Div. om ultras og casuals
Collapse
X
-
Kommentar
-
He, he, du kan spørre, så skal jeg svare. Nei, dette er ikke organisert kriminalitet. Hvor tar du det fra?Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Jeg kan bekrefte at jeg har mottatt til ett personlig PM, som omhandler en rekke ting. Mye av dette gjelder rykter og personlige forhold, som ikke har noe i en åpen diskusjon på forumet å gjøre. Det er helt klart at det finnes alltid to sider av samme sak, og jeg forstår godt at noen kan ha følt seg tråkket på igjennom årene. Men det sittende styret kan ikke ta ansvar for enkelte personers oppførsel, før vår tid i styret. Men jeg vil personlig garantere, at hvis det forekommer ureglementerte ting i kfl regi, så vil det blitt tatt affære umiddelbart.
Vi i styret prøver overhode ikke å skjule noe som helst og hvem som helst kan ringe eller sende mail hvis det er ting man lurer på.
MVH/ Jan P. MyrvoldFrom the Dawn of time; We came moving silently down through the centuries, living many secret lives, struggling to reach the time of the Gathering; when the few who remain will battle to the last. No one has ever known we were among you... until now.Kommentar
-
God bedring. Takk for at du gjør det så lett å føle total avsmak for alt du står for. Men lykke til om fire år; du, reka, Siv Jensen og KFL klarer det nok.
Nå som mye er sagt, er denne diskusjonen ganske døfødt framover. Denne tråden er ganske døfødt og total irrelevant i forhold til SKF`s fortsatte eksistens. Det er for meg umulig å ikke forholde seg sarkastisk eller ironisk til banjo barmates som med overdreven tro på sin egen viktighet, uke etter uke poster om de samme tingene.
Mot den moderne reka, jordbakke og egil.Kommentar
-
Men alle gjør feil når man er ung og når man blir eldre å klokere, så legger man bort mange av disse tingene. Det viser styrke og ryggrad når man legger fortiden bak seg og stiller frivilig opp for hjelpe andre.
JPFrom the Dawn of time; We came moving silently down through the centuries, living many secret lives, struggling to reach the time of the Gathering; when the few who remain will battle to the last. No one has ever known we were among you... until now.Kommentar
-
Jeg skjønner det er fortvilende for deg som nytt styremedlem å stadig måtte bli konfrontert med hva ett daværende styremedlem gjorde i April 2008. Hva vedkommende gjorde året før og året før etc. Jeg skjønner du ønsker at KFL skal framstå som en stueren organisasjon som ikke hemligholder noe.
En god start da er å slutte å benekte de overtramp som har funnet sted. Den bitterheten som er skapt, for det meste av en mann, kommer neppe til å forsvinne med det første. Den kommer til å henge igjen enda lenger om ikke KFL håndterer denne betente saken riktig.Kommentar
-
Kan ikke sammenlignes. Bergens Tidende ønsket å trykke bilder av samtlige i Bergens kategori-C miljø etter mønster av hvordan feks Akersgata avisene hang ut norske nynazister etter Holmlia drapet. Dvs. en rekke ustraffa ville bli hengt ut uten å kunne knyttes direkte til noen kriminelle handlinger. Skulle dette filmklippet mot formodning dukke opp blir evt. en person hengt ut pga sine grove kriminelle handlinger.
Grove, kriminelle handlinger? Vi må ikke glemme at anmeldelsene for alvorlige trusler har kommet fra de "kriminelle" i KFL, der casuals har tatt kampen mot KFL og LSK på et personlig plan. Ikke vise versa.
Kjenner mange jeg med rulleblad fra yngre dager. Man tar standpunkt, endrer adferd og blir en god, lovlydig borger. Man soner og gjør opp for seg, man forblir ikke kriminell for alltid.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
-
Vil det være viktig for KFL å få slutt på denne bitterheten? Slik KFL fremstår i dag er det en meget sammensveiset gjeng, men unntak av noen alternative som holder seg utenfor.
