Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

Opprinnelig skrevet av UltraFo
    Vis det er som CHrizza sier at for 2.gang så starter de å bråke må de også straffes for da er de like dumme. Handler ikke om å forsvare eller noe. Handler om rettferdighet
    Munnhuggeri er ikke utestengelsesgrunn, i så fall ligger jeg tynt ann da jeg slang med leppa både til glasgow og nob i løpet av den kampen.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• UltraFo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2007
      • 800

Opprinnelig skrevet av Rønnern
      Munnhuggeri er ikke utestengelsesgrunn, i så fall ligger jeg tynt ann da jeg slang med leppa både til glasgow og nob i løpet av den kampen.
      Vis det er bare var munnhuggeri så er jeg enig, da er vell halve feltet utestengt. Men virket som det var litt mer enn bare munnhuggeri. Det får bli opptil LSK å bedømme. Poenget mitt var fortsatt bare at folk smo gjør samme dustete handling som å slåss mot medsupportere skal straffes likt. Det skjønner du og.
      UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

Vil pressisere at jeg ikke prøver å vanne ut noe men at folk skal straffes likt og rettferdig. Lager man bråk, uansett hvem du er og hvor du holder til. Du skal bli straffet likt med de andre som har laget bråk før eller med deg. Vis det er som CHrizza sier at for 2.gang så starter de å bråke må de også straffes for da er de like dumme. Handler ikke om å forsvare eller noe. Handler om rettferdighet
        Hvis de "vanlige supporterne" hadde startet runde 2 ved å gå fysisk til angrep på casualsene, etter at ting hadde roet seg, er jeg enig i at de også skulle blitt straffet. Men når de "starter å bråke" med muntlige provokasjoner, følger jeg deg ikke. De bør bli fortalt at det ikke er noe smart å provosere til bråk, men noen utestengelsesgrunn er det ikke.

Kommentar

• superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

Vil pressisere at jeg ikke prøver å vanne ut noe men at folk skal straffes likt og rettferdig. Lager man bråk, uansett hvem du er og hvor du holder til. Du skal bli straffet likt med de andre som har laget bråk før eller med deg. Vis det er som CHrizza sier at for 2.gang så starter de å bråke må de også straffes for da er de like dumme. Handler ikke om å forsvare eller noe. Handler om rettferdighet
          Prinsippet du peker på er riktig, men konklusjonen din er feil. Om "ett juletre" slang med leppa til en bråkmaker, fikk seg en på trynet og forsvarte seg etterpå er det selvfølgelig ikke utestengelsesgrunn. Det er ikke legitimt å gå til fysisk angrep på andre grunnet en kommentar. Det er derimot legiitimt å forsvare seg selv når man blir angrepet.

Som Rønnern sier; skal man utestenge alle som slenger med leppa blir det tynt på feltet etterhvert.
          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

Vil de si at VIS vanlige fugla supportere var med å slåss så slapp de unna? Fikk ikke med meg hvem som gjorde hva og var skyld i bla bla bla.. Men flere har skrevet at også vanlige fugla folk var like ille. Da mener jeg at de må få samme straff. Skal ikke være noen fordell/ulempe av hva man har på seg. Slåss du mot medsupportere så må man få samme staff alle mann. Prinnsipp sak og det er det som er rettferdig.
            Grunnen til at de i drakt unngår straff er nok en helt annen enn det du tror.

I følge mine kilder har juletre-miljøet opptrådt ekstremt utspekulert. De har utsyrt seg med helt identisk gul juletrepynt alle sammen. I tillegg har de distribuert rundt enorme mengder store og heldekkende tåpelige hodeplagg for å skjule identiteten sin.

På lik linje med at enkelte ultras i inn- og utland skjuler identiteten sin med skjerf, så forvirrer man her vakter og politi med like drakter og tåpelige hodeplagg. I tillegg virker det som om hodeplagg går på rundgang, og nye varianter dukker opp. Forvirringen er dermed total. LSK, Politi og vakter kan lite gjøre, uansett hvor mye de filmer.

