Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Bjornardo
    Medlem
    Hoffnarr
    • Jul 2008
    • 56

en rekke folk som ikke hadde noe med saken som skjedde på andre delen av tribunen i det heletatt ble holdt igjen i 45minutter og nektet buss etc til togstasjonen..
    En folkelig enkeltperson. :)

Kommentar

• Serbern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 5496

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
      Er ikke så mye å gjøre med at casuals sloss mot andre lags casusals. De møtes vel uansett aldri utenfor stadion eller der vanlig supportere ferdes, så faren for at noen uskyldige blir skadet er minimal.

Har ikke sett episoden det refereres til her, men om casuals lager bråk mot sine egne og det i tillegg på kamp, så er det forkastelig.

MEN, dette går begge veier, hvis vanlige supportere provoserer de så må man faktisk også forvente å få en på kjeften.

Vi må innse at det er etablert et casualmiljø i LSK, man trenger ikke å like det, men det er et faktum.

Så lenge de ikke lager bråk i forbindelse med arrangement der LSK eller KFL deltar så synes jeg folk bør være såpass tolerante for at folk er forskjellige og at alternative miljøer oppstår, og så lenge alle følger reglene i forbindelse med arrangementene som LSK og KFL er representert, må folk få lov til å gjøre som de vil.

Det finnes LSK supportere som gjør ting på fritiden som kvalifiserer til langt høyere straffer enn å sloss mot likesinnede på avtalte steder der ingen uskyldige kan komme til skade.

Så lenge casuals følger disse reglene, så la de kle seg som de vil og gjøre som de vil på fritiden, og vis litt toleranse og la de være i fred så lenge de lar andre være i fred. Kan jo sies at det er et negativt at de sloss i LSK's navn, men det har nok kommet for å bli så det er bare å innfinne seg med.
      Enig i en del av det du skriver her, men problemet er jo at causals som regel møtes til dans i forbindelse med kamp, og da snakker jeg kun ut ifra det jeg har lest på sidene til isko og gutta fra bergen. Og når det er i forbindelse med kamp, så blir klubben de representerer dratt ned i søla.
      Det vil fortsatt stå at f.eks casuals fra Brann og vif sloss før kamp i media.

Kommentar

• skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Veldig bra innlegg! Deler ditt syn på saken..
        Kan jo sies at det er et negativt at de sloss i LSK's navn, men det har nok kommet for å bli så det er bare å innfinne seg med.
        Selv om enkelte ting i innlegget har snev av sannhet i seg, kommer hovedbudskapet godt nok frem i den siste setningen til å gjøre innlegget til en formidabel skivebom. At et casualmiljø prøver å få fotfeste som et alternativt og "akseptert" supportermiljø rundt Sportsklubben, er IKKE noe jeg verken aksepterer eller vil innfinne meg med!

Kommentar

• Serbern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 5496

Så lenge casuals følger disse reglene, så la de kle seg som de vil og gjøre som de vil på fritiden, og vis litt toleranse og la de være i fred så lenge de lar andre være i fred. Kan jo sies at det er et negativt at de sloss i LSK's navn, men det har nok kommet for å bli så det er bare å innfinne seg med.
          En ting til... Hvis det en dag plutselig kommer en gruppe nazister, som er glad i fugla og danner seg en gruppe, skal vi da bare si at: "de har kommet for å bli, så bare drit i dem"?

Og da mener jeg ikke at SKF har noe med nazister å gjøre, bare så det er sagt.

Kommentar

• LSKkanari
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jun 2005
            • 105

Legg gjerne ut filmen fra pausa, og plant en svart strek i panna til de som fortjener det(er vel sånn de vil ha det!?!?). For min del synes jeg alle som ønsker KFL og LSK alt godt, å få se videoen av de som ødelegger for klubben vi eLSker!
            Håper på rask reaksjon fra sikkerhetsgruppa/LSK, begynner å bli drittlei alle mulighetene de skal få til å oppføre seg. Er ikke for å utestenge hele grupper/vennegjenger/alternativ supporter/eller hva det kalles, men ta de som faktisk har gjort noe... En etter en, så blir de kanskje borte etter hvert, ihvertfall fra LSK sine kamper!
            Bonden i Bjarmanns Bønder / Lillehammer Kanaris

Kommentar

• Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

Hvis man skal dra noe positivt ut av denne episoden her(om det går an) så ser det ut som at LSK faktisk har lært noe.

