Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

Moderator melding:

Har nå moderert tråden.
    Det er lov med høy temperatur i denne tråden, men personhets, ryktespredninger og andre forumbrudd er fremdeles ikke tillatt.

Ha en fin dag
    Last edited by iL; 17.03.2009, 12:45. Begrunnelse: rettet litt på norsken :p
    Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

Opprinnelig skrevet av UltraFo
      Skjønner ikke hvor du vil med det innlegget der og var faktisk ganske langt unna mitt poeng.
      Og poenget mitt var at fugla suppotere, uavhening klær skal straffes likt for slåssing mot medsupportere.
      Å forsvare seg er noe annet. Provosere du og lager bråk må man regne med straff.
      Jeg skal gi deg et lite hint.

1. Les innlegget mitt sakte en gang til.
      2. Avgjør så om:
      a. Dette var et alvorlig innlegg i en opphetet debatt, eller
      b. Forsøk på å bli nominert til "dagens innlegg på forumet"-tråden gjennom et mer eller mindre morsomt innlegg.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Gjest

Vis det er bare var munnhuggeri så er jeg enig, da er vell halve feltet utestengt. Men virket som det var litt mer enn bare munnhuggeri. Det får bli opptil LSK å bedømme. Poenget mitt var fortsatt bare at folk smo gjør samme dustete handling som å slåss mot medsupportere skal straffes likt. Det skjønner du og.
        Hvis synes det er urettferdig at 4 bråkmakere er utestengt etter T.A. tror jeg du er i feil forum.
        Pøbler som angriper fuglasupportere (som er der for å støtte laget vårt), har ikke noe på tribunen å gjøre, og det har LSK tatt konsekvensen av! Den rettferdigheten du etterlyser, er ihvertfall jeg veldig lite opptatt av.
        Det var INGEN som sloss med medsupportere på lørdag, men derimot 4 pøbler mot en fuglasupporter. Og jeg er ihvertfall ikke i tvil om hvem jeg gir min støtte.

Kommentar

• UltraFo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2007
          • 800

Opprinnelig skrevet av daf
          Hvis synes det er urettferdig at 4 bråkmakere er utestengt etter T.A. tror jeg du er i feil forum.
          Pøbler som angriper fuglasupportere (som er der for å støtte laget vårt), har ikke noe på tribunen å gjøre, og det har LSK tatt konsekvensen av! Den rettferdigheten du etterlyser, er ihvertfall jeg veldig lite opptatt av.
          Det var INGEN som sloss med medsupportere på lørdag, men derimot 4 pøbler mot en fuglasupporter. Og jeg er ihvertfall ikke i tvil om hvem jeg gir min støtte.

Har da verken sagt jeg synes det er urettferdig at de er utestengt, tvert imot. Sagt at det er helt dustete å slåss mot medsupportere. Og tror du må lese litt flere innlegg her før du hopper helt i taket.
          Som Chrizza skriver så opplevde hun at det var noen i LSK drakt som var like ille. Og provoserte og gjorde greia værre. Om de gjorde det eller ikke vet ikke jeg og jeg har ikke noe med det.
          POENGET MITT NOK ENGANG ER AT UANSETT HVEM DU ER SÅ SKAL DU IKKE SLÅSS MOT MEDSUPPORTERE. Handler ikke om å støtte noen som helst, jeg støtter ikke slåssing mot medsupportere, støtter heller ikke å provosere folk som holder med samme lag som fører til slåssing igjen.

Forøvrig nok engang.. SÅ HAR LSK FÅTT VIDEO BEVIS SÅ BARE LEGG SAKEN DØD ok? Jeg stoler på at styret i LSK gjør det mest rettferdige
          UFC ~ Gulsvarte Brødre

Kommentar

• Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

Jeg syns det er skremmende at det sitter folk og skriver at hvis man slenger litt med leppa, så må man forvente å få seg juling. Det er faen meg ikke rart det er så mye bråk i Lillestrøm og Oslo hvis flere tenker sånn. En ting er å provosere, en helt annen ting er det å bruke vold.

Kommentar

• FUGlinho
              KFL styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 2454

(...)Som Chrizza skriver så opplevde hun at det var noen i LSK drakt som var like ille. Og provoserte og gjorde greia værre. Om de gjorde det eller ikke vet ikke jeg og jeg har ikke noe med det.
              (...)
              Forøvrig nok engang.. SÅ HAR LSK FÅTT VIDEO BEVIS SÅ BARE LEGG SAKEN DØD ok? Jeg stoler på at styret i LSK gjør det mest rettferdige

Hvis det viser seg via videobevis at du og Chrizza har rett så kommer det sikkert en utestengelse til.
              Kim
              Styremedlem KFL

Kommentar

• mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

Jeg har i mange settinger forsvart casuals og ultras rett til å kle seg slik de vil, lage stemning slik de vil og ellers ha sitt eget syn på hva god tribunekultur og supporterkultur er. Men hvis det er slik at jeg skal måtte forvente å bli banka opp når jeg yttrer min uenighet mot deres yttringer, ja da mener jeg faktisk at dere ikke lenger er ønsket på tribunen!

