Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Et hjelpeløst og inkonsekvent innspill, som mest av alt kommuniserer at fyren lefler med den samme voldsforherligelsen selv og at han er alt for feig eller for dypt involvert til å ta et skikkelig tak i dette. I det minste blir ikke disse problemene feid under teppet av media og folk i fotballmiljøene lenger. Snøballen i klanen ruller fortere og blir større for hver kamp.

Kommentar

• Loddet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2004
      • 325

Klanen var jo i sin tid tufta på andre grupperinger som Boot Boys etc. Tidligere talsmann Kjell G skal etter sigende knapt ha hatt venner igjen i Enga miljøet etter at disse ble ekskludert. Isko boys er bare en fortsettelse av dette. Hele miljøet stinker, er rett og slett ikke mer å si om saken.

Når det gjelder uttalsene om at vold er greit så lenge man ikke plager andre, vitner dette om et verdisyn som i beste fall er grusomt. "Kompisen min liker å slå andre, men han er jo hyggelig mot meg, så da er det greit" uttalser har det vært flere. Sorry klanen, men det er ikke greit. At det er så utrolig vanskelig å ta avstand fra umotivert vold er for meg helt utrolig. Det eneste positive man kan si om saken er at folk utenfor klanen kanskje får opp øynene for hvilke verdier denne gjengen faktisk har. Jeg tviler likevel. Man ser idag at media heller går til angrep på Stabæk infernos angivelig homohets, og tolker denne med absolutt værste mening. SI driver ikke med homohets. De synliggjør tilfeldige latterlige utestegninger etc. Men i og med at dette får fokuset bort fra klanen, så kjører akersgata på.

Faen!! Jeg hater norsk medias dekning av fotball!!

Kommentar

• ketil
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Feb 2004
        • 246

Klanen har aldri vært tuftet på Boot Boys. Kom igjen dude. At innlegget er inkonsekvent er jeg enig i.

Kommentar

• reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13278

Opprinnelig skrevet av ketil
          Klanen har aldri vært tuftet på Boot Boys.
          ...da tror jeg du bør lese her:
          The American Nazi Party. Skinheads. The Aryan Nations. Black Metal. The Ku Klux Klan. Christian Identity. These and other white power groups are sensationalized in the press, policed by private watchdog groups, infiltrated by the government, universally demonized and feared. But who are the white power movement's members and sympathizers? What are their beliefs and their motivations? How do they operate and communicate in a society so antagonistic to their goals? What kind of threat do they pose?Letting the radical racist right speak for themselves, Jeffrey Kaplan has created an indispensable reference volume. The Encyclopedia of White Power presents the movement's many facets in the U.S. and Europe since World War II. The first half of the Encyclopedia is made up of over 100 in-depth entries -- many of them essay-length -- and includes several entries by former and current movement activists. Entries by scholars and activists are written, as far as possible, in a value-free manner in order topresent the movement without distortion. The second half brings together original resources from the movement, each prefaced and placed in context by the editor. These documents, often available nowhere else, are invaluable for researchers. An introduction places the volume in context of larger scholarly issues and includes the editor's own reflections on researching the movement. Cross-references and an index make the information easily accessible. For scholars of race, religion, or politics, the Encyclopedia of White Power is an essential resource.

Klanen har selvfølgelig "skrelt av seg" dette i offentlighetens lys, men dessverre for VIF er tilknytingene mellom den "harde kjerne" og nazimiljøet like aktuelt i dag.

(VG Nett) Her er sportskoordinatoren (35) for et guttelag i fotball på Danmarks-tur med norske høyreekstremister.

Personlig er jeg lei av å høre fra klanshold at det aldri er noe hold i rykter om dette, og at nazi/voldselementene i klanen tilhører historien. Alt som dukker opp i media tyder på at klanens styre og diverse uøsnkede elementer har sterke bånd, og man må spørre seg om hvor stor innflytelse disse gruppene har i VIF-miljøet.
          Last edited by reka; 19.05.2009, 18:01.

Kommentar

• ketil
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Feb 2004
            • 246

Skulle aldri ha blandet meg her, men at det står i en bok gjør det ikke mer riktig.

