Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ChriZza
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 4265

Det får så være, men når det står 2 vs et helt felt med illsinte kanaris så forstår jeg at det smeller.
    Man kan ikke forvente at de går med halen mellom beina og forlater stadion bare fordi man ønsker det.
    Derfor forsto jeg ikke, og forstår fremdeles ikke poenget med å hause dem opp når slossingen egentlig var ferdig.

Kommentar

• egil
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1119

Opprinnelig skrevet av holmiz
      Hvorfor krangle når vi egentlig er enige?

Her er det bare å innse, først som sist at:
      1. LSK har et problem med casuals, og andre lure mennesker som denger løs på alt og alle, så fort de får muligheten til det. Dette må vi dessverre bare innse først som sist. Hvem som provoserte hvem er i utgangspunktet helt håpløst å snakke om, da det nå er opplest og vedtatt at det faktisk finnes folk som ser meningen i å denge løs på andre også innad i kanari-fansen. Jeg driter i hva de heter, kall dem gjerne juletrær, casuals eller hva fåglarna mener passer best. Bråk er det eneste de vil ha, åkke som. Dessverre.
      2. Folk som denger løs på andre i regi av kanari-fansen er ikke ønsket noe sted, især ikke av kanari-fansen. Man trenger faktisk ikke være Einstein for å forstå denne problemstillingen.
      3. Svært få mennesker liker andre mennesker som denger løs på andre mennesker uten grunn. De aller fleste finner faktisk denne volden totalt meningsløst. Så enkelt er og kan det være.

Helt enig med deg selvsagt.

Men hva skal vi gjøre med det? Jeg tror ikke Junior Kanaris og andre sarte sjeler er fornøyd med at nå er 4 stykker borte, så nå er det bare 21 SKF`ere igjen på feltet.

Når blir neste gang det smeller?

Jeg mener at man gjorde et forsøk på å integrere SKF på feltet igjen nå på lørdag. Det var særdeles lite vellykket.
      KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Dandy
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 346

Opprinnelig skrevet av egil

Men hva skal vi gjøre med det? Jeg tror ikke Junior Kanaris og andre sarte sjeler er fornøyd med at nå er 4 stykker borte, så nå er det bare 21 SKF`ere igjen på feltet.

Jeg mener at man gjorde et forsøk på å integrere SKF på feltet igjen nå på lørdag. Det var særdeles lite vellykket.
        Når det smalt, løp noen av de andre SKF'erne bort da, eller forholdt de seg helt rolig og kanskje, sier bare kanskje syntes de det var kjipt at det skjedde?
        UFC 05!

Kommentar

• holmiz
          The kjøkken-kanariz
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6064

Takk for det Egil! Jeg har, for å være helt ærlig, ikke noe godt svar på hva som bør gjøres angående SKF og casuals. Det eneste jeg er helt sikker på at er at bråkete mennesker som på død og liv skal grisebanke alt og alle, det skal og bør fotballen få lov til å slippe unna. Om løsninga er utestengelse, bøter eller andre sanksjoner vet jeg ikke.

Jeg vet bare at jeg ikke synes noe om folk som benytter fotballkamper som en god grunn til å slåss.
          Last edited by holmiz; 17.03.2009, 15:27.
          Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

Opprinnelig skrevet av ChriZza
            Det får så være, men når det står 2 vs et helt felt med illsinte kanaris så forstår jeg at det smeller.
            Man kan ikke forvente at de går med halen mellom beina og forlater stadion bare fordi man ønsker det.
            Derfor forsto jeg ikke, og forstår fremdeles ikke poenget med å hause dem opp når slossingen egentlig var ferdig.
            Hva burde resten av feltet egentlig gjort mener du? Satt seg på stolene sine, spist pølse og gitt faen i at en annen kanri har fått juling? Og høflig applaudert i det de ble fjernet fra hallen?

