Sant det, viser ikke til mye differanse utifra de forskriftene
Div. om ultras og casuals
Collapse
X
-
Derfor gjelder de nye tribunereglene KUN for LSK tribunene og ikke Diadora v/bortefeltet.Kommentar
-
Dette kan nok stemme siden LSK har kunnet lage tribuneregler for våre bortekamper. Allikevel må klubben ha lov til å gi noen signaler om hva som er ønsket opptreden fra tilreisende gjester og oppfordre de andre klubbene i Tippeligaen å følge opp.Vidar Evje
Kommentar
-
Laget tribuneregler kun for bortekamper?
§ 4 Uønskede grupper
Casualsgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som opptrer som casuals vil bli bortvist fra Åråsen.
Ultrasgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som kommer uniformert som eller for øvrig opptrer som ultras vil bli bortvist fra Åråsen.
Står vel rimelig klart at dette gjelder Åråsen.Kommentar
-
Kommentar
-
Alle sier at det er "LSK sin stadion og man har da rett til å velge selv hvem som kommer inn osv." men LSK vet at hvis for. eks Ultras Nidaros eller Isko blir nektet inngang så vil det bli et rabalder uten like både ved stadion, gjennom RBK/VIF og i media de neste dagene. Derfor velger man kun å latt reglene gjelder sine egne.
Slik tolker jeg det utifra Per M. sine svar på mine spørsmål.Kommentar
-
At blir ett rabalder hvis Ultras Nidaors ikke kommer inn er sikkert og visst. Der i gården har man et helt annet syn på ultras enn den gjengse KFL`er har.
Skulle blitt morsomt å se LSK vaktene begynne å nekte utenlanske grupper å kommer inn på stadion hvis LSK skal ut i Europa igjen.
Lykke til!Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
¡Que ellos son el gran ladrón!Kommentar
-
Så lenge LSK/Snuten har nok folk er det ikke noe problem å nekte folk adgang, men så lenge de ikke har det så blir det langt værre..
Klanen nekter ISKO tilgang på sine hjemmekamper også bortekamper, så inn på åråsen skal de ikke uansett!Daukjøtt Felt CKommentar
-
Når det gjelder utenlandske grupper tror jeg faktisk det er lurt å la folk som har reist halve europa for å følge laget sitt komme inn. Tror det hadde blitt ett rabalder ingen hadde vært tjent med hvis LSK hadde begynt å prøve nekte fans fra Europa og komme inn.
Og da snakker jeg om litt mer enn ett bare nedtråkka seter og og ett bluss eller to.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
-
ifl sikkerhetssjefen til vif så var det sånn de skulle gjøre det i år, om det er nytt av året vet jeg ikke ettersom jeg aner ikke hva de har gjort med isko tidligere
Dette med Europa er akkurat ikke ett problem i år......Daukjøtt Felt CKommentar
-
Svært positivt at VIF/ Klanen har forandret på sin "inkluderingslinje" i forhold til ISKO.
Tror de skjønte at denne linja var mislykka etter at ISKO gikk løs på mindreårige Lyn-supportere på T-banen i fjor.
Er forøvrig glad vi slipper å se denne gjengen på Åråsen i år.KFL - medlem nr 23Kommentar
-
Ja, de har sikkert forandret denne. Derfor Klanens talsmann var på Isko Kick Off (selv bekreftet i vg).Kommentar
-
Så da skjønner jeg ikke helt hva dere maser om.
Om dere føler at det er urettferdig/dumt, er en helt annen sak
§ 4 Uønskede grupper
Casualsgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som opptrer som casuals vil bli bortvist fra Åråsen.
Ultrasgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som kommer uniformert som eller for øvrig opptrer som ultras vil bli bortvist fra Åråsen.Gul og svart
Team Wenche MyhreKommentar
-
Setningene om grupper med tilknytning til LSK er vel egentlig bare et tillegg til hovedregelen?
Står vel egentlig ganske greit i de reglene til LSK at det bare gjelder folk som holder med LSK.
Så da skjønner jeg ikke helt hva dere maser om.
Om dere føler at det er urettferdig/dumt, er en helt annen sak
§ 4 Uønskede grupper
Ultrasgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som kommer uniformert som eller for øvrig opptrer som ultras vil bli bortvist fra Åråsen.Kommentar
-
Ser du paradokset? man har et reglement som skal holde grupperinger man forbinder med bråk unna stadion, men hvis de lager nok bråk så slipper de inn alikevel...rimelig meningsløst."Dere kan sitere meg på dette:
Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
FjøraKommentar
-
Skal man unlate å reagere eller oppholde reglementet fordi man er redd for konsekvensene da? Hva er da meningen med å ha et reglement i det hele tatt?
Ser du paradokset? man har et reglement som skal holde grupperinger man forbinder med bråk unna stadion, men hvis de lager nok bråk så slipper de inn alikevel...rimelig meningsløst.
Men i enkelte tilfeller er det kanskje greit å kunne bøye litt på reglene.Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
para gritarle a la FIFA:
-
"§ 4 Uønskede grupper
Casualsgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper som opptrer som casuals vil bli bortvist fra Åråsen.
Ultrasgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper som kommer uniformert som eller for øvrig opptrer som ultras vil bli bortvist fra Åråsen."
Så sånn jeg leser det er det ikke noe i veien for at verken Nidaros eller ISKO møter opp på Åråsen.Gul og svart
Team Wenche MyhreKommentar
Kommentar