Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Phil
    Medlem
    Hoffnarr
    • Sep 2008
    • 66

Regner med at det er for sent "å skjule" dette nå uansett. Rb er vel en del her inne blant annet.

Kommentar

• Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

Opprinnelig skrevet av Phil
      Regner med at det er for sent "å skjule" dette nå uansett. Rb er vel en del her inne blant annet.
      Tipper førsteside imorra. Noen som tipper imot?

Kommentar

• Superstefan
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 2180

Jeg filmet store deler av slosskampen fra indre bane. Leveres til Frode Tai.
        Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• Bobbythabird
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Aug 2005
          • 115

Nakker vi utestengelser? Sånt skal ikke skje what so ever!
          Jeg så lite av det som sjedde, men de som var ansvarlige for bråket bør aldri se en fotball kamp med LSK igjen!-Min mening!

Ellers mye saklig å bra!
          Lillestrøm SK i mitt hjerte!!

Kommentar

• Stanley
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • May 2006
            • 108

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
            Og det var definitivt i selvforsvar vedkommende i LSK-drakt kastet seg over bråkmakeren som delte ut slag først.
            Når vedkommende kommer stormende flere stolrader ned, for konfrontere eller gripe inn som du beskriver det som, er det en forholdsvis aggresiv oppførsel. Selv om vedkommende ikke slo først bidro hans handlinger mest sannsynlig til å eskalere bråket.

Det er ikke slik at man først kan være svært aggresiv i framferd for så å påberope seg selvforsvar kun fordi man ikke deler ut det første slaget. Legg merke til at jeg sier fans i klubbfarger mest sannsynelig bidro til bråket. Jeg har ikke lagt skylda over på noen eller forsøkt å renvaske noen fullstendig.

Kommentar

• egil
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1119

Opprinnelig skrevet av Phil

Nei, dette kommer frem. Vi var allikevel heldige som slapp uforholdsmessige oppslag på forsiden av tabloider i dag. Så lenge nyheten ikke er aktuell, blir nok oppslagene mindre sensasjonspregede, men desto mer konstruktive.

Jeg håper at de som ble utsatt for vold anmelder episodene til politiet, slik at det iverksettes en etterforskning. Dersom episoden er filmet av overvåkningskameraer, så blir etterforskningen lettere og mer objektiv.
              KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Shrap
                Medlem
                Møteplager
                • Sep 2005
                • 95

Opprinnelig skrevet av egil
                Jeg har fulgt LSK siden 1975. Kan ikke huske episoder hvor Kanarifans har slåss internt på tribunen. Jeg er dessverre ikke særlig overrasket over at dette oppstår med SKF innblandet. Har du et lemfeldig forhold til vold, så oppstår voldsepisoder.
                Fy faen å trangsynt du er.. Det vi har kommet frem til på postene her nå, så var det en i skinnjakke ( Uvitende om han er SKF eller ikke) som startet å slå. Han ble tatt ut ganske raskt. Så kommer det en person ikledd LSK effekter hoppendes ned fra flere rader over, med knyttede never å hopper på han ene (eller var det begge to) som sto sammen med han som ble tatt ut. Hva faen, skal ikke de 2 få lov til å forsvare seg når de blir angrepet på den måten?

Å det å stå å beskylde folk for å ha rusa seg på stadion uten noe konkret bevis blir det samme som at jeg kan si "Jeg syntes du, (egil) hadde store pupiler. jeg er brennsikker på at du rusa deg på noe annet enn det som selges på martins før kamp"!
                Last edited by Shrap; 15.03.2009, 23:19. Begrunnelse: hva tror du?
                Bergdølmo - VÅR mann!!!

Kommentar

• Ranakanaris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 501

For 13 år siden var min nevø på 4-5 år med på kamper, både borte og hjemme, og vi sto sammen med kanarifansen og hadde det gøy og syngte og lagde liv som alle andre. Men hadde jeg hatt en nevø eller niese for den del, som nå spurte om vi kunne dra å se på LSK og stått sammen med Kanarifansen så hadde jeg både tenkt 1 og 2 ganger om før jeg hadde svart, og etter hendelsen på lørdag så er jeg sikker på att jeg hadde svart nei. Desverre, selv att jeg vet de aller fleste i KFL er hyggelige og snille folk, så ville jeg ikke ha kunne risikert att min nevø eller niese kunne bli skadet på grunn av noe få jævla idioter.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

Opprinnelig skrevet av Stanley
                    Når vedkommende kommer stormende flere stolrader ned, for konfrontere eller gripe inn som du beskriver det som, er det en forholdsvis aggresiv oppførsel. Selv om vedkommende ikke slo først bidro hans handlinger mest sannsynlig til å eskalere bråket.

