Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7154

Uhyggelig trist at en flott sesongstart skulle bli forsøkt sabotert av disse amøbene.

Men medisinen er jo veldig grei: Politianmeldelse og utestengelse fra alle LSK-kamper på livstid. Da kan LSK luke ut sosiopatene en etter en.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Stanley
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • May 2006
      • 108

Opprinnelig skrevet av Ferry
      mulig det var de samme luringene som kom i lsk drakt og lekte kjekkaser og fremprovoserte bråk på vårt sted på torget før kampen.... selv om vi er pent kledde så finner vi oss ikke i alt mulig drit som kommer!!! får da være grenser..
      De samme to som oppførte seg såpass provoserende på torvet at Lillestrøms supporterpolitimann måtte fjerne de, tilhører en kjent undergruppe i KFL. Denne undergruppa angrep før jul alternative Fugla supportere på en pub i Blystadlia. Dette sammen med mange av Lørdagens episoder er eksempler på den agressive tonen som innad i Lillestrøms supporter miljø føres mot pent kledde og andre med ett alternativt syn på supporterkultur. Når styret i KFL og kansje spesiellt ett spesifikt styremedlem også sanksjonerer denne aggresive tonen er det ikke rart det blir bråk.

Kommentar

• Raskolnikov
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1453

Opprinnelig skrevet av Stanley
        De samme to som oppførte seg såpass provoserende på torvet at Lillestrøms supporterpolitimann måtte fjerne de, tilhører en kjent undergruppe i KFL. Denne undergruppa angrep før jul alternative Fugla supportere på en pub i Blystadlia. Dette sammen med mange av Lørdagens episoder er eksempler på den agressive tonen som innad i Lillestrøms supporter miljø føres mot pent kledde og andre med ett alternativt syn på supporterkultur. Når styret i KFL og kansje spesiellt ett spesifikt styremedlem også sanksjonerer denne aggresive tonen er det ikke rart det blir bråk.
        Er du samme Stanley som på tribunekultur.com truer THK med juling fordi de ikke har det "rette" synet på fotballkultur?
        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• lillestroom
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2007
          • 1020

vel.. du klarte pent å la være å svare på det jeg skrev. 2 personer i lsk drakt, sikkert medlem i kfl, kom bort på vår pub og bydde opp.. det klarte du å overse glatt.. jøss, det var sjokkerende... kan også legge til at vi bare roet ned situasjonen og lot dem gå..

en person i drakt kan gjøre hva faen han vil. en person uten drakt og i hvite sko blir fulgt med argusøyne, og trakasert med en gang..
          Du har ikke tenkt på at det kanskje er en grunn til at de uten drakt og hvite sko blir fulgt med argusøyne? Med den oppførselen mange uten drakt og hvite sko bedriver, synes jeg ikke det er det minste rart at noen får visse fordommer...

Jeg støtter forøvrig Egil i denne saken.

Kommentar

• Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

Kanskje ikke så rart når man kan lese om såkalt "pent kledde" på denne siden http://www.iskoboys.com/ og denne siden http://www.guttenefrabergen.com/hem.html . Sååå pent kledde mennesker er ikke ønsket blant KFL, og det har ingen verdens ting med å være supporter for ett fotball-lag.

PS: Har ikke peiling om det var noen fra SKF eller andre grupper som lagde bråket da jeg ikke kjenner de som sto der!

PS2: "Pent kledde" høres sykt harry ut.

Kommentar

• Zeberdee
              Juniormedlem
              Ferskenpels
              • Mar 2009
              • 4

Får sikkert advarsel for denne .... Men disse personene er kledd på et vis at det gir dem imunitet tydeligvis .... Det som har skjedd er synd og skulle ikke ha skjedd ! MEN er synd og se at IGJEN så er det UMULIG å diskutere/ta opp at KANSKJE saken har flere sider og LSK/KFL/vakter/politi osv kanskje børr se en annen vei en akkurat på de grupperingene som de har fulgt med argus øyne i noen år nå.. Er så dritt lei av at saker innad i fansen ALLTID går i favør en vei hver gang, uansett om det er rett eller galt.

Denne saken som flere har flere sider ... inntil det motsatte er bevist eller det kommer noen form for referat med FAKTA så er dette en sak som ikke er noe vits å diskutere en gang.