Kommentar

• ChriZza
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 4265

Nei, "Ut med svinet" ble sunget helt korrekt, og jeg sang selv med.
              Men når den personen som sloss var faktisk fjernet, hvorfor hisse opp de som står igjen da?

Kommentar

• KFL109
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1958

en stor tabbe av KFL og LSK å tillate SKF å stå blandt oss igjen på tribunen.
                På Åråsen har ikke SKF tilgang til Kanarifeltet. Problemstillinger diskutert i denne tråden kan derimot gjøre seg gjeldende på andre tribunedeler på Åråsen. Dette må LSK håndtere i forhold til sine tribuneregler.

På bortebane vil det være steder hvor arrangøren ønsker at alle med tilknytning til bortelaget skal samles på en bestemt tribuneseksjon. Det er laget egne tribuneregler for borteturene. Beslutning om eventuelle overtredelser av reglementet kan medføre utestengelse må fattes av LSK.

Kanari-Fansen Lillestrøm har derimot gitt kraftige signaler om at vi ikke ønsker en utvikling med en fragmentert fanskare som sammenblander voldsbruk og ultrasvirksomhet.

Det minnes om et par punkter fra reglene som ble vedtatt i november 2008:
                • Vi krever at alle medlemmer av KFL må ta aktivt avstand fra all vold i forbindelse med fotballkamper/LSK, og rasisme i alle former. Personer som ikke gjør dette er ikke velkomne som medlemmer i KFL.

• KFL skal framover stå fram som en enhet. Innenfor KFL er det ikke rom for ultrasfraksjoner eller ultrasrelaterte fraksjoner. Personer som tilhører fellesskap som ser på seg selv som likestilte eller alternative til KFL er uønsket, og tas ikke opp som medlemmer. Å være medlem eller tilhøre denne typen fraksjoner er å betrakte som en aktiv utmeldelse av KFL, og vil dermed være eksklusjonsgrunn.

Kanari-Fansen Lillestrøm ønsker ikke å bli assosiert med SKF. For oss hadde det vært en fordel om det hadde vært motsatt også.
                Vidar Evje

Kommentar

• egil
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1119

Opprinnelig skrevet av Dandy
                  Når det smalt, løp noen av de andre SKF'erne bort da, eller forholdt de seg helt rolig og kanskje, sier bare kanskje syntes de det var kjipt at det skjedde?

Etter det jeg har hørt forholdt de andre i SKF seg i ro, og det er selvsagt meget bra.

Jeg har også respekt for at mange her inne mener at grupperinger som helhet ikke bør straffes for noen medlemmers dumskap.

Etter min mening er allikevel Causualgrupperingers forhold til vold rimelig generell, og at det således er større grunn til å utestenge hele SKF på grunnlag av sine generelle "holdninger" enn andre grupperinger i KFL.

Videre har SKF ved veldig mange anledninger utøvd aktiviteter som er uforenlig med LSK sitt grunnsyn. Ved slossingen mot Brigade Rød og Hvit i fjor deltok det rundt 25 personer, dvs. de aller fleste i gruppa. Dette kan ikke LSK identifisere seg med.

Jeg er således overrasket over at SKF slipper inn igjen på Åråsen, selv om det kun er som såkalte "enkeltpersoner".
                  KFL - medlem nr 23

Kommentar

• MoBee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 958

Opprinnelig skrevet av ChriZza
                    Nei, "Ut med svinet" ble sunget helt korrekt, og jeg sang selv med.
                    Men når den personen som sloss var faktisk fjernet, hvorfor hisse opp de som står igjen da?
                    Det kan jo hende at folk generelt har fått nok... Og at de kjefta og slang dritt er noe annet enn hvis de hadde gått til angrep fysisk. Jeg skjønner jævlig godt at det kommer verbale reaksjoner når det nok en gang blir laget bråk.

