Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HolterKanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 1603

Opprinnelig skrevet av reka
    Jeg tror den parten som helt åpenbart er mest lovlydig og som forsøker å opprettholde orden. I tillegg er det svært sannsynlig at noen som handler i affekt og skjeller ut folk kommer med drapstrusler, mens jeg anser dette som svært lite sannsynlig at et styremedlem i kanarifansen vil lyve om det. Til sist er det åpenbart at de som ble bortvist tilhører et miljø som tidligere er dømt for eller involvert i trusler, voldsbruk og ordensforstyrrelse.
    Er akkurat her det glipper for de fleste... De stoler på den de har mest tiltro til, med andre ord har de på en måte valgt side lenge før noen som helst beviser er lagt fram. Det vitner om liten evne til å gjøre seg opp egne meninger. Hvis det dukker opp no rundt et styremedlem i kfl er det i menneskets natur at denne personens "tilhengere" stiller seg bak denne personen. Det samme gjelder andre veien. Dermed har man allerede gjort seg opp en mening. En fyr får høre en versjon som han siden forteller videre med noen manglende elementer, og så forteller denne personen det videre med enda flere manglende elementer så til slutt ender saken opp som en totalt annen enn det den opprinnelig var.

Det jeg mener er at alle her inne som ikke var involvert eller til stede skal være jævlig forsiktige med å gjøre seg opp en mening. Jeg for min del veit at alternative supportere i Lillestrøm har fått veldig mye ufortjent pepper. Og mye fortjent... Men uenighetene kommer bare til å vokse seg større og større før det plutselig en dag smeller. Da blir det ikke noe gøy å være i noen gruppe som assosieres med sportsklubben, være seg THK, KFL, BK, SKF, Ultras osv. Før den tid kommer håper jeg partene kan sette seg ned å ta en ordentlig samtale og prøve å fikse opp. Styret mener de har prøvd, men siden problemet eksisterer så er det kanskje på tide å bytte ut personer i styret til folk som faktisk klarer å være seriøse når de er uenige med noen.
    ***Større baller enn vett***

Kommentar

• HolterKanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 1603

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      Kan legge til at dette vissnok også rettet seg mot familien som gjør saken langt mer alvorlig.
      Hvis man er så totalt nervevrak at man ikke fikser at en hissig drita fyr sier han skal drepe deg og familien så burde man kanskje gå i seg selv. Herregud... Og det som gjør det værre er at personen går rett til politi og media som en liten livredd drittunge. Dere som hauser opp denne saken har vel aldri sagt dumme ting dere angrer på eller? Prøv å sett dere ned å tenk grundig over hva dere mener, sier og argumenterer imot før dere slenger det ut.

Må bare legge til at jeg ikke har tatt noen side i denna saken da jeg syns det er altfor teit å lage så mye oppstyr av noe så lite. Hadde jeg fått ropt etter meg av en fyr at han skulle drepe meg og familien hadde jeg snudd capsen bak-fram og gitt han panna midt over nesebeinet. Da hadde han ikke kommet med sånne trusler. Det er meg og jeg veit det motstrider mye av det jeg har sagt i forrige innlegg, men som sagt dette er hva jeg HADDE gjort ikke hva jeg mener jeg burde gjort...

Kommentar

• HolterKanaris
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 1603

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        Når det gjelder "agenda" i denne saken så kan jeg kun redgjøre for min egen, men som jeg tror deles av veldig mange; Vi som er glad i LSK er lut lei av folk som henger seg på klubben kun for å bli synlige på arenaer hvor de kan lage kvalme og bråk. De (mis)bruker LSK for å dyrke sine egne, syke behov.
        Slikt tar vi kraftig avstand fra, og det må vi si fra om.
        Høyt og tydelig!
        Nå er det ikke casuals som forbinder seg selv så mye med klubben utad. Det er supportergruppene, media og politi som gjør dette. ingen trenger egentlig å vite om de "slemme" tingene gutta gjør for stort sett møtes de vel på en bortgjemt parkeringsplass eller park og gjør ingen andre no. Konflikten oppstår når resten av verden plutselig skal bry seg

Kommentar

• HolterKanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 1603

Opprinnelig skrevet av pasirasimus
          Det siste RB-stuntet? En mann og hans familie er truet på livet. Hvor ligger stuntet i det? Er dette bare en kjempestor konspirasjonsteori for å få bakvasket SKF og alle deres symaptisører?
          Dette vet du ikke før det er bevist. slutt å gjør deg opp en mening om noe du ikke har peiling på

