Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • techern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2007
    • 327

Har observert at det er null interesse fra alle hold vedrørende en såkalt dialog. Det er helt ok, men drar helst ikke det strået lenger da alle ser det temaet som ferdigdebattert og utdiskutert. Jeg har svart godt for meg tidligere, men det resulterer ratt i 100 nye sider med diskusjon av ymse karakter.

Eksil-kanari:

Takk for et saklig og velformulert innlegg.

Det at man skal føle seg trygg å kunne ta med ungen(e) sin(e) på kamp uten å behøve å føle hverken bekymring eller redsel er jo noe alle skulle kunne tatt som en selvfølge.
    Drammes Tidene, som mye annet rart i medienorge skriver om et eventuelt oppmøte av fotballpøbler fra Lillestrøm, og at det dermed hintes til bl.a forekommelse av bråk, slåssing og "andre farlige situasjoner". Jeg tror ikke, for å være helt ærlig at ihvertfall jeg hadde latt meg skremme særlig av et slikt avisoppslag. Trubinesikkerheten er som regel veldig grei, både i og utenfor stadion. Men ser alikevel poenget ditt klart og tydelig. Opp til hver enkelt hvordan man ønsker å tolke noe slikt.
    Last edited by techern; 19.09.2009, 12:13.
    Shut up and focus on the good things

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Moderatormelding:
      I tråd med god tradisjon på dette forumet tillater vi stor takhøyde i diskusjonene, og viser stor forsiktighet med å stenge tråder. Temaet her er ultras og casuals, og den debatten lar vi leve videre for de som er interessert. Innlegg uten annet meningsinnhold enn oppfordringer om å stenge tråden vil bli strengt moderert.

Kommentar

• mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

Opprinnelig skrevet av techern
        Jeg har svart godt for meg tidligere
        Du har faktisk ikke klart å svare på de henvendelsene du har fått i denne tråden. Jeg tolker det slik at det rett og slett er fordi du ikke kan svare!

Det at man skal føle seg trygg å kunne ta med ungen(e) sin(e) på kamp uten å behøve å føle hverken bekymring eller redsel er jo noe alle skulle kunne tatt som en selvfølge.
        Drammes Tidene, som mye annet rart i medienorge skriver om et eventuelt oppmøte av fotballpøbler fra Lillestrøm, og at det dermed hintes til bl.a forekommelse av bråk, slåssing og "andre farlige situasjoner". Jeg tror ikke, for å være helt ærlig at ihvertfall jeg hadde latt meg skremme særlig av et slikt avisoppslag. Trubinesikkerheten er som regel veldig grei, både i og utenfor stadion. Men ser alikevel poenget ditt klart og tydelig. Opp til hver enkelt hvordan man ønsker å tolke noe slikt.
        Vi har opplevd slåssing casuals imellom på tribunen i Telenorhallen i år. Når slikt kan oppstå der, selv om vakter og politi etter beste evne har forsøkt å ikke slippe disse inn i hallen, er det fullt forståelig at media også stiller spørsmålstegn til publikums sikkerhet andre steder.
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
        Mr.Jordbakke

Kommentar

• techern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2007
          • 327

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
          Du har faktisk ikke klart å svare på de henvendelsene du har fått i denne tråden. Jeg tolker det slik at det rett og slett er fordi du ikke kan svare!
          Blar du et par sider tilbake svarer jeg så godt jeg kan. Stiller ikke de svarene tilfredsstillende til dine og evt andres forventning så får det bare være slik, enten er det jeg som ikke kan svare, eller så klarer ikke folk å tolke svarene
          jeg prøver å gi.

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
          Vi har opplevd slåssing casuals imellom på tribunen i Telenorhallen i år. Når slikt kan oppstå der, selv om vakter og politi etter beste evne har forsøkt å ikke slippe disse inn i hallen, er det fullt forståelig at media også stiller spørsmålstegn til publikums sikkerhet andre steder.
          Jeg var tilstede der selv, og vet godt hva som skjedde. Siden du også tydeligvis vet om denne episoden er du også sikkert klar over at dette
          var alt annet enn uprovosert. Vold kan i og for seg forekomme overalt hvor det er mennesker, det gjelder ikke bare supporter kat. C.

Kommentar

• Stray Cat
            Moderator
            • Aug 2008
            • 5918

,
            enten er det jeg som ikke kan svare, eller så klarer ikke folk å tolke svarene
            jeg prøver å gi..
            Jeg er usikker på hvilket av dine to alternative forslag som er riktig, men noe er det. Jeg prøver virkelig, Techern, men klarer ikke å finne ut av nøyaktig hva du synes man skal snakke om. Hva skal temaet være?

