Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

Opprinnelig skrevet av T.Pennant
    Når skal man egentlig lære seg å ikke putte alle casual grupperinger i norge under en kam? Om klanen hadde dratt dit og lagd faen, så betyr det da f.eks faen ikke at KFL hadde gjort det fordet?
    For meg er det knakende likegyldig om dette var casuals med blå-røde, gul-sorte eller rød-hvite sympatier. Målet er å lage kvalm uansett.
    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

Måtte spille hemmelig treningskamp

TOMME TRIBUNER: Helsingborg møtte Brøndby til treningskamp foran tomme tribuner, ettersom klubbene ellers fryktet bråk fra sine supportere. ( Foto: Digitalsport )

Publisert: 30.01.2009 kl. 12:38 , endret: 30.01.2009 kl. 12:41

Frykt for supporterbråk førte til at svenske Helsingborg og danske Brøndby møttes til hemmelig treningskamp uten tilskuere fredag.

– Veldig trist, men det var eneste løsning, sier sikkerhetsansvarlig Frederik Ericsson i Helsingborg.
      Begge lagene på hver sin side av sundet som skiller nabolandene, har store problemer med bråkmakere på sine fotballkamper.
      Stjernen Henrik Larsson valgte innebandy framfor fotball og spilte ikke kampen for det svenske laget
      (©NTB)
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Phil
        Medlem
        Hoffnarr
        • Sep 2008
        • 66

Hvordan gikk kampen?

Kommentar

• gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

Opprinnelig skrevet av Fingutt
          Hvordan gikk kampen?
          2-0 til Helsingborg.
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• egil
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1119

Skf

Jeg var på konsert med Kaiser Chiefs på Sentrum Scene sist fredag. Meget bra konsert. Plutselig kommer det en fyr bort til meg og skåler, sier navnet sitt og sier at han er fra SKF. Han viste til at han tidligere har tilbudt seg å ta kontakt med meg dersom vi møtes på byen her på forumet.

Han sier han er lei av at jeg er medløper for Arild Myklebust og hans like, som driver en vendetta mot SKF og andre undergrupper.

Dette stemmer ikke da jeg aldri har diskutert dette temaet med Arild Myklebust eller andre i KFL/LSK. Jeg har også et rimelig forskjelligartet syn på SKF og UFC som vel har kommet frem på forumet.

Han forteller videre at jeg er for sjelden ute i Lillestrøm, og at jeg er for gammel til å forstå hva som hender. Det var visst nye tider. Han sier at han og andre i SKF nå må stå opp for byen sin f.eks når det kommer engafolk til byen.

Jeg har vært ute stort sett hver helg de siste 25 år, og har aldri hatt grunn til å stå opp for hverken meg selv eller "byen min". Det holder med snakketøyet. De som ikke greier å argumentere for seg, tyr ofte til vold. Det gjelder både ute på byen, og f.eks i parforhold. Det er absolutt ikke akseptabelt.

Jeg mener at en ikke står opp for byen sin ved å ha vold som en hobby, men at en tvert imot trekker "byen sin" ned i søla.

Når to personer som har vold som hobby møtes, og disse visstnok er motpoler fordi en holder med forskjellig fotballag, blir det nødvendigvis lett en slosskamp. Dette har ikke noe med "å stå opp for byen sin", kun en felles voldskultur.

Det at noen fra Romerike i tillegg knytter sin slosskampinterresse til merkevaren LSK, er sterkt uheldig. Dette trenger jeg neppe å utdype.

Jeg ble således ikke noe klokere og langt mindre noe mildere stemt i forhold til SKF og deres voldskultur, selv etter å ha diskutert med en av dere.

Jeg håper forøvrig at noen av dere er tøffe nok til å bryte med SKF og å bli med på Åråsen til våren. Jeg har fortsatt gåsehud etter kampen mot RBK i høst. Sånt noe er virkelig heftig!

God sesong!
            KFL - medlem nr 23

Kommentar

• T.Pennant
              I karantene
              Forumsadist
              • Jul 2008
              • 121

Tilfeldig at dette blir dratt opp samme kveld som innlegget om vandel kom?

Jeg aner ikke hvem som startet den

Jeg syns bare det er meget påfallende at dette blir dratt opp nå. Vis ingen i styret har noe å skjule, hvorfor ikke bare bevise det?
              Last edited by T.Pennant; 18.02.2009, 22:24.

Kommentar

• egil
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1119

Opprinnelig skrevet av T.Pennant
                Tilfeldig at dette blir dratt opp samme kveld som innlegget om vandel kom?