Nå i ettertid er det lett å forstå hvorfor KFL har satt såpass strenge krav med sine tribuneregler. Tar man ikke aktivt avstand fra bruk av vold mener jeg man bør utestenges fra alt som har med LSK og KFL å gjøre!
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                Mr.Jordbakke

Kommentar

• ON
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3639

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                  Jeg har i mange settinger forsvart casuals og ultras rett til å kle seg slik de vil, lage stemning slik de vil og ellers ha sitt eget syn på hva god tribunekultur og supporterkultur er. Men hvis det er slik at jeg skal måtte forvente å bli banka opp når jeg yttrer min uenighet mot deres yttringer, ja da mener jeg faktisk at dere ikke lenger er ønsket på tribunen!

Nå i ettertid er det lett å forstå hvorfor KFL har satt såpass strenge krav med sine tribuneregler. Tar man ikke aktivt avstand fra bruk av vold mener jeg man bør utestenges fra alt som har med LSK og KFL å gjøre!
                  Er da ikke prat om å bli banka opp om man ytrer sin mening. Det de prata om her er vis man slenger med leppa/provoserer så kan det selvfølgelig renne over tilslutt.

Kommentar

• MoBee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 958

Enig med Jordbakke her altså! Det er jammen meg en grense for hva "man skal tolerere"!
                    Disse folkene understreker stadig: "vi er som dere", "vi er ålreite karer, bare med et annet syn på supporterliv" og oppfordrer nettdebattanter til å ta kontakt for å få et bedre bilde av hvem de er og hva de gjør. Også skal jeg kunne FORVENTE å få juling hvis jeg er kritisk og ordlegger meg på en måte de ikke liker?????

Der jeg vokste opp før jeg flyttet til romerike, var det en gjeng pakistanere som dannet en gjeng og som vi liksom bare skulle godta hadde sine metoder. De banket deg ikke opp "uten grunn" men du skulle ikke si mye tilbake før det smalt. De gutta er i dag kjent som Young Guns. ( Og NEI, dette handler ikke om at jeg synes negativt om invandrere!)

Og den greia med: bare noen slenger NOK med leppa, så er det greit å slå, holder ikke!
                    Last edited by MoBee; 17.03.2009, 13:55. Begrunnelse: redsel for overdreven reaksjon.

Kommentar

• ON
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3639

Dere mener virkelig at det er greit å forsøke å provosere frem en reaksjon, men når denne kommer så er plutselig den andre parten den store stygge ulven? Sier ikke at det var det som skjedde i helga, prater generelt utifra hva dere skriver.

Kommentar

• egil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1119

Opprinnelig skrevet av Nordby
                        Er da ikke prat om å bli banka opp om man ytrer sin mening. Det de prata om her er vis man slenger med leppa/provoserer så kan det selvfølgelig renne over tilslutt.

Dette her understreker bare poenget til Mr. Jordbakke og Mobee. Noen folk har ofte en lav toleranseterskel for hva som regnes som en provokasjon, og noe sier meg at de "pent kledde" har en ekstrem lav terskel for dette. Det fikk vi jo til fulle se i telefonhallen.
                        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• ON
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3639

Opprinnelig skrevet av egil
                          Dette her understreker bare poenget til Mr. Jordbakke og Mobee. Noen folk har ofte en lav toleranseterskel for hva som regnes som en provokasjon, og noe sier meg at de "pent kledde" har en ekstrem lav terskel for dette. Det fikk vi jo til fulle se i telefonhallen.
                          Nei men faen da, hva er problemet ditt? Du som er så flink til å slenge rundt deg med diagnoser burde faen meg få en selv.

Jeg er 100% sikker på at som blandt alle andre folk, i alle andre sub-kulturer, i alle andre sporter, i alle andre fotball lag , og også blandt LSK spillerene er forskjellig tolleranse grense. At hver eneste "casual" har lav toleransegrense er bare tåpelig å si.

Selvfølgelig er det noen som "tenner" fortere enn andre, men det er det jo også over alt andre steder.

Kommentar

• egil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1119

Opprinnelig skrevet av Nordby
                            Nei men faen da, hva er problemet ditt? Du som er så flink til å slenge rundt deg med diagnoser burde faen meg få en selv.

Jeg er 100% sikker på at som blandt alle andre folk, i alle andre sub-kulturer, i alle andre sporter, i alle andre fotball lag , og også blandt LSK spillerene er forskjellig tolleranse grense. At hver eneste "casual" har lav toleransegrense er bare tåpelig å si.

Selvfølgelig er det noen som "tenner" fortere enn andre, men det er det jo også over alt andre steder.

