Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stanley
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • May 2006
    • 108

Opprinnelig skrevet av Highlander
    Som nyvalgt medlem av styret og fungerende styreleder, hadde det vært veldig inntresant å få lagt på bordet hva jeg og resten av styret prøver å skjule.
    Dette er tydeligvis ting som ikke tåler offentlighetens lys, og i og med at dette har skjedd når de fleste av de nye styremedlemmene ikke satt i styret, Hadde jeg som styre leder, satt veldig stor pris på at dette kom oss for øre og jeg vil at du sender en e-mail til oss på styre mailen, slik at vi kan bli innformert.

MVH/ Jan P. Myrvold
    Flott å se ett uredd styremedlem som ønsker å ta tak i den ukulturen som altfor lenge har hatt fotfeste i KFL. Betyr dette at det er en offisiell holdning fra KFL-styret at dokumentasjon på de overtramp som tidligere har funnet sted, nå skal offentliggjøres?

Hvis så er tilfelle kan det neppe være noe problem å eksempelvis poste her på forumet det videoklippet som viser ett forhenværende styremedlem (og fortsatt en del av KFL-eliten) som kommer med grove trusler mot en annen Lillestrøm supporter kun fordi vedkommende valgte å reise til en bortekamp i regi av andre enn KFL. Filmklippet eksisterer og er sett av såpass mange etterhvert at KFL-styret nok gjør lurt i å forholde seg til det.

Kommentar

• Stray Cat
      Moderator
      • Aug 2008
      • 5918

Opprinnelig skrevet av Stanley
      Flott å se ett uredd styremedlem som ønsker å ta tak i den ukulturen som altfor lenge har hatt fotfeste i KFL. Betyr dette at det er en offisiell holdning fra KFL-styret at dokumentasjon på de overtramp som tidligere har funnet sted, nå skal offentliggjøres?

Hvis så er tilfelle kan det neppe være noe problem å eksempelvis poste her på forumet det videoklippet som viser ett forhenværende styremedlem (og fortsatt en del av KFL-eliten) som kommer med grove trusler mot en annen Lillestrøm supporter kun fordi vedkommende valgte å reise til en bortekamp i regi av andre enn KFL. Filmklippet eksisterer og er sett av såpass mange etterhvert at KFL-styret nok gjør lurt i å forholde seg til det.
      Don't push your luck, unge mann :-)

Her var vi nesten på grensen til noe som kunne minne om kommunikasjon, før noen begynte med anklager fra den ene siden og krav om betingelser fra den andre i utgangspunktet. Kan vi ikke la det bli med mailoppfordringen og ta det derfra?

Jeg regner med at informasjonen i en evt. mail tas som meningsberettiget informasjon og ikke noe man trenger immunitet for å si noe om.
      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• Highlander
        Medlem
        Hoffnarr
        • Apr 2008
        • 60

Jeg personlig beklager på det sterkeste, hvis noen har følt seg tråkket på av gamle styremedlemmer i KFL eller blitt trakassert av personer som har innehatt styreverv eller tror de har det.

Det er da viktige for meg å understreke at det sittende styret ikke kan foreta seg noe uten å få lagt alle eventuelle fakta på bordet. Hvis man ikke vil sende på styre mailen, så send meg ett pm.

MVH/ Jan P. Myrvold
        From the Dawn of time; We came moving silently down through the centuries, living many secret lives, struggling to reach the time of the Gathering; when the few who remain will battle to the last. No one has ever known we were among you... until now.

Kommentar

• ON
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3639

Pm sendt. Og jeg regner med at dette også forblir en "Personal message" og at inneholdet her heller blir tatt opp internt i KFL enn på forumet.

Forøvrig ikke værst at et styremedlem ikke bare lukker øra totalt men faktisk ihvertfall GIDDER å høre på/sette seg inn i inneholdet før han avfeier det som vås. Da kan han godt avfeie det som piss i ettertid for min del, men da har han ihvertfall vært voksen nok til å forsøke å se en sak fra to sider.

Og forresten; den pm`en handler ikke om noe casual dialog eller ikke, bare for å gjøre det klart.

Kommentar

• Rønnern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6690

Dersom det er så veldig grovt, hvorfor ikke anmelde det til politiet?
            Mvh Ronnie "The Runner"
            LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• ON
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3639

Opprinnelig skrevet av Rønnern
              Nå vet ikke jeg hva som er tilfelle her eller ikke, men denne personen må vel selv anmelde dette til politiet/ønske at det blir anmeldt.