Nå har jeg lett mer enn et par sider tilbake i denne tråden og forsøker å dra en sånn essens ut av det du skriver. Da ender jeg opp med noe slikt:

-Dialog (som ikke må forveksles med samarbeid) ville forbedret forholdet mellom KFL og "alternative grupperinger"

- KFLs avvisende holdning fører til at det alternative miljøet "heller bakover" og i tillegg at de blir fler.

Det eneste forslag til tema i en dialog jeg har funnet, er at du vil synliggjøre at hendelser har flere enn to sider og at nettavisene ikke eier sannheten.

Så et nytt forsøk nå: Hvis du ser for deg et møte mellom KFL og SKF hvor man skulle legge fram noen klare tema som en slags dagsorden på forhånd. Hva skulle disse temaene være? Helt konkret?
            For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Leif A
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 3962

Du og jeg er nok enige, og jeg hadde personlig ingen betenkeligheter med å dra på kampen. Men barna har også en mor som leser aviser. Og så lenge hun ikke har den samme innsikt som jeg har, så setter hun seg naturlig nok på bakbeina.
              Og da ble det til at jeg dro på kamp alene, til stor skuffelse for de som ikke fikk være med. Det ble altså resultatet fordi det finnes en liten gruppe som ønsker å knytte sin kriminelle aktivitet til Lillestrøm Sportsklubb.
              Knurr...

Kommentar

• techern
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2007
                • 327

Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                Du og jeg er nok enige, og jeg hadde personlig ingen betenkeligheter med å dra på kampen. Men barna har også en mor som leser aviser. Og så lenge hun ikke har den samme innsikt som jeg har, så setter hun seg naturlig nok på bakbeina.
                Og da ble det til at jeg dro på kamp alene, til stor skuffelse for de som ikke fikk være med. Det ble altså resultatet fordi det finnes en liten gruppe som ønsker å knytte sin kriminelle aktivitet til Lillestrøm Sportsklubb.
                Sånn sett er det leit ja, det er jeg helt enig i. Som jeg sa, og som du også presiserer, selv om til eksempel du har en viss holdning og oppfattning ovenfor dette temaet, så er det jo ikke dermed sagt at din bedre halvdel deler din synsvinkel. Sånn sett kan det oppstå problemer, og det er helt riktig - veldig uheldig og leit.

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                ,
                Så et nytt forsøk nå: Hvis du ser for deg et møte mellom KFL og SKF hvor man skulle legge fram noen klare tema som en slags dagsorden på forhånd. Hva skulle disse temaene være? Helt konkret?
                For å være helt ærlig så tror jeg ikke det hadde vært mulig med dialog i form av et møte. Men kanskje litt mer imøtekommende holdninger, f.eks på tribunen. Har vært vitne til en god del amper stemning tidligere, da som regel pga munnhuggeri, eller annen provokasjon i en eller annen form - fra begge sider. Men jeg har ingen anelse om hvordan man skulle få dette til å virke, men viljestyrken var det jeg ville til bunns i.. for den er ikke tilstedeværende, og har derfor også forstått at dette er en såkalt "lost cause".

Kommentar

• ON
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3639

Folk i SKF ønsker ikke dialog med KFL overhode. Dette er fordi det finnes flere i SKF som tidligere år har vært relativt aktive, og også noen over gjenomsnittet kan man si aktive i KFL. Unødvendig å dra frem igjen hva som gjør at ihvertfall jeg som enkeltperson pr.d.d ikke ønsker å være medlem i KFL, ettersom man da bare får beskyldninger om løgn mot seg.

Jeg som privatperson har ingen mistilit generelt til det sittende styret i KFL, men jeg har det alikevell ettersom de faktisk dekker over/skjuler tidligere hendelser som betalende medlemmer burde fått vite om. Men som sagt er det ikke noe vits å dra dette inn på den diskusjonen igjen, ettersom man bare får kastet beskyldninger om løgn etter seg. Men poenget her er at jeg faktisk ikke ønsker å være medlem av KFL grunnet dette, grunnet hva jeg har sett fra innsiden. Og det er grunnet dette jeg har havnet i en alternativ gruppering.

Og da igjen er det selvfølgelig helt totalt uaktuelt med noe dialog, når man faktisk har opplevd ting på innsiden, som man faktisk ikke kan støtte at medlemmer får høre om.

Hadde KFL faktisk latt være å legge skjul på tidligere forhold som har skjedd blandt styremedlemmer, så hadde jeg faktisk vært en del av KFL nå, og ikke av en alternativ gruppering.

