Div. om ultras og casuals

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ytre
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2008
    • 773

Opprinnelig skrevet av hackett

Herregud. Så totalt patetisk å skulle pirke på den måten. Regner med at du skjønte poenget mitt med mindre du har fått for mange ski i huet.
    Jepp, det er igrunn jeg som er patetisk i den tråden her. Sikkert fordi jeg har fått så mange ski i huet, som du nevner.
    I med- og motgang, vi er Lillestrøm!

Kommentar

• Vestfold Kanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Oct 2004
      • 4583

Opprinnelig skrevet av Ytre
      Sikkert fordi jeg har fått så mange ski i huet.
      Du må jo innrømme at han er inne på noe der
      LOUD
      PROUD
      ULTRA

Kommentar

• Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

Opprinnelig skrevet av Stanley
        Lista over kriminell aktivitet utført opp igjennom årene er lang som ett vondt år og vedkommende har sittet i KFL-styret hele tiden, dvs valgt å tilhøre ett organisert supportermiljø. Man kan jo spørre seg om dette faller under organisert kriminallitet.
        He, he, du kan spørre, så skal jeg svare. Nei, dette er ikke organisert kriminalitet. Hvor tar du det fra?
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Highlander
          Medlem
          Hoffnarr
          • Apr 2008
          • 60

Jeg kan bekrefte at jeg har mottatt til ett personlig PM, som omhandler en rekke ting. Mye av dette gjelder rykter og personlige forhold, som ikke har noe i en åpen diskusjon på forumet å gjøre. Det er helt klart at det finnes alltid to sider av samme sak, og jeg forstår godt at noen kan ha følt seg tråkket på igjennom årene. Men det sittende styret kan ikke ta ansvar for enkelte personers oppførsel, før vår tid i styret. Men jeg vil personlig garantere, at hvis det forekommer ureglementerte ting i kfl regi, så vil det blitt tatt affære umiddelbart.

Vi i styret prøver overhode ikke å skjule noe som helst og hvem som helst kan ringe eller sende mail hvis det er ting man lurer på.

MVH/ Jan P. Myrvold
          From the Dawn of time; We came moving silently down through the centuries, living many secret lives, struggling to reach the time of the Gathering; when the few who remain will battle to the last. No one has ever known we were among you... until now.

Kommentar

• Stanley
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • May 2006
            • 108

Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
            Det er vel heller jeg som har tatt til ordet for å styrke FRP
            God bedring. Takk for at du gjør det så lett å føle total avsmak for alt du står for. Men lykke til om fire år; du, reka, Siv Jensen og KFL klarer det nok.
            Jeg gir full støtte til måten KFL håndterte bråket i 2008. Det var viktig å sette ned foten å vise klart hva man tok avstand fra.
            Det handlet aldri om å ta avstand fra bråkemakere. Det handlet om å tåkelegge en KFL representants kriminelle handlinger. Det handlet om å utestenge ut sessongen folk som ikke var i Sandvika eller på Nadderud denne dagen. Det handlet om å skape syndebukker samtidig som styremedlemmet var inne på Åråsen innen fellesferien var påbegynnt.
            Sannheten er nok heller at du "Paul" Stanley er relativt fersk i supportermiljøet, sammenlignet med Reka, Egil og meg.
            "Paul"??? fersk i miljøet??? De A-preparatene du tydeligvis tygger i deg hver morgen anbefaler jeg deg å skylle ned i toalettet. De gjør deg neppe særlig godt.
            Opprinnelig skrevet av Rønnern
            Med tanke på at du gikk hardt ut når mediene ville publisere bilder av casuals, så ligner dette veldig på å møte seg selv i døren.
            Kan ikke sammenlignes. Bergens Tidende ønsket å trykke bilder av samtlige i Bergens kategori-C miljø etter mønster av hvordan feks Akersgata avisene hang ut norske nynazister etter Holmlia drapet. Dvs. en rekke ustraffa ville bli hengt ut uten å kunne knyttes direkte til noen kriminelle handlinger. Skulle dette filmklippet mot formodning dukke opp blir evt. en person hengt ut pga sine grove kriminelle handlinger.

Opprinnelig skrevet av reka
            Angrepene på KFLs styre er en meget dårlig unnskyldning for egen oppførsel. Hvorfor dras dette frem i enhver sammenheng dere får kritikk?
            Dette har du nevnt noen ganger og fått svar på, men jeg skjønner enkelte ting kan være vanskelig for deg. Fokuset på de kriminelle elementene i KFL kommer ikke bare som ett resultat av at ett styremedlem ba om dokumentajon. Men også pga glorifiseringen av KFL som en uskyldig tredje part som lider under de mafia lignende SKF casualsene sine herjinger. Nå viser det seg kansje etterhvert at KFL har sine svin på skogen, mer enn hva SKF har eller noen gang kommer til å ha.

Nå som mye er sagt, er denne diskusjonen ganske døfødt framover. Denne tråden er ganske døfødt og total irrelevant i forhold til SKF`s fortsatte eksistens. Det er for meg umulig å ikke forholde seg sarkastisk eller ironisk til banjo barmates som med overdreven tro på sin egen viktighet, uke etter uke poster om de samme tingene.

Mot den moderne reka, jordbakke og egil.
            Last edited by Rønnern; 22.09.2009, 21:52. Begrunnelse: Moderert vekk med hensyn til personvern

Kommentar

• Highlander
              Medlem
              Hoffnarr
              • Apr 2008
              • 60

Men alle gjør feil når man er ung og når man blir eldre å klokere, så legger man bort mange av disse tingene. Det viser styrke og ryggrad når man legger fortiden bak seg og stiller frivilig opp for hjelpe andre.

JP
              Last edited by Highlander; 22.09.2009, 21:56. Begrunnelse: ikke lenger aktuelt
              From the Dawn of time; We came moving silently down through the centuries, living many secret lives, struggling to reach the time of the Gathering; when the few who remain will battle to the last. No one has ever known we were among you... until now.

Kommentar

• Stanley
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • May 2006
                • 108

Opprinnelig skrevet av Highlander
                Det viser styrke og ryggrad når man legger fortiden bak seg og stiller frivilig opp for hjelpe andre.
                JP

Jeg skjønner det er fortvilende for deg som nytt styremedlem å stadig måtte bli konfrontert med hva ett daværende styremedlem gjorde i April 2008. Hva vedkommende gjorde året før og året før etc. Jeg skjønner du ønsker at KFL skal framstå som en stueren organisasjon som ikke hemligholder noe.

En god start da er å slutte å benekte de overtramp som har funnet sted. Den bitterheten som er skapt, for det meste av en mann, kommer neppe til å forsvinne med det første. Den kommer til å henge igjen enda lenger om ikke KFL håndterer denne betente saken riktig.
                Last edited by Rønnern; 22.09.2009, 21:51. Begrunnelse: Moderert vekk med hensyn til personvern

Kommentar

• Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

Kan ikke sammenlignes. Bergens Tidende ønsket å trykke bilder av samtlige i Bergens kategori-C miljø etter mønster av hvordan feks Akersgata avisene hang ut norske nynazister etter Holmlia drapet. Dvs. en rekke ustraffa ville bli hengt ut uten å kunne knyttes direkte til noen kriminelle handlinger. Skulle dette filmklippet mot formodning dukke opp blir evt. en person hengt ut pga sine grove kriminelle handlinger.
                  Selvfølgelig kan det sammenlignes. BT ville ikke sladde bilder tatt av casuals i aksjon, så kan man gjerne flisespikke om aktivitetene er å regne som kriminell aktivitet eller ikke, her er vi uenige.