Å mr.egil .... gi deg mens leken er god, nå har du snakket mot deg selv og kommet med så mye rart at jeg får migrene av å lese innleggene dine..

Kommentar

• egil
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1119

At du får migrene av å lese innleggene mine er beklagelig. Forøvrig er jeg uenig i at jeg har snakket imot meg selv.
                KFL - medlem nr 23

Kommentar

• detvarvondtdet
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 398

Opprinnelig skrevet av Zeberdee
                  Får sikkert advarsel for denne .... Men disse personene er kledd på et vis at det gir dem imunitet tydeligvis .... Det som har skjedd er synd og skulle ikke ha skjedd ! MEN er synd og se at IGJEN så er det UMULIG å diskutere/ta opp at KANSKJE saken har flere sider og LSK/KFL/vakter/politi osv kanskje børr se en annen vei en akkurat på de grupperingene som de har fulgt med argus øyne i noen år nå.. Er så dritt lei av at saker innad i fansen ALLTID går i favør en vei hver gang, uansett om det er rett eller galt.

Denne saken som flere har flere sider ... inntil det motsatte er bevist eller det kommer noen form for referat med FAKTA så er dette en sak som ikke er noe vits å diskutere en gang.

Å mr.egil .... gi deg mens leken er god, nå har du snakket mot deg selv og kommet med så mye rart at jeg får migrene av å lese innleggene dine..

Er du zeberdee fra isko? eller bare tatt nicket fra filmen?
                  "Dere kan sitere meg på dette:
                  Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                  Fjøra

Kommentar

• Ferry
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Sep 2007
                    • 148

Opprinnelig skrevet av Serbern
                    Sååå pent kledde mennesker er ikke ønsket blant KFL, og det har ingen verdens ting med å være supporter for ett fotball-lag..
                    da må det være forferdelig å følge det laget ditt nedi england.. der er blandt annet 90% av de som drar på bortekamper pent kledde.. men de er kanskje ikke fans de heller?
                    AC/DC

Kommentar

• Stanley
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • May 2006
                      • 108

Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                      Er du samme Stanley som på tribunekultur.com truer THK med juling fordi de ikke har det "rette" synet på fotballkultur?
                      Ja det er meg, nei ingen ble truet med juling.
                      Hijab på kamp må jo være noe for karnevals eksebisjonistene i tåpelig hodeplagg kanaris. Ett slik stunt på tribunen viser jo virkelig at man er vill og gærn. Bruk gjerne dette enga produktet når dere først er i gang. Da slipper i det minst vi normale fans å måtte forklare våre handlinger den dagen dere får en innføring i hva supporterkultur er i vår by.
                      Jeg må nok skuffe både deg og rønnern ,dette var nok kun ett forsøk på humor i forbindelse med nyheten i Februar om vif hijaben. En "innføring" regner jeg med at du forstår også kan være muntlig, dette var nok desverre for dere ikke en skjult voldstrussel. Fordi; ja jeg pleier å vise sterk misnøye med folk i enga supporter utstyr jeg påtreffer enten det skulle være på Martins eller på Kiwi i Lillestrøm.

Opprinnelig skrevet av Serbern
                      Kanskje ikke så rart når man kan lese om såkalt "pent kledde" på denne siden http://www.iskoboys.com/ og denne siden http://www.guttenefrabergen.com/hem.html
                      Fordi du leser på iskoboys og tgb sine hjemmesider om fotballvold mener du det er å forvente at det skal herske en agressiv stemning mot alternative supportere i Lillestrøm. Og at det er å forvente at disse blir forsøkt angrepet og hersa med. Takk for at du understreket poenget mitt om dette konfliktnivået det er lagt opp til fra KFL sin side. Ikke er det vanskelig for de som ønsker denne agressive stemningen heller, tatt i betraktning hysteriet rundt alt som har med casuals å gjøre.

