Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tHuLu
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 730

Opprinnelig skrevet av tHuLu
    For all del, alt med måte. Men så kommer spørsmålet, var det gjentatt provosering fra stakkaren som fikk de første 15-20?

En annen ting jeg reagerer på er at de fleste i SKF er fullstendig klar over at de provoserer KFL, og det gjentatte ganger. Hvilken holdning mener du da SKF bør forvente seg fra KFL?
    Denne?
    For det er bedre å værra døv enn vålenga!

Kommentar

• ON
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3639

Denne?
      Den første aner jeg ingen verdens ting om ettersom jeg stod ute i gangen og pratet med frøkna. Fikk dermed ikke med meg noe av bråket utenom at folk ble lempa ut.

Har aldri påstått at KFL ikke kan føle seg provosert av SKF. Men vil da vitterlig samtidig påstå at provosering er en ting som har gått begge veier, over svært lang tid nå. Å påstå at det kun er SKF som har vært provoserende de ..la oss si to siste åra, er bare latterlig.

Kommentar

• tHuLu
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2003
        • 730

Opprinnelig skrevet av Nordby
        Den første aner jeg ingen verdens ting om ettersom jeg stod ute i gangen og pratet med frøkna. Fikk dermed ikke med meg noe av bråket utenom at folk ble lempa ut.

Har aldri påstått at KFL ikke kan føle seg provosert av SKF. Men vil da vitterlig samtidig påstå at provosering er en ting som har gått begge veier, over svært lang tid nå. Å påstå at det kun er SKF som har vært provoserende de ..la oss si to siste åra, er bare latterlig.
        Neida, nok en gang. Jeg mener ikke at det bare er SKF som provoserer, men hvisomattekanskje SKF har oppført seg provoserende gjentatte ganger mot KFL, så burde de også forvente seg en på kjeften som du nevner i et inlegg tidligere.
        For det er bedre å værra døv enn vålenga!

Kommentar

• KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

Alle som har lest innleggene i denne tråden burde være kjent med egils syn på casuals. Et syn jeg forøvrig mener det er belegg for å hevde at et stort flertall av de som er opptatt av LSK deler.

Det går selvfølgelig an å vri et spørsmål om det går bra med en medkanari som ble tildelt flere slag til påstander om å helle bensin på bålet, men etter min mening brenner det godt uavhengig av dette - sjøl om tråden har roa seg en del ned fordi de fleste argumentene allerede er trukket fram.

Dessverre har jeg ikke svar på spørsmålet til egil, men det er for fristende å ikke stille et annet spørsmål til de som ble forarget over egils empati:

Har dere noe å skjule?

PS. Sånn i ettertid går det vel an å undres over om det var egils spørsmål eller anklagene i postene etterpå som var den faktiske bensinen. Gratulerer!
          Last edited by KFL109; 18.03.2009, 11:06. Begrunnelse: PS
          Vidar Evje

Kommentar

• ON
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3639

Opprinnelig skrevet av KFL109
            Alle som har lest innleggene i denne tråden burde være kjent med egils syn på casuals. Et syn jeg forøvrig mener det er belegg for å hevde at et stort flertall av de som er opptatt av LSK deler.

Det går selvfølgelig an å vri et spørsmål om det går bra med en medkanari som ble tildelt flere slag til påstander om å helle bensin på bålet, men etter min mening brenner det godt uavhengig av dette - sjøl om tråden har roa seg en del ned fordi de fleste argumentene allerede er trukket fram.

Dessverre har jeg ikke svar på spørsmålet til egil, men det er for fristende å ikke stille et annet spørsmål til de som ble forarget over egils empati:

Har dere noe å skjule?
            For all del; Jeg håper også det går bra med denne personen, og skulle gjerne likt status. Er bare så typisk at det kom fra akkurat Egil, for å "livne" opp debatten dagen etter den hadde stilnet litt.

Kommentar

• ON
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3639

Neida, nok en gang. Jeg mener ikke at det bare er SKF som provoserer, men hvisomattekanskje SKF har oppført seg provoserende gjentatte ganger mot KFL, så burde de også forvente seg en på kjeften som du nevner i et inlegg tidligere.
              Vis man bevist går inn for å provosere/erte opp noen, så bør alle enten man er kanari,skf,statsminister, eller uteligger forvente at man kan få seg en på kjeften.

