Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • techern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2007
    • 327

Sant det, viser ikke til mye differanse utifra de forskriftene
    Shut up and focus on the good things

Kommentar

• Tony
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 4737

Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Blir spennede og se om Lsk tørr og nekte isko adgang,,,står jo i stadion regla at cacuals ikke skal stå sammla på kamp.....Håper at dette ikke bare gjelder hjemme fansen og at Lsk setter ned beina .....
      Du skal ikke forvente deg for mye. Da jeg spurte LSK ifjor, gjennom Vidar Evje, ang. de nye reglene også gjaldt for bortesupportere fikk man til svar at det var noe den gjestende klubb måtte bestemme.

Derfor gjelder de nye tribunereglene KUN for LSK tribunene og ikke Diadora v/bortefeltet.

Kommentar

• KFL109
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1958

Opprinnelig skrevet av Tony
        Da jeg spurte LSK ifjor, gjennom Vidar Evje, ang. de nye reglene også gjaldt for bortesupportere fikk man til svar at det var noe den gjestende klubb måtte bestemme.
        Dette kan nok stemme siden LSK har kunnet lage tribuneregler for våre bortekamper. Allikevel må klubben ha lov til å gi noen signaler om hva som er ønsket opptreden fra tilreisende gjester og oppfordre de andre klubbene i Tippeligaen å følge opp.
        Vidar Evje

Kommentar

• FC Lillestrøm
          I karantene
          Forumonanist
          • Aug 2006
          • 198

Opprinnelig skrevet av KFL109
          Dette kan nok stemme siden LSK har kunnet lage tribuneregler for våre bortekamper. Allikevel må klubben ha lov til å gi noen signaler om hva som er ønsket opptreden fra tilreisende gjester og oppfordre de andre klubbene i Tippeligaen å følge opp.

Laget tribuneregler kun for bortekamper?

§ 4 Uønskede grupper
          Casualsgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som opptrer som casuals vil bli bortvist fra Åråsen.

Ultrasgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som kommer uniformert som eller for øvrig opptrer som ultras vil bli bortvist fra Åråsen.

Står vel rimelig klart at dette gjelder Åråsen.

Kommentar

• ChriZza
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 4265

Tribunereglene for Åråsen må da gjelde for gjestende supportere også?
            De plikter vel å følge linjen til LSK på lik linje som LSKs supportere?

Kommentar

• Rathsmeister
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 561

Opprinnelig skrevet av KFL109
              Dette kan nok stemme siden LSK har kunnet lage tribuneregler for våre bortekamper.
              Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
              Laget tribuneregler kun for bortekamper?

§ 4 Uønskede grupper

Står vel rimelig klart at dette gjelder Åråsen.
              Les en gang til...
              Mvh
              Martin Raths

Kommentar

• Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

Opprinnelig skrevet av ChriZza
                Hvis LSK skal nekte LSK sine ultras og casuals inngang er dem selvfølgelig i sin makt til å nekte bortelagets også.

Alle sier at det er "LSK sin stadion og man har da rett til å velge selv hvem som kommer inn osv." men LSK vet at hvis for. eks Ultras Nidaros eller Isko blir nektet inngang så vil det bli et rabalder uten like både ved stadion, gjennom RBK/VIF og i media de neste dagene. Derfor velger man kun å latt reglene gjelder sine egne.

Slik tolker jeg det utifra Per M. sine svar på mine spørsmål.

Kommentar

• Simeone
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2008
                  • 761

At blir ett rabalder hvis Ultras Nidaors ikke kommer inn er sikkert og visst. Der i gården har man et helt annet syn på ultras enn den gjengse KFL`er har.

Skulle blitt morsomt å se LSK vaktene begynne å nekte utenlanske grupper å kommer inn på stadion hvis LSK skal ut i Europa igjen.

Lykke til!
                  Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                  para gritarle a la FIFA:
                  ¡Que ellos son el gran ladrón!

Kommentar

• Skinke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2007
                    • 3914

Så lenge LSK/Snuten har nok folk er det ikke noe problem å nekte folk adgang, men så lenge de ikke har det så blir det langt værre..

Klanen nekter ISKO tilgang på sine hjemmekamper også bortekamper, så inn på åråsen skal de ikke uansett!
                    Daukjøtt Felt C

Kommentar

• Simeone
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2008
                      • 761

Opprinnelig skrevet av Skinke
                      Så lenge LSK/Snuten har nok folk er det ikke noe problem å nekte folk adgang, men så lenge de ikke har det så blir det langt værre..

Klanen nekter ISKO tilgang på sine hjemmekamper også bortekamper, så inn på åråsen skal de ikke uansett!
                      Gjør de det? Nytt av året?

Når det gjelder utenlandske grupper tror jeg faktisk det er lurt å la folk som har reist halve europa for å følge laget sitt komme inn. Tror det hadde blitt ett rabalder ingen hadde vært tjent med hvis LSK hadde begynt å prøve nekte fans fra Europa og komme inn.