Jeg sier igjen at jeg ikke aner hvem som startet den, ettersom noen her tydeligvis må få trykt det inn med te-skje.

Jeg syns bare det er meget påfallende at dette blir dratt opp nå. Vis ingen i styret har noe å skjule, hvorfor ikke bare bevise det?

Hvis du går inn på konserttråden under backstage så ser du at jeg skrev om Kaiser Chiefs konserten, og at jeg ville komme tilbake til et møte med en SKF`er på den konserten senere. Det skrev jeg natt til lørdag.

Så ja ,det er tilfeldig at dette kommer opp samme dag som vandelsdiskusjonen. Det var faktisk ikke i mine tanker en gang. Hvis du lurer på det, så har jeg helt ren vandel. Æresord. Det har jeg tenkt til å fortsette med.
                KFL - medlem nr 23

Kommentar

• T.Pennant
                  I karantene
                  Forumsadist
                  • Jul 2008
                  • 121

Opprinnelig skrevet av egil
                  Hvis du går inn på konserttråden under backstage så ser du at jeg skrev om Kaiser Chiefs konserten, og at jeg ville komme tilbake til et møte med en SKF`er på den konserten senere. Det skrev jeg natt til lørdag.

Så ja ,det er tilfeldig at dette kommer opp samme dag som vandelsdiskusjonen. Det var faktisk ikke i mine tanker en gang. Hvis du lurer på det, så har jeg helt ren vandel. Æresord. Det har jeg tenkt til å fortsette med.
                  Flott, da er vi i samme båt for det har jeg også.

Kommentar

• egil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1119

Har SKF satt standarden for 2009 med sin slossing mot egne medsupportere i telefonhallen?
                    KFL - medlem nr 23

Kommentar

• CFD
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2319

Håper de 3 som ble kjørt avgårde får streng beskjed om at dette ikke er akseptabelt. Hvis det er personer som var utestengt ifjor så ser det ikke ut som dette har fungert og en er nødt til å finne andre straffer. Iflg personer rundt meg var dette personer som hadde skapt masse bråk ved tidligere anledninger.

Tullinger!
                      Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

Kommentar

• Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

Opprinnelig skrevet av CFD
                        Håper de 3 som ble kjørt avgårde får streng beskjed om at dette ikke er akseptabelt. Hvis det er personer som var utestengt ifjor så ser det ikke ut som dette har fungert og en er nødt til å finne andre straffer. Iflg personer rundt meg var dette personer som hadde skapt masse bråk ved tidligere anledninger.

Tullinger!
                        Streng beskjed?? De burde ikke få lov til å se fotball på tv lenger en gang!

Kommentar

• Leif A
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 3962

Opprinnelig skrevet av egil
                          Har SKF satt standarden for 2009 med sin slossing mot egne medsupportere i telefonhallen?
                          Få pakket ut! Jeg kan ikke forstå hvorfor i hel.... de skal få lov til å slippe inn på kamper i det hele tatt. De gjør jo f... meg ikke noe annet enn å lage problemer for de 99,9% som faktisk støtter laget sitt.
                          Knurr...

Kommentar

• korset+kanaris
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Jun 2007
                            • 46

Jeg satt til høyre for kfl på langsiden og må si at det er noe av det flaueste jeg har opplevd.

Kfl lager kjempestemning hele første omgang. Jeg merker stabæk supportere rundt meg blir irritert av at de blir så anonyme i forhold. Men så kommer pausen.....sitter å koser meg med en kaffe og tittter bort for å se etter kjentfolk. Da legger jeg merke til at det bryter ut full slosskamp blant noen fans. Stemmer det at noen av dem ikke hadde noe supporter utstyr på seg? så sånn ut ihvertfall. Nå våkner stabæk fansen, de ler og synger om at opptrinnet skal fortsette. Utrolig flaut. All ære til resten av gjengen som synger "ut med svinet" vitner om litt indre justis.

Hvem er disse idiotene? Og hvor har foreldrene deres vært i oppveksten?

Kommentar

• Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

Opprinnelig skrevet av CFD

Tullinger!
                              Jeg regner det for en selvfølge at de involverte blir utestengt fra samtlige kamper (hjemme og borte) ut året.

Kommentar

• Fuglegutt
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2008
                                • 863

Opprinnelig skrevet av korset+kanaris
                                Jeg satt til høyre for kfl på langsiden og må si at det er noe av det flaueste jeg har opplevd.

