Div. om ultras og casuals
Collapse
X
-
Den første aner jeg ingen verdens ting om ettersom jeg stod ute i gangen og pratet med frøkna. Fikk dermed ikke med meg noe av bråket utenom at folk ble lempa ut.
Har aldri påstått at KFL ikke kan føle seg provosert av SKF. Men vil da vitterlig samtidig påstå at provosering er en ting som har gått begge veier, over svært lang tid nå. Å påstå at det kun er SKF som har vært provoserende de ..la oss si to siste åra, er bare latterlig.Kommentar
-
Den første aner jeg ingen verdens ting om ettersom jeg stod ute i gangen og pratet med frøkna. Fikk dermed ikke med meg noe av bråket utenom at folk ble lempa ut.
Har aldri påstått at KFL ikke kan føle seg provosert av SKF. Men vil da vitterlig samtidig påstå at provosering er en ting som har gått begge veier, over svært lang tid nå. Å påstå at det kun er SKF som har vært provoserende de ..la oss si to siste åra, er bare latterlig.For det er bedre å værra døv enn vålenga!Kommentar
-
Alle som har lest innleggene i denne tråden burde være kjent med egils syn på casuals. Et syn jeg forøvrig mener det er belegg for å hevde at et stort flertall av de som er opptatt av LSK deler.
Det går selvfølgelig an å vri et spørsmål om det går bra med en medkanari som ble tildelt flere slag til påstander om å helle bensin på bålet, men etter min mening brenner det godt uavhengig av dette - sjøl om tråden har roa seg en del ned fordi de fleste argumentene allerede er trukket fram.
Dessverre har jeg ikke svar på spørsmålet til egil, men det er for fristende å ikke stille et annet spørsmål til de som ble forarget over egils empati:
Har dere noe å skjule?
PS. Sånn i ettertid går det vel an å undres over om det var egils spørsmål eller anklagene i postene etterpå som var den faktiske bensinen. Gratulerer!Vidar Evje
Kommentar
-
Alle som har lest innleggene i denne tråden burde være kjent med egils syn på casuals. Et syn jeg forøvrig mener det er belegg for å hevde at et stort flertall av de som er opptatt av LSK deler.
Det går selvfølgelig an å vri et spørsmål om det går bra med en medkanari som ble tildelt flere slag til påstander om å helle bensin på bålet, men etter min mening brenner det godt uavhengig av dette - sjøl om tråden har roa seg en del ned fordi de fleste argumentene allerede er trukket fram.
Dessverre har jeg ikke svar på spørsmålet til egil, men det er for fristende å ikke stille et annet spørsmål til de som ble forarget over egils empati:
Har dere noe å skjule?Kommentar
-
Sier ikke at det er riktig. Sier bare at man bør forvente det, om man legger opp til det selv.Last edited by ON; 18.03.2009, 12:59.Kommentar
-
Grunnen til at jeg spør er muligens fordi jeg fikk den personlige mailen på søndag;
"Nei og jeg vil ikke ut med for mye om det jeg vet heller.. bare at han kompisen min føler seg nokså mørbanka i dag.. :???: Han sier sjøl han ikke skjønte helt hva som skjedde før han hadde de på seg :???:
Er veldig usikker på hvor veien går videre, men jeg har fortalt det jeg vet til KFL sikkerhet og regner med at de tar det videre derfra"
Så fint profilbilde du har fått Nordby!KFL - medlem nr 23Kommentar
-
Når det gjelder innledningen til den personlige mailen, så gikk det på frykt for å stå frem med det personen visste om saken offentlig på grunn av frykt for represalier fra SKF.
Det synes jeg er totalt for jævlig innad i en supportergruppering.Last edited by egil; 18.03.2009, 11:28.KFL - medlem nr 23Kommentar
-
...Jeg beskylder allikevel ingen for konkrete trusler om represalier (i tilfelle det var uklart).
Poenget er allikevel at folk nå har fått det for seg (inne i hodene sine) at det kan være risikabelt å stå fram offentlig mot SKF.Last edited by egil; 18.03.2009, 11:33.KFL - medlem nr 23Kommentar
-
Slåssing på tribunen kan også forekomme "vanlige supportere" seg imellom. Det behøver ikke nødvendigvis være en alternativ supporterfløy som står i spissen. Men denne gangen var det visst noen fra SKF som hadde vært innblandet etter litt munnhuggeri.. Er ihvertfall viktig at ikke alle tas under samme kam pga det som skjedde i hallen på lørdagen.
Er som nevnt tidligere enkeltpersoner som ikke var der da det skjedde engang.