Kommentar

• Serbern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 5496

da må det være forferdelig å følge det laget ditt nedi england.. der er blandt annet 90% av de som drar på bortekamper pent kledde.. men de er kanskje ikke fans de heller?
                        Jeg følger fotballaget ja, men å sammenlike United og fugla blir helt feil. United er i England, LSK er her, rundt meg hver dag. Så hva United sine supporter gjør på bortekamp aner jeg ikke, men hvis de drar på kamp for å sloss, så er de ikke supportere i MINE øyne. Samme gjelder Røde Stjerne sine supportere. Jeg digger mye av tribunlivet på kamper i Serbia, synging, tifo, og ja jeg syns pyro ser kult ut. Men det er mye som er utrolig negativt, som slossing og politiske bannere på kamper, og støtte til forskjellige krigsforbrytere.

Kommentar

• Serbern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 5496

Fordi du leser på iskoboys og tgb sine hjemmesider om fotballvold mener du det er å forvente at det skal herske en agressiv stemning mot alternative supportere i Lillestrøm. Og at det er å forvente at disse blir forsøkt angrepet og hersa med. Takk for at du understreket poenget mitt om dette konfliktnivået det er lagt opp til fra KFL sin side. Ikke er det vanskelig for de som ønsker denne agressive stemningen heller, tatt i betraktning hysteriet rundt alt som har med casuals å gjøre.
                          Jeg forventer ikke, jeg sier at det kan ha noe med det å gjøre. Jeg har heller aldri angrepet eller hersa med noen, og ikke kjenner jeg noen, eller vet hvem noen er i det miljøet.

Kommentar

• ragnarrock
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 937

så var det dette med sakelige diskusjoner da...
                            tror ikke du finner noen løsning på en konflikt eller uenighet ved å bare slenge masse dritt..

langt fra noen fan av disse menneskene som vil skille seg ut fra "vanlige" supporteres trang til å gå i uniform av type skjerf og drakt. (drar isteden på seg akkurat de samme klærne som dems likesinnede rundt om i fotball verden.. kan minne litt om blitzere faktisk, de også skiller seg ut ved å kle seg helt likt som hverandre......)
                            MEN! (beklager at jeg sporet av) man kommer ingen vei ved å ønske folk et balltre i hue!
                            La oss sammen finne en måte til at alle som vil være med på morroa kan gjøre nettop det. Men, husk nå gutter og jenter, dette er en sport, en lek. Ha det gøy, eller finn på noe annet å gjøre..
                            *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• Jan Banan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2004
                              • 809

Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                              La oss sammen finne en måte til at alle som vil være med på morroa kan gjøre nettop det. Men, husk nå gutter og jenter, dette er en sport, en lek. Ha det gøy, eller finn på noe annet å gjøre..
                              Jeg har ikke det minste ønske om å finne en fin måte å ha det morro sammen med disse åndsamøbene på.

Folk som banker andre for moro skyld, for å "stå opp for byen" eller få rrrrrespekt er mennesker verden hadde klart seg bedre uten.

Når det i tillegg går utover supportere som får trusler bare fordi de har på seg fargene til klubben casualsene liksom også støtter(!) blir det så tåpelig at selv THK er nødt til å bli imponert.
                              - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

Stuart Baxter har forstått det.

Kommentar

• ragnarrock
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 937

som nevnt ingen fan av alt faenskapet jeg heller...
                                men kan tenkes at det muligens blir mye mere faenskap enn nødvendig grunnet ukonstruktive dialoger og handlinger fra samtlige parter?

vet iallefall for min egen del at jeg sluttet å ta folks meninger seriøse når de ikke klarer å argumentere vettugt uten å måtte ty til navne-leken, når jeg gikk i 8klasse.. og da blir en diskusjon som regel lite produktiv..

muuuuligens noe verdt å tenke på.. hvis du er uenig, allright, men tenk bare at selv de edleste baktanker kan føre til masse sorg og elendighet..
                                hadde han såkalte jesus fyren visst at mange mange millioner mennesker døde i div kriger grunnet han.. så hadde han vel muligens revurdert å la seg selv dø for mennesket synder etc etc blabla
                                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

Først og fremst synes jeg det er trist at enkeltpersoner i denne tråden klarer å få seg til å forsvare voldbruk. Og det gjelder uansett om det er "pent kledde" eller "juletrær" (himmel og hav for noen tåpelige uttrykk) som utøver voldbruk eller forsvarer det.