Men hva har det med saken å gjøre egentlig? Saken har skjedd uansett, mener du at sånt skal passere, så lenge det ikke foreligger en dom i saken? Mente du at viggo kristiansen ikke hadde gjort noe galt i baneheia helt til dommen var fastsatt selvom man hadde beviser? (Og ja, jeg setter det på spissen) Uansett er vi langt utenfor topic nå.

Kommentar

• Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

Opprinnelig skrevet av hackett
                Men hva har det med saken å gjøre egentlig? Saken har skjedd uansett, mener du at sånt skal passere, så lenge det ikke foreligger en dom i saken?
                Dersom dette er en sak med alvorlige trusler bør jo politiet først og fremst på banen, ikke styret i KFL.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Stanley
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • May 2006
                  • 108

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                  Ja man kan saktens spørre seg hvorfor dette ikke ble politisak i sin tid. Vedkommende som ble truet,(og ja han ble truet på det groveste, det kommer fram av filmklippet) tok vel selv ett valg den gangen å ikke gjøre noe med det.

Nå er ikke jeg annen part i dette enn at ett styremedlem i KFL, Highlander, etterlyser dokumentasjon/bevisbyrde og jeg informerte om det høyst eksisterende filmklippet. Jeg tolket det som om KFL selv ønsket å komme på banen i saken.

Kommentar

• FUGlinho
                    KFL styremedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2454

Unnskyld at jeg spør, men hva er det dere vil/forventer styret i KFL skal gjøre med disse opplysningene?
                    Kim
                    Styremedlem KFL

Kommentar

• mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

Sju anholdt etter en rekke slåsskamper i Oslo

(Dagbladet.no): En mindre gruppe fotballpøbler fra Lyn og Vålerenga har slåss og bråket i Oslo sentrum gjennom hele natta.

- De har slåss og bråka over hele byen i hele natt, sier en lett irritert operasjonsleder Finn Belle ved Oslo politidistrikt til Dagbladet.no.

Politiet har måttet rykke ut for å roe gemyttene en rekke ganger: Den mest alvorlige hendelsen fant sted rett i Stortingsgata litt over klokken 3. Her ble sju personer hentet inn av politiet etter et masseslagsmål. En person måtte til legevakta etter å ha fått et kutt i hodet.

Øyenvitner forteller til Dagbladet at «det så ganske stygt ut».

- Han måtte inn på legevakta for å få behandling for et kutt, men det var ikke alvorlig. Deretter havnet han i arresten, sier operasjonslederen.

De sju innbrakte er siktet for ordensforstyrrelse.

Ifølge operasjonslederen var det ikke mange som deltok i slåsskampene, men en mindre gruppe som var veldig aktive.

- Jeg tror vi fikk med oss kjernen, sier han.
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                      Mr.Jordbakke

Kommentar

• Stanley
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • May 2006
                        • 108

Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                        Unnskyld at jeg spør, men hva er det dere vil/forventer styret i KFL skal gjøre med disse opplysningene?
                        Hvis du hadde tatt deg bryet med å faktisk lese hva som er skrevet i tråden hadde du raskt funnet ut at det er styret i KFL som her ber om informasjon:
                        Opprinnelig skrevet av Highlander
                        Det er da viktige for meg å understreke at det sittende styret ikke kan foreta seg noe uten å få lagt alle eventuelle fakta på bordet. Hvis man ikke vil sende på styre mailen, så send meg ett pm.
                        Spørsmålet ditt skal da selvsagt rettes til KFL styret. Når det er sagt; vil jeg forvente at styret bruker eventuell dokumentasjon/informasjon til å ta kraftig avstand fra denne kriminelle aktiviteten og pøbelvirksomheten som tilsynelatende har skjedd i regi av KFL. En offisiell talsmann som fastholder at dette kun er røverhistorier vil i hvert fall gå inn i historien med ett temmelig frynsete ettermæle.

På en annen side har jeg full tillit til at forumbrukerne som har hyperpostet om kriminelle casuals i denne tråden bruker informasjonen til å fordømme på det sterkeste denne fotballpøbel virksomheten som har funnet sted.

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Er stor forskjell på en enkelt persons ulovlig handling begått i affekt og å velge å tilhøre et miljø som har som formål å begå ulovlige handlinger.

Kommentar

• FUGlinho
                            KFL styremedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 2454

Hvis du hadde tatt deg bryet med å faktisk lese hva som er skrevet i tråden hadde du raskt funnet ut at det er styret i KFL som her ber om informasjon:
                            Jeg har lest tråden, og han spør jo om info etter anklagene om trusler kommer. Og det er jo naturlig.

Men beklager formuleringa på spørsmålet, det burde kanskje vært: hva er det dere vil/forventer skal skje med denne infoen dere kommer med.
                            Eller noe lignende..

