Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

Opprinnelig skrevet av Bjornardo
    o rly? hvorfor ble ikke tidligere styremedlem utestengt etter en voldsepisode i forbindelse med kamp? hvorfor ble han ikke utestengt etter nadderud? regla like for alle? mm klart det.
    dette er jo helt feil... etter enga fikk han 3kamper, stabæk var det vel 6hjemme og 6bortekamper?

(mulig jeg husker feil antall kamper han var utestengt i)
    Daukjøtt Felt C

Kommentar

• gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

Opprinnelig skrevet av Onkel Richard
      Lurer på hva egentlig agendaen med denne artikelen var? Kanskje mr. Evje kan svare på det?

Når det gjelder "agenda" i denne saken så kan jeg kun redgjøre for min egen, men som jeg tror deles av veldig mange; Vi som er glad i LSK er lut lei av folk som henger seg på klubben kun for å bli synlige på arenaer hvor de kan lage kvalme og bråk. De (mis)bruker LSK for å dyrke sine egne, syke behov.
      Slikt tar vi kraftig avstand fra, og det må vi si fra om.
      Høyt og tydelig!
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Onkel Richard

Opprinnelig skrevet av egil
        Grunnen til at vi misliker denne gjengen sterkt, er at de trekker LSK og Kanarifansens navn ned i søla når de "sloss i fuglas navn" og "står opp for byen sin". Dette ødelegger også for sponsormarkedet og kan føre til at vanlige familier etterhvert frykter å gå på kamp (ubegrunnet eller ikke).

De får også vanlige folk til å tro at alle Kanarfans er voldsromantikere.

Vi kan ikke sitte stille å se på at de pisser på klubben vi er så glade i. Derfor misliker vi SKF så intenst. Dette vil vi selvsagt ikke slutte med, så lenge det finnes casuals tilknyttet LSK.

Uten sammenligning forøvrig var det også mange som mente det var nytteløst, skadelig og unødvendig å stå opp mot tyskerne i Norge under annen verdenskrig fordi "det ikke førte noe godt med seg" og "hat avler hat".

Det har jeg full forståelse for, men det jeg ikke skjønner er hvorfor dere ikke stiller spørsmålstegn ved metodene.
        Du må jo også ha lagt merke til at ting har blitt mye værre, og det siste rb stuntet syntes jeg er ganske bekymringsfult.

Kommentar

• egil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1119

Det har jeg full forståelse for, men det jeg ikke skjønner er hvorfor dere ikke stiller spørsmålstegn ved metodene.
          Du må jo også ha lagt merke til at ting har blitt mye værre, og det siste rb stuntet syntes jeg er ganske bekymringsfult.

Metoder kan sikkert diskuteres, og hva som er faktum i forbindelse med "trusselsaken" vet jeg ikke. Jeg har ikke sett oppslaget i RB.

Mitt syn er at folk som er med i SKF, bør nektes adgang til Åråsen. Dette pga. holdninger som ikke er forenlig med LSK sitt grunnsyn.
          KFL - medlem nr 23

Kommentar

• pasirasimus
            Juniormedlem
            Bøffelpromp
            • Apr 2009
            • 13

Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
            Så da er man automatisk freda og kan gjøre akkurat som man vil? Er vel nettopp dette folk har begynt å reagere på.
            Selvsagt kan man ikke gjøre som man vil.

Jeg må nesten le litt. Du skriver: "Er vel nettopp dette folk har begynt å reagere på". Men med hva? MED DRAPSTRUSLER?

Kommentar

• pasirasimus
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • Apr 2009
              • 13

Opprinnelig skrevet av Bjornardo
              o rly? hvorfor ble ikke tidligere styremedlem utestengt etter en voldsepisode i forbindelse med kamp? hvorfor ble han ikke utestengt etter nadderud? regla like for alle? mm klart det.

Jeg har prøvd og forholde meg relativt saklig her inne men er ikke alltid like lett når man blir møtt med samme holdningene og vriing og vending på alt man skriver her inne.
              du må gjerne heller tro styremedlemmene du,jeg vet hva jeg så og hørte.. det får også politiet vite såfort de spør meg.
              Jeg tror styremedlemmet og vil gjøre det uansett hva som kommer ut av saken. Det er faktisk slik at troverdighet bygges opp over tid. Den rives også kjapt ned slik du og dine medsammensvorne har stått for. Det er jo en meget enkel sak.

Kommentar

• pasirasimus
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Apr 2009
                • 13

Det siste RB-stuntet? En mann og hans familie er truet på livet. Hvor ligger stuntet i det? Er dette bare en kjempestor konspirasjonsteori for å få bakvasket SKF og alle deres symaptisører?

Kommentar

• FC Lillestrøm
                  I karantene
                  Forumonanist
                  • Aug 2006
                  • 198

Opprinnelig skrevet av pasirasimus
                  Selvsagt kan man ikke gjøre som man vil.

Jeg må nesten le litt. Du skriver: "Er vel nettopp dette folk har begynt å reagere på". Men med hva? MED DRAPSTRUSLER?