Og ja, moderatorer og de fleste andre vet nok hvem jeg er når de leser dette. Men jeg ber om å få bruke et annet nick akkurat i denne debatten, er det uaktuelt for moderator så slett bare innleggene mine..

Kommentar

• Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5918

Opprinnelig skrevet av hackett
                    Folk i SKF ønsker ikke dialog med KFL overhode. Dette er fordi det finnes flere i SKF som tidligere år har vært relativt aktive, og også noen over gjenomsnittet kan man si aktive i KFL. Unødvendig å dra frem igjen hva som gjør at ihvertfall jeg som enkeltperson pr.d.d ikke ønsker å være medlem i KFL, ettersom man da bare får beskyldninger om løgn mot seg.

Jeg som privatperson har ingen mistilit generelt til det sittende styret i KFL, men jeg har det alikevell ettersom de faktisk dekker over/skjuler tidligere hendelser som betalende medlemmer burde fått vite om. Men som sagt er det ikke noe vits å dra dette inn på den diskusjonen igjen, ettersom man bare får kastet beskyldninger om løgn etter seg. Men poenget her er at jeg faktisk ikke ønsker å være medlem av KFL grunnet dette, grunnet hva jeg har sett fra innsiden. Og det er grunnet dette jeg har havnet i en alternativ gruppering.

Og da igjen er det selvfølgelig helt totalt uaktuelt med noe dialog, når man faktisk har opplevd ting på innsiden, som man faktisk ikke kan støtte at medlemmer får høre om.

Hadde KFL faktisk latt være å legge skjul på tidligere forhold som har skjedd blandt styremedlemmer, så hadde jeg faktisk vært en del av KFL nå, og ikke av en alternativ gruppering.

Og ja, moderatorer og de fleste andre vet nok hvem jeg er når de leser dette. Men jeg ber om å få bruke et annet nick akkurat i denne debatten, er det uaktuelt for moderator så slett bare innleggene mine..
                    Da går vi i sirkel igjen med rundt grøten-snakk.

- Etablert faktum at ingen ønsker dialog. Da er den grei.

- Årsaken til at folk i SKF ikke ønsker dette er hendelser innenfor KFL som man ikke kan snakke høyt om.

Javel. Dette har vi vært innom noen ganger og kommer ingen vei med.
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Highlander
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Apr 2008
                      • 60

Som nyvalgt medlem av styret og fungerende styreleder, hadde det vært veldig inntresant å få lagt på bordet hva jeg og resten av styret prøver å skjule.
                      Dette er tydeligvis ting som ikke tåler offentlighetens lys, og i og med at dette har skjedd når de fleste av de nye styremedlemmene ikke satt i styret, Hadde jeg som styre leder, satt veldig stor pris på at dette kom oss for øre og jeg vil at du sender en e-mail til oss på styre mailen, slik at vi kan bli innformert.

MVH/ Jan P. Myrvold
                      From the Dawn of time; We came moving silently down through the centuries, living many secret lives, struggling to reach the time of the Gathering; when the few who remain will battle to the last. No one has ever known we were among you... until now.

Kommentar

• egil
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1119

Opprinnelig skrevet av hackett

Dette er faen meg så jævlig feigt. Komme med fullstendig udokumenterte påstander, og i tillegg å opprette ny nick for å gjøre akkurat dette. Har du i hele tatt noen ryggrad?

Dette begynner dessverre å bli et mønster. Hvor var dere på årsmøtet?
                        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Stray Cat
                          Moderator
                          • Aug 2008
                          • 5918

Opprinnelig skrevet av egil
                          Dette er faen meg så jævlig feigt. Komme med fullstendig udokumenterte påstander, og i tillegg å opprette ny nick for å gjøre akkurat dette. Har du i hele tatt noen ryggrad?

Dette begynner dessverre å bli et mønster. Hvor var dere på årsmøtet?
                          Hadde vært fint om vi ikke kjørte oss fast i et gjensidig anklagelsesspor nå.

Så håper jeg vår venn med det nye nicket virkelig tar oppfordringen fra styret i det forrige innlegget og sender mailen. Skal ikke se bort fra at styret faktisk VIL høre hva dere har å si.

Kommentar

• egil
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 1119

Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                            Hadde vært fint om vi ikke kjørte oss fast i et gjensidig anklagelsesspor nå.

Så håper jeg vår venn med det nye nicket virkelig tar oppfordringen fra styret i det forrige innlegget og sender mailen. Skal ikke se bort fra at styret faktisk VIL høre hva dere har å si.

Grunnen til min særdeles oppgitte reaksjon var at dette var et særdeles aktuelt tema her på forumet rett før årsmøtet i vinter. Det var ikke måte på sterke (og udokumenterte) beskyldninger mot styret.