Istedenfor å kaste utestengelser etter uskyldige folk og måtte gå tilbake på det ser det ut som de tar seg tid til å finne de som faktisk har gjort noe.
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• Oddis
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2006
                • 2744

En ting som er verdt å merke seg er at minst en av de som starta bråket egentlig ble nektet inngang til kampen ved Inngang E3. Politiet kom og plukket ut to mann, men han ene hadde da sikkert bare funnet en annen vei inn!

Dette så jeg da jeg sto nesten like ved bråket og i tillegg nesten rett bak i køen inn.

Noe man da kan spørre seg er jo om disse personene heller burde blitt sendt bort til en togstasjon eller liknende i stedet for at de slapp løs igjen rett utenfor stadion...
                Last edited by Oddis; 17.03.2009, 03:44. Begrunnelse: Gjøre det lettere å lese
                Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

Har ikke sett episoden det refereres til her, men om casuals lager bråk mot sine egne og det i tillegg på kamp, så er det forkastelig.

MEN, dette går begge veier, hvis vanlige supportere provoserer de så må man faktisk også forvente å få en på kjeften.
                  Dette er jeg faktisk svært uenig i. At man blir provosert gir ingen rett til å gi andre en på kjeften, som du sier. Jeg tolker det som at da er det greit at man slår til andre i hodet. Vold kan ikke aksepteres!
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                  Mr.Jordbakke

Kommentar

• mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

Opprinnelig skrevet av RB- Papir
                    Utestenger fire bråkemakere
                    Fire medlemmer av casual-gruppa Sportsklubbens Fineste vil bli utestengt fra Åråsen ut sesongen etter en slåsskamp blandt kanarifansen i kampen mot stabæk på lørdag.
                    Jeg håper det blir gjort tiltak ift bortebane også.
                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                    Mr.Jordbakke

Kommentar

• Tony
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4737

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                      Jeg håper det blir gjort tiltak ift bortebane også.
                      Siden du referer til papir rb så klarte du vel å lese at det står hjemme og bortebane?

Men på bortebane så er dem dog utestengt på bortefeltet. Det er opp til arrangør om dem kan sitte på sittetribunen

Kommentar

• UltraFo
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jun 2007
                        • 800

Opprinnelig skrevet av RB- Papir
                        Utestenger fire bråkemakere
                        Fire medlemmer av casual-gruppa Sportsklubbens Fineste vil bli utestengt fra Åråsen ut sesongen etter en slåsskamp blandt kanarifansen i kampen mot stabæk på lørdag.
                        Vil de si at VIS vanlige fugla supportere var med å slåss så slapp de unna? Fikk ikke med meg hvem som gjorde hva og var skyld i bla bla bla.. Men flere har skrevet at også vanlige fugla folk var like ille. Da mener jeg at de må få samme straff. Skal ikke være noen fordell/ulempe av hva man har på seg. Slåss du mot medsupportere så må man få samme staff alle mann. Prinnsipp sak og det er det som er rettferdig.

Det er ikke ment som å provosere eller noe. Bare ment som at uansett bekledning eller noe så må man få lik straff når man lager bråk og er flere som har nevnt at vanlige supportere var like ille. De kan ikke slippe noe billigere unna de. Like idiotisk å slåss mot medsupportere selvom du har på drakt.
                        UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• LSK-supp.
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 1023

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                          Dette er jeg faktisk svært uenig i. At man blir provosert gir ingen rett til å gi andre en på kjeften, som du sier. Jeg tolker det som at da er det greit at man slår til andre i hodet. Vold kan ikke aksepteres!
                          Så du mener at om man provoserer en gruppe som er kjent for sin voldsbruk så kan man ikke forvente at sjansen for at de svarer med vold er stor!?

Snakk om å være naiv, en ting er at man synes det er forkastelig og neandertalsk at noen svarer med vold om de blir provosert, men selv om man moralsk sett har sitt på det tørre så utfordrer man ikke skjebnen.

