Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • FC Lillestrøm
    I karantene
    Forumonanist
    • Aug 2006
    • 198

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
    Nei, men du har mistet all troverdighet i alt du skriver!

Ok.
    Da takker jeg for meg, men er redd dere kommer til å kjede livet av dere når dere får 4 personer færre å krangle med. Gi meg pm hvis dere vil ha meg tilbake, så fikser jeg et nytt nick.

Kommentar

• Mannschaft Rösler
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Nov 2003
      • 247

Opprinnelig skrevet av RSP
      Moderatormelding:
      Brukerne FC Lillestrøm = Inspector Gadget = Onkel Richard = Careca.
      Der smalt det i Hiroshima!

Kommentar

• mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
        Av en eller annen grunn har jeg en følelse av at denne tråden har et behov for masseopprydding...
        Kanskje man må rydde opp i språkvalget heretter? Heter det casual eller casuals hvis det kun er snakk om en person?
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
        Mr.Jordbakke

Kommentar

• Ferry
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Sep 2007
          • 148

Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
          Av en eller annen grunn har jeg en følelse av at denne tråden har et behov for masseopprydding............:???:
          ja,orden.hei hei..skjerpings...ett fotball fans forum kan ikke skli ut...

kan jo være at klovnene blir sure,og sure klovner vil vi ikke ha...

verste sorten det,sure klovner...
          AC/DC

Kommentar

• mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

Opprinnelig skrevet av Ferry
            verste sorten det,sure klovner...
            Vi vanærer i hvert fall ikke klubben vår!
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
            Mr.Jordbakke

Kommentar

• Ferry
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Sep 2007
              • 148

Opprinnelig skrevet av _Jonern
              Det heter alltid såkalte casualzzz

jepp såkalte..dette er ett nytt fenomen her på bygda,så da går det under såkalte...
              AC/DC

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Jeg må bare si at jeg håper inderlig at det kommer frem at trusler mot familien bygger på en misforståelse. Det å true familie er det nedrigste, usleste som finnes. Det finnes torpedoer som ikke krysser den grensen der.

Mange av oss som offentlig og ikke anonymt har tatt til orde for et LSK uten casuals, har fått diverse trusler slengt etter oss. Selv har jeg ikke mottatt noen trusler direkte, men via "mellommenn" fått fortalt at jeg ikke går trygt i Lillestrøm by. Jeg kan ta vare på meg sjøl og som småbarnsfar med tøfler er det relativt sjelden jeg er ute på byen, så jeg har ikke brydd meg om det. Men, dersom min kone og mine to små jenter plutselig skal bli skyts fordi jeg er tøff i trynet her på forumet, så har verden totalt ramlet av hengslene...

Nå er det Strømmen som gjelder, deretter skal vi knuse Lyn på Ullevaal. Både på banen og tribunen (verbalt det altså).
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Ferry
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Sep 2007
                  • 148

Vi vanærer i hvert fall ikke klubben vår!

vel.det der er en smak sak...noen mener dere gjør det.
                  AC/DC

Kommentar

• mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

vel.det der er en smak sak...noen mener dere gjør det.
                    Hva du/dere mener er irrelevant. Couldn't care less. Hva spillerne og alle i klubben mener derimot...

Mvh
                    Mr.Jordbakke

Kommentar

• Ferry
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Sep 2007
                      • 148

Hva du/dere mener er irrelevant. Couldn't care less. Hva spillerne og alle i klubben mener derimot...

vel du får kose deg med lsk i bånn strid og klovne hatter...

bye....
                      AC/DC

Kommentar

• mr.Jordbakke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3845

bye....
                        Ja, vi støtter laget i med- og motgang! Vi er supportere i ordets rette forstand!

Mvh
                        Mr.Jordbakke

Kommentar

• Bjornardo
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Jul 2008
                          • 56

Ja, vi støtter laget i med- og motgang! Vi er supportere i ordets rette forstand!
                          da er vi flere og imorra knuser vi strømmen!
                          En folkelig enkeltperson. :)

Kommentar

• MoBee
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 958

bye....
                            Hehe. Jeg er ikke fryktelig glad i rare hatter på match, men du kan ikke mene at THK er like skadelig for KFL og LSK som casuals?

Og: mener du at det casuals driver med "redder" LSKs ære? (i og med at vi ligger i bånn.)

Jeg skjønner ikke hva du egentlig mener med denne kommentaren jeg.
                            Fordi man mener at casuals er uakseptabelt i LSKs navn, så er man ikke en dårligere supporter? (selv om man kler seg i rare hatter eller elsker "englarna fanns")

Kan hende dette var et innlegg som bare var ment som en spiss kommentar til Jordbakke, men jeg føler at det lå noe mer bak?