Hva mener du er riktig håndtering av denne betente saken?Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
-
NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Stanley: det går an å skille mellom sak og person. Det går an å fordømme en persons handlinger uten å fordømme personen selv.
Og det er alltid en større utfordring å tilgi enn å fordømme. Å fordømme er så enkelt som å vinne over en annen (eller flere). Å tilgi er på mange måter å vinne over seg selv.
Selv om folk her ikke står i kø for å fordømme vedkommende du sikter til, så betyr det ikke at vi sanksjonerer de handlingene vedkommende har begått.
Og KFL satt vel heller ikke akkurat stille og applauderte LSK sin første beslutning om å utestenge personer som ikke var i Bærum i fjor vår.Knurr...Kommentar
-
Som de fleste her vet så er jeg en svoren motstander av ultrasfenomenet. Jeg er i og for seg motstander av dette undergruppegreiene som helhet. Hva er det man skal forsøke å bevise? Hva er vitsen? Vi skal jo alle heie LSK frem til seire, det er jo det som er poenget, og vi HEIER på Lillestrøm, vi bruker ikke uttrykk som forza. Det bruker man i ITALIA, ikke i Norge.
De selvutnevnte ekstremistene UFC og deres meningsfeller må ha lagt ned utrolig mange arbeidstimer på forumet(all ære....) på å hevde at deres såkalte ultras-"mentalitet" (jeg ler meg skakk) skiller seg helt fra såkalte Casuals, sett blant annet i filmer som Football factory og Green Street Hooligans.
Casualsfenomenet er dessverre på fremgang i Norge. Misforstå meg rett, men jeg ser nesten på det å sloss som en mer naturlig ting enn disse Italiagreiene. Blant annet har fremgangen kommet til syne gjennom Enga Casuals sin internettside iskoboys.com. Her tilstrebes en ekstrem form for casuallivsstil, les selv...
Poenget er at Enga Casuals/Isko Boys har sett sitt snitt til å starte en mobbekampanje i retning flisbyen fordi vi ikke har et såkalt "firma". Er det en ting vi ikke liker i Lillestrøm så er det å bli mobbet av apene fra Oslos østkant. Så jeg spør meg: Hvordan vil deler av Lillestrømfansen reagere på dette? Vil man klare å ignorere dette i lengden eller vil det ikke ta lang tid før en gjeng "pent kledde" stabler et firma på beina hos oss og.
Her gjelder det å være føre var slik at man er forberedt på problemet før man får det i fanget. Det spørs om ultraslojaliteten til diverse grupperinger nok ikke er større enn at de er klare for litt forandring. Det er tross alt sånn det er i den alderen, man forguder ett band det ene året for så å glemme det helt å høre på noe nytt.....
Som ca 90% av "tommel ned på Helgusons innlegg klubben" vet nå er at jeg er Svoren Millwall og LSK fan. Millwall har et Firm,ISKO-boys er ikke noe firm,men et wannabe.
Hadde vi møtt et lag,som jeg har nevnt Millwall,West-ham,MK dons(Wimbeldon)Chealsea. Hadde dere som synes Casualgrupperinger og Ultrasgrupperinger ikke trengt og møtt opp på Åråsen,den ene matchen. OM det hadde vært en hat match.
En annenting jeg synes er rart er at du sier at VI,ikke bruker Forza fugla.
Hvem er VI? Jeg gjør akkurat hva jeg vil når jeg er på Åråsen,det gjør vi alle.
At noen skal bestemme hva JEG skal si eller gjøre er helt greit det,men da skal den personen gjort seg fortjent til det å. Ikke en Kjeft av KFL har rett til og si hva JEG skal synge eller si når jeg entrer Åråsen.
Om jeg er en Casual,eller Ultras så er det MITT valg og ingen fra Gjelleråsen eller Strømmen skal tro de vet hva som er best for en viss andel fans innad i LSK`s Fansskare.
Ultras og Casuals har kommet for og bli. Akkurat som den moderne fotballen.
Så får folk bli så irriterte,sure,skremte,kvalme,oppgitte over meg ENDA engang.
Couse..I dont care.