Kommentar

• reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13278

Om du lesre Vg-artikkelen vil du også se at Knutsen har den samme lame-ass holdningen til denne personen og kontaktene i det høyreekstreme miljøet.. Blabla ..tilgi, bla bla ...møte etc.

Må jo være en tankevekker at isko-boys/casualsmiljøet rundt klanen fremdeles er dypt inne i det høyreekstremistiske mikljøet? På TROSS av alt pisset vi blir servert fra klanshold i media om at dette er en saga blott og at de nå er i "dialog" med disse "nye" gruppene?

Kommentar

• BrutoBrutalis
                Juniormedlem
                Bøffel
                • Oct 2006
                • 26

Opprinnelig skrevet av reka
                Om du lesre Vg-artikkelen vil du også se at Knutsen har den samme lame-ass holdningen til denne personen og kontaktene i det høyreekstreme miljøet.. Blabla ..tilgi, bla bla ...møte etc.

Må jo være en tankevekker at isko-boys/casualsmiljøet rundt klanen fremdeles er dypt inne i det høyreekstremistiske mikljøet? På TROSS av alt pisset vi blir servert fra klanshold i media om at dette er en saga blott og at de nå er i "dialog" med disse "nye" gruppene?
                Du har VIRKELIG ikke peil på hva du snakker om...

Kommentar

• reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13278

Opprinnelig skrevet av BrutoBrutalis
                  Kan det bli noe tydligere enn at aktive i boot boys og Isko miljøet sammen drar på nazifest i Danmark?

Kommentar

• King_Raymond
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4987

Opprinnelig skrevet av reka
                    Kan det bli noe tydligere enn at aktive i boot boys og Isko miljøet sammen drar på nazifest i Danmark?
                    Hvis man tror på alt som står i avisene så kan det nok ikke bli tydeligere nei....
                    Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• egil
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1119

Opprinnelig skrevet av BrutoBrutalis

Journalistene hakke peil, politiet hakke peil og medsupportere hakke peil...

At Boot Boys, Iskoboys og klanen har vært tett sammenvevd trodde jeg nesten var opplest og vedtatt som et faktum. Mye tyder også på at båndene er der fortsatt til tross for årevis med "Vålerenga mot rasisme". Noen synes at dette er en form for dobbeltmoral.

Istedenfor å skrive at folk ikke har peil, kan du vel skrive om hva som er rett? Reka viser tross alt til kilder, og synser således ikke.

Jeg har ikke sett et eneste sted at noen tilbakeviser at denne famøse Danmarksturen i fjor fant sted, og det finnes jo tross alt bildebevis.

Om noen år får vi vel høre at askebeger historien på Torshov bare var oppspinn også.......
                      KFL - medlem nr 23

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

Det er nok mange som blir lurt trill rundt - både de i casualsmiljøet og de som henger rundt det. Man kan vel trygt si at det er de som "ikke har peil" når de løper rundt og forfekter løgnen om en "supporterkultur". I bunn og grunn handler jo dette om å få oppmerksomhet og å leve ut tenåringsdrømmen om å fremstå som tøffinger. Selvfølgelig består også disse gruppene av et fåtall ledere som selger løgnene om kultur og ære til en gjeng lemen som ville hatt store problemer med å få til noe som helst på egenhånd. Akkurat som i innvandrergjengene hvor ord som "ære" og "respekt" lokker de svakeste inn som kriminelle løpegutter. Hvor mye ære og respekt ligger det i å selge dop, trå på familiens og foreldrenes tillit og verdighet, samt generelt være en belastning for alle som har brukt tid og penger på å forsøke å gi dem et meningsfylt liv?

Til syvende og sist er casualsgrupperingene intet mindre enn en skam for fotballmiljøene de så sårt trenger tilkytning til, akkurat som youngguns & co bringer skam over familien og sitt opphav. Akkurat som lignende alternative strømmninger i samfunnet er hele kulturen basert på litt pøbelaktig sannhet og en stor dose mediskapte markedskrefter som har gjort det til et produkt. Noen skjønner at Rambo IV ikke var en dokumentarfilm fra Bruma, noen skjønner det ikke.

