Bøter for bruk av pyro

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
    Snakk om å overdrive her, spille europacupkamper med tomme tribuner?
    Er dere redd for Italia tilstander også eller?
    Artois viser til et konkret tilfelle hvor tomme tribuner på e-cup ble konsekvensen av blussing og kasting av gjenstander. Og ja, vi er redd for Italia-tilstander i Norge. Ikke at det er spesielt sannsynlig, men det hadde vært veldig trist om det skulle skje.

    Kommentar

    • Bondekanari
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Mar 2004
      • 146

      Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
      Er dere redd for Italia tilstander også eller?
      Selvsagt er vi redd for det, men ikke dermed sagt at jeg tror det kommer til å skje på grunn av noen bluss på tribunen.

      Tror det der er del av en langt større debatt, men jeg tror generellt at lover som ikke blir fulgt opp (ref forbud mot pyro, der brudd ikke blir bøtelagt) på sikt kan føre til ville tilstander også i Norge.

      Kommentar

      • ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2506

        Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
        Er dere redd for Italia tilstander også eller?
        __________________
        La casa o lontano. Per il club, per la città e per i colori.

        Con la passione ed ama, lo stile di Ultras.
        Vi har alt Italia-tilstander, så vidt jeg kan se.

        Kommentar

        • artois
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • May 2004
          • 176

          Opprinnelig skrevet av Dinho88
          ta deg to is artois og bry deg om ting som kanskje har noe med dine verdier å gjøre, argumentasjoner fra deg angående pyroteknikk er som kritikken om tromme fra en Vålerenga supporter.
          Dette er et lavmål i debatten Dinho som ingen er tjent med.
          Mortus vivis praecipant
          ¤ Brigate Giallo ¤

          Kommentar

          • artois
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • May 2004
            • 176

            Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
            Snakk om å overdrive her, spille europacupkamper med tomme tribuner?
            Snakk om å overdrive? Det er vist til en dom som UEFA har avsagt hvor Olympiakos må spille en kamp for tomme tribuner.
            Hvordan kan man overdrive når man viser til noe konkret?
            Mortus vivis praecipant
            ¤ Brigate Giallo ¤

            Kommentar

            • Kølla Riisa
              Seniormedlem
              • Jun 2004
              • 1021

              For å sammenligne Olympiakos og Lillestrøm er latterlig. Det er to forskjellige verdener.

              Det gjelder ikke bare pyro, det gjelder kasting av gjenstader, vold..etc.
              Lista er lang.

              Enhver person som tror at Lillestrøm Sportklubb noengang kommer til å spille for tomme tribuner i en europacup pga oppførselen eller mangelen på sådan fra supportere lever i en fantasiverden.

              Kommentar

              • artois
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • May 2004
                • 176

                Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                For å sammenligne Olympiakos og Lillestrøm er latterlig. Det er to forskjellige verdener.
                Kan du vise hvor denne sammenligningen er gjort i denne tråden?
                Mortus vivis praecipant
                ¤ Brigate Giallo ¤

                Kommentar

                • Bondekanari
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Mar 2004
                  • 146

                  Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                  Enhver person som tror at Lillestrøm Sportklubb noengang kommer til å spille for tomme tribuner i en europacup pga oppførselen eller mangelen på sådan fra supportere lever i en fantasiverden.
                  Hvordan kan du si det? Hvor mange tullinger skal til for å ødelegge for resten tror du? I en supportergruppe som dette har vi mennesker av alle slag. Du skal da være rimelig blåøyd for å tro at noe slikt ALDRI kan skje. La oss håpe og tro at vi klarer å unngå slikt hos oss, men ikke tro at man kan se bort ifra at vi kan oppleve noe slikt.

                  Kommentar

                  • Fritz
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2004
                    • 1033

                    Opprinnelig skrevet av Bondekanari
                    ikke tro at man kan se bort ifra at vi kan oppleve noe slikt.
                    Må desverre si meg enig der. Lillestrøm-fans har tidligere blusset ulovlig, kastet paraplyer og mynter på dommere samt havnet i håndgemeng med Klanen på tribunen. Heldigvis ikke alt dette på en gang, men å tro at det aldri kan skje, er i beste fall naivt.

                    Kommentar

                    • holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

                      Opprinnelig skrevet av Fritz
                      Må desverre si meg enig der. Lillestrøm-fans har tidligere blusset ulovlig, kastet paraplyer og mynter på dommere samt havnet i håndgemeng med Klanen på tribunen. Heldigvis ikke alt dette på en gang, men å tro at det aldri kan skje, er i beste fall naivt.
                      For ikke å glemme kaffepose i bakhodet på linjedommeren...

                      Ikke alle blant kanarifansen er mors beste barn, og sånn kommer det nok også til å være i framtiden. Men det var en digresjon litt utenfor sakens kjerne.
                      Hilsen Anders

                      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                      Kommentar

                      • Kølla Riisa
                        Seniormedlem
                        • Jun 2004
                        • 1021

                        Kan du vise hvor denne sammenligningen er gjort i denne tråden?
                        Nei. Men når du trekker frem et lag som Olympiakos og sier at de får bot for bluss og kasting av gjenstander på banen. Det har disse folkene drevet med ihvertfall 20 år, hvis ikke mer.
                        Kan hende UEFA vet om dette, det tror jeg.

                        Hvordan kan du si det? Hvor mange tullinger skal til for å ødelegge for resten tror du? I en supportergruppe som dette har vi mennesker av alle slag. Du skal da være rimelig blåøyd for å tro at noe slikt ALDRI kan skje. La oss håpe og tro at vi klarer å unngå slikt hos oss, men ikke tro at man kan se bort ifra at vi kan oppleve noe slikt.
                        Skal ikke så mange tullinger til nei, det vet jeg godt. Dog mener jeg alikevel det er du som er blåøyd hvis du tror LSK kommer til å spille for tomme tribuner pga supporterenes oppførsel.
                        Det skal ganske mye til for å spille for tomme tribuner.
                        Vi snakker ikke 4-5 bluss som er ulovlig, håndgemenng med Klanen eller kaffepose på linjemann.