Kfl lager kjempestemning hele første omgang. Jeg merker stabæk supportere rundt meg blir irritert av at de blir så anonyme i forhold. Men så kommer pausen.....sitter å koser meg med en kaffe og tittter bort for å se etter kjentfolk. Da legger jeg merke til at det bryter ut full slosskamp blant noen fans. Stemmer det at noen av dem ikke hadde noe supporter utstyr på seg? så sånn ut ihvertfall. Nå våkner stabæk fansen, de ler og synger om at opptrinnet skal fortsette. Utrolig flaut. All ære til resten av gjengen som synger "ut med svinet" vitner om litt indre justis.

Hvem er disse idiotene? Og hvor har foreldrene deres vært i oppveksten?

Heeeelt enig med deg. Faens idioter.
                                Ut med svina runget kraftig der og da..

Flaut , masse familier som sikkert hadde tatt turen , dette er ikke akseptabelt!
                                På min gravsten: " heller her enn på Ullevåll "

Kommentar

• Raskolnikov
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1453

Var det noen spesiell grunn til at tidligere "Ultras Lillestrøm", nå "Folkelige enkeltpersoner" ble holdt igjen etter kampen?
                                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                    Var det noen spesiell grunn til at tidligere "Ultras Lillestrøm", nå "Folkelige enkeltpersoner" ble holdt igjen etter kampen?
                                    ifølge politiet så var det visstnok på "deres sikkerhet" hva enn som ligger i det.

Kommentar

• egil
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 1119

Jeg er i utgangspunktet skeptisk til "dialogen" klubben og KFL forsøker å ha med casualselementer. Dette fordi supporterkulturen til Casuals er så forbanna destruktiv.

Alle aktive Casuals I SKF må etter min mening være uønskede elementer på Åråsen og på LSK sine bortekamper, men at en blir ønsket velkommen så fort en melder seg ut/ tar avstand fra sin tidligere virksomhet. Det holder ikke å "love" å forholde seg til KFL sine tribuneregler. Normbegrepet i en Casualgruppering er så himmelvid unna KFL sine normer, at en slik "lovnad" er ingenting verdt.

Mange har tydeligvis blitt overrasket over at SKF nå angriper internt. Jeg er ikke overrasket. Casualgrupperinger ser med forakt på supportere som kler seg i klubbfarger, (og hvordan de ser på Tåpelige Hodeplagg Kanaris tør jeg nesten ikke forestille meg.....).

Vi fotballfans ser vanligvis ned på supporterkulturen til håndballens venner og lignende "overhyggelige" supportere. Dersom en ganger dette med 100, så er vi omtrent der Casuals er i forhold til oss vanlige "juletrær". Med en forherligelse av vold i bunnen, er jeg dessverre ikke overrasket at de nå sloss også mot vanlige Kanarifans.

Vi får bare være sjeleglade for at hendelsen ikke ble slått stort opp i beste sendetid på NRK på en lørdagskveld. Da kunne sesongstarten for KFL blitt helsvart. Dette ene og alene pga. noen voldsforherligende elementer blant oss.

La meg slå fast en ting; Dere er sterkt uønsket
                                      KFL - medlem nr 23

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Jeg regner det for en selvfølge at de involverte blir utestengt fra samtlige kamper (hjemme og borte) ut året.
                                        Jo mer jeg tenker på det, desto mer blir jeg overbevist om at det er en for mild dom. De bør utestenges fra alle fotballtribuner for livstid!

Jeg hadde selv med et par smågutter som bivånet dette fra orkesterplass. De var sjokkert over hva de fikk se. Den yngste fikk t.o.m. mareritt i natt av dette. Jeg er på tribunen for å se og støtte LSK. Den søplegjengen som KUN er ute etter bråk og som setter KFL og LSK i et dårlig lys har ingenting på tribunen å gjøre. Ut med pakket!
                                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                                        Mr.Jordbakke

Kommentar

• UltraFo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2007
                                          • 800

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                          Fikk vell egentlig ingen god beskjed, var alt fra det stod folk fra KFL og Lillestrøm utenfor å skulle hevne seg på de som de mente hadde noe med slåssing å gjøre som var igjen inne. (Noe jeg vil pressisere er helt idiotisk, mann slåss ikke med medsupportere uansett hva. Og det skal ikke skje, uavhening av tilhørlighet, hodeplagg, drakt farge osv osv. Man slåss ikke med folk som støtter det samme laget) Til at det hadde noe med sikkerthet å gjøre osv osv. Men kan ikke skjønne hva som var logikken bak for vi fikk gå ut etterhvert og da kunne vi gjøre og gå hvor vi ville. Men men, var jo bare å dra rett hjem og hive i seg pils med andre fugla folk.
                                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

Working...