Ta av deg klovnedrakta og legg godviljen til så skjønner du hva jeg mener.
                  Selvfølgelig ikke skf jeg mener reagerer.

Kommentar

• pasirasimus
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Apr 2009
                    • 13

Opprinnelig skrevet av FC Lillestrøm
                    Ta av deg klovnedrakta og legg godviljen til så skjønner du hva jeg mener.
                    Selvfølgelig ikke skf jeg mener reagerer.
                    Klovnedrakta beholder jeg på.

Jeg legger alltid godviljen til når jeg leser innlegg fra deg. Det som diskuteres nå er at et styremedlem har blitt drapstruet (med hele familien inkludert). Noen forsvarer personen som kom med truslene og har nedgradert de til voldstrusler. Eller hva?

Tenkte jeg bare skulle gi deg en oppdatering sånn på siden.

Kommentar

• Bjornardo
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Jul 2008
                      • 56

Jeg tror styremedlemmet og vil gjøre det uansett hva som kommer ut av saken. Det er faktisk slik at troverdighet bygges opp over tid. Den rives også kjapt ned slik du og dine medsammensvorne har stått for. Det er jo en meget enkel sak.
                      mine medsammensvorne? unnskyld uttrykket men hva faen skal det bety?
                      jeg skal ikke affilieres på noen måte med skf e.l. jeg bare prøver og få noen folk her inne til og forstå at alle saker har minst to sider.

"Jeg legger alltid godviljen til når jeg leser innlegg fra deg. Det som diskuteres nå er at et styremedlem har blitt drapstruet (med hele familien inkludert). Noen forsvarer personen som kom med truslene og har nedgradert de til voldstrusler. Eller hva?"

Ingen ble truet overhodet sålenge jeg hørte. men jeg har sagt nok om dette frem til det blir en evt politisak.
                      En folkelig enkeltperson. :)

Kommentar

• Onkel Richard

Det siste RB-stuntet? En mann og hans familie er truet på livet. Hvor ligger stuntet i det? Er dette bare en kjempestor konspirasjonsteori for å få bakvasket SKF og alle deres symaptisører?

Jo, det skal jeg fortelle deg kjære venn.
                        Denne saken hadde aldri fått en slik publisitet så sant ingen hadde tatt intiativ til det. Enten har kfl- styret med mr. Evje og/eller fornærmede i spissen satt det i gang eller så er det rb i samrabeid med kfl- styret. hadde rb kjørt denne saken aleine hadde den mest sannsynelig fått en liten notis og ikke så utfyllende kommentarer. Til sammenlikning blir folk drapstruet daglig uten at dette får særlig omtale. Jeg har selv vært vitne til både drapstrussler på dørvakter og politi i lillestrøm uten at dette har fått mediaomtale. Saken er under etterforskning og da bør man vente til man har fakta på bordet før man eventuelt går ut med noe slikt. Skulle det for eksempel vise seg at de skyldige er uskyldige har man et lite forklaringsproblem. Og jeg vil vel påstå at man kan risikere og tape en god porsjon troverdighet. Uansett så ser jeg ikke helt hva man får ut av en sånn artikkel. Jeg mener man skaper bare mer frykt med slike overskrifter. Folk her inne mener at lsk taper sponsorpenger på at skf trekker lsk ned i søla. Det er jeg enig i, men det er først når slike ting når media man får en effekt. Og da syntes jeg det er litt dumt av styret og bidra til dette. Jeg stiller meg dermed sterkt kritisk til et slikt stunt, og lurer på om det er flere enn meg som faktisk kan være tilbøyelige til å innse at man har penslet seg inn på feil spor.

Kommentar

• gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

Jeg har selv vært vitne til både drapstrussler på dørvakter og politi i lillestrøm uten at dette har fått mediaomtale.

Det å trekke paralleller mellom yrkesgrupper som politi og dørvakter og et styremedlem i en frivillig organisasjon er vel neppe særlig relevant i denne sammenhengen?
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                            Poll St. Ring
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Dec 2005
                            • 11796

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            Det å trekke paralleller mellom yrkesgrupper som politi og dørvakter og et styremedlem i en frivillig organisasjon er vel neppe særlig relevant i denne sammenhengen?
                            Kan legge til at dette vissnok også rettet seg mot familien som gjør saken langt mer alvorlig.
                            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• egil
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1119