Så du mener at den iboende voldskulturen som finns blandt Casuals ikke har betydning ifht. tenningsnivå og hva som oppfattes som en provokasjon?
                            KFL - medlem nr 23

Kommentar

• MoBee
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2004
                              • 958

Men Nordby, du må være enig i at en gruppering som en en del av en voldskultur, har pr. definisjon lavere toleranseterskel før bruk av neven enn folk som tar aktivt avstand fra vold...?

Det er et mønster rundt skf, det er neppe tilfeldig.

Kommentar

• LSK-supp.
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 1023

Opprinnelig skrevet av egil
                                Og når du vet at de har lav terskel for vold så går du ikke bort for å provosere dem.

Så lenge de får lov av KFL og LSK å være på kampene så ta hvertfall da konsekvensen av dette og unngå å provosere dem all den tid vi vet at de har lav terskel for provokasjon. Oppsøker man de aktivt for å slenge med leppa så er det jo sannsynlig at man får en på leppa tilbake.

Lærte du ikke da du var liten at du må holde deg unna trøbbel?

Du er vel kanskje av typen som går bort til en sinna rotweiler som står bundet utenfor butikken for å klappe den, for så å kreve den avlivet fordi den bet deg.
                                I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

Kommentar

• superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                  Du er vel kanskje av typen som går bort til en sinna rotweiler som står bundet utenfor butikken for å klappe den, for så å kreve den avlivet fordi den bet deg.
                                  Håpløs sammenlikning når man ikke vet hvem rotweileren er og det er plenty av folk som kan komme til å slenge med leppa rundt. Kast de som ikke kan oppføre seg så langt ut av portene på Åråsen som overhodet mulig. Det er ingen grunn til å gi flere amnestier.
                                  Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• ChriZza
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 4265

Jeg reagerer ikke på den første slossingen som var tememlig uprovosert det jeg så.
                                    Men som sagt "runde 2" ble veldig hauset opp av alle rundt.
                                    Synes derfor LSK-Supp. sin sammenligning med Rotweillereren passer utrolig bra.
                                    Når du ser at noen er potte så er det ingen vits i å provosere ytterligere, da er du ikke noe bedre selv.

Kommentar

• egil
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 1119

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                      Og når du vet at de har lav terskel for vold så går du ikke bort for å provosere dem.

Så lenge de får lov av KFL og LSK å være på kampene så ta hvertfall da konsekvensen av dette og unngå å provosere dem all den tid vi vet at de har lav terskel for provokasjon. Oppsøker man de aktivt for å slenge med leppa så er det jo sannsynlig at man får en på leppa tilbake.

Lærte du ikke da du var liten at du må holde deg unna trøbbel?

Jeg har faktisk greid å holde meg unna trøbbel i hele mitt 43 - årige liv, uten at det er så interessant for diskusjonen.

Med de holdningene som vises her inne så er jeg redd for at det var en stor tabbe av KFL og LSK å tillate SKF å stå blandt oss igjen på tribunen.

Aggresive rotweiere må ofte stå i bur, eller å ha kjevelås. Kanskje vi skal lage et SKF bur på feltet, eller at de iføres tvangstrøyer ved inngangen slik at de ikke får slått vanlige supportere som "provoserer".
                                      KFL - medlem nr 23

Kommentar

• holmiz
                                        The kjøkken-kanariz
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6064

Hvorfor krangle når vi egentlig er enige?

Her er det bare å innse, først som sist at:
                                        1. LSK har et problem med casuals, og andre lure mennesker som denger løs på alt og alle, så fort de får muligheten til det. Dette må vi dessverre bare innse først som sist. Hvem som provoserte hvem er i utgangspunktet helt håpløst å snakke om, da det nå er opplest og vedtatt at det faktisk finnes folk som ser meningen i å denge løs på andre også innad i kanari-fansen. Jeg driter i hva de heter, kall dem gjerne juletrær, casuals eller hva fåglarna mener passer best. Bråk er det eneste de vil ha, åkke som. Dessverre.
                                        2. Folk som denger løs på andre i regi av kanari-fansen er ikke ønsket noe sted, især ikke av kanari-fansen. Man trenger faktisk ikke være Einstein for å forstå denne problemstillingen.
                                        3. Svært få mennesker liker andre mennesker som denger løs på andre mennesker uten grunn. De aller fleste finner faktisk denne volden totalt meningsløst. Så enkelt er og kan det være.
                                        Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• skotten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 1794

Opprinnelig skrevet av ChriZza
                                          Synes derfor LSK-Supp. sin sammenligning med Rotweillereren passer utrolig bra.
                                          Er vel en grunn til at mennesker, i motsetning til rottweilere, faktisk er underlagt lover og forskrifter - og blir holdt strafferettslig ansvarlig for sine egne handlinger. Argumentasjonen i denne tråden begynner å helle over til det komiske...

Kommentar

Working...