Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Superstefan
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 2180

Er ofte veldig lett og se om folk er rusa på forskjellige typer rusmidler. Men jeg så ikke SKF gutta så jeg skal ikke si noe om denne saken.
    Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

Om man er rusa eller ikke...
      Vold, trusler og alt annet faenskap som drittunger gjør mot og med hverandre hører ikke hjemme på en fotballkamp, ei heller i Lillestrøm by!

Kommentar

• FUGlinho
        KFL styremedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2454

Stemmer det at en liten gutt ble skadet i dette bråket i pausen? Så en liten gutt som fikk hjelp av ambulansefolk like etter bråket. Om dette hadde noe med slåssinga å gjøre veit jeg ikke...
        Kim
        Styremedlem KFL

Kommentar

• mr.Jordbakke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3845

Opprinnelig skrevet av FUGlinho
          Stemmer det at en liten gutt ble skadet i dette bråket i pausen? Så en liten gutt som fikk hjelp av ambulansefolk like etter bråket. Om dette hadde noe med slåssinga å gjøre veit jeg ikke...
          Iflg. JKs blogg fra Stabæk away ble han sparket i beinet. Gutten har i tillegg hjerteproblemer og fikk problemer med å puste etter dette. Derfor legesjekk.
          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
          Mr.Jordbakke

Kommentar

• Stanley
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • May 2006
            • 108

Det at en mindreårig havnet midt i dette kaoset og mulig ble skadet er det vel ingen som forsvarer. Men mye tyder på at det som eskalerte konflikten var da flere fra samme tribuneseksjon kom for å "ta casualsa". Også supportere kledd i klubbfarger sto for voldshandlinger på tribunen og ikke kun i selvforsvar.

Med den agressive tonen vi ser og den stadige forfølgingen av SKF fra styret i KFL, overasker det meg ikke at også de ute i medlemsmassen tar etter KFL sentralt og ønsker å ta casuals.
            Last edited by iL; 19.03.2009, 15:55.

Kommentar

• Petter Ø
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3008

Skal vi oppsummere debatten da:
              -Den uskyldige gutten fra SKF ville bare titte på megafonen før han ble overfalt av sikkerhetsvakter og juletrær
              -Å ha pupiller store som tallerkner er helt normalt.
              -Grunnen til at 12åringen måtte tas hånd om av Røde Kors var fordi han ble skremt av vaktene.
              -Det er den agressive stemningen ovenfor SKF er det voldskapende, ikke det at SKF har vold som hovedfokus.
              -Nå skal ikke vi vanlige kanaris komme her på forumet og være frekke dagen etter, det løser ingenting.
              -Megafoner er roten til alt vondt her i verden.

Noe jeg har glemt da eller kan vi legge debatten død?
              Last edited by Petter Ø; 15.03.2009, 22:18. Begrunnelse: se neste post
              Petter Ø - Kreativ Kanaris
              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

Kommentar

• xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                Skal vi oppsummere debatten da:
                -Den uskyldige gutten fra SKF ville bare titte på megafonen før han ble overfalt av sikkerhetsvakter og juletrær
                -Å ha pupiller store som tallerkner er helt normalt.
                -Grunnen til at 12åringen måtte tas hånd om av Røde Kors var fordi han ble skremt av vaktene.
                -Det er den agressive stemningen ovenfor SKF er det voldskapende, ikke det at SKF har vold som hovedfokus.
                -Nå skal ikke vi vanlige kanaris komme her på forumet og være frekke dagen etter, det løser ingenting.

Noe jeg har glemt da eller kan vi legge debatten død?
                Tror du glemte at megafonen forøvrig er roten til alt vondt her i verden.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• ChriZza
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 4265

Ønsker å presisere at jeg ikke mener at alle i SKF var rusa, kun han ene karen som starta slossingen.
                  Og jeg vet heller ikke om han er eller ikke er med i SKF.

De 2 kameratene hans som ble kastet ut like etterpå fordi slosskampen fortsatte (Fordi de ble hisset opp av fansen, noe jeg synes er totalt unødvendig!) og endte opp 3 rader nedenfor ved JK, så ikke ut som om var i samme tilstand som førstnevnte - som jeg frmdeles ikke fatter åssen slapp igjennom sikkerhetskontrollen.

Kommentar

• egil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1119

Opprinnelig skrevet av xeR
                    Tror du glemte at megafonen forøvrig er roten til alt vondt her i verden.

Den samme megafonen ble forøvrig håndspålagt av samtlige 141 tilstedeværende på årsmøtet. Det påtroppende styret sto deretter samlet i midtsirkelen i møtelokalet med armene rundt hverandre mens de nærmeste i transe tungetalet "megafon skal ramme SKF, megafon skal ramme SKF".

Utrolig uhyggelig atmosfære egentlig. Skikkelig ekkelt
                    KFL - medlem nr 23

Kommentar

• mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

Opprinnelig skrevet av Stanley
                      Men mye tyder på at det som eskalerte konflikten var da flere fra samme tribuneseksjon kom for å "ta casualsa". Også supportere kledd i klubbfarger sto for voldshandlinger på tribunen og ikke kun i selvforsvar.
                      Jeg bivånet det hele, kun få meter unna og jeg mener du tar feil. Det var en i LSK-drakt som grep inn etter at slagsmålet hadde startet første gang, for å stoppe bråket. Det var helt horibelt å se på hvordan vedkommende i sort skinnjakke tildelte en annen person 15-20 slag mot hodet! Etter at vaktene fjernet vedkommende, var det på nytt noen som eglet til bråk. Og det var definitivt i selvforsvar vedkommende i LSK-drakt kastet seg over bråkmakeren som delte ut slag først. Så å legge skylda over på "juletrær" i denne sammenheng blir patetisk.
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                      Mr.Jordbakke

Kommentar

• ChriZza
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 4265

Han siste karen som angrep de to som stod igjen etter at førstemann var fjernet så ikke ut til å handle i selvforsvar.
                        Fra mitt ståsted så det ut som om han kom hoppende fra rader ovenfor.