Men du svarte jo på spørsmålet så takk for det
                            Kim
                            Styremedlem KFL

Kommentar

• ON
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3639

PM er sendt til KFL styret, og de vil behandle det som alle andre saker.

Så kan man vel egentlig bare sette strek her ettersom man ikke kommer noe vei med å diskutere det?

_____

Kommentar

• techern
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2007
                                • 327

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                (Dagbladet.no): En mindre gruppe fotballpøbler fra Lyn og Vålerenga har slåss og bråket i Oslo sentrum gjennom hele natta.

- De har slåss og bråka over hele byen i hele natt, sier en lett irritert operasjonsleder Finn Belle ved Oslo politidistrikt til Dagbladet.no.

Politiet har måttet rykke ut for å roe gemyttene en rekke ganger: Den mest alvorlige hendelsen fant sted rett i Stortingsgata litt over klokken 3. Her ble sju personer hentet inn av politiet etter et masseslagsmål. En person måtte til legevakta etter å ha fått et kutt i hodet.

Øyenvitner forteller til Dagbladet at «det så ganske stygt ut».

- Han måtte inn på legevakta for å få behandling for et kutt, men det var ikke alvorlig. Deretter havnet han i arresten, sier operasjonslederen.

De sju innbrakte er siktet for ordensforstyrrelse.

Ifølge operasjonslederen var det ikke mange som deltok i slåsskampene, men en mindre gruppe som var veldig aktive.

- Jeg tror vi fikk med oss kjernen, sier han.
                                Bare å la dem denge løs på hverandre for min del
                                Shut up and focus on the good things

Kommentar

• egil
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 1119

Opprinnelig skrevet av techern
                                  Bare å la dem denge løs på hverandre for min del

Mens de får fotballsupportere generelt til å fremstå som hjernedøde Neandertalere samtidig som de skader markedsverdien og ryktet til klubbene de er "tilknyttet"?

Jeg synes abslutt ikke dette er greit.
                                  KFL - medlem nr 23

Kommentar

• techern
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2007
                                    • 327

Opprinnelig skrevet av egil
                                    Mens de får fotballsupportere generelt til å fremstå som hjernedøde Neandertalere samtidig som de skader markedsverdien og ryktet til klubbene de er "tilknyttet"?

Jeg synes abslutt ikke dette er greit.
                                    A. De får ikke alle fotballsupportere til å fremstå som såkalte hjernedøde neadertalere, hvor har du dette fra? Går du ut ifra at alle og enhver tar alle under en kam? Isåfall hvorfor?

B. Dette er snakk om VIF og Liin. Gjør meg ingen verdens ting om disse klubbene hverken mister markedsverdi eller rykte.

Kommentar

• superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

A. De får ikke alle fotballsupportere til å fremstå som såkalte hjernedøde neadertalere, hvor har du dette fra? Går du ut ifra at alle og enhver tar alle under en kam? Isåfall hvorfor?

B. Dette er snakk om VIF og Liin. Gjør meg ingen verdens ting om disse klubbene hverken mister markedsverdi eller rykte.
                                      Dersom dette er tankerekken, evnen til kritisk tankegang og evnen til å se omfanget av problemet vi har i norsk fotball blandt casuals og deres sympatisører er jeg redd problemene blir vesentlig større før de blir mindre.
                                      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• techern
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2007
                                        • 327

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                        Dersom dette er tankerekken, evnen til kritisk tankegang og evnen til å se omfanget av problemet vi har i norsk fotball blandt casuals og deres sympatisører er jeg redd problemene blir vesentlig større før de blir mindre.
                                        Dette var min personlige mening. Om dette er "tankerekken" som du kaller det, får være en helt annen sak.

Kommentar

• Stanley
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • May 2006
                                          • 108

Opprinnelig skrevet av reka
                                          Er stor forskjell på en enkelt persons ulovlig handling begått i affekt og å velge å tilhøre et miljø som har som formål å begå ulovlige handlinger.
                                          Lista over kriminell aktivitet utført opp igjennom årene er lang som ett vondt år og vedkommende har sittet i KFL-styret hele tiden, dvs valgt å tilhøre ett organisert supportermiljø. Man kan jo spørre seg om dette faller under organisert kriminallitet.

Sjokkerende at reka som tydeligvis har sett på seg som spydspissen i kampen mot SKF her på internett (for det er jo kun her dere fører den) ikke tar avstand fra denne type kriminalitet.

Jeg tror nesten de der ute som sitter på dette etterhvert berømte filmklippet må offentliggjort det. Slik at de som bagateliserer handlingen eller fortsatt stiller spørsmål ved grovheten i truslene får seg en liten realitetsorientering.

Kommentar

Working...