Div. om ultras og casuals
Collapse
X
-
-
Kommentar
-
Opprinnelig skrevet av Eksil-kanariAv en eller annen grunn har jeg en følelse av at denne tråden har et behov for masseopprydding...NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Opprinnelig skrevet av Eksil-kanariAv en eller annen grunn har jeg en følelse av at denne tråden har et behov for masseopprydding............:???:
kan jo være at klovnene blir sure,og sure klovner vil vi ikke ha...
verste sorten det,sure klovner...AC/DC
Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg må bare si at jeg håper inderlig at det kommer frem at trusler mot familien bygger på en misforståelse. Det å true familie er det nedrigste, usleste som finnes. Det finnes torpedoer som ikke krysser den grensen der.
Mange av oss som offentlig og ikke anonymt har tatt til orde for et LSK uten casuals, har fått diverse trusler slengt etter oss. Selv har jeg ikke mottatt noen trusler direkte, men via "mellommenn" fått fortalt at jeg ikke går trygt i Lillestrøm by. Jeg kan ta vare på meg sjøl og som småbarnsfar med tøfler er det relativt sjelden jeg er ute på byen, så jeg har ikke brydd meg om det. Men, dersom min kone og mine to små jenter plutselig skal bli skyts fordi jeg er tøff i trynet her på forumet, så har verden totalt ramlet av hengslene...
Nå er det Strømmen som gjelder, deretter skal vi knuse Lyn på Ullevaal. Både på banen og tribunen (verbalt det altså).Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Hehe. Jeg er ikke fryktelig glad i rare hatter på match, men du kan ikke mene at THK er like skadelig for KFL og LSK som casuals?
Og: mener du at det casuals driver med "redder" LSKs ære? (i og med at vi ligger i bånn.)
Jeg skjønner ikke hva du egentlig mener med denne kommentaren jeg.
Fordi man mener at casuals er uakseptabelt i LSKs navn, så er man ikke en dårligere supporter? (selv om man kler seg i rare hatter eller elsker "englarna fanns")
Kan hende dette var et innlegg som bare var ment som en spiss kommentar til Jordbakke, men jeg føler at det lå noe mer bak?Kommentar
-
Lå noe mer bak,ja. Men vi lar det ligge.ikke vits i og diskutere dette videre for min del.
Lykke til videre.
med eller uten klovnhatt.AC/DC
Kommentar
-
Må si jeg synes det er litt spesielt å gå og glede seg til det. Liker du mannfolk, eller tror du det blir mindre slossing og mindre støy av den grunn?
Enda mer spesielt er at gutter som sloss i gatene på død og liv skal få trykt trynet sitt i mediene, mens voldtektsmenn, pedofile, drapsmenn og ranere skal bli sensurert uten diskusjon. Men folk er forskjellige!
Mindre slossing? Ja, så definitivt. Tror ikke du det vil virke preventivt å risikere at familie, sjef osv ser trynet ditt klistret opp i avisen eller på tv? Casuals skryter jo av at de er så vanlige og oppegående, da antar jeg også at de fleste har en jobb å miste.
Når det gjelder siste del generaliserer du, men det er jo en vanlig, og ikke minst latterlig, diskusjonsteknikk.
MANGE i de nevnte kategorier er blitt identifisert i media, les Vær Varsom-plakaten. Det finnes ikke noe forbud, kun retningslinjer, men uenigheter kan politianmeldes, og f.eks. byfogden kan pålegge pressen å fjerne identifisering hvis den ikke anses som samfunnsnyttig.
4.7. Vær varsom med bruk av navn og bilde og andre klare identifikasjonstegn på personer som omtales i forbindelse med klanderverdige eller straffbare forhold. Vis særlig varsomhet ved omtale av saker på tidlig stadium av etterforskning, i saker som gjelder unge lovovertredere, og der identifiserende omtale kan føre til urimelig belastning for tredjeperson. Identifisering må begrunnes i et berettiget informasjonsbehov. Det kan eksempelvis være berettiget å identifisere ved overhengende fare for overgrep mot forsvarsløse personer, ved alvorlige og gjentatte kriminelle handlinger, når omtaltes identitet eller samfunnsrolle har klar relevans til de forhold som omtales, eller der identifisering hindrer at uskyldige blir utsatt for uberettiget mistanke.- Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.
Stuart Baxter har forstått det.Kommentar
-
Tommel ned i stedet for et svar i denne sammenheng er ca på samme linje som si "dust" eller "du'a" når du er tom for argumenter. Så da er vel diskusjonen over.- Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.
Stuart Baxter har forstått det.Kommentar
-
-
Gjemte seg i søppeldunk
Flere av de som ble tatt av politiet på Kampen, midt i det som kan kalles Vålerenga-land, var Lillestrøm-supportere.
En av de 15 som ble tatt, gjemte seg i en søppeldunk.
En politimann fikk øye på et hode som stakk opp og hørte hvordan vedkommende sa «hvordan kommer jeg meg opp herfra». Det trengte han ikke å bekymre seg for - han fikk god hjelp av politiet.
For min del kunne han gjerne ha blitt værende i søpledunken i Søplaland....KFL - medlem nr 23Kommentar
-
"- For å opprettholde ro og orden gir vi dem pålegg om å oppholde seg på et sted i et visst antall timer. Dersom de ikke følger dette pålegget, vil vi pågripe dem, sier innsatsleder Erling Olstad til Aftenposten.no."NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
Kommentar