Kommentar

• Ballen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • May 2004
            • 227

Har fulgt med på denne tråden en stund nå og blir bare mer og mer forskrekka. Forstår ikke hvordan det er mulig å forsvare denne kulturen(casuals-kulturen) i det hele tatt. Den saken med drapstrusselen synes jeg dere bare kan droppe å diskutere for som de (som tar parti med danseløvene) sier selv er dette en sak for politiet.
            Hva som ble sagt og ikke sagt spiller liten rolle nå, og å diskutere dette får dere bare til å virke (om mulig) enda yngre og mindre intelligente. Liten vits i å krangle her på forumet, mener dere at anmeldelsen er feil får dere fortelle politiet det.

Det sies at dette er oppegående folk i bra jobber. Dere mener altså at en vanlig person med oppegående mental funksjon finner glede og tilfredsstillelse i å skade andre mennesker. Jeg velger å tro at dette ikke stemmer da vold heller er avvik i samfunnet enn normalen. Vi kan nok alle havne i en situasjon hvor vi tyr til vold men det er nok de færreste av oss som vil sette seg i en slik situasjon frivillig.

Det jeg synes er skremmende er de personene som deltar i disse miljøenes manglende evne til å vurdere konsekvenser av sine handlinger. Mulig de ser på dette som uskyldig moro men det kan fort bli mye mer alvorlig enn det. De hevder de kun slåss seg imellom, men dere sier jo også at dette er vanlige mennesker med familier. Da regner jeg med de har koner, barn, mødre osv. Vil de virkelig utsette familiene sine for den lidelsen det er å miste et familiemedlem, og det bare fordi de liker å denge løs på andre såkalte fotballsupportere. Enda verre så kan jo også uskyldige bli rammet som vi så av hva som hendte på Torshov. Dette er for meg helt idiotiske aktiviteter som ikke fører noe som helst konstruktivt med seg hverken for de involverte eller de uskyldige berørte.

Til slutt synes jeg bare dere kan droppe å nevne andre som har gjort dumme ting, dette igjen viser hvor gamle dere egentlig er. Folk må ta ansvar for sine egne handlinger og gi faen i hva alle andre gjør.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
              Hvis man er så totalt nervevrak at man ikke fikser at en hissig drita fyr sier han skal drepe deg og familien så burde man kanskje gå i seg selv. Herregud... Og det som gjør det værre er at personen går rett til politi og media som en liten livredd drittunge. Dere som hauser opp denne saken har vel aldri sagt dumme ting dere angrer på eller? Prøv å sett dere ned å tenk grundig over hva dere mener, sier og argumenterer imot før dere slenger det ut.
              Kødder du eller? Jeg har gjort masse ting jeg ikke burde gjort i fylla og angrer på mye av det, men jeg har da selvfølgelig aldri truet noen med å drepe dem og familien dems!
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• HolterKanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 1603

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                Kødder du eller? Jeg har gjort masse ting jeg ikke burde gjort i fylla og angrer på mye av det, men jeg har da selvfølgelig aldri truet noen med å drepe dem og familien dems!
                Det trenger ikke være en trussel. Kommer ann på hvordan man ser på det. Hvis to personer har en diskusjon og den blir opphetet og en slenger uta at "jeg skal drepe deg" så er ikke det ensbetydende med at han faktisk ønsker å gjøre det, men kanskje heller en setning slengt ut i sinne og frustrasjon

Kommentar

• Emil B
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2006
                  • 5921

Det trenger ikke være en trussel. Kommer ann på hvordan man ser på det. Hvis to personer har en diskusjon og den blir opphetet og en slenger uta at "jeg skal drepe deg" så er ikke det ensbetydende med at han faktisk ønsker å gjøre det, men kanskje heller en setning slengt ut i sinne og frustrasjon
                  Ring inn en bombetrussel til boligen til Jens Stoltenberg. Er jo ikke noe stress fordi du kan jo si at du bare sa det sinne og frustrasjon. Politiet ser sikkert "spøken" i det. Det du kommer med er helt borti natta!!!

Kommentar

• HolterKanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 1603

Opprinnelig skrevet av Emil B
                    Ring inn en bombetrussel til boligen til Jens Stoltenberg. Er jo ikke noe stress fordi du kan jo si at du bare sa det sinne og frustrasjon. Politiet ser sikkert "spøken" i det. Det du kommer med er helt borti natta!!!
                    Hvis du ringer inn en bombetrussel så har du sannsynligvis litt bedre tid til å tenke på det du faktisk sier. dette var en ufattelig tam sammenligning. Faktisk ikke mulig å sammenligne i det hele tatt

Kommentar

• FC Lillestrøm
                      I karantene
                      Forumonanist
                      • Aug 2006
                      • 198

Opprinnelig skrevet av egil
                      Jeg tipper på at politisaken ender med besøksforbud, noen som tipper imot?

