Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ChriZza
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 4265

Men var ingen av de som stod i gjeng som var kjernen til bråk her, det var jo de 3 som stod for seg selv som skapte helvete så ser ikke poenget med å utestenge de andre.

Kommentar

• egil
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1119

Opprinnelig skrevet av ChriZza
      Men var ingen av de som stod i gjeng som var kjernen til bråk her, det var jo de 3 som stod for seg selv som skapte helvete så ser ikke poenget med å utestenge de andre.

Hvis resten av SKF sto i gjeng, så har de jo i tilfelle også brutt tribunereglementet.
      KFL - medlem nr 23

Kommentar

• ChriZza
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 4265

Jeg vet det, men om ul, skf, eller noen andre stod sammen, så ødela de ingenting for meg.
        Var de tre idiotene som stod for seg selv og som sloss i pausen som man burde være ute etter.

Er jo ingen hemmelighet at Ultras lager mer liv når de står samlet enn om man skal spre dem utover.
        Vil ikke du stå med vennene dine på kamp kanskje?

Praktiserende casuals er i mine øyne like uønskede på stadion om de står spredt, samlet, om de heter dIsko eller SKF.

Kommentar

• egil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1119

Opprinnelig skrevet av ChriZza
          Jeg vet det, men om ul, skf, eller noen andre stod sammen, så ødela de ingenting for meg.
          Var de tre idiotene som stod for seg selv og som sloss i pausen som man burde være ute etter.

Er jo ingen hemmelighet at Ultras lager mer liv når de står samlet enn om man skal spre dem utover.
          Vil ikke du stå med vennene dine på kamp kanskje?

Praktiserende casuals er i mine øyne like uønskede på stadion om de står spredt, samlet, om de heter dIsko eller SKF.

Ja, jeg er rimelig avslappa i forhold til Ultras. Og jeg er helt enig i den siste setninga di.
          KFL - medlem nr 23

Kommentar

• HolterKanaris
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 1603

Opprinnelig skrevet av Phil
            Å komme med beskyldninger om at alle i SKF var ruset på "noe annet" enn alkohol, fordi "Han var helt ute og virket veldig aggressiv" er vel litt drøyt.
            er vel intet ukjent faktum at drivkraften til mange i casual-miljøet er hvitt, i pulverform og kan gjøre en person overstadig aggressiv. sier dette på gr.lag av at jeg selv har prøvd og greide etter ganske kort tid å erte på meg flere personer
            ***Større baller enn vett***

Kommentar

• Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Høres ut som en god idè! La oss feie problemene under teppet!

"Andre" skal ikke ta seg av saken - dette er ett KFL/LSK problem. Det er helt naturlig at det diskuteres her. At det kan oppleves ubehagelig for enkelte er ingen grunn til å ikke diskutere det.
              Tror nødvendigvis Dandy ikke mente at alt skulle feies under teppet, men at dette er noe som først og fremst berører LSK. LSK arrangerer kamper på hjemmebane, LSK er den som får tildelt en billettkvote på bortebane. Ergo har de "ansvaret" og er de som må fatte eventuelle beslutninger.

Vi må gjerne diskutere denne saken, men håper den ikke helt overskygger at KFL har noe å revansjere førstkommende søndag mot Viking.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• ON
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3639

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                er vel intet ukjent faktum at drivkraften til mange i casual-miljøet er hvitt, i pulverform og kan gjøre en person overstadig aggressiv. sier dette på gr.lag av at jeg selv har prøvd og greide etter ganske kort tid å erte på meg flere personer
                Ta en helgedag på et utested i Lillestrøm (eller andre steder i norge). Der er det mye forskjellige folk. Folk som drikker seg fra sans og samling, folk som tar noen rolige pils, og folk som velger å kjøre løpet fullt ut, ta en risiko, og ikke bare drikke øl. Sånn er det helt sikkert i casual miljøet også, forskjellige folk, som i resten av landet.

Tror man bør ha vært inni dette miljøet eller ha god kjennskap på annen måte før man skal uttale at "mange" i dette miljøet i Norge tar "hvittpulver".

Kommentar

• ON
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3639

Jeg håper og regner med at det er folk fra skf her inne og leser og jeg advarer dere. etthvert forsøk på å sverte sportsklubben fra dere skal slåes hardt ned på...

Med personer som dere er det jammen ikke rart det er krig i verden...
                  De to siste linjene fra deg der passet jo jaggu bra sammen.

Kommentar

• MoBee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 958

Hvorfor er "skal slåes hardt ned på" voldelig??? Faen, er vold det eneste dere skjønner eller?

Kommentar

• HolterKanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 1603

Opprinnelig skrevet av Nordby
                      Ta en helgedag på et utested i Lillestrøm (eller andre steder i norge). Der er det mye forskjellige folk. Folk som drikker seg fra sans og samling, folk som tar noen rolige pils, og folk som velger å kjøre løpet fullt ut, ta en risiko, og ikke bare drikke øl. Sånn er det helt sikkert i casual miljøet også, forskjellige folk, som i resten av landet.