Sier ikke at det er riktig. Sier bare at man bør forvente det, om man legger opp til det selv.
              Last edited by ON; 18.03.2009, 12:59.

Kommentar

• egil
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1119

Grunnen til at jeg spør er muligens fordi jeg fikk den personlige mailen på søndag;

"Nei og jeg vil ikke ut med for mye om det jeg vet heller.. bare at han kompisen min føler seg nokså mørbanka i dag.. :???: Han sier sjøl han ikke skjønte helt hva som skjedde før han hadde de på seg :???:

Er veldig usikker på hvor veien går videre, men jeg har fortalt det jeg vet til KFL sikkerhet og regner med at de tar det videre derfra"

Så fint profilbilde du har fått Nordby!
                KFL - medlem nr 23

Kommentar

• egil
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1119

Når det gjelder innledningen til den personlige mailen, så gikk det på frykt for å stå frem med det personen visste om saken offentlig på grunn av frykt for represalier fra SKF.

Det synes jeg er totalt for jævlig innad i en supportergruppering.
                  Last edited by egil; 18.03.2009, 11:28.
                  KFL - medlem nr 23

Kommentar

• egil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1119

...Jeg beskylder allikevel ingen for konkrete trusler om represalier (i tilfelle det var uklart).

Poenget er allikevel at folk nå har fått det for seg (inne i hodene sine) at det kan være risikabelt å stå fram offentlig mot SKF.
                    Last edited by egil; 18.03.2009, 11:33.
                    KFL - medlem nr 23

Kommentar

• techern
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2007
                      • 327

Slåssing på tribunen kan også forekomme "vanlige supportere" seg imellom. Det behøver ikke nødvendigvis være en alternativ supporterfløy som står i spissen. Men denne gangen var det visst noen fra SKF som hadde vært innblandet etter litt munnhuggeri.. Er ihvertfall viktig at ikke alle tas under samme kam pga det som skjedde i hallen på lørdagen.

Er som nevnt tidligere enkeltpersoner som ikke var der da det skjedde engang.

Håper dog det går bra med vedkommende som det gikk hardest ut over.
                      Shut up and focus on the good things

Kommentar

• glasgow
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 1252

Opprinnelig skrevet av Nordby
                        Vis man bevist går inn for å provosere/erte opp noen, så bør alle enten man er kanari,skf,statsminister, eller uteligger forvente at man kan få seg en på kjeften.

Sier ikke at det er riktig. Sier bare at man bør forvente det, om man legger opp til det selv.

Jeg mener det er provoserende nok og se folk som bevisst kler seg som casual`s.
                        Hvorfor er dette så viktig. Skjønner det ikke.
                        Oppmerksomhet ? Rop om oppmerksomhet ?
                        Provokasjon ? Tror mann er tøff ?
                        Skjønner det ikke.
                        Greit nok at ikke alle vil gå med drakt og tåpelige ( til deg Ronny ) hodeplagg.
                        Men hvorfor "kle" seg ut som en casual om man ikke er en, eller støtter deres syn.
                        Og ikke fortell meg at det er pga mote.

Kommentar

• El-Gordo
                          Juniormedlem
                          Bøffel
                          • Jan 2007
                          • 22

Har du virkelig tenkt å dra i gang diskusjonen ang klesvalg på nytt?
                          Nå må du faen meg gi deg. Du elsker å prate om casuals, bråkmakere å andre av samfunnets avskum hele tiden jo.
                          Finn på noe nytt du kan bruke enda ett år på å mase om a.

Kommentar

• glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1252

Opprinnelig skrevet av El-Gordo
                            Har du virkelig tenkt å dra i gang diskusjonen ang klesvalg på nytt?
                            Nå må du faen meg gi deg. Du elsker å prate om casuals, bråkmakere å andre av samfunnets avskum hele tiden jo.
                            Finn på noe nytt du kan bruke enda ett år på å mase om a.
                            Åj. Tråkket visst noen på tærne her.