Kommentar

• ChriZza
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 4265

Jeg kan forstå hvorfor de reagerer, jeg er møkk lei selv.
                      Men det fremstår jo som om de som stod igjen gikk helt uprovosert til angrep på folk.
                      Hadde folk oppført seg som voksne og ignorert de som stod igjen og evt. latt vaktene ta seg av prosessen videre hadde man sluppet raset ned til JK.
                      Hjelper aldri å helle bensin på bål, så hvorfor gjøre det hvis man ikke ønsker ild?

Kommentar

• egil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1119

Opprinnelig skrevet av MoBee
                        Det kan jo hende at folk generelt har fått nok... Og at de kjefta og slang dritt er noe annet enn hvis de hadde gått til angrep fysisk. Jeg skjønner jævlig godt at det kommer verbale reaksjoner når det nok en gang blir laget bråk.

Etter episoden på lørdag tror jeg ganske mange her inne generelt har fått nok av SKF og alt faanskapet de lager for laget vi er så glad i.

Jeg har fått personlig mail om at den personen som ble tildelt 15-20 slag var rimelig mørbanket på søndag. Jeg håper virkelig det går bra med ham.

Selv om andre i SKF ikke er ansvarlig for akkurat denne voldshandlingen, så kan det kanskje være en idè å holde en lav profil framover. Kanskje holde seg hjemme fra Vikingkampen i en form for respekt, kanskje? Jeg bare lufter tanker.
                        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• mr.Jordbakke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3845

Opprinnelig skrevet av Nordby
                          Er da ikke prat om å bli banka opp om man ytrer sin mening. Det de prata om her er vis man slenger med leppa/provoserer så kan det selvfølgelig renne over tilslutt.
                          Ut fra det du skriver er det flere som ikke tar aktivt avstand fra vold, ergo bør disse utestenges. Eller skal vi være nødt til å vente til neste gang det smeller før det blir gjort grep? Jeg forventer at det skal være trygt for meg og mine barn, samt alle andre supportere, både på og utenfor tribunene rundt omkring i Norge! Jeg godtar ikke at voldsbruk skal være en akseptert reakskjonform ved meningsforskjeller.
                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                          Mr.Jordbakke

Kommentar

• egil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1119

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                            Ut fra det du skriver er det flere som ikke tar aktivt avstand fra vold, ergo bør disse utestenges. Eller skal vi være nødt til å vente til neste gang det smeller før det blir gjort grep? Jeg forventer at det skal være trygt for meg og mine barn, samt alle andre supportere, både på og utenfor tribunene rundt omkring i Norge! Jeg godtar ikke at voldsbruk skal være en akseptert reakskjonform ved meningsforskjeller.

Helt enig!

Jeg mener at skremmende mange her inne viser at de ikke tar avstand fra vold. Dersom de har underskrevet på LSK/ KFL sitt tribunereglement, så kan ikke dette forenes med hva de ytrer her inne.
                            KFL - medlem nr 23

Kommentar

• O'bello
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Oct 2007
                              • 72

Nulltoleranse for vold

Svaret er åpenbart; nulltoleranse for vold!! Det er meg ravnende likegyldig om det er SKF, et juletre eller julenissen som utøver volden, sånne har ingenting her å gjøre. Noen er sikkert jævlig flinke til å provosere, men de kan i beste fall klassifiseres som idioter hvilket forløpig ikke er utestengelsesgrunn. Jævlig stor forskjell på å være frekk i kjeften og å dele ut slag. Aner ikke hva som ble sagt for å provosere der nede, men bør jo være relativt provoserende at flere hundre supportere roper "ut med svinet" etter deg også. Og står det en frådende rottweiler og bjeffer finnes det alltid en idiot som stikker handa borti, men han er fortsatt kun en idiot (med bitemerke)... Vekk med bikkja!!
                              Team Wenche Myhre

Kommentar

• Kvittre
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 265

Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                Og når du vet at de har lav terskel for vold så går du ikke bort for å provosere dem.