Je vedder på at den blir henlagt.
                      Hva skal vi vedde om?
                      En kasse pils eller et judokurs?

Kommentar

• FC Lillestrøm
                        I karantene
                        Forumonanist
                        • Aug 2006
                        • 198

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                        Uten noen som helst sammenlikning med særlig grupper av casuals.... Bare i det hele tatt...Voldsforherligelse og grupper som hisser hverandre opp, kan fort få fatale konsekvenser. Jeg vet ikke helt hvor man skal poste slikt - her, eller i "ting som får meg til å begynne å grine"-tråden:

Edit: ved nærmere ettertanke hører denne muligens hjemme i supporterkultur/ukultur generelt-tråden, men siden det er et klart apropos til dagens tema, lar jeg den stå.

Tipper vi snart ser dette i Lillestrøm.

Kommentar

• Macho-Morten
                          Ikke KFL-styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 2687

Er akkurat her det glipper for de fleste... De stoler på den de har mest tiltro til, med andre ord har de på en måte valgt side lenge før noen som helst beviser er lagt fram. Det vitner om liten evne til å gjøre seg opp egne meninger.
                          Er det 1. april i dag eller? Tror du ikke det er normalt å være av den oppfatning at vold og trusler er lavmåls? Tror du de fleste ville stilt seg bak SKF hvis de hadde "tenkt selv"? At man stoler på den parten i saken med reinest agenda (i mangel av et bedre uttrykk) har temmelig lite med hjernevasking å gjøre. Jeg støtter styret/styremedlemmet 100% i denne saken, og dersom det - mot formodning - skulle vise seg at voldsforherligerne med personlighetsforstyrrelser har rett i denne saken, skal jeg ta det til meg.

Før den tid kommer håper jeg partene kan sette seg ned å ta en ordentlig samtale og prøve å fikse opp. Styret mener de har prøvd, men siden problemet eksisterer så er det kanskje på tide å bytte ut personer i styret til folk som faktisk klarer å være seriøse når de er uenige med noen.
                          Heh, heh, heh... Å gå i dialog med dette miljøet er helt uaktuelt for KFL, og der har de et enstemmig årsmøte bak seg. Dette er ikke noe å diskutere en gang. Problemet er vel ikke akkurat blitt mindre i Klanen etter deres forsoningslinje?

PS: Hvis RB-oppslaget og drapstruslene bare er oppspinn, har vel ikke SKF noe å frykte om/når saken kommer opp? Da er det påfallende at (de og) sympatisørene bruker såpass med tid og krefter på å feie saken under teppet.

Kommentar

• ON
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3639

Muligens fordi en evt dommer fort kan ha den samme foruintatte holdningen som flere her inne, og stole blindt på de "troverdige" personene i kfl sikkerhet, fremfor en type mennesker han mener er avskum?

Avgjørelsen i denne saken bør ikke ha noen ting med hvem som liksom skal ha sagt dette å gjøre .Avgjørelsen bør baseres på om det er troverdig at det faktisk er sagt. Ingen som ikke har drapstrua noen, fortjener å få dette på seg.

Kommentar

• HolterKanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 1603

Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                              Er det 1. april i dag eller? Tror du ikke det er normalt å være av den oppfatning at vold og trusler er lavmåls? Tror du de fleste ville stilt seg bak SKF hvis de hadde "tenkt selv"? At man stoler på den parten i saken med reinest agenda (i mangel av et bedre uttrykk) har temmelig lite med hjernevasking å gjøre. Jeg støtter styret/styremedlemmet 100% i denne saken, og dersom det - mot formodning - skulle vise seg at voldsforherligerne med personlighetsforstyrrelser har rett i denne saken, skal jeg ta det til meg.

Heh, heh, heh... Å gå i dialog med dette miljøet er helt uaktuelt for KFL, og der har de et enstemmig årsmøte bak seg. Dette er ikke noe å diskutere en gang. Problemet er vel ikke akkurat blitt mindre i Klanen etter deres forsoningslinje?