Det er ikke slik at man først kan være svært aggresiv i framferd for så å påberope seg selvforsvar kun fordi man ikke deler ut det første slaget. Legg merke til at jeg sier fans i klubbfarger mest sannsynelig bidro til bråket. Jeg har ikke lagt skylda over på noen eller forsøkt å renvaske noen fullstendig.
                    I motsetning til meg selv hadde han guts nok til å gripe inn for å STOPPE bråket. Og jeg er glad, på vegne av vedkommende som ble angrepet, at han faktisk grep inn. Vaktmannskapet var langt unna og kom til åstedet noe senere.
                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                    Mr.Jordbakke

Kommentar

• Ferry
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Sep 2007
                      • 148

Nei, dette kommer frem. Vi var allikevel heldige som slapp uforholdsmessige oppslag på forsiden av tabloider i dag.
                      heldige som slapp unna oppslag i media i dag? DU sa jo for noen poster siden at dette måtte frem i lyset og tjo og hei. du er jo virkelig en av de som bidrar mest til at media for fatt i saker og ting.. Deg har jeg ikke mye til overs for, for å si det sånn.....
                      AC/DC

Kommentar

• Ferry
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Sep 2007
                        • 148

Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                        For 13 år siden var min nevø på 4-5 år med på kamper, både borte og hjemme, og vi sto sammen med kanarifansen og hadde det gøy og syngte og lagde liv som alle andre. Men hadde jeg hatt en nevø eller niese for den del, som nå spurte om vi kunne dra å se på LSK og stått sammen med Kanarifansen så hadde jeg både tenkt 1 og 2 ganger om før jeg hadde svart, og etter hendelsen på lørdag så er jeg sikker på att jeg hadde svart nei. Desverre, selv att jeg vet de aller fleste i KFL er hyggelige og snille folk, så ville jeg ikke ha kunne risikert att min nevø eller niese kunne bli skadet på grunn av noe få jævla idioter.
                        faen for noe bullshit.. det var mer slåssing og fyllebråk på nittitallet under bøffelberget enn det var nå..
                        AC/DC

Kommentar

• Ferry
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Sep 2007
                          • 148

I motsetning til meg selv hadde han guts nok til å gripe inn for å STOPPE bråket. Og jeg er glad, på vegne av vedkommende som ble angrepet, at han faktisk grep inn. Vaktmannskapet var langt unna og kom til åstedet noe senere.
                          han gjorde virkelig et godt forsøk på å stoppe bråket.. det ble bare enda mer bråk ut av det.. bra jobba!!
                          AC/DC

Kommentar

• egil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1119

Opprinnelig skrevet av Ferry
                            heldige som slapp unna oppslag i media i dag? DU sa jo for noen poster siden at dette måtte frem i lyset og tjo og hei. du er jo virkelig en av de som bidrar mest til at media for fatt i saker og ting.. Deg har jeg ikke mye til overs for, for å si det sånn.....

Les tråden på nytt min kjære venn. Det er forskjell på å bli bretta ut over hele forsida på VG i et sensasjonsoppslag, enn at det blir et mer objektivt oppslag noen dager senere. Et negativt sensasjonsoppslag ville vært uheldig for KFL, men et mer objektivt oppslag har jeg ikke noe imot.
                            KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Zeberdee
                              Juniormedlem
                              Ferskenpels
                              • Mar 2009
                              • 4

Denne saken har flere sider. Å i de aller fleste innlegg er det bare synsing..
                              Det å bruke størrelsen på pupiller til å si om en personen er påvirket på noe annet en alkohol er bare tåpelig å bruke som et argument også i tillegg si at flere er det pga tilhørighet eller bekledning blir for dumt.