Jeg synes oppriktig synd på de som lar seg lure inn i dette, og som ødelegger for seg selv for at et fåtall skal kunne ødelegge for andre. Etterhvert som disse statuttene i casualskulturen ser ut til å forsvinne som dugg for solen fordi de som styrer er i behov av å markere seg i det offentlige rom blir det hele mer og mer tåpelig. Kronen på verket var vel på Torshov hvor en gjeng i ikke spesielt dyre klær kastet askebegre og plaststoler på hverandre i et oppgjør som ikke var mer voldelig enn en skilsmisse i et vestkanthjem. Mer pinlig enn opprørende, faktisk. Er sikker på at en gjennomsnittlig ghettounge fra usa ville ledd seg skakk av hele greia.

Jeg er sikker på at de som kjører løpet i disse grupperingene vil finne seg et nytt beite for sin voldskultur et annet sted så fort hele casualskulturen vekker ironisk latter og medynk i befolkningen. Det handler om å skaffe tilhengere og få makt, ikke om budskap eller "kultur" om du vil. Tilbake står fjolsene uten noe som helst, annet enn rulleblad og et dårlig rykte. Og det eies jo til evig tid.

Kommentar

• Brenne(vin)
                          Medlem
                          Bøffel
                          • Dec 2006
                          • 37

Jeg foreslår at kanarifansen i felleskap stiller seg utenfor boligen til disse nissene i skf og synger "Her skal det bli et helvete"

Kommentar

• Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

Opprinnelig skrevet av Brenne(vin)
                            Jeg foreslår at kanarifansen i felleskap stiller seg utenfor boligen til disse nissene i skf og synger "Her skal det bli et helvete"
                            Stakkars, de kommer til å bli livredde. Faen så stakkarslige de er alene!!

Kommentar

• reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13278

Det er et par ting som går igjen både her og i andre sammenhenger:
                              1) Alle negative saker benektes eller fordreies
                              2) Bevisbyrden skyves over på offeret.
                              3) Det protesteres på all offentlig debatt - ting skal taes på tomannshånd etc.
                              4) Enkeltinvidier som er problematiske skal trues/skremmes til taushet.

Rett meg om jeg tar feil.
                              Last edited by reka; 24.05.2009, 13:02.

Kommentar

• KFL109
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 1958

5) Spamming av alle diskusjonstråder med gamle røverhistorier som kan klistres på nåværende eller tidligere styremedlemmer i KFL uten at det har noen som helst relevans.
                                Vidar Evje

Kommentar

• ON
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3639

6) Spamming av tråden om røverhistorier om drapstrusler mot nåværende styremedlemer.

Kommentar

• FC Lillestrøm
                                    I karantene
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2006
                                    • 198

Opprinnelig skrevet av Brenne(vin)

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                    Stakkars, de kommer til å bli livredde. Faen så stakkarslige de er alene!!

Eeh, kanari-fansen samler en hel gjeng for å stille seg utenfor huset til hver og en av de i skf. Forteller ikke det alt om hvem som er mest stakkarslig aleine? Må man virkelig stille en hel gjeng for å vebalt konfrontere disse individene?

Kommentar

• Bjornardo
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • Jul 2008
                                      • 56

Klarer ikke helt vise støtte til et styre som bevist nekter for ting styremedlemmer(nåværende og tidligere) har vært involvert i.
                                      Så for å få fokus vekk ifra det fabrikerer historier om allerede "forhatte" supportergrupperinger..
                                      En folkelig enkeltperson. :)

Kommentar

• Mannschaft Rösler
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Nov 2003
                                        • 247

Opprinnelig skrevet av Bjornardo
                                        Klarer ikke helt vise støtte til et styre som bevist nekter for ting styremedlemmer(nåværende og tidligere) har vært involvert i.
                                        Så for å få fokus vekk ifra det fabrikerer historier om allerede "forhatte" supportergrupperinger..
                                        Grow up!

-Benno Ohnesorg

Kommentar

• Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                                          Eeh, kanari-fansen samler en hel gjeng for å stille seg utenfor huset til hver og en av de i skf. Forteller ikke det alt om hvem som er mest stakkarslig aleine? Må man virkelig stille en hel gjeng for å vebalt konfrontere disse individene?
                                          Jeg kan gjerne stille opp alene jeg. Det er dere som er så patetisk små alene!
                                          Dere stiller opp i flokk, men med engang dere er alene tørr dere faen ikke stå for den "tøffe mentaliteten" dere har.

Kommentar

Working...