Og da snakker jeg om litt mer enn ett bare nedtråkka seter og og ett bluss eller to.
                      para gritarle a la FIFA:

Kommentar

• Skinke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2007
                        • 3914

ifl sikkerhetssjefen til vif så var det sånn de skulle gjøre det i år, om det er nytt av året vet jeg ikke ettersom jeg aner ikke hva de har gjort med isko tidligere

Dette med Europa er akkurat ikke ett problem i år......
                        Daukjøtt Felt C

Kommentar

• egil
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1119

Opprinnelig skrevet av Skinke

Svært positivt at VIF/ Klanen har forandret på sin "inkluderingslinje" i forhold til ISKO.

Tror de skjønte at denne linja var mislykka etter at ISKO gikk løs på mindreårige Lyn-supportere på T-banen i fjor.

Er forøvrig glad vi slipper å se denne gjengen på Åråsen i år.
                          KFL - medlem nr 23

Kommentar

• HansAT
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Mar 2009
                            • 6

Opprinnelig skrevet av egil
                            Svært positivt at VIF/ Klanen har forandret på sin "inkluderingslinje" i forhold til ISKO.

Tror de skjønte at denne linja var mislykka etter at ISKO gikk løs på mindreårige Lyn-supportere på T-banen i fjor.

Er forøvrig glad vi slipper å se denne gjengen på Åråsen i år.
                            Ja, de har sikkert forandret denne. Derfor Klanens talsmann var på Isko Kick Off (selv bekreftet i vg).

Kommentar

• Tony
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 4737

Det med at isko blir nektet av enga er vel de som ble utestengt ifjor. Skal høre med en bekjent i enga om så er tilfelle.

Kunne blitt interessant å nekte ultras nidaros inngang. Da skal man se folk står samla

Kommentar

• meg
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2004
                                • 290

Opprinnelig skrevet av ChriZza
                                Står vel egentlig ganske greit i de reglene til LSK at det bare gjelder folk som holder med LSK.
                                Så da skjønner jeg ikke helt hva dere maser om.
                                Om dere føler at det er urettferdig/dumt, er en helt annen sak

§ 4 Uønskede grupper
                                Casualsgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som opptrer som casuals vil bli bortvist fra Åråsen.

Ultrasgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper med tilknytning til LSK som kommer uniformert som eller for øvrig opptrer som ultras vil bli bortvist fra Åråsen.
                                Gul og svart
                                Team Wenche Myhre

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2004
                                  • 1470

Setningene om grupper med tilknytning til LSK er vel egentlig bare et tillegg til hovedregelen?

Opprinnelig skrevet av meg
                                  Står vel egentlig ganske greit i de reglene til LSK at det bare gjelder folk som holder med LSK.
                                  Så da skjønner jeg ikke helt hva dere maser om.
                                  Om dere føler at det er urettferdig/dumt, er en helt annen sak

§ 4 Uønskede grupper

"Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• detvarvondtdet
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 398

Opprinnelig skrevet av Simeone
                                    Skulle blitt morsomt å se LSK vaktene begynne å nekte utenlanske grupper å kommer inn på stadion hvis LSK skal ut i Europa igjen.

Lykke til!
                                    Skal man unlate å reagere eller oppholde reglementet fordi man er redd for konsekvensene da? Hva er da meningen med å ha et reglement i det hele tatt?
                                    Ser du paradokset? man har et reglement som skal holde grupperinger man forbinder med bråk unna stadion, men hvis de lager nok bråk så slipper de inn alikevel...rimelig meningsløst.
                                    "Dere kan sitere meg på dette:
                                    Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                    Fjøra

Kommentar

• Simeone
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2008
                                      • 761

Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
                                      Skal man unlate å reagere eller oppholde reglementet fordi man er redd for konsekvensene da? Hva er da meningen med å ha et reglement i det hele tatt?
                                      Ser du paradokset? man har et reglement som skal holde grupperinger man forbinder med bråk unna stadion, men hvis de lager nok bråk så slipper de inn alikevel...rimelig meningsløst.
                                      Nei, jeg ser den. Samme regler for alle.
                                      Men i enkelte tilfeller er det kanskje greit å kunne bøye litt på reglene.
                                      para gritarle a la FIFA:

Kommentar

• LSKOG
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Oct 2005
                                        • 131

Jeg veit at enkeltpersoner i ISKO er utestengt fra søpplas kamper i to år, men hvor mange dette gjelder er jeg ikke sikker på.

Kommentar

• meg
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2004
                                          • 290

Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                                          Setningene om grupper med tilknytning til LSK er vel egentlig bare et tillegg til hovedregelen?
                                          Nei det vil jeg ikke tro, hadde så vært tilfelle kunne de jo bare sløyfet med "tilknytning til LSK" da og skrevet:

"§ 4 Uønskede grupper
                                          Casualsgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper som opptrer som casuals vil bli bortvist fra Åråsen.

Ultrasgrupper er uønsket på Åråsen. Grupper som kommer uniformert som eller for øvrig opptrer som ultras vil bli bortvist fra Åråsen."

Så sånn jeg leser det er det ikke noe i veien for at verken Nidaros eller ISKO møter opp på Åråsen.
                                          Gul og svart
                                          Team Wenche Myhre

Kommentar

Working...