For det andre så har det blitt fremsatt beskyldninger om inntak av det ene eller det andre rusmidlet. Jeg har ingen bevis, jeg heller. Men det luktet litt anderledes av den tobakken som ble røkt rett foran der jeg stod (røyking forbudt, anyone?). Og ja, det var de personer som ikke lenger var tilstede i hallen da jeg returnerte etter kiosk-besøk.

For det tredje: det er vedtatt et sett tribuneregler før denne sesongen. Som medlem av KFL forventer jeg at det blir iverksatt sanksjoner overfor de som (allerede i første kamp...) har brutt reglene. Og ikke kom etter og beskyld meg for å være en som dilter etter: jeg var en av få som hadde kritiske innsigelser til KFL og LSK sine kjøreregler på møtet som ble arrangert på Martin's.
                                  Knurr...

Kommentar

• trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7154

Opprinnelig skrevet av veiron
                                    Kjære Banan, jeg må si meg enig med Tullebukk her! Det bidrar vel heller til at casualsfolka blir enda mere aggressive ovenfor oss vanlige supportere og at de føler seg enda mer i opposisjon med oss.
                                    Nok en grunn til å stenge amøbene ute på livstid. Når jeg leser at en liten gutt ble skadet av psykopatene som lagde bråk på Fornebu, merker jeg at jeg blir forbannet.

Steng dem ute! For godt!
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• FC Lillestrøm
                                      I karantene
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2006
                                      • 198

Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Nok en grunn til å stenge amøbene ute på livstid. Når jeg leser at en liten gutt ble skadet av psykopatene som lagde bråk på Fornebu, merker jeg at jeg blir forbannet.

Steng dem ute! For godt!

Da har du tydeligivs ikke fått med deg hva som skjedde.
                                      Denne gutten ble skadet da en eller to folk i lskklær hoppet ned et par stolrader og gikk til angrep på folk i skf. De raste videre nedover stolradene og traff en gutt på veien. Dette var vel og merke etter at ting faktisk hadde roet seg, og de som sloss først var blitt kastet ut.
                                      Vold mot med supportere er idiotisk, uansett om det gjelder skf eller vanlige supportere.

Kommentar

• KanariGulFugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 454

For å slippe diskusjon opp og ned og bort og frem hver gang det skal være bråk i år (noe jeg føler blir ofte når man ikke kan la sesongåpningen være i fred engang), så foreslår jeg at de rundt bråket kan ta bilde av den/de som bråker, levere til styret, og dersom det er bråk fra én person mer enn en gang (det hender jo det skjer en glipp), så kastes denne/de personen/-e på hue og ræva ut til de har blitt mer voksne hvis de noen gang blir det..
                                        Merker jeg klikker IGJEN ass! Skjønner ikke dere som holder på med bråket hvor idioter dere er??

Kommentar

• KFL109
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 1958

Opprinnelig skrevet av Kvittre
                                          Trodde ikke SKF hadde rett til å være der i heletatt jeg..
                                          Opprinnelig skrevet av Tony
                                          Alle som var utestengt ifjor får lov å komme inn i år sålenge man skriver under tribunereglene til LSK. De som var inne i går har gjort dette.
                                          REGLEMENT OM ADGANG FOR PUBLIKUM TIL ÅRÅSEN, EFFEKTER M.V.

§ 4 Uønskede grupper
                                          Casualsgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som opptrer som casuals vil bli bortvist fra Åråsen.

---------------------------------------------------------------

LSKs opplegg og regler for bortekamper 2009:
                                          - Bortefeltene har de samme opplegg og regler som på Åråsen/Kanari-Feltet.
                                          Personer som ev ikke er medlem i KFL/LSK må rette seg etter de reglene som er fastsatt.
                                          - KFL og LSK skal være en enhet sesongen 2009. Alle casual, ultras eller grupper som ser seg selv som alternative til KFL/LSK er uønsket på bortefeltene. Personer som har vært med, eller tilhørt fellesskap som disse tidligere,
                                          kommer inn som enkeltpersoner, ikke som eventuelt en ny gruppe eller rester av den gamle.
                                          -----------------------------------------------------------------

Synes det er svært mye omtale av SKF som en gruppe her i forbindelse med bortekampen mot Stabæk. LSK får sette seg ned og tolke om tribunereglementet er brutt eller ei.
                                          Vidar Evje

Kommentar

Working...