Hvor har jeg skrevet at det er greit at man slår andre i hodet om man blir provosert? Jeg skrev at man må forvente det, og om du er usikker på betydningen av det ordet, så slå det opp i en ordbok før du uttaler deg om det.
                          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

Opprinnelig skrevet av UltraFo
                            Vil de si at VIS vanlige fugla supportere var med å slåss så slapp de unna? Fikk ikke med meg hvem som gjorde hva og var skyld i bla bla bla.. Men flere har skrevet at også vanlige fugla folk var like ille. Da mener jeg at de må få samme straff. Skal ikke være noen fordell/ulempe av hva man har på seg. Slåss du mot medsupportere så må man få samme staff alle mann. Prinnsipp sak og det er det som er rettferdig.

Det er ikke ment som å provosere eller noe. Bare ment som at uansett bekledning eller noe så må man få lik straff når man lager bråk og er flere som har nevnt at vanlige supportere var like ille. De kan ikke slippe noe billigere unna de. Like idiotisk å slåss mot medsupportere selvom du har på drakt.
                            Mann utestenger ikke folk som forsvarer seg enkelt og greit....

Kommentar

• Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

Opprinnelig skrevet av UltraFo
                              Men flere har skrevet at også vanlige fugla folk var like ille. Da mener jeg at de må få samme straff. Skal ikke være noen fordell/ulempe av hva man har på seg. Slåss du mot medsupportere så må man få samme staff alle mann. Prinnsipp sak og det er det som er rettferdig.
                              Nå har det vel kun vært de med tilhørighet til det alternative miljøet samt Chrizza som har ment at vanlige fuglafolk var like ille. Chrizza sin versjon har blitt korrigert av flere andre øyenvitner samt at LSK har fått (vil jeg anta) tilgang til videobevis.

Nå har LSK tidligere utestengt vanlige fuglasupportere, så jeg antar at det ikke ligger noen generell motvilje mot å gjøre det dersom det er mest hensiktsmessig.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• ChriZza
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 4265

Jeg mener fremdeles at basketak nr 2 ville vært unngått om ikke "normale" fans hadde provosert så voldsomt.

Kommentar

• Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

Opprinnelig skrevet av ChriZza
                                  Jeg mener fremdeles at basketak nr 2 ville vært unngått om ikke "normale" fans hadde provosert så voldsomt.
                                  Enda mer sikkert er det at det ville vært unngått om ikke casualsgutta hadde starta bråket.

Kommentar

• UltraFo
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2007
                                    • 800

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    Mann utestenger ikke folk som forsvarer seg enkelt og greit....
                                    Helt enig, men var ikke det jeg ville ha frem heller lurte på om det var vanlige fugla fans som var like ille. Det er ikke det samme som å forsvare seg.

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Nå har LSK tidligere utestengt vanlige fuglasupportere, så jeg antar at det ikke ligger noen generell motvilje mot å gjøre det dersom det er mest hensiktsmessig.
                                    Det regner jeg med også, men derfor jeg spør

Vis det stemmer mener jeg de også burde bli utstengt eller få straff som alle andre.

Fikk egentlig svar på spørsmål så kan sette strek.
                                    UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• ChriZza
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 4265

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Enda mer sikkert er det at det ville vært unngått om ikke casualsgutta hadde starta bråket.
                                      Selvsagt, men man slokker ikke branner ved å helle på bensin.

Kommentar

• Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

Selvsagt, men man slokker ikke branner ved å helle på bensin.
                                        Jeg er enig i det. Det beste ville selvsagt ha vært å overlate problemet til KFL sikkerhet og politiet, men jeg reagerer på alle forsøk på å vanne ut ansvaret for det som skjedde.

Kommentar

• UltraFo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jun 2007
                                          • 800

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                          Jeg er enig i det. Det beste ville selvsagt ha vært å overlate problemet til KFL sikkerhet og politiet, men jeg reagerer på alle forsøk på å vanne ut ansvaret for det som skjedde.
                                          Vil pressisere at jeg ikke prøver å vanne ut noe men at folk skal straffes likt og rettferdig. Lager man bråk, uansett hvem du er og hvor du holder til. Du skal bli straffet likt med de andre som har laget bråk før eller med deg. Vis det er som CHrizza sier at for 2.gang så starter de å bråke må de også straffes for da er de like dumme. Handler ikke om å forsvare eller noe. Handler om rettferdighet
                                          UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

Working...