Tror man bør ha vært inni dette miljøet eller ha god kjennskap på annen måte før man skal uttale at "mange" i dette miljøet i Norge tar "hvittpulver".
                      kjenner ett tidligere isko-boys medlem ganske godt og vet mye om kulturen og hva de gjør... For 4-5 år siden så jeg opp til casuals grupperinger og ville bli som dem. Nå i dag har jeg blitt eldre og har fått en sønn som er litt over 3 år som høyst sannsynlig skal være med på åråsen snart.

Må forresten presisere at jeg ikke har den fjerneste peiling på hvem som sloss, om de var UL, SKF, KFL, THK, Råholt Kanaris eller noen andre... Jeg uttrykker bare mitt misnøye med casuals kulturen

Kommentar

• egil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1119

Opprinnelig skrevet av MoBee
                        Hvorfor er "skal slåes hardt ned på" voldelig??? Faen, er vold det eneste dere skjønner eller?

Noe sier meg det, dessverre.....
                        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Kanariz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 2507

Får ta bilde av alle sammen og stenge de ute. Hvis du selv sier du er en "Casuals" så har du ingenting på en fotball arena å gjøre, uansett om du har gjort noe eller ikke.

Hadde det vært drakt påbud på Kanarifeltet så hadde vi sluppet disse

Kommentar

• HolterKanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 1603

De to siste linjene fra deg der passet jo jaggu bra sammen.
                            og så klart klarte du å vri de ordene til å bli noe voldelig... Snakker ikke om lavmål-slosskamper, men om seriøse tiltak som utestengelse, politianmeldelse eller lignende...

Ved å lese denne tråden plukker man jammen fort opp hvem som er casuals eller casual-sympatisører her på forumet

Kommentar

• Kanariz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 2507

Det værste er at disse "Casual" folka er en gjeng med mindre årige. Er som sauer, liker seg i flokk, og uten flokken er de hjelpesløse. Få spredd flokken så gjør de ikke så mye ut av seg.

Kommentar

• ON
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3639

kjenner ett tidligere isko-boys medlem ganske godt og vet mye om kulturen og hva de gjør...
                                Har en bekjent fra holter. Han er pedofil, så jeg vet mye om holter, og hva dere gjør...

Edit: Vil legge til at jeg ikke støtter det som skjedde på lørdag, for å klare opp litt.

Kommentar

• Kanariz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2005
                                  • 2507

Har en bekjent fra holter. Han er pedofil, så jeg vet mye om holter, og hva dere gjør...

Edit: Vil legge til at jeg ikke støtter det som skjedde på lørdag, for å klare opp litt.
                                  Det er kanskje den dummeste sammenligninga jeg har sett, men nok om det.

Alle vet jo at Casuals dyrker vold, vold er forbudt og dermed burde alle som dyrker vold ikke få adgang på blant annet Åråsen. Går vel ikke ann å være imot ett vedtak om og utestenge disse?

Kommentar

• HolterKanaris
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 1603

Ok, la meg omformulere. jeg møtte denne personen og hans venner ved flere anledninger... Skal ikke se bort ifra at det var der jeg ble introdusert for det "hvite stoffet"

Kommentar

• ON
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3639

Ok, la meg omformulere. jeg møtte denne personen og hans venner ved flere anledninger... Skal ikke se bort ifra at det var der jeg ble introdusert for det "hvite stoffet"
                                      Ser du virkelig ikke poenget? Jeg forsøker ikke å si at jeg støtter vold bla bla. Jeg forsøker å poengtere at selvom din kompis, og dine venner har vært bort i det, så betyr ikke det at SKF er dophuer, uansett hvor mye faenskap de finner på.

Kommentar

• Ferry
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Sep 2007
                                        • 148

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                        Det værste er at disse "Casual" folka er en gjeng med mindre årige. Er som sauer, liker seg i flokk, og uten flokken er de hjelpesløse. Få spredd flokken så gjør de ikke så mye ut av seg.
                                        mindre årige? er vel ikke så mange under 20.. men jeg vet ikke hva du mener med mindre årige.. å kalle folk for sauer, og i det hele tatt skrive et innlegg som minner om barnehage stadie tyder vel på at du ikke er så veldig gammel heller.
                                        AC/DC

Kommentar

• Kanariz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2005
                                          • 2507

Opprinnelig skrevet av Ferry
                                          mindre årige? er vel ikke så mange under 20.. men jeg vet ikke hva du mener med mindre årige.. å kalle folk for sauer, og i det hele tatt skrive et innlegg som minner om barnehage stadie tyder vel på at du ikke er så veldig gammel heller.
                                          hehe, brukte sauer for å illustrere ett eksempel. Poenget eller forslaget til LSK/KFL har såvidt jeg har forstått gått ut på og splitte disse, slik at de ikke kommer inn sammen. Derfor det eksemplet, at voldelige personer er mer voldelige sammen.

De kan gjerne sloss så mye de vil for min del, bare de ikke gjør det inne på en arena.

Kommentar

Working...