Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

Opprinnelig skrevet av UltraFo
    Fikk vell egentlig ingen god beskjed, var alt fra det stod folk fra KFL og Lillestrøm utenfor å skulle hevne seg på de som de mente hadde noe med slåssing å gjøre som var igjen inne. (Noe jeg vil pressisere er helt idiotisk, mann slåss ikke med medsupportere uansett hva. Og det skal ikke skje, når det går utover mindre årige) Til at det hadde noe med sikkerthet å gjøre osv osv. Men kan ikke skjønne hva som var logikken bak for vi fikk gå ut etterhvert og da kunne vi gjøre og gå hvor vi ville. Men men, var jo bare å dra rett hjem og hive i seg pils med andre fugla folk.
    Hvorfor skulle noen hevne seg på en gjeng som står 15 m unna der det skjer og INGEN fra det området løper bort å delta. Da er det isåfall dem som skal ta de andre som har problemer.

Kommentar

• UltraFo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 800

Opprinnelig skrevet av Tony
      Hvorfor skulle noen hevne seg på en gjeng som står 15 m unna der det skjer og INGEN fra det området løper bort å delta. Da er det isåfall dem som skal ta de andre som har problemer.
      Det må du nesten spørre vakta som sa det om, jeg er helt enig og skjønte ikke grunnen. Vi som ble holdt igjen stod helt rolig når det var bråk og selvfølgelig gjorde vi det. Bråk mellom medsupportere er bare idiotisk. Vakta var nok bare ikke oppdatert.
      UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

Andre gangen det smalt så måtte folk fra "Ultras Lillestrøm-buret" holdes igjen fra å løpe over gjerdet, det vet jeg og det vet du. Hva de skulle kan vi bare spekulere i, jeg tipper de ikke skulle løpe bort for å hjelpe juletrærne.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Kopperud
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2006
          • 1697

Opprinnelig skrevet av Rønnern
          Andre gangen det smalt så måtte folk fra "Ultras Lillestrøm-buret" holdes igjen fra å løpe over gjerdet, det vet jeg og det vet du. Hva de skulle kan vi bare spekulere i, jeg tipper de ikke skulle løpe bort for å hjelpe juletrærne.
          Hva!?

Ingen som var på vei over noe gjerdet.
          Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• UltraFo
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2007
            • 800

Det er vell litt feil? jeg stod jo ved siden av deg og Tony å pratet og alle løp bort til gjerdet for å se hva som skjedde. Og det er vell ikke så rart? Når det smellet på en tribune vil man ofte se hva som skjer. Var flere fra "burdet" som sang ut med svinet og kom med sleng bemerkninger så det stemmer ikke helt. Men at det var mange som var på gjerdet stemmer.
            UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Tony
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 4737

Nå stod jeg på andre siden av gjerdet og det stemmer ikke. Mulig vaktene stilte seg opp for å hindre at noe skulle skje, men ingen var på vei over gjerdet. Man vet selv hvor dumt det hadde vært for de som hadde involvert seg.

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Opprinnelig skrevet av egil
                Casualgrupperinger ser med forakt på supportere som kler seg i klubbfarger, (og hvordan de ser på Tåpelige Hodeplagg Kanaris tør jeg nesten ikke forestille meg.....).
                He, he, de forakter oss. På forumet til tribunekultur.com så har det vært kommunisert at de (SKF) skal gi oss en innføring i hva supporterkultur er i Lillestrøm by. Hva nå enn de mener med det, tipper det ikke er å gå i dialog.

De stod et par rader foran meg i første omgang. I følge kjentfolk var det et par gamle av gamlekara fra SKF samt et par nye hangarounds. Jeg kjenner svært få av disse ansiktene. Jeg kan ikke si at jeg følte meg truet av dem, men hvem vet, kanskje de skulle sette på plass meg i pausen, men valgte noen andre da jeg tuslet avgårde så fort pausesignalet kom
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kommentar

• Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

Nå stod jeg på andre siden av gjerdet og det stemmer ikke. Mulig vaktene stilte seg opp for å hindre at noe skulle skje, men ingen var på vei over gjerdet. Man vet selv hvor dumt det hadde vært for de som hadde involvert seg.
                  Jepp og jeg stod ved siden av deg. At du husker såpass selektivt er overraskende.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

Kommentar

• Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

Jepp og jeg stod ved siden av deg. At du husker såpass selektivt er overraskende.
                    Ja vel, da sier vi det slik. At noen henger på gjerdet er det samme som å skulle hoppe over?

Kommentar

• King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

Dette er bare tull Rønnern. Det var mange som hang over gjerdet for å prøve å se hva som skjedde, men det var ingen som var på vei over. Det som skjedde på tribunen i går var bare latterlig, og det er jeg 100% sikker på at alle de andre enkeltpersonene som hang på gjerdet for å se hva som skjedde også mener.
                      Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Dandy
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 346

Herregud da, mann! Jeg sto like ved deg ved gjerde jeg også. Jeg løftet meg opp på gjerdet for å prøve å se bedre hva som virkelig skjedde det borte. Det var ingen, absolutt ingen fra "buret" (som du kaller det) som var på vei eller hadde planer om å hoppe over gjerdet. Vi var like oppgitt over at dette skjedde
                        At du sier sånn, viser bare ditt trange syn.
                        UFC 05!