Jo, det skal jeg fortelle deg kjære venn.
                              Denne saken hadde aldri fått en slik publisitet så sant ingen hadde tatt intiativ til det. Enten har kfl- styret med mr. Evje og/eller fornærmede i spissen satt det i gang eller så er det rb i samrabeid med kfl- styret. hadde rb kjørt denne saken aleine hadde den mest sannsynelig fått en liten notis og ikke så utfyllende kommentarer. Til sammenlikning blir folk drapstruet daglig uten at dette får særlig omtale. Jeg har selv vært vitne til både drapstrussler på dørvakter og politi i lillestrøm uten at dette har fått mediaomtale. Saken er under etterforskning og da bør man vente til man har fakta på bordet før man eventuelt går ut med noe slikt. Skulle det for eksempel vise seg at de skyldige er uskyldige har man et lite forklaringsproblem. Og jeg vil vel påstå at man kan risikere og tape en god porsjon troverdighet. Uansett så ser jeg ikke helt hva man får ut av en sånn artikkel. Jeg mener man skaper bare mer frykt med slike overskrifter. Folk her inne mener at lsk taper sponsorpenger på at skf trekker lsk ned i søla. Det er jeg enig i, men det er først når slike ting når media man får en effekt. Og da syntes jeg det er litt dumt av styret og bidra til dette. Jeg stiller meg dermed sterkt kritisk til et slikt stunt, og lurer på om det er flere enn meg som faktisk kan være tilbøyelige til å innse at man har penslet seg inn på feil spor.

Media lar seg neppe "kjøpe". Noen her inne har brukt uttrykket "annonse" og jeg trodde faktisk at det reelt sett var en faktisk betalt annonse fra KFL før jeg leste artikkelen. (Annonse? Snakk om fordreining av faktum!)

Jeg tror RB slår det større opp når det er snakk om påståtte trusler innenfor en kjent organisasjon på Romerike som KFL. Sannsynligvis hadde det blitt enda større oppslag om det var snakk om trusler innad i et kommunestyre på Romerike, f.eks.

Trusler mot en dørvakt har nok ikke like stor slagkraft i media, og får nok bare en notis, ja. Sånn er mediavirkeligheten.

Jeg tror at folk i SKF kan venne seg til at dette er mediamessig sprengstoff først som sist. Det virker som om SKF stadig vekk gjemmer seg bak at dette egentlig er jo bare uskyldige "guttestreker", og at de ikke skjønner de uforholdsmessige store oppslagene dette får.

Det er mulig at den nye virkeligheten ved at noen medier ikke ser grunn til å sladde ansiktene til deltagerne får noen og envher til å tenke seg om to ganger foran casualoppgjør.

I vår internettid ville slike oppslag følge deg til graven, slik at det blir vanskelig å angre i ettertid.

Det bør være enda en god grunn til å holde seg borte fra casualvirksomhet.
                              KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Onkel Richard

Opprinnelig skrevet av gamle-perta

Jeg syntes nå drapstrusler er ganske drøyt uansett, er tross alt mennesker vi snakker om her i begge saker. Om man er med i en frivilig organisasjon gjør saken så mye værre er jeg usikker på, vil jo tro at strafferammen er den samme. Vi har vel enda ikke kommet til det stadiet der kriminelle handlinger mot kfl, styret eller andre frivilige blir dømt strengere enn andre tilsvarende saker.

Men kan jeg tolke dette som at du er enig i resten i og med at du kun hang deg opp i en liten detalj, bare sånn for å være litt uenig liksom

Kommentar

• Onkel Richard

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                  Kan legge til at dette vissnok også rettet seg mot familien som gjør saken langt mer alvorlig.

Jeg velger desverre å være såpass nøytral at jeg venter på politietterforskningen før jeg trekker mine konkulsjoner. Men mener du uansett, skyldig eller ikke skyldig at dette var en god strategi?

Kommentar

• egil
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1119

Jeg velger desverre å være såpass nøytral at jeg venter på politietterforskningen før jeg trekker mine konkulsjoner. Men mener du uansett, skyldig eller ikke skyldig at dette var en god strategi?

Jeg tipper på at politisaken ender med besøksforbud, noen som tipper imot?
                                    KFL - medlem nr 23

Kommentar

• pasirasimus
                                      Juniormedlem
                                      Bøffelpromp
                                      • Apr 2009
                                      • 13

Gøy at det nå er politiet de ytterligående folkene må stole på.

Kommentar

• Bjornardo
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Jul 2008
                                        • 56

Gøy at det nå er politiet de ytterligående folkene må stole på.

kfl styremedlemmer anmelder dette,kfl stoler på politiet.. de "ytterliggående" som du så fint kaller det vil sikkert motanmelde og flagge sin sak. og komme med noen endelige uttalelser før saken er ferdig er bare idiotisk og spekulasjoner.
                                        Last edited by RSP; 27.05.2009, 12:34. Begrunnelse: Sensur.
                                        En folkelig enkeltperson. :)

Kommentar

• Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5918

Uten noen som helst sammenlikning med særlig grupper av casuals.... Bare i det hele tatt...Voldsforherligelse og grupper som hisser hverandre opp, kan fort få fatale konsekvenser. Jeg vet ikke helt hvor man skal poste slikt - her, eller i "ting som får meg til å begynne å grine"-tråden:

Edit: ved nærmere ettertanke hører denne muligens hjemme i supporterkultur/ukultur generelt-tråden, men siden det er et klart apropos til dagens tema, lar jeg den stå.
                                          Last edited by Stray Cat; 26.05.2009, 16:32.
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

Working...