i KFL vil du få høre at de ulike undergruppene har en uvurderlig verdi for KFL, spesielt i forhold til å få fram ressurspersoner som kan gjøre oppgaver for KFL.Kommentar
-
Som eksilkanari, og med plass på øvre felt C hver gang jeg har mulighet til å være til stede på Åråsen, har jeg aldri sett på UFC som noe problem. Jeg liker stemningen, og syns det er mye verre med evighetssanger som ikke tar hensyn til det som skjer på banen, enn et flagg som blokkerer synet i ny og ne. (Dvs. svært sjelden...) Logoer bryr jeg meg også lite om. Derimot syns jeg "skyttergravsretorikken" enkelte i UFC bruker, kan slå feil ut og bidrar til å forlenge konflikter som ellers ikke hadde vært der. Så lenge Lars kan svare for UFC på en god måte, velger jeg å forholde meg til ham, så kan diskusjonen fortsette rundt innlegg/retorikk/person hos alle andre.En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
Men for å ta et enkelteksempel: I signaturen til UFC-medlemmer på dette forumet har jeg blant annet sett lyriske perler som "All Cops are Bastards" (dette har vel allerede blitt diskutert tidligere i denne tråden), men også (ikke minst!) "R.I.P. Gabriele Sandri".
Kort bakgrunnshistorie:
Gabriele Sandri, som ble skutt av politiet, var medlem av den italienske fascistgruppa Forza Nuova, og medlem av Lazios Irriducibili. Og selv om jeg har bodd i Italia selv, sett de italienske kollegene til UFC på nært hold med egne øyne ved mange anledninger og muligens kunne ha skrevet en halvgod bok (eller i det minste en ganske stor artikkel) om temaet, kan BBC fortelle bedre enn meg hva pøblene i Irriducibili står for:
del 1: http://youtube.com/watch?v=x3htJEBE8-4&feature=related
del 2: http://youtube.com/watch?v=tUfl1Gyateo
del 3: http://youtube.com/watch?v=WhWWW28Asfo&feature=related
Så for å komme tilbake til poenget ditt (at "noen" i KFL "rakker ned" på folk og tror de er "potensielle bråkmakere"): Hvorfor skulle noen som står for fredelig, pasifistisk, sunn og positiv supporterkultur ønske å hedre Gabriele Sandri?
Er det misforstått kollegialitet?
Er det for å være tøff?
Er det fordi Gabriele Sandri, Irriducibili eller noen andre er et slags forbilde?
Hvorfor? Hva kan grunnen være? Er ikke det litt merkelig?
Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Ja, og hvis du hadde lest andres innlegg før du begynte å svare på dem, ville du (kanskje) ha fått med deg at jeg (faktisk flere ganger, bare i denne tråden) roser engasjementet til UFC.
Engasjementet er det ingenting feil med det. Hadde dere hatt en knøttliten teskje ydmykhet, ville UFC ha vært en superb supportergruppe. I stedet har dere et lasteplan med hybris, og det er ikke like positivt.
Det tredje er at du er så forbanna arrogant og innehar en ovenfra-og-ned-holdning som gjør at det overhodet ikke frister å debattere med deg. Jeg har debattert med mange (MANGE!) UFC-motstandere opp gjennom, og stort sett har jeg ikke noe problem med forumfolket, men verdensmesterholdninga di er bare kvalmende.
Forklar gjerne hva som er arrogant av det jeg har skrevet i denne tråden (og ta deg gjerne bryet med å kommentere noen av de ganske mange spørsmålene jeg har stilt til klikken din samtidig).
Arrogant? Vel, jeg og mange andre har forsøkt å få svar på mange spørsmål, og blir møtt med tourett-liknende tirader som dine. Det ville kanskje ha fungert dersom ikke herskemetodene dine var så tindrende amatørmessig utført.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Kan jeg opprette en tråd hvor alle som prøver å konsturere dritt om UFC skriver sitt navn så jeg kan sette alle på ignore lista? Føler jeg leser ca den samme debatten hver 4 mnd eller noe slikt. Drittlei.
UFC gjør en kjempe jobb, med stort engasjement, tifo, som forsangerfelt samt mye mye mer. Hvorfor lete etter noe å kritisere de for?Kommentar
-
Kan jeg opprette en tråd hvor alle som prøver å konsturere dritt om UFC skriver sitt navn så jeg kan sette alle på ignore lista? Føler jeg leser ca den samme debatten hver 4 mnd eller noe slikt. Drittlei.