                        Vi snakker bombaderingen av banen med bluss, masseslagsmål på og utenfor tribunen og rasistiske rop.

                        De 3 overnevnte punktene tror jeg er det som skal til for å spille for tomme tribuner og det tror jeg aldri kommer til å skje med LSK.

                        Kommentar

                        • artois
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • May 2004
                          • 176

                          Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                          Nei. Men når du trekker frem et lag som Olympiakos og sier at de får bot for bluss og kasting av gjenstander på banen. Det har disse folkene drevet med ihvertfall 20 år, hvis ikke mer.
                          Kan hende UEFA vet om dette, det tror jeg.
                          Når du innrømmer at det ikke er gjort en sammenligning, er det kanskje greit å moderere seg litt? Ikke tillegge andre meninger eller sammenligninger de aldri har gjort?

                          Mener du å antyde at denne straffen som er blitt gitt er en akkumulert straff for 20 års blussing og kasting av gjenstander?
                          For en naiv verden vi lever i......
                          Mortus vivis praecipant
                          ¤ Brigate Giallo ¤

                          Kommentar

                          • Kølla Riisa
                            Seniormedlem
                            • Jun 2004
                            • 1021

                            Jeg sier at det er ikke tilfeldig at nettopp Olympiakos blir straffet.
                            Grekere er noen av de aller mest flittige bruker av pyro i verden.

                            Det er forskjell på 4-5 bluss i Fredrikstad og en sving i Athen fylt med bluss, rakketter, røykbomber.

                            Kommentar

                            • artois
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • May 2004
                              • 176

                              Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
                              Det er forskjell på 4-5 bluss i Fredrikstad og en sving i Athen fylt med bluss, rakketter, røykbomber.
                              Ingen som har sagt at det ikke er forskjell på dette....
                              Faktisk er det etter at linken til UEFA artikkelen ble lagt til i denne tråden ikke nevnt et ord om "interne" Lillestrøm blussere.

                              Det er du selv nå som setter sammenligningene ut i livet her.
                              Mortus vivis praecipant
                              ¤ Brigate Giallo ¤

                              Kommentar

                              • King_Raymond
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4987

                                Opprinnelig skrevet av Torolf
                                Artois viser til et konkret tilfelle hvor tomme tribuner på e-cup ble konsekvensen av blussing og kasting av gjenstander. Og ja, vi er redd for Italia-tilstander i Norge. Ikke at det er spesielt sannsynlig, men det hadde vært veldig trist om det skulle skje.
                                Alle er vel enige i at det hadde vært veldig trist om det skulle bli Italia tilstander her til lands, men ettersom det er svært lite som tilsier det så skjønner jeg ikke hvorfor det er folk som går rundt og er redd for det, er vel mye annet man kan være redd for istedenfor, hvis man absolutt ønsker å ha en frykt for ett eller annet.
                                Ultras Felt C Lillestrøm

                                Kommentar

                                • mr.sandass
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2005
                                  • 972

                                  Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                  Alle er vel enige i at det hadde vært veldig trist om det skulle bli Italia tilstander her til lands, men ettersom det er svært lite som tilsier det så skjønner jeg ikke hvorfor det er folk som går rundt og er redd for det, er vel mye annet man kan være redd for istedenfor, hvis man absolutt ønsker å ha en frykt for ett eller annet.

                                  Jeg er redd for å gå tom før øl nå. Sannsynligheten for at det heller skjer en italia tilstander i landet her er vel milliard gangern høyere
                                  www.ultrasfeltc.net

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                                    Jeg er redd for å gå tom før øl nå. Sannsynligheten for at det heller skjer en italia tilstander i landet her er vel milliard gangern høyere
                                    Det var Kølla som bragte spørsmålet om frykt for italienske tilstander på bane. Den eneste grunnen til at jeg frykter dette, er den nesegruse beundringen mange av dere har for italiensk ultraskultur. Dere hisser dere voldsomt opp over at artois forteller om en UEFA-dom, men bråket i Italia har jeg ikke sett dere har tatt avstand fra, verken her eller på tribunekultur.com. Mens noen frykter italienske tilstander, er det kanskje andre som drømmer om det?

                                    Angående risikovurderinger: Selv om risikoen for alvorlig tribunebråk er minimal i Norge, kan den ikke neglisjeres. Det er som i luftfarten. Selv om fly "aldri" styrter, må man gjøre hva man kan for å forebygge det.
                                    Last edited by Torolf; 16.02.2007, 19:16. Begrunnelse: Tillegg

                                    Kommentar

                                    • Rønnern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6690

                                      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                                      Alle er vel enige i at det hadde vært veldig trist om det skulle bli Italia tilstander her til lands,...
                                      Om ikke Italia-tilstander, så skulle det ikke mange bluss og raketter samt en håndfull som invaderte banen, før det svenske fotballforbundet trakk poeng fra Hammarby.

                                      Hvor grensen går vet vi ikke før det skjer, men jeg ser det som lite hensiktsmessig å argumentere for at blussing ikke vil medføre bøter for klubben.
                                      Mvh Ronnie "The Runner"
                                      LSK for alltid

                                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Det var Kølla som bragte spørsmålet om frykt for italienske tilstander på bane. Den eneste grunnen til at jeg frykter dette, er den nesegruse beundringen mange av dere har for italiensk ultraskultur. