en rekke folk som ikke hadde noe med saken som skjedde på andre delen av tribunen i det heletatt ble holdt igjen i 45minutter og nektet buss etc til togstasjonen..
Div. om ultras og casuals
Collapse
X
-
Er ikke så mye å gjøre med at casuals sloss mot andre lags casusals. De møtes vel uansett aldri utenfor stadion eller der vanlig supportere ferdes, så faren for at noen uskyldige blir skadet er minimal.
Har ikke sett episoden det refereres til her, men om casuals lager bråk mot sine egne og det i tillegg på kamp, så er det forkastelig.
MEN, dette går begge veier, hvis vanlige supportere provoserer de så må man faktisk også forvente å få en på kjeften.
Vi må innse at det er etablert et casualmiljø i LSK, man trenger ikke å like det, men det er et faktum.
Så lenge de ikke lager bråk i forbindelse med arrangement der LSK eller KFL deltar så synes jeg folk bør være såpass tolerante for at folk er forskjellige og at alternative miljøer oppstår, og så lenge alle følger reglene i forbindelse med arrangementene som LSK og KFL er representert, må folk få lov til å gjøre som de vil.
Det finnes LSK supportere som gjør ting på fritiden som kvalifiserer til langt høyere straffer enn å sloss mot likesinnede på avtalte steder der ingen uskyldige kan komme til skade.
Så lenge casuals følger disse reglene, så la de kle seg som de vil og gjøre som de vil på fritiden, og vis litt toleranse og la de være i fred så lenge de lar andre være i fred. Kan jo sies at det er et negativt at de sloss i LSK's navn, men det har nok kommet for å bli så det er bare å innfinne seg med.
Det vil fortsatt stå at f.eks casuals fra Brann og vif sloss før kamp i media.Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av _JonernVeldig bra innlegg! Deler ditt syn på saken..Kommentar
-
Så lenge casuals følger disse reglene, så la de kle seg som de vil og gjøre som de vil på fritiden, og vis litt toleranse og la de være i fred så lenge de lar andre være i fred. Kan jo sies at det er et negativt at de sloss i LSK's navn, men det har nok kommet for å bli så det er bare å innfinne seg med.
Og da mener jeg ikke at SKF har noe med nazister å gjøre, bare så det er sagt.Kommentar
-
Legg gjerne ut filmen fra pausa, og plant en svart strek i panna til de som fortjener det(er vel sånn de vil ha det!?!?). For min del synes jeg alle som ønsker KFL og LSK alt godt, å få se videoen av de som ødelegger for klubben vi eLSker!
Håper på rask reaksjon fra sikkerhetsgruppa/LSK, begynner å bli drittlei alle mulighetene de skal få til å oppføre seg. Er ikke for å utestenge hele grupper/vennegjenger/alternativ supporter/eller hva det kalles, men ta de som faktisk har gjort noe... En etter en, så blir de kanskje borte etter hvert, ihvertfall fra LSK sine kamper!Bonden i Bjarmanns Bønder / Lillehammer KanarisKommentar
-
Hvis man skal dra noe positivt ut av denne episoden her(om det går an) så ser det ut som at LSK faktisk har lært noe.
Istedenfor å kaste utestengelser etter uskyldige folk og måtte gå tilbake på det ser det ut som de tar seg tid til å finne de som faktisk har gjort noe.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
En ting som er verdt å merke seg er at minst en av de som starta bråket egentlig ble nektet inngang til kampen ved Inngang E3. Politiet kom og plukket ut to mann, men han ene hadde da sikkert bare funnet en annen vei inn!
Dette så jeg da jeg sto nesten like ved bråket og i tillegg nesten rett bak i køen inn.
Noe man da kan spørre seg er jo om disse personene heller burde blitt sendt bort til en togstasjon eller liknende i stedet for at de slapp løs igjen rett utenfor stadion...Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
-
Dette er jeg faktisk svært uenig i. At man blir provosert gir ingen rett til å gi andre en på kjeften, som du sier. Jeg tolker det som at da er det greit at man slår til andre i hodet. Vold kan ikke aksepteres!NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Opprinnelig skrevet av RB- PapirUtestenger fire bråkemakere
Fire medlemmer av casual-gruppa Sportsklubbens Fineste vil bli utestengt fra Åråsen ut sesongen etter en slåsskamp blandt kanarifansen i kampen mot stabæk på lørdag.NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av RB- Papir
Utestenger fire bråkemakere
Fire medlemmer av casual-gruppa Sportsklubbens Fineste vil bli utestengt fra Åråsen ut sesongen etter en slåsskamp blandt kanarifansen i kampen mot stabæk på lørdag.
Det er ikke ment som å provosere eller noe. Bare ment som at uansett bekledning eller noe så må man få lik straff når man lager bråk og er flere som har nevnt at vanlige supportere var like ille. De kan ikke slippe noe billigere unna de. Like idiotisk å slåss mot medsupportere selvom du har på drakt.UFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
-
Snakk om å være naiv, en ting er at man synes det er forkastelig og neandertalsk at noen svarer med vold om de blir provosert, men selv om man moralsk sett har sitt på det tørre så utfordrer man ikke skjebnen.
Hvor har jeg skrevet at det er greit at man slår andre i hodet om man blir provosert? Jeg skrev at man må forvente det, og om du er usikker på betydningen av det ordet, så slå det opp i en ordbok før du uttaler deg om det.I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)Kommentar
-
Vil de si at VIS vanlige fugla supportere var med å slåss så slapp de unna? Fikk ikke med meg hvem som gjorde hva og var skyld i bla bla bla.. Men flere har skrevet at også vanlige fugla folk var like ille. Da mener jeg at de må få samme straff. Skal ikke være noen fordell/ulempe av hva man har på seg. Slåss du mot medsupportere så må man få samme staff alle mann. Prinnsipp sak og det er det som er rettferdig.
Det er ikke ment som å provosere eller noe. Bare ment som at uansett bekledning eller noe så må man få lik straff når man lager bråk og er flere som har nevnt at vanlige supportere var like ille. De kan ikke slippe noe billigere unna de. Like idiotisk å slåss mot medsupportere selvom du har på drakt.Kommentar
-
Men flere har skrevet at også vanlige fugla folk var like ille. Da mener jeg at de må få samme straff. Skal ikke være noen fordell/ulempe av hva man har på seg. Slåss du mot medsupportere så må man få samme staff alle mann. Prinnsipp sak og det er det som er rettferdig.
Nå har LSK tidligere utestengt vanlige fuglasupportere, så jeg antar at det ikke ligger noen generell motvilje mot å gjøre det dersom det er mest hensiktsmessig.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Kommentar
-
Helt enig, men var ikke det jeg ville ha frem heller lurte på om det var vanlige fugla fans som var like ille. Det er ikke det samme som å forsvare seg.
Fikk egentlig svar på spørsmål så kan sette strek.UFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
-
Kommentar
-
Vil pressisere at jeg ikke prøver å vanne ut noe men at folk skal straffes likt og rettferdig. Lager man bråk, uansett hvem du er og hvor du holder til. Du skal bli straffet likt med de andre som har laget bråk før eller med deg. Vis det er som CHrizza sier at for 2.gang så starter de å bråke må de også straffes for da er de like dumme. Handler ikke om å forsvare eller noe. Handler om rettferdighetUFC ~ Gulsvarte Brødre
Kommentar
Kommentar