Kommentar

• Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

Opprinnelig skrevet av glasgow
                              Jeg mener det er provoserende nok og se folk som bevisst kler seg som casual`s.
                              Hvorfor er dette så viktig. Skjønner det ikke.
                              Oppmerksomhet ? Rop om oppmerksomhet ?
                              Provokasjon ? Tror mann er tøff ?
                              Skjønner det ikke.
                              Greit nok at ikke alle vil gå med drakt og tåpelige ( til deg Ronny ) hodeplagg.
                              Men hvorfor "kle" seg ut som en casual om man ikke er en, eller støtter deres syn.
                              Og ikke fortell meg at det er pga mote.

Herregud så latterlig.
                              Jeg benytter også den type klær på "fritiden" er da langt derfra til å ville slåss.
                              Hva med at det er noe så enkelt som at man liker klesstilen? For meg er det like naturlig å dra på meg en Lacoste piquet eller sko som det er å ta på meg boxeren etter dusjen. Ligger ikke mer i det enn det..

Kommentar

• Nr.10
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 597

Åj. Tråkket visst noen på tærne her.
                                Hvorfor dra opp dette for ørteogsnørrogførtiende gang? Mulig du syntes det er dumt, mulig mange andre syntes det er dumt også, men hva er poenget. Vi har hatt flere titalls diskusjoner om klesstil og det har aldri kommet noe godt ut av det. Ingen som kommer til å skifte klesstil av den grunn.

Hvorfor bruker du det avatar-bildet? Er det tøft? Hvis du er i HV eller jobber i militæret, så veit du at du blir frarådet på det sterkeste å legge ut bilder av deg eller kamerater i unifrom eller militært utstyr..
                                Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others

RÅGG 19116

Kommentar

• El-Gordo
                                  Juniormedlem
                                  Bøffel
                                  • Jan 2007
                                  • 22

Opprinnelig skrevet av Nr.10
                                  Hvorfor dra opp dette for ørteogsnørrogførtiende gang? Mulig du syntes det er dumt, mulig mange andre syntes det er dumt også, men hva er poenget. Vi har hatt flere titalls diskusjoner om klesstil og det har aldri kommet noe godt ut av det. Ingen som kommer til å skifte klesstil av den grunn.

Hvorfor bruker du det avatar-bildet? Er det tøft? Hvis du er i HV eller jobber i militæret, så veit du at du blir frarådet på det sterkeste å legge ut bilder av deg eller kamerater i unifrom eller militært utstyr..
                                  Nå syntes jeg du drar ting litt langt her. Jeg syntes avatar bildet til glasgow er kjempe tøfft jeg. Nesten på grensen til litt skremmende. Han virke både tøff å modig på engang med det bildet.

Kommentar

• egil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1119

Da har jeg fått en pm om tilstanden til den som ble overfalt på lørdag;

"Hei igjen.. :smile:
                                    Ser i en tråd at du etterlyser hvordan det går med han som ble overfalt..
                                    Han har det bare bra, er fremdeles litt øm enkelte steder. men ikke så ille som på søndag :smile:

Håper det svarer på spørsmålet ditt :smile:"
                                    KFL - medlem nr 23

Kommentar

• veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

Ufff... jeg må vel kaste Lacoste-skoene mine. Særlig de hvite! Kan jo bli oppfattet som en casual. Men jeg er vel trygg siden jeg er et juletre på kamper.

Tåpelig å diskutere klesstilen her! Det blir som å si at alle skinheads med Dr. Martins er nazister. Si det til enkelte blitzere eller SHARP´s så får dere nok en heftig reaksjon. Man er heller ikke automatisk en gangster selv om man kler seg som et fjols fra den værste gettoen i USA.

Men min personlige mening er at på kamper er gutta (og jentene) med supporterutstyr de som virkelig har skjønt det. Man er der for å støtte laget sitt!! Men hver sin smak.
                                      (jeg er ikke SÅ glad i de tåpelige hodeplaggene heller, men folk må få gjøre som de vil)

Kommentar

• glasgow
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2007
                                        • 1252

Ser på reaksjonene her at jeg treffer godt. Takk for tilbakemld.

Kommentar

• _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4400

Ser på reaksjonene her at jeg treffer godt. Takk for tilbakemld.
                                          Hehe, ja gratulerer med en virkelig innertier!! Du traff like godt som alltid.

Godt det kom opp en klesdiskusjon som minnet meg på om å vaske lacoste skjortene mine i dag
                                          ..................

Kommentar

Working...