Kommentar

• Stanley
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • May 2006
                          • 108

Opprinnelig skrevet av ChriZza
                          De 2 kameratene hans som ble kastet ut like etterpå fordi slosskampen fortsatte (Fordi de ble hisset opp av fansen, noe jeg synes er totalt unødvendig!) og endte opp 3 rader nedenfor ved JK........
                          Etter snart ett døgn med poster om hvor kvalme folk blir av disse møkkafolka bla bla bla. Kommer det endelig fram opplysninger om at også fans i klubbfarger bidro til bråket og den påfølgende skaden av en på JK feltet. Hvor er fordømmelsen av disse, bortsett fra den ChriZza nettop bidro med. Uansett er det ikke en meter som ikke er dekket av kamerovervåkning i den hallen så dette kommer nok for en dag uansett.

Det er ikke bra med vold på tribunen eller hendelser som kan føre til poengtrekk for Klubben men også SKF har rett til å forsvare seg når de blir angrepet.
                          Last edited by Stanley; 15.03.2009, 22:38. Begrunnelse: skrivefeil

Kommentar

• mr.Jordbakke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3845

Han siste karen som angrep de to som stod igjen etter at førstemann var fjernet så ikke ut til å handle i selvforsvar.
                            Fra mitt ståsted så det ut som om han kom hoppende fra rader ovenfor.
                            Han ble tildelt slag i ansiktet først, før han kastet seg over vedkommende og la han i bakken, etter å ha rullet over noen stolseter, ja.

Mvh
                            Mr.Jordbakke

Kommentar

• Kvittre
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 265

Opprinnelig skrevet av Stanley
                              Etter snart ett døgn med poster om hvor kvalme folk blir av disse møkkafolka bla bla bla. Kommer det endelig fram opplysninger om at også fans i klubbfarger bidro til bråket og den påfølgende skaden av en på JK feltet. Hvor er fordømmelsen av disse, bortsett fra den ChriZza nettop bidro med. Uansett er det ikke en meter som ikke er dekket av kamerovervåkning i den hallen så dette kommer nok for en dag uansett.

Det er ikke bra med vold på tribunen eller hendelser som kan føre til poengtrekk for Klubben men også SKF har rett til å forsvare seg når de blir angrepet.
                              Trodde ikke SKF hadde rett til å være der i heletatt jeg..

Kommentar

• Phil
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Sep 2008
                                • 66

Ønsker å presisere at jeg ikke mener at alle i SKF var rusa, kun han ene karen som starta slossingen.
                                Og jeg vet heller ikke om han er eller ikke er med i SKF.

De 2 kameratene hans som ble kastet ut like etterpå fordi slosskampen fortsatte (Fordi de ble hisset opp av fansen, noe jeg synes er totalt unødvendig!) og endte opp 3 rader nedenfor ved JK, så ikke ut som om var i samme tilstand som førstnevnte - som jeg frmdeles ikke fatter åssen slapp igjennom sikkerhetskontrollen.
                                Ok, men kunne lett mistolkes av de postene i stad, men da er jeg med.
                                La oss holde diskusjonen saklig, kommer litt mye rart fra flere hold er nå.

Kommentar

• Tony
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4737

Opprinnelig skrevet av Kvittre
                                  Trodde ikke SKF hadde rett til å være der i heletatt jeg..
                                  Alle som var utestengt ifjor får lov å komme inn i år sålenge man skriver under tribunereglene til LSK. De som var inne i går har gjort dette.

Kommentar

• Kvittre
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 265

Opprinnelig skrevet av Tony
                                    Alle som var utestengt ifjor får lov å komme inn i år sålenge man skriver under tribunereglene til LSK. De som var inne i går har gjort dette.

Oki.. men regner med at vi ikke ser mer til de resten av sesongen! Begynner å bli bekymra for å ta med meg jr. på kamp her..

Kommentar

• Tony
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 4737

Dog kan det være lurt å diskutere denne saken minst mulig da media ikke har slengt seg over den ennå, noe jeg trodde dem hadde gjort allerede lørdag kveld.

Kommentar

• egil
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1119

Jeg har fulgt LSK siden 1975. Kan ikke huske episoder hvor Kanarifans har slåss internt på tribunen. Jeg er dessverre ikke særlig overrasket over at dette oppstår med SKF innblandet. Har du et lemfeldig forhold til vold, så oppstår voldsepisoder.

15-20 slag mot hodet som beskrives av øyenvitner høres helt for jævlig ut. Visstnok skjedde dette etter at det ble stilt et rimelig uskyldig spørsmål av en som ikke en gang visste hvem han hadde med å gjøre.

Jeg håper forholdet blir anmeldt og at politietterforskning blir iverksatt. Dette selv om det nok vil bli en del negativ mediaomtale av KFL. Dette ondet må tas alvorlig.
                                        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• egil
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1119

Opprinnelig skrevet av Tony
                                          Dog kan det være lurt å diskutere denne saken minst mulig da media ikke har slengt seg over den ennå, noe jeg trodde dem hadde gjort allerede lørdag kveld.

Jeg er uenig. Trollet bør frem i lyset. Det vil gavne oss på lang sikt.
                                          KFL - medlem nr 23

Kommentar

Working...