På årsmøtet, som forøvrig samlet rekordstort oppmøte, var det noen mottatte telefonsamtaler i Thailand på KFL sin regning, det eneste som kom fram. Opp som en bjørn og ned som en skinnfell etter min mening

Udokumenterte beskyldninger mot styret i KFL begynner dessverre å bli et mønster. Jeg har liten tro på at det kommer frem noe interessant i denne runden heller.
                            KFL - medlem nr 23

Kommentar

• techern
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2007
                              • 327

Opprinnelig skrevet av egil
                              Grunnen til min særdeles oppgitte reaksjon var at dette var et særdeles aktuelt tema her på forumet rett før årsmøtet i vinter. Det var ikke måte på sterke (og udokumenterte) beskyldninger mot styret.

På årsmøtet, som forøvrig samlet rekordstort oppmøte, var det noen mottatte telefonsamtaler i Thailand på KFL sin regning, det eneste som kom fram. Opp som en bjørn og ned som en skinnfell etter min mening

Udokumenterte beskyldninger mot styret i KFL begynner dessverre å bli et mønster. Jeg har liten tro på at det kommer frem noe interessant i denne runden heller.
                              Ok. Ser det.. men det betyr alikevel ikke at man dermed skal lukke ørene og
                              se en annen vei. Med en "dette blir enda et dødt løp"-innstilling så kommer man ihvertfall ingen vei.

Kommentar

• egil
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1119

Ok. Ser det.. men det betyr alikevel ikke at man dermed skal lukke ørene og
                                se en annen vei. Med en "dette blir enda et dødt løp"-innstilling så kommer man ihvertfall ingen vei.

Greit nok det, men da håper jeg virkelig at det tikker inn en mail til styret i løpet av helgen hvor dette blir konkretisert!
                                KFL - medlem nr 23

Kommentar

• techern
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2007
                                  • 327

Kan vel kalle det en håndsutstrekkning ihvertfall, og det er jo positivt.
                                  Hvis det faktisk blir sendt en mail, noe jeg også håper det gjør - så blir det veldig interessant å se utfallet av "saken". Hvis ikke.. nei da er ihvertfall diskusjonen om nettop det med noen form for dialog begravd en gang for alle.

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

Merkverdig argumentasjon. Blir som å unnskylde egne kriminelle handlinger med at naboen kjørte for fort? Om du nå har gått inn i et miljø som har som formål å begå lovbrudd må det vel være ille nok i seg selv, om du ikke også prøver å skyve skylda over på andre for at du har gjort det?

Kommentar

• sniper
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 5254

Opprinnelig skrevet av Highlander
                                      Som nyvalgt medlem av styret og fungerende styreleder, hadde det vært veldig inntresant å få lagt på bordet hva jeg og resten av styret prøver å skjule.
                                      Dette er tydeligvis ting som ikke tåler offentlighetens lys, og i og med at dette har skjedd når de fleste av de nye styremedlemmene ikke satt i styret, Hadde jeg som styre leder, satt veldig stor pris på at dette kom oss for øre og jeg vil at du sender en e-mail til oss på styre mailen, slik at vi kan bli innformert.

MVH/ Jan P. Myrvold
                                      OT: Har statuttene til KFL blir endret? Er det styreleder igjen, ikke flat struktur?

Kommentar

• KFL109
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1958

Opprinnelig skrevet av sniper
                                        OT: Har statuttene til KFL blir endret? Er det styreleder igjen, ikke flat struktur?
                                        Nei, men styret har etter avgang endt opp på 8 medlemmer. Vi valgte dermed Jan Petter Myrvold som internleder med dobbeltstemme i styret.

For å få ordnede forhold på plass, for eksempel alt i orden i forhold til Brønnøysundregisteret må vi melde inn en leder.

I offisielle sammenhenger omtaler vi derimot ikke at vi har noen leder, men jeg regner med at dette kommer opp på neste årsmøte igjen.
                                        Vidar Evje

Kommentar

• sniper
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 5254

Opprinnelig skrevet av KFL109
                                          Nei, men styret har etter avgang endt opp på 8 medlemmer. Vi valgte dermed Jan Petter Myrvold som internleder med dobbeltstemme i styret.

For å få ordnede forhold på plass, for eksempel alt i orden i forhold til Brønnøysundregisteret må vi melde inn en leder.

I offisielle sammenhenger omtaler vi derimot ikke at vi har noen leder, men jeg regner med at dette kommer opp på neste årsmøte igjen.
                                          Det burde det, for det forslaget var helt på trynet, og er noe jeg virkelig beklager.

Kommentar

Working...