Håper dog det går bra med vedkommende som det gikk hardest ut over.Shut up and focus on the good things
Kommentar
-
Jeg mener det er provoserende nok og se folk som bevisst kler seg som casual`s.
Hvorfor er dette så viktig. Skjønner det ikke.
Oppmerksomhet ? Rop om oppmerksomhet ?
Provokasjon ? Tror mann er tøff ?
Skjønner det ikke.
Greit nok at ikke alle vil gå med drakt og tåpelige ( til deg Ronny ) hodeplagg.
Men hvorfor "kle" seg ut som en casual om man ikke er en, eller støtter deres syn.
Og ikke fortell meg at det er pga mote.Kommentar
-
Har du virkelig tenkt å dra i gang diskusjonen ang klesvalg på nytt?
Nå må du faen meg gi deg. Du elsker å prate om casuals, bråkmakere å andre av samfunnets avskum hele tiden jo.
Finn på noe nytt du kan bruke enda ett år på å mase om a.Kommentar
-
Åj. Tråkket visst noen på tærne her.Kommentar
-
Jeg mener det er provoserende nok og se folk som bevisst kler seg som casual`s.
Hvorfor er dette så viktig. Skjønner det ikke.
Oppmerksomhet ? Rop om oppmerksomhet ?
Provokasjon ? Tror mann er tøff ?
Skjønner det ikke.
Greit nok at ikke alle vil gå med drakt og tåpelige ( til deg Ronny ) hodeplagg.
Men hvorfor "kle" seg ut som en casual om man ikke er en, eller støtter deres syn.
Og ikke fortell meg at det er pga mote.
Herregud så latterlig.
Jeg benytter også den type klær på "fritiden" er da langt derfra til å ville slåss.
Hva med at det er noe så enkelt som at man liker klesstilen? For meg er det like naturlig å dra på meg en Lacoste piquet eller sko som det er å ta på meg boxeren etter dusjen. Ligger ikke mer i det enn det..Kommentar
-
Hvorfor dra opp dette for ørteogsnørrogførtiende gang? Mulig du syntes det er dumt, mulig mange andre syntes det er dumt også, men hva er poenget. Vi har hatt flere titalls diskusjoner om klesstil og det har aldri kommet noe godt ut av det. Ingen som kommer til å skifte klesstil av den grunn.
Hvorfor bruker du det avatar-bildet? Er det tøft? Hvis du er i HV eller jobber i militæret, så veit du at du blir frarådet på det sterkeste å legge ut bilder av deg eller kamerater i unifrom eller militært utstyr..Those are my prinsiples! And if you don`t like them, i have others
RÅGG 19116Kommentar
-
Hvorfor dra opp dette for ørteogsnørrogførtiende gang? Mulig du syntes det er dumt, mulig mange andre syntes det er dumt også, men hva er poenget. Vi har hatt flere titalls diskusjoner om klesstil og det har aldri kommet noe godt ut av det. Ingen som kommer til å skifte klesstil av den grunn.
Hvorfor bruker du det avatar-bildet? Er det tøft? Hvis du er i HV eller jobber i militæret, så veit du at du blir frarådet på det sterkeste å legge ut bilder av deg eller kamerater i unifrom eller militært utstyr..Kommentar
-
Da har jeg fått en pm om tilstanden til den som ble overfalt på lørdag;
"Hei igjen.. :smile:
Ser i en tråd at du etterlyser hvordan det går med han som ble overfalt..
Han har det bare bra, er fremdeles litt øm enkelte steder. men ikke så ille som på søndag :smile:
Håper det svarer på spørsmålet ditt :smile:"KFL - medlem nr 23Kommentar
-
Ufff... jeg må vel kaste Lacoste-skoene mine. Særlig de hvite! Kan jo bli oppfattet som en casual. Men jeg er vel trygg siden jeg er et juletre på kamper.
Tåpelig å diskutere klesstilen her! Det blir som å si at alle skinheads med Dr. Martins er nazister. Si det til enkelte blitzere eller SHARP´s så får dere nok en heftig reaksjon. Man er heller ikke automatisk en gangster selv om man kler seg som et fjols fra den værste gettoen i USA.
Men min personlige mening er at på kamper er gutta (og jentene) med supporterutstyr de som virkelig har skjønt det. Man er der for å støtte laget sitt!! Men hver sin smak.
(jeg er ikke SÅ glad i de tåpelige hodeplaggene heller, men folk må få gjøre som de vil)Kommentar
-
Kommentar
Kommentar