Grove, kriminelle handlinger? Vi må ikke glemme at anmeldelsene for alvorlige trusler har kommet fra de "kriminelle" i KFL, der casuals har tatt kampen mot KFL og LSK på et personlig plan. Ikke vise versa.

Kjenner mange jeg med rulleblad fra yngre dager. Man tar standpunkt, endrer adferd og blir en god, lovlydig borger. Man soner og gjør opp for seg, man forblir ikke kriminell for alltid.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

Kommentar

• Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

En god start da er å slutte å benekte de overtramp som har funnet sted. Den bitterheten som er skapt, for det meste av en mann, kommer neppe til å forsvinne med det første. Den kommer til å henge igjen enda lenger om ikke KFL håndterer denne betente saken riktig.
                    Par spørsmål.

Vil det være viktig for KFL å få slutt på denne bitterheten? Slik KFL fremstår i dag er det en meget sammensveiset gjeng, men unntak av noen alternative som holder seg utenfor.

Hva mener du er riktig håndtering av denne betente saken?
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

Kommentar

• mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

Opprinnelig skrevet av hackett
                      Folk i familien din kler seg. Foreslår at du tar et oppgjør der først, vis du er så opptatt av denne "ukulturen".
                      Ingen i min familie er med i noen casualgruppe eller sympatiser med dem, så jeg fatter ikke hvem du mener jeg skal ta et oppgjør med!
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                      Mr.Jordbakke

Kommentar

• Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

Stanley: det går an å skille mellom sak og person. Det går an å fordømme en persons handlinger uten å fordømme personen selv.

Og det er alltid en større utfordring å tilgi enn å fordømme. Å fordømme er så enkelt som å vinne over en annen (eller flere). Å tilgi er på mange måter å vinne over seg selv.

Selv om folk her ikke står i kø for å fordømme vedkommende du sikter til, så betyr det ikke at vi sanksjonerer de handlingene vedkommende har begått.

Og KFL satt vel heller ikke akkurat stille og applauderte LSK sin første beslutning om å utestenge personer som ikke var i Bærum i fjor vår.
                        Knurr...

Kommentar

• Helguson
                          Medlem
                          Bøffel
                          • Jul 2009
                          • 36

Opprinnelig skrevet av kaaanari
                          Som de fleste her vet så er jeg en svoren motstander av ultrasfenomenet. Jeg er i og for seg motstander av dette undergruppegreiene som helhet. Hva er det man skal forsøke å bevise? Hva er vitsen? Vi skal jo alle heie LSK frem til seire, det er jo det som er poenget, og vi HEIER på Lillestrøm, vi bruker ikke uttrykk som forza. Det bruker man i ITALIA, ikke i Norge.

De selvutnevnte ekstremistene UFC og deres meningsfeller må ha lagt ned utrolig mange arbeidstimer på forumet(all ære....) på å hevde at deres såkalte ultras-"mentalitet" (jeg ler meg skakk) skiller seg helt fra såkalte Casuals, sett blant annet i filmer som Football factory og Green Street Hooligans.

Casualsfenomenet er dessverre på fremgang i Norge. Misforstå meg rett, men jeg ser nesten på det å sloss som en mer naturlig ting enn disse Italiagreiene. Blant annet har fremgangen kommet til syne gjennom Enga Casuals sin internettside iskoboys.com. Her tilstrebes en ekstrem form for casuallivsstil, les selv...

Poenget er at Enga Casuals/Isko Boys har sett sitt snitt til å starte en mobbekampanje i retning flisbyen fordi vi ikke har et såkalt "firma". Er det en ting vi ikke liker i Lillestrøm så er det å bli mobbet av apene fra Oslos østkant. Så jeg spør meg: Hvordan vil deler av Lillestrømfansen reagere på dette? Vil man klare å ignorere dette i lengden eller vil det ikke ta lang tid før en gjeng "pent kledde" stabler et firma på beina hos oss og.