Nei, juletrærne er nok mer utspekulerte enn mange tror. De er alt annet enn en usynkronisert, øldrikkende, tykkfallen og middelaldrende berme. Ryktene sier til og med at THK har en egen forskningsavdeling, som jobber med å utvikle et granbarkostyme som vil gjøre jobben for vaktene til et helvete.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Gjest

Opprinnelig skrevet av ChriZza
              Jeg mener fremdeles at basketak nr 2 ville vært unngått om ikke "normale" fans hadde provosert så voldsomt.
              Jeg sto 2 meter fra situasjonen på lørdag og er 100% UENIG med deg. De som provoserte på lørdag BLE kasta ut!!! Han som ble slått etter, og dro med seg den ene Skf 'eren nedover tribunen fortjener berømmelse for det han gjorde. Hadde ikke han gjort det han gjorde, ville trolig situasjonen eskalert, og kunne fort endt enda værre! Makan til møkkaoppførsel som de 4 idiotene nedenfor tromma drev med har jeg ikke sett siden Nadderud i fjor. Og vi burde vel lært litt av det..

Kommentar

• LSK-supp.
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 1023

Opprinnelig skrevet av Serbern
                En ting til... Hvis det en dag plutselig kommer en gruppe nazister, som er glad i fugla og danner seg en gruppe, skal vi da bare si at: "de har kommet for å bli, så bare drit i dem"?

Og da mener jeg ikke at SKF har noe med nazister å gjøre, bare så det er sagt.
                Om du hadde lest hva jeg skrev så er det ikke med ett ord nevnt ordet akseptere. Akseptere betyr å godta og det har jeg ikke sagt at vi skal gjøre, derimot mener jeg at man må være såpass tolerante for at folk er forskjellige og det derfor naturlig vil oppstå grupperinger.

Vi må ikke glemme at vi holder med felles fotballag, that's it! Vi trenger ikke dele samme livsfilosofi, religion, legning eller fritid, vi deler vår lidenskap for LSK og poenget mitt er at om alle forholder seg til de regler som er satt i forbindelse med arrangementer som LSK har med å gjøre, så burde det være nok. Er ikke det nok må reglementet evt. strammes inn ytterligere.

Kompleks problemstilling dette med casuals, ser jo også at klanens kompisstrategi med miljøet ikke lykkes, så gjenstår det å se om kfl's isolasjonsstrategi lykkes bedre.
                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• UltraFo
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2007
                  • 800

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Grunnen til at de i drakt unngår straff er nok en helt annen enn det du tror.

I følge mine kilder har juletre-miljøet opptrådt ekstremt utspekulert. De har utsyrt seg med helt identisk gul juletrepynt alle sammen. I tillegg har de distribuert rundt enorme mengder store og heldekkende tåpelige hodeplagg for å skjule identiteten sin.

På lik linje med at enkelte ultras i inn- og utland skjuler identiteten sin med skjerf, så forvirrer man her vakter og politi med like drakter og tåpelige hodeplagg. I tillegg virker det som om hodeplagg går på rundgang, og nye varianter dukker opp. Forvirringen er dermed total. LSK, Politi og vakter kan lite gjøre, uansett hvor mye de filmer.

Nei, juletrærne er nok mer utspekulerte enn mange tror. De er alt annet enn en usynkronisert, øldrikkende, tykkfallen og middelaldrende berme. Ryktene sier til og med at THK har en egen forskningsavdeling, som jobber med å utvikle et granbarkostyme som vil gjøre jobben for vaktene til et helvete.

Skjønner ikke hvor du vil med det innlegget der og var faktisk ganske langt unna mitt poeng.
                  Og poenget mitt var at fugla suppotere, uavhening klær skal straffes likt for slåssing mot medsupportere.
                  Å forsvare seg er noe annet. Provosere du og lager bråk må man regne med straff.
                  UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• egil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1119

Jeg provoserte rimelig mange ganger på lørdag. Skreik bl.a dommerjævel så høyt jeg kunne da Occean feilaktig blei avblåst på vei aleine igjennom. Dommeren var på vei opp til tribunen for å ta meg, men blei heldigvis stansa av KFL sikkerhet.