Så lenge de får lov av KFL og LSK å være på kampene så ta hvertfall da konsekvensen av dette og unngå å provosere dem all den tid vi vet at de har lav terskel for provokasjon. Oppsøker man de aktivt for å slenge med leppa så er det jo sannsynlig at man får en på leppa tilbake.

Lærte du ikke da du var liten at du må holde deg unna trøbbel?

Du er vel kanskje av typen som går bort til en sinna rotweiler som står bundet utenfor butikken for å klappe den, for så å kreve den avlivet fordi den bet deg.
                                Så det du nå sier, er at jeg blir nødt til å sette meg inn i hvem som kan være farlige og hvem som ikke er det, før jeg og poden går på kamp? Og dette er mitt ansvar, om vi skal være trygge når LSK spiller? Jeg vet faktisk ikke hvem som er skf eller casuals eller hva de nå enn heter.. Jeg må bare passe på å ikke plassere oss sånn at vi kan havne ved siden av en som ikke er utstyrt med den samme "håndbagasje" som oss andre?
                                Sånn i tilfelle noen skulle komme til å provosere han..
                                Du kan ikke være seriøs nå?

Kommentar

• Nr.10
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 597

Etter episoden på lørdag tror jeg ganske mange her inne generelt har fått nok av SKF og alt faanskapet de lager for laget vi er så glad i.

Jeg har fått personlig mail om at den personen som ble tildelt 15-20 slag var rimelig mørbanket på søndag. Jeg håper virkelig det går bra med ham.

Selv om andre i SKF ikke er ansvarlig for akkurat denne voldshandlingen, så kan det kanskje være en idè å holde en lav profil framover. Kanskje holde seg hjemme fra Vikingkampen i en form for respekt, kanskje? Jeg bare lufter tanker.
                                  Hvem i huleste er du til å si hvem som bør holde seg hjemme fra match eller ikke? Du sier jo selv at de andre i SKF ikke er ansvarlige. Bli hjemme fra Vikingkampen i en form for respekt?? Hva faen.. Så lenge folk ikke har gjort noe galt, så skal de heller ikke straffes.

Det er jo beklagelig at det sitter noen igjen skadet her! Men hvorfor skal jeg bli hjemme i respekt for dem, når ikke du og alle andre blir det?
                                  Sorry as, men detta gjorde meg bare forbanna..
                                  Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

RÅGG 19116

Kommentar

• Kanariz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2005
                                    • 2507

Opprinnelig skrevet av Nr.10
                                    Hvem i huleste er du til å si hvem som bør holde seg hjemme fra match eller ikke? Du sier jo selv at de andre i SKF ikke er ansvarlige. Bli hjemme fra Vikingkampen i en form for respekt?? Hva faen.. Så lenge folk ikke har gjort noe galt, så skal de heller ikke straffes.

Det er jo beklagelig at det sitter noen igjen skadet her! Men hvorfor skal jeg bli hjemme i respekt for dem, når ikke du og alle andre blir det?
                                    Sorry as, men detta gjorde meg bare forbanna..
                                    Hvorfor er dere egentlig på kamper?

Kommentar

• Nr.10
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 597

?? Skjønte ikke den..

RÅGG 19116

Kommentar

• Kanariz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2005
                                        • 2507

Opprinnelig skrevet av Nr.10
                                        ?? Skjønte ikke den..
                                        Bare tolka ut i fra det svaret at du kanskje er med i SKF? Så da lurte jeg bare på hvorfor dere er på kamper, om det er fordi dere har en mulighet til og sloss, eller om det er for å støtte LSK.

Kommentar

• Nr.10
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 597

Var vel heller en måte jeg skrev på. Har selv gått på Åråsen hele livet mitt. Og det har utelukkende vært for å støtte fugla. Tror ikke jeg har noe å forsvare her..

RÅGG 19116

Kommentar

Working...