Tror vi kan legge denne debatten død inntil vidre før det evt kommer ut et slags "referat" av hva som egentlig har skjedd her. Men kan ikke få sagt dette nok, IKKE ta alle over en kam. Da blir det bare mere bråk og usakligheter.

Uansett så er dette noe som IKKE skal forekomme noen sted, at supportere går imot hverandre.. uansett tilhørighet og hvem som starter det hele. Håper det kommer en fornuftig løsning på denne saken og at vi kan se fram til neste kamp.

Kommentar

• FC Lillestrøm
                                I karantene
                                Forumonanist
                                • Aug 2006
                                • 198

Bråket var allerede stoppet og de skyldige var tatt hånd om.
                                Plutselig stormer en eller to med lsk- effekter nedover stolradene og går til angrep på en som stod igjen der bråket oppstod. De faller ned noen stolrader til og ender opp nede ved jk. Å anngripe medsupporterer er totalt idiotisk enten man er skf eller helt vanlig supporter.

Kommentar

• Ferry
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Sep 2007
                                  • 148

Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                                  Bråket var allerede stoppet og de skyldige var tatt hånd om.
                                  Plutselig stormer en eller to med lsk- effekter nedover stolradene og går til angrep på en som stod igjen der bråket oppstod. De faller ned noen stolrader til og ender opp nede ved jk. Å anngripe medsupporterer er totalt idiotisk enten man er skf eller helt vanlig supporter.
                                  mulig det var de samme luringene som kom i lsk drakt og lekte kjekkaser og fremprovoserte bråk på vårt sted på torget før kampen.... selv om vi er pent kledde så finner vi oss ikke i alt mulig drit som kommer!!! får da være grenser..
                                  AC/DC

Kommentar

• egil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1119

Opprinnelig skrevet av Ferry
                                    mulig det var de samme luringene som kom i lsk drakt og lekte kjekkaser og fremprovoserte bråk på vårt sted på torget før kampen.... selv om vi er pent kledde så finner vi oss ikke i alt mulig drit som kommer!!! får da være grenser..

Her synes jeg du på en glimrende måte oppsummerer alt som er galt med Casualkulturen. Takk skal du ha!
                                    KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Ferry
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Sep 2007
                                      • 148

Her synes jeg du på en glimrende måte oppsummerer alt som er galt med Casualkulturen. Takk skal du ha!
                                      vel.. du klarte pent å la være å svare på det jeg skrev. 2 personer i lsk drakt, sikkert medlem i kfl, kom bort på vår pub og bydde opp.. det klarte du å overse glatt.. jøss, det var sjokkerende... kan også legge til at vi bare roet ned situasjonen og lot dem gå..

en person i drakt kan gjøre hva faen han vil. en person uten drakt og i hvite sko blir fulgt med argusøyne, og trakasert med en gang..
                                      AC/DC

Kommentar

• Shrap
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Sep 2005
                                        • 95

Og du klarer faen meg ikke lese en post ferdig engang før du trykker på "post reply" å sprøyter skjermen full av løgner!
                                        Bergdølmo - VÅR mann!!!

Kommentar

• ragnarrock
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 937

faen så flaut det er å lese gjennom denne tråden! Begynte å lure på om jeg leste forumet til klanen isteden for KFL!

Hva er poenget med å være så usakelige i diskusjonen? dritt kasting og alle truslene jeg får med meg som florerer rundt KFL er jo helt patetisk, hat hverandre gjerne, men hvorfor gjør dere det pågrunn av noe som har basis i fotball?

Velger å tro og håpe at samtlige som er her inne har LSK i sitt hjerte.. bra!
                                          Så kan vi ikke se å fokusere på hvordan vi kan sammen støtte laget best mulig?
                                          Greit, nå har noe helt idiotisk skjedd, om det er hooligans, eller vanlige mennesker som har startet det, deltatt i det, avsluttet det, driter jeg så sykt i, finn vedkommende og utesteng de!

skal folk være så sykt kule og ha så ufattelig lyst til å sloss..
                                          L'armée de Terre recrute et forme toute l'année. 16000 emplois ouverts. Participer à une séance d'information en vous inscrivant sur legion-recrute.com

enjoy, her kan du sjekke ut hvor bad ass du virkelig er..

begynner å bli lei av dette!

forrøvrig særs glad med at vi fikk et poeng mot sossa =)
                                          *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

Working...