UFC gjør en kjempe jobb, med stort engasjement, tifo, som forsangerfelt samt mye mye mer. Hvorfor lete etter noe å kritisere de for?
Men et lite tipps jeg jeg følger selv. Ting jeg ikke gidder å lese gidder jeg heller ikke klikke meg inn på. Funker som bare det. Burde prøve det.
Men ser stor sett på overskifter hva tråden handler om.
UFC gjør en kjempe jobb på tribune vokalt de, de er flinke til å hjelpe med oppgaver i kfl osv. Men siden du leser "samme" debatten hver 4mnd eller noe slikt som du skriver, så er det jo en grunn for det, folk bryr seg, folk har engasjement, noe ufc og andre grupper savner mer av.
Her på forumet får man i bøtter og spann, men istede for å svare på spørsmål folk har, så blir det svart med spørsmål og ag3 i skyttegraver.
Nå har Lars svart bra på mange spørsmål noen rundt på forumet har, la nå det fortsette, for på den måten blir diskusjonene borte og kanskje mer enighet.
Jeg tror ikke folk leter etter noe dritt å kritisere ufc for, dette er engasjement og uenighet, noe det alltid kommer til å være i en så stor gruppe som kfl.
Men etter hva jeg har lært så lønner det seg å svare på det folk spørr om istede for å kaste seg i skyttegravene.krisruds medlem av KFL siden 1996
OI OI OI nå har vi det morro :)
BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.Kommentar
-
Hele diskusjonen i denne tråden har kommet fryktelig skjevt ut. En del av de som er innbitte motstandere av UFC setter ting så til de grader på spissen, at jeg ikke har noen problemer med å forstå at UFC-medlemmer blir provosert. Og UFC skal faen hakke meg heller ikke ha all dritten, da uheldige episoder også berører andre deler av supportermiljøet. Men en ting som flesteparten av de av representantene til UFC som svarer inne på forumet med fordel kan ta inn over seg, er at måten kritikk (rettferdig eller urettferdig) blir besvart på. Men i stedet for å sette på den plata enda en gang, vil jeg gi en hyllest til Lars for hans to-tre seneste svar. Merket selv at jeg var på vei til å innta en "Kast UFC ut av Åråsen for godt"-holdning (Grunnet de mange ansvarsløse og infantile drittkastingene til mange veloverveide og saklige kritiske innlegg), men bare ved å få lese noen få linjer med saklig diskusjon og en innrømmelse eller to merket jeg likefullt at den samme holdningen mer eller mindre forsvant igjen. Det er ofte ikke mer som skal til for å skape dialog! For er det en ting som er sikkert: UFC vil aldri kunne definere ene og alene hvor grensa for akseptabel oppførsel går. Dette er et anliggende for alle KFL-medlemmer. Skal jeg ville fortsette å være en del av KFL, må også hele KFL (med alle undergrupper inkludert) holde seg innenfor grenser som jeg selv kan stå for. En udåd utført av et annet KFL-medlem er en udåd utført av meg selv, rett og slett fordi vi ikke evner å ansvarliggjøre enkeltmedlemmene.
Av den grunn: KFL-styret må mye mer på banen i forhold til medlemmene om hvilke handlinger som er akseptert på en tribune og hvilke som ikke er det! I forhold til disse spørsmålene er mitt inntrykk at styret har hatt en litt feig og evneveik holdning, så langt... (Selv om det helt sikkert jobbes mye mer med dette enn jeg kan vite om, problemet er at ingenting blir kommunisert tilbake til medlemmene) Alle bør vite hvor grensa går, og alle bør kjenne til konsekvensene av overtrampene. På den måten kan urimelig nedrakking på UFC som gruppe unngås, og enkeltindividene på felt a, b og c ansvarliggjøres i langt større grad enn i dag, uavhengig av om man er UFC-medlem, KGG-medlem eller bare vanlig mentalpasient Vinterhalvåret burde være en glimrende tid for å avholde medlemsmøte med diskusjoner og konklusjoner rundt positivt/negativt tribunelivKommentar
-
Bare ett lite spørsmål til UFC:
Dersom dere er så snille, greie og fulle av gode hensikter - Hvorfor sladder dere egne ansikter på bilder av dere selv?Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar