Jeg tror da heller ikke det, men finner det påfallende at dere, som er så opptatt av tribunekultur, skriver så lite om det som har skjedd i Italia. På tribunekultur.com er det stort sett bare publisert bilder fra tribunene under og etter opptøyene, med minimalt av kommentarer. I denne tråden har flere av dere vist at dere har sterke meninger. Mener dere ikke noe om tribunebråket i Italia før man setter kniven på strupen?
Bøter for bruk av pyro
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Hva er det du forventer at folk skal skrive da? Alle med litt innsikt i italiensk fotball skjønner at det som skjer på tribunene der nede om dagen er en tragedie. Det er så selvsagt at folk ikke ser behovet for å skrive at det er trist. Bilder og annen informasjon er langt mer interessant.
Hvis et familiemedlem av meg dør, forventes det da at jeg skal si til alle og enhver at jeg synes det er tragisk?Kommentar
-
Hva er det du forventer at folk skal skrive da? Alle med litt innsikt i italiensk fotball skjønner at det som skjer på tribunene der nede om dagen er en tragedie. Det er så selvsagt at folk ikke ser behovet for å skrive at det er trist. Bilder og annen informasjon er langt mer interessant.
Hvis et familiemedlem av meg dør, forventes det da at jeg skal si til alle og enhver at jeg synes det er tragisk?Kommentar
-
-
Men, selvsagt. Det ville vært synd om 2.rundekampen i InterToto mot Hafnarfjurdur ville gått uten de 377 tilskuerne som ville kommet vanligvis...................Kommentar
-
Sitatet du svarer på sier ikke noe om hva jeg mener om pyro eller straffen for det.
Alt jeg sier der er hva jeg tror er motivet for artois til å bli med i debatten.
Jeg har ikke snakket med ham om det, så jeg baserer det bare på hva jeg har lest i denne tråden, og at jeg vet at han er mer enn normalt opptatt av klubbens ve og vel. Og har fulgt Fugla over mer av Europa enn de aller fleste.
Derfor syntes jeg det var unødvendig å komme med flåsete kommentarer om verdiene hans eller hvorfor han blander seg i straff-for-pyrodebatten.
1) Les hva du svarer på.
2) Ikke tillegg folk meninger de ikke har.
Jeg skal ikke gjøre meg dummere enn jeg er. Jeg regner med at det du egentlig mente var det dummeste du har hørt var at bluss kan føre til E-cup for tomme tribuner. Som flere har sagt over er det neppe sannsynlig at Åråsen blir stengt på grunn av blussing med det første, men UEFA-dommen viser at det ikke er umulig. Selv om blussing bare er tatt med i dommen for syns skyld...Kommentar
-
-
At det kan bli bøter for klubber ved blussing er en mulighet ja, men at man må spille kamper for tomme tribuner pga kun blussing kommer ikke til å skje..Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Det var Kølla som bragte spørsmålet om frykt for italienske tilstander på bane. Den eneste grunnen til at jeg frykter dette, er den nesegruse beundringen mange av dere har for italiensk ultraskultur. Dere hisser dere voldsomt opp over at artois forteller om en UEFA-dom, men bråket i Italia har jeg ikke sett dere har tatt avstand fra, verken her eller på tribunekultur.com. Mens noen frykter italienske tilstander, er det kanskje andre som drømmer om det?
Angående risikovurderinger: Selv om risikoen for alvorlig tribunebråk er minimal i Norge, kan den ikke neglisjeres. Det er som i luftfarten. Selv om fly "aldri" styrter, må man gjøre hva man kan for å forebygge det.Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Kommentar
-
Diskusjonen utviklet seg fra det opprinnelige innlegget hvor det ble påpekt/hevdet at kun blussing ikke gir bøter i Norge. Jeg har aldri nevnt et ord om tomme tribuner.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Kan noen fortelle meg hvorfor ikke det faktum at det er ulovlig i seg selv ikke er en god nok grunn til å ikke blusse på tribunen?
Hvorfor kan ikke bare prinsippet om hva som er lov, og hva som ikke er lov, være godt nok?Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Har du ikke skjønt noen ting? Det er jo nettopp det at det er ulovlig som gjør det moro!Kommentar
-
Kommentar
-
selvom jeg kan merke litt ironi her!
så skjønner jeg tanke gangen til Torolf, jeg tror det hadde blitt brukt pyro, men ikke så overdrevent mye, når ting er lvlig så synes folk det er morro med en gang men går lei etter en stund.
Så jeg tror egentlig at NFF hadde gjort lurt i å si at pyroteknikk blir lovlig, men hvis noen kaster det på banen så får dem en veldig hard straff i form av utestebngelse og bøterUltras Felt C 2005x2015
Lillestrøm & BajenKommentar
-
Jeg ser poenget ditt Kopperud, men nå er det vel engang sånn at pyro ikke er helt ufarlig, og da blir det uansett feil av fotballforbundet å legitimere det.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
Kommentar