Vet jeg fortjente meg en skikkelig omgang juling av Berntsen, da det er lite taktisk å provosere ved å slenge med leppa. Jeg veit jo også at dommer Berntsen er en voldelig type som har denga kona si flere ganger. Rimelig amøbe av meg å skrike dommerjævel etter ham da. Fortjente egentlig en omgang pryl, og utestenging fra Åråsen ut sesongen.
                    KFL - medlem nr 23

Kommentar

• ChriZza
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 4265

Opprinnelig skrevet av daf
                      Jeg sto 2 meter fra situasjonen på lørdag og er 100% UENIG med deg. De som provoserte på lørdag BLE kasta ut!!! Han som ble slått etter, og dro med seg den ene Skf 'eren nedover tribunen fortjener berømmelse for det han gjorde. Hadde ikke han gjort det han gjorde, ville trolig situasjonen eskalert, og kunne fort endt enda værre! Makan til møkkaoppførsel som de 4 idiotene nedenfor tromma drev med har jeg ikke sett siden Nadderud i fjor. Og vi burde vel lært litt av det..
                      Da får vi være enige om å være uenige, for jeg stod rett ovenfor tromma og mener man kunne ventet på vaktene.

Kommentar

• Stantheman
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Apr 2007
                        • 6

Opprinnelig skrevet av egil
                        Jeg provoserte rimelig mange ganger på lørdag. Skreik bl.a dommerjævel så høyt jeg kunne da Occean feilaktig blei avblåst på vei aleine igjennom. Dommeren var på vei opp til tribunen for å ta meg, men blei heldigvis stansa av KFL sikkerhet.

Vet jeg fortjente meg en skikkelig omgang juling av Berntsen, da det er lite taktisk å provosere ved å slenge med leppa. Jeg veit jo også at dommer Berntsen er en voldelig type som har denga kona si flere ganger. Rimelig amøbe av meg å skrike dommerjævel etter ham da. Fortjente egentlig en omgang pryl, og utestenging fra Åråsen ut sesongen.
                        Pleier vanligvis ikke poste i denne delen av forumet, men dette er kanskje et av de mest usaklige innleggene jeg har lest på forumet!

Nå er det jo snakk om videobevis osv. Kan man ikke bare legge den saken død på forumet nå.

Kommentar

• LSK-supp.
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 1023

Litt barnslig og lite konstruktiv her her nå synes jeg.

Fremstår jo som mer enn en smule naiv og ulogisk når du ikke forstår at om man provoserer voldsforherlignede mennesker så er sjansen for at reagerer med nettopp vold overhengende stor. Er vel ingen her som har sagt at man fortjener pryl om man provoserer de, men at man kan forvente det, ja, selvfølgelig.

Kommentar

• egil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1119

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                            .

MEN, dette går begge veier, hvis vanlige supportere provoserer de så må man faktisk også forvente å få en på kjeften.

.
                            Innlegget mitt var et ironisk innspill til dette. Jeg mener at en aldri skal forvente å få seg en på kjeften selv om en er "stor i kjeften".

Den første som blei rundjult hadde forøvrig ikke peiling på hvem han hadde med å gjøre og hadde aldri hørt om SKF. Han stilte bare et litt kritisk spørsmål.
                            KFL - medlem nr 23

Kommentar

• LSK-supp.
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 1023

Innlegget mitt var et ironisk innspill til dette. Jeg mener at en aldri skal forvente å få seg en på kjeften selv om en er stor i kjeften.
                              Og det er nettopp det jeg er uenig med deg i, er man stor i kjeften mot folk som man vet har svært lav terskel for bruk av vold, og bare venter på en anledning for å utøve vold, så ligger det i sakens natur at man må forvente at denne personen reagerer med vold om man er stor i kjeften.

Slå gjerne opp ordet forvente i en ordbok. Det betyr ikke det samme som å akseptere eller godta.

Går jeg tur i faven township i Johannesburg så forventer jeg å bli ranet, jeg har all rett til å gå der, men sjansen for at det skjer er overhengende så jeg gjør det ikke...

Kommentar

• egil
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1119

Så du mener at om man provoserer en gruppe som er kjent for sin voldsbruk så kan man ikke forvente at sjansen for at de svarer med vold er stor!?

Snakk om å være naiv, en ting er at man synes det er forkastelig og neandertalsk at noen svarer med vold om de blir provosert, men selv om man moralsk sett har sitt på det tørre så utfordrer man ikke skjebnen.
                                Mener virkelig folk her inne at dersom vi innad i Kanarifans er i verbal klinsj, så må vi forvente at vi denger løs på hverandre? Da fortjener vi å få juling?

Er det også sånn at vi vanlige fuglasupportere må ta spesielt hensyn til hva vi sier i år, nå som SKF er tilbake på tribunen? Hvordan skal vanlige fuglasupportere vite hvilke elementer som er kjent for sin voldsbruk? SKF er en rimelig mystisk gruppering, og folk flest vet ikke hvem de er. Ikke alle skjønner seg på hva det innebærer å være "pent kledd".

Jeg ønsker i utgangspunktet ikke folk som har vold som hobby på feltet vårt. Det fikk vi se et stygt eksempel på i telefonhallen, dessverre.
                                KFL - medlem nr 23

Kommentar

• El-Gordo
                                  Juniormedlem
                                  Bøffel
                                  • Jan 2007
                                  • 22

Den første som blei rundjult hadde forøvrig ikke peiling på hvem han hadde med å gjøre og hadde aldri hørt om SKF. Han stilte bare et litt kritisk spørsmål.
                                  Ja da regner jeg med at det blir en stund til neste gang han gjør noe sånt.

Kommentar

• gamle-perta
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2004
                                    • 2418

Vi må ikke glemme at vi holder med felles fotballag, that's it!
                                    Unnskyld at jeg sier det - men akkurat dette begynner jeg dessverre å tvile litt på. Enkeltes oppførsel er, etter min mening, ikke forenlig med å kalle seg LSK-tilhenger.
                                    Mvh
                                    Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Rosapanter
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Jan 2007
                                      • 40

Opprinnelig skrevet av Superstefan
                                      Har nå sett igjenom den andre slosskampen på video og kan forklare hva som skjer. 1 mann i LSK drakt er i munnhuggeri med en i grønn/grå jakke. Du ser tydelig at mannen i grønn jakke tar tak og sender ett slag mot mannen i gult.

Jeg ser ikke om mannen i grønt treffer mannen i gult men ser slik ut på video. Mannen i gult hopper mot mannen som slo og ramler ned flere rader.Han holder han fast til LSK sikkerhet og politiet kommer, Nederst står en gutt som ser ut får beinet sitt i klem.

Personer her inne som sier mannen i gult startet bråket juger eller har sett feil. Skulle gjerne lagt ut filmen til alle mann men velger og sende filmen til LSK sikkerhet med Frode i spissen.

Håper vi kan legge saken død, og de som er skyldig for sin straff.

(Er det noen som tviler på det jeg skriver driter jeg meget i det da jeg har videobevis liggenes forran meg NUH.)

Ha en fortsatt fin mandag
                                      Ta med filmen på neste allmøte, er hva jeg mener.( Som du sier), filmen viser hva som skjedde. da får vi frem hendelsen og det vil da komme frem hvem som skriver tull, og de vil da bli tatt med buksa nede, all ære til foto mann........

Kommentar

• egil
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1119

Opprinnelig skrevet av El-Gordo
                                        Ja da regner jeg med at det blir en stund til neste gang han gjør noe sånt.

Jeg tror KFL bør vurdere å sende ut et advarselskriv på feltet. Ikke ta kontakt med din sidemann, da faren for å bli slått ned er overhengende. Dette gjelder spesielt hvis personen går kledd i klær fra Stone Island, og generelt ser ut som han er klar for et slag golf.
                                        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• El-Gordo
                                          Juniormedlem
                                          Bøffel
                                          • Jan 2007
                                          • 22

Jeg tror KFL bør vurdere å sende ut et advarselskriv på feltet. Ikke ta kontakt med din sidemann, da faren for å bli slått ned er overhengende. Dette gjelder spesielt hvis personen går kledd i klær fra Stone Island, og generelt ser ut som han er klar for et slag golf.
                                          Hva skal man med et advarselskriv?
                                          Det kom vel klart nok fram på lørdag.

Kommentar

Working...