PS: Hvis RB-oppslaget og drapstruslene bare er oppspinn, har vel ikke SKF noe å frykte om/når saken kommer opp? Da er det påfallende at (de og) sympatisørene bruker såpass med tid og krefter på å feie saken under teppet.
                              Jeg er ikke sympatisør av skf, men derimot kjemper jeg for folk som åpenbart blir urettferdig behandlet. Jeg støtter ikke vold og trusler, jeg mener bare at denne "trusselen" virker litt useriøs. Trur absolutt ikke personen som angivelig skal ha sagt det har ment noe med det. Og så lenge det fortsatt ikke er kommet noen beviser for det ene eller det andre så har ingen blitt trua i mine øyne...

Kommentar

• HolterKanaris
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 1603

Ble for et par år siden anklaget for å ha voldtatt ei jente på min alder så jeg veit hvor mye falske anklagelser kan svi. selvom jeg forklarte for politiet (med bekreftende vitner) at vi hadde et gjensidig seksuelt forhold i over 2 måneder ble jeg ikke hørt. Dette fordi politiet så at jeg tidligere var dømt for kjøp av hele 1 g cannabis (huff huff)...

Poenget: Har man tidligere driti seg ut så er det veldig vanskelig å nå gjennom til folk når man igjen er mistenkt for noe, selvom det aldri har skjedd.

Skeiet litt ut med innlegget men vil bare at folk skal skjønne at falske anklager kan være mer destruktive enn en teit kommentar om drap i fylla. Hvis personen som blir anklaget her ikke har gjort noe galt så tenker jeg meg at han går rundt med en jævlig kjip følelse i magen nå.

Kommentar

• general
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2004
                                  • 1150

Ble for et par år siden anklaget for å ha voldtatt ei jente på min alder så jeg veit hvor mye falske anklagelser kan svi. selvom jeg forklarte for politiet (med bekreftende vitner) at vi hadde et gjensidig seksuelt forhold i over 2 måneder ble jeg ikke hørt. Dette fordi politiet så at jeg tidligere var dømt for kjøp av hele 1 g cannabis (huff huff)...

Poenget: Har man tidligere driti seg ut så er det veldig vanskelig å nå gjennom til folk når man igjen er mistenkt for noe, selvom det aldri har skjedd.

Skeiet litt ut med innlegget men vil bare at folk skal skjønne at falske anklager kan være mer destruktive enn en teit kommentar om drap i fylla. Hvis personen som blir anklaget her ikke har gjort noe galt så tenker jeg meg at han går rundt med en jævlig kjip følelse i magen nå.
                                  Veldig trist med din historie. Slikt skal absolutt ikke skje!

Men å bruke den som et eksempel på at personer i tilknytting til en "fint" miljø, er utsatt for en urettferdig heksejakt, er litt bak mål. Mye mulig med heksejakt, men den er ikke urettferdig. Uansett hvordan du vrir og vender på dette så er greia å sloss, heldigvis for organiseringen av dette kunne det knyttes opp mot ulike fotballlag (det ble sikkert enklere å dele opp lag, ikke vet jeg)

At kommentarer slengt ut i fylla av en person med slike tilknytninger tas på alvor, ser jeg ikke noe problem med! Dette er tross alt gutter som finner glede i det å slå andre. Da reserverer jeg meg retten til å være skeptisk og kanskje litt fordomsfull. Better safe than sorry...
                                  Seriegull 2016!!!

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3845

Opprinnelig skrevet av Bjornardo
                                    sikker på at det er flere casuals med bedre jobber en mange av forumnissene her inne.
                                    Har du lest American Psycho av Bret Easton Ellis?
                                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                                    Mr.Jordbakke

Kommentar

• Mannschaft Rösler
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Nov 2003
                                      • 247

Ja. Dette burde være noe å tenke over. Hvorfor blir man mistenkt på nytt? Sikkert helt tilfeldig...
                                      -Benno O

Kommentar

• ON
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3639

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                        Har du lest American Psycho av Bret Easton Ellis?
                                        Ja, en bok har mye med virkeligheten å gjøre.

Har du sett noddy? Betyr ikke at det kjører en liten klovn rundt i en rød bil fordet..Klovn!

Kommentar

• Bjornardo
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Jul 2008
                                          • 56

Mannschaft seriøst. du må være en av de mest ignorante folkene her inne! fordi man har gjort noe galt en gang i livet er du automatisk en uhelbredlig kjeltring?
                                          nordby : joda bøker er virkelige,samme med filmer og alle avisoppslag.
                                          virker som noen her inne mener at casuals er værre en hitler og pablo escobar tilsammen.
                                          En folkelig enkeltperson. :)

Kommentar

Working...