Kommentar

• Ferry
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Sep 2007
                              • 148

Opprinnelig skrevet av MoBee
                              "englarna fanns")

Kan hende dette var et innlegg som bare var ment som en spiss kommentar til Jordbakke, men jeg føler at det lå noe mer bak?

Lå noe mer bak,ja. Men vi lar det ligge.ikke vits i og diskutere dette videre for min del.

Lykke til videre.

med eller uten klovnhatt.
                              AC/DC

Kommentar

• Jan Banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 809

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                Må si jeg synes det er litt spesielt å gå og glede seg til det. Liker du mannfolk, eller tror du det blir mindre slossing og mindre støy av den grunn?

Enda mer spesielt er at gutter som sloss i gatene på død og liv skal få trykt trynet sitt i mediene, mens voldtektsmenn, pedofile, drapsmenn og ranere skal bli sensurert uten diskusjon. Men folk er forskjellige!
                                Liker mannfolk? Nei, gjør du?

Mindre slossing? Ja, så definitivt. Tror ikke du det vil virke preventivt å risikere at familie, sjef osv ser trynet ditt klistret opp i avisen eller på tv? Casuals skryter jo av at de er så vanlige og oppegående, da antar jeg også at de fleste har en jobb å miste.

Når det gjelder siste del generaliserer du, men det er jo en vanlig, og ikke minst latterlig, diskusjonsteknikk.

MANGE i de nevnte kategorier er blitt identifisert i media, les Vær Varsom-plakaten. Det finnes ikke noe forbud, kun retningslinjer, men uenigheter kan politianmeldes, og f.eks. byfogden kan pålegge pressen å fjerne identifisering hvis den ikke anses som samfunnsnyttig.

4.7. Vær varsom med bruk av navn og bilde og andre klare identifikasjonstegn på personer som omtales i forbindelse med klanderverdige eller straffbare forhold. Vis særlig varsomhet ved omtale av saker på tidlig stadium av etterforskning, i saker som gjelder unge lovovertredere, og der identifiserende omtale kan føre til urimelig belastning for tredjeperson. Identifisering må begrunnes i et berettiget informasjonsbehov. Det kan eksempelvis være berettiget å identifisere ved overhengende fare for overgrep mot forsvarsløse personer, ved alvorlige og gjentatte kriminelle handlinger, når omtaltes identitet eller samfunnsrolle har klar relevans til de forhold som omtales, eller der identifisering hindrer at uskyldige blir utsatt for uberettiget mistanke.
                                - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

Stuart Baxter har forstått det.

Kommentar

• Jan Banan
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 809

Tommel ned i stedet for et svar i denne sammenheng er ca på samme linje som si "dust" eller "du'a" når du er tom for argumenter. Så da er vel diskusjonen over.
                                  - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

Stuart Baxter har forstått det.

Kommentar

• Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

Kommentar

• egil
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 1119

Gjemte seg i søppeldunk

Flere av de som ble tatt av politiet på Kampen, midt i det som kan kalles Vålerenga-land, var Lillestrøm-supportere.
                                      En av de 15 som ble tatt, gjemte seg i en søppeldunk.
                                      En politimann fikk øye på et hode som stakk opp og hørte hvordan vedkommende sa «hvordan kommer jeg meg opp herfra». Det trengte han ikke å bekymre seg for - han fikk god hjelp av politiet.

For min del kunne han gjerne ha blitt værende i søpledunken i Søplaland....
                                      Last edited by egil; 17.08.2009, 08:57. Begrunnelse: skriveleif
                                      KFL - medlem nr 23

Kommentar

• kingkong
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Jul 2009
                                        • 29

Faen meg herlig med seier over søpla!

Bra politiet er på hugget og slår ned på casuals,mener dog at det kanskje er litt feil og arrestere folk som faktisk ikke har gjort noe med grunnen at det "kanskje skjer noe snart" :P

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3845

Opprinnelig skrevet av kingkong
                                          Faen meg herlig med seier over søpla!

Bra politiet er på hugget og slår ned på casuals,mener dog at det kanskje er litt feil og arrestere folk som faktisk ikke har gjort noe med grunnen at det "kanskje skjer noe snart" :P
                                          "- For å opprettholde ro og orden gir vi dem pålegg om å oppholde seg på et sted i et visst antall timer. Dersom de ikke følger dette pålegget, vil vi pågripe dem, sier innsatsleder Erling Olstad til Aftenposten.no."

Mvh
                                          Mr.Jordbakke

Kommentar

Working...