Kommentar

• Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

Ja vel, da sier vi det slik. At noen henger på gjerdet er det samme som å skulle hoppe over?
                          Vi tar ikke den diskusjonen noe videre, mulig jeg har oppfattet feil.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

Kommentar

• Shrap
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Sep 2005
                            • 95

Vi tar ikke den diskusjonen noe videre, mulig jeg har oppfattet feil.
                            No need to worry. Vi begynner å bli ganske vant til deg (og spesielt) egil sine mistolkninger av alt som skjer. Skulle tro dere selv trodde dere var ekspertpanel på alt som skjer innenfor KFL.
                            Bergdølmo - VÅR mann!!!

Kommentar

• egil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1119

Opprinnelig skrevet av Shrap
                              No need to worry. Vi begynner å bli ganske vant til deg (og spesielt) egil sine mistolkninger av alt som skjer. Skulle tro dere selv trodde dere var ekspertpanel på alt som skjer innenfor KFL.

Hvis jeg har mistolket hva som skjedde i går ser jeg frem til SKF sin egen forklaring på hva som skjedde. Jeg ser også frem til svar på om dette er representativt for hva vi kan forvente oss av SKF i 2009.
                              KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Shrap
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Sep 2005
                                • 95

Opprinnelig skrevet av egil
                                Normbegrepet i en Casualgruppering er så himmelvid unna KFL sine normer, at en slik "lovnad" er ingenting verdt.

Mange har tydeligvis blitt overrasket over at SKF nå angriper internt. Jeg er ikke overrasket. Casualgrupperinger ser med forakt på supportere som kler seg i klubbfarger, (og hvordan de ser på Tåpelige Hodeplagg Kanaris tør jeg nesten ikke forestille meg.....).

Vi fotballfans ser vanligvis ned på supporterkulturen til håndballens venner og lignende "overhyggelige" supportere. Dersom en ganger dette med 100, så er vi omtrent der Casuals er i forhold til oss vanlige "juletrær". Med en forherligelse av vold i bunnen, er jeg dessverre ikke overrasket at de nå sloss også mot vanlige Kanarifans.

Var mere dette jeg tenkte på for denne gang!! Du mener å ha innsikt i alle agendaer til SKF, hvem de ser ned på,hvem de ser opp til, hvordan de opererer og hvordan normer det er i en generell casualgruppering.Du har jo ikke peiling i det hele tatt jo !

Eneste grunnen til at du skriver det pisset her er for å skape frykt.

Men, for all del, fortsett å skriv som du gjør nå. Om ikke annet så har ihvertfall jeg mange minutters morsom lesing hver gang du poster i en av disse "skumle casual" trådene.
                                Bergdølmo - VÅR mann!!!

Kommentar

• mr.sandass
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2005
                                  • 972

Ingen var på vei over gjerdet. Hvorfor du skriver det veit jeg ikke.

Forøvrig er vold mot medsupportere noe jeg ikke kan sette ord på en gang!
                                  www.ultrasfeltc.net

Kommentar

• Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                                    Ingen var på vei over gjerdet. Hvorfor du skriver det veit jeg ikke.

Forøvrig er vold mot medsupportere noe jeg ikke kan sette ord på en gang!
                                    Vi har lagt den død nå. Ikke noe vits i å kommentere det.

Kommentar

• Kvittre
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 265

Opprinnelig skrevet av Shrap
                                      Var mere dette jeg tenkte på for denne gang!! Du mener å ha innsikt i alle agendaer til SKF, hvem de ser ned på,hvem de ser opp til, hvordan de opererer og hvordan normer det er i en generell casualgruppering.Du har jo ikke peiling i det hele tatt jo !

Eneste grunnen til at du skriver det pisset her er for å skape frykt.

Men, for all del, fortsett å skriv som du gjør nå. Om ikke annet så har ihvertfall jeg mange minutters morsom lesing hver gang du poster i en av disse "skumle casual" trådene.
                                      Det trengs ikke å lese på forumet for å skape frykt for å gå på kamp som en lsk-supporter! Det klarte du og dine meningsfeller utmerket godt på egenhånd i går! :evil:

Kommentar

• El-Gordo
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Jan 2007
                                        • 22

Opprinnelig skrevet av Martini
                                        Hyggelig at du setter pris på forsangeren vår, skal vel i hele tatt være glad for at noen faktisk gidder å være det, bør da heller få creds!

Er vel heller du som bør holde deg hjemme neste gang dersom detta er holdninga de...
                                        må da vel for faen gå an å starte en sang uten megafon vel. Først tromma, så megafonen. hva er det neste? full blåserekke for ekstra trøkk på noen av sangene?

Kommentar

• veiron
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6267

Opprinnelig skrevet av El-Gordo
                                          må da vel for faen gå an å starte en sang uten megafon vel. Først tromma, så megafonen. hva er det neste? full blåserekke for ekstra trøkk på noen av sangene?
                                          Nei, det neste kan bli PA-anlegg! Håper det gir deg mareritt.

Kommentar

Working...