Her gjelder det å være føre var slik at man er forberedt på problemet før man får det i fanget. Det spørs om ultraslojaliteten til diverse grupperinger nok ikke er større enn at de er klare for litt forandring. Det er tross alt sånn det er i den alderen, man forguder ett band det ene året for så å glemme det helt å høre på noe nytt.....
                          Hyggelig og se at folk utefor grupperinger sitter og er nesevise og suttrete fordi andre som også støtter klubben de er fan av gir faen i hva alle andre mener og synes. Undergrupperinger skjer av den enkle grunn på grunn av missnøye innad i klubbens fanskare. Og klubbens behandling av fans.
                          Som ca 90% av "tommel ned på Helgusons innlegg klubben" vet nå er at jeg er Svoren Millwall og LSK fan. Millwall har et Firm,ISKO-boys er ikke noe firm,men et wannabe.
                          Hadde vi møtt et lag,som jeg har nevnt Millwall,West-ham,MK dons(Wimbeldon)Chealsea. Hadde dere som synes Casualgrupperinger og Ultrasgrupperinger ikke trengt og møtt opp på Åråsen,den ene matchen. OM det hadde vært en hat match.

En annenting jeg synes er rart er at du sier at VI,ikke bruker Forza fugla.
                          Hvem er VI? Jeg gjør akkurat hva jeg vil når jeg er på Åråsen,det gjør vi alle.
                          At noen skal bestemme hva JEG skal si eller gjøre er helt greit det,men da skal den personen gjort seg fortjent til det å. Ikke en Kjeft av KFL har rett til og si hva JEG skal synge eller si når jeg entrer Åråsen.
                          Om jeg er en Casual,eller Ultras så er det MITT valg og ingen fra Gjelleråsen eller Strømmen skal tro de vet hva som er best for en viss andel fans innad i LSK`s Fansskare.

Ultras og Casuals har kommet for og bli. Akkurat som den moderne fotballen.
                          Så får folk bli så irriterte,sure,skremte,kvalme,oppgitte over meg ENDA engang.

Couse..I dont care.

PS:hva en enga gjør eller sier.....ja,akkurat.....driter vi i. Tommel ned vil si du holder med enga:P

Kommentar

• KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

Opprinnelig skrevet av Helguson
                            Så får folk bli så irriterte,sure,skremte,kvalme,oppgitte over meg ENDA engang.
                            Det er ikke så vanskelig. Denne gangen fordi du svarer på et innlegg som vi andre debatterte da det ble postet for over 2,5 år siden...
                            Vidar Evje

Kommentar

• Superstefan
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 2180

Millwall har et Firm,ISKO-boys er ikke noe firm,men et wannabe.
                              Så da mener du med andre ord at SKF også er ett wannebe firm da?, Good to know.
                              Last edited by Superstefan; 23.09.2009, 08:20.
                              Fotograf Kreativ Kanaris

KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

Kommentar

• ON
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3639

Opprinnelig skrevet av Superstefan
                                Så da mener du med andre ord at SKF også er ett wannebe firm da?, Good to know.
                                Selvfølgelig er man wannabe i forhold til noe sånt som Millwall. Desverre.

Et sted må ting starte. Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at en kultur som grodde opp i England allerede på 1970 tallet, og flere tiår før dette også hadde "utspring" i andre sub-kulturer er langt foran et nivå som Norge, som henger flere tiår etter.

(Og NEI, jeg prøver ikke å si at det er likt her om 20 år men det er det er det mange andre grunner til (befolknings antall, helt annen mentalitet, politi etc vet bedre hvordan de skal behandle det nå etc).

Selvfølgelig er Lillestrøm med sitt antall innbyggere noe helt annet enn london med mange millioner.
                                Last edited by ON; 23.09.2009, 11:39.

Kommentar

• egil
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 1119

Hadde vi møtt et lag,som jeg har nevnt Millwall,West-ham,MK dons(Wimbeldon)Chealsea. Hadde dere som synes Casualgrupperinger og Ultrasgrupperinger ikke trengt og møtt opp på Åråsen,den ene matchen. OM det hadde vært en hat match.

Her går du inn på et av hovedproblemene til casualgrupperinger. Tror ikke det er så mange i Norge (enda) som ikke møter opp på kamp pga. Casuals, selv om noen ikke turte å møte opp med barn borte mot Strømsgodset.I Sverige har dessverre dette allerede blitt et reelt problem, særlig under Djurgårdens kamper. En klubb som Millwall har nok mistet mange potensielle tilskuere pga. casualproblemer.

Jeg er særdeles uenig med deg om at Casualsgrupperingers "voldsegotripper" skal være avgjørende for tilskuersnittet til en klubb.

Dette kan i ytterste fall være avgjørende om klubben kan bestå som toppklubb eller ikke.
                                  KFL - medlem nr 23

Kommentar

• detvarvondtdet
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jul 2006
                                    • 398

Litt artig at du nevner Millwall. Jeg har bodd en periode i New Cross, eller Hatcham som det ble kalt tidligere og fulgt Millwall. Bodde vegg i vegg med den lokale Wall-puben. Masse bra folk i område, men å dra Millwall inn i en diskusjon angående KFL, SKF, ISKO osv blir ganske teit rett og slett. Kan bare ikke sammenlignes (heldigvis)..
                                    "Dere kan sitere meg på dette:
                                    Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                    Fjøra

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Oct 2004
                                      • 4583

Er det noe du tror eller vet, at folk blir hjemme fra kamper i Stockholm pga casuals?

Diverse undersøkelser viser at folk er mest redde for politiet i forbindelse med derbya i Stockholm. Blant annet hadde Aftonbladet en undersøkelse hvor de spurte 3500 mennesker.

"3 500 personer fick frågan vad de var mest rädda för när de gick på fotboll i Stockholm? Svaret blev inte huliganer utan: polisen".
                                      LOUD
                                      PROUD
                                      ULTRA

Kommentar

• egil
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 1119

Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
                                        Litt artig at du nevner Millwall. Jeg har bodd en periode i New Cross, eller Hatcham som det ble kalt tidligere og fulgt Millwall. Bodde vegg i vegg med den lokale Wall-puben. Masse bra folk i område, men å dra Millwall inn i en diskusjon angående KFL, SKF, ISKO osv blir ganske teit rett og slett. Kan bare ikke sammenlignes (heldigvis)..

Jeg vet ikke om henvendelsen din er ment til meg eller til Helguson, men det er vel i utgangspunktet Helguson som har dratt Millwall inn i dette (med postivt fortegn). Dette har han fått svar på, og hvor mange mener at Millwall-"kulturen" er sterkt uheldig og lite ønskelig her på berget.

Jeg er forøvrig enig i at vi heldigvis ikke kan sammenligne norske casualproblemer med Millwall sin store problemer.
                                        KFL - medlem nr 23

Kommentar

• egil
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1119

Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                          Er det noe du tror eller vet, at folk blir hjemme fra kamper i Stockholm pga casuals?

Diverse undersøkelser viser at folk er mest redde for politiet i forbindelse med derbya i Stockholm. Blant annet hadde Aftonbladet en undersøkelse hvor de spurte 3500 mennesker.

"3 500 personer fick frågan vad de var mest rädda för när de gick på fotboll i Stockholm? Svaret blev inte huliganer utan: polisen".
                                          Ja, blir det først "kravaller" så skjønner jeg at folk både er redd for hooliganer og polisen. Politiet er der for å opprettholde ro og orden, og det kan lett hende at uskyldige blir dratt inn i dette.

Det beste er vel at det ikke blir "kravaller". Jeg tror forøvirg at det er større fare for bråk med klubber som har tilknyttet "profesjonelle bråkmakere".

(Dette blir nok dessverre en litt en "høna eller egget" diskusjon.)
                                          KFL - medlem nr 23

Kommentar

Working...