PS:hva en enga gjør eller sier.....ja,akkurat.....driter vi i. Tommel ned vil si du holder med enga:PKommentar
-
Kommentar
-
-
Et sted må ting starte. Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at en kultur som grodde opp i England allerede på 1970 tallet, og flere tiår før dette også hadde "utspring" i andre sub-kulturer er langt foran et nivå som Norge, som henger flere tiår etter.
(Og NEI, jeg prøver ikke å si at det er likt her om 20 år men det er det er det mange andre grunner til (befolknings antall, helt annen mentalitet, politi etc vet bedre hvordan de skal behandle det nå etc).
Selvfølgelig er Lillestrøm med sitt antall innbyggere noe helt annet enn london med mange millioner.Last edited by ON; 23.09.2009, 11:39.Kommentar
-
Her går du inn på et av hovedproblemene til casualgrupperinger. Tror ikke det er så mange i Norge (enda) som ikke møter opp på kamp pga. Casuals, selv om noen ikke turte å møte opp med barn borte mot Strømsgodset.I Sverige har dessverre dette allerede blitt et reelt problem, særlig under Djurgårdens kamper. En klubb som Millwall har nok mistet mange potensielle tilskuere pga. casualproblemer.
Jeg er særdeles uenig med deg om at Casualsgrupperingers "voldsegotripper" skal være avgjørende for tilskuersnittet til en klubb.
Dette kan i ytterste fall være avgjørende om klubben kan bestå som toppklubb eller ikke.KFL - medlem nr 23Kommentar
-
Litt artig at du nevner Millwall. Jeg har bodd en periode i New Cross, eller Hatcham som det ble kalt tidligere og fulgt Millwall. Bodde vegg i vegg med den lokale Wall-puben. Masse bra folk i område, men å dra Millwall inn i en diskusjon angående KFL, SKF, ISKO osv blir ganske teit rett og slett. Kan bare ikke sammenlignes (heldigvis).."Dere kan sitere meg på dette:
Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
FjøraKommentar
-
Er det noe du tror eller vet, at folk blir hjemme fra kamper i Stockholm pga casuals?
Diverse undersøkelser viser at folk er mest redde for politiet i forbindelse med derbya i Stockholm. Blant annet hadde Aftonbladet en undersøkelse hvor de spurte 3500 mennesker.
"3 500 personer fick frågan vad de var mest rädda för när de gick på fotboll i Stockholm? Svaret blev inte huliganer utan: polisen".
Kommentar
-
Litt artig at du nevner Millwall. Jeg har bodd en periode i New Cross, eller Hatcham som det ble kalt tidligere og fulgt Millwall. Bodde vegg i vegg med den lokale Wall-puben. Masse bra folk i område, men å dra Millwall inn i en diskusjon angående KFL, SKF, ISKO osv blir ganske teit rett og slett. Kan bare ikke sammenlignes (heldigvis)..
Jeg vet ikke om henvendelsen din er ment til meg eller til Helguson, men det er vel i utgangspunktet Helguson som har dratt Millwall inn i dette (med postivt fortegn). Dette har han fått svar på, og hvor mange mener at Millwall-"kulturen" er sterkt uheldig og lite ønskelig her på berget.
Jeg er forøvrig enig i at vi heldigvis ikke kan sammenligne norske casualproblemer med Millwall sin store problemer.KFL - medlem nr 23Kommentar
-
Er det noe du tror eller vet, at folk blir hjemme fra kamper i Stockholm pga casuals?
Diverse undersøkelser viser at folk er mest redde for politiet i forbindelse med derbya i Stockholm. Blant annet hadde Aftonbladet en undersøkelse hvor de spurte 3500 mennesker.
"3 500 personer fick frågan vad de var mest rädda för när de gick på fotboll i Stockholm? Svaret blev inte huliganer utan: polisen".
Det beste er vel at det ikke blir "kravaller". Jeg tror forøvirg at det er større fare for bråk med klubber som har tilknyttet "profesjonelle bråkmakere".
(Dette blir nok dessverre en litt en "høna eller egget" diskusjon.)KFL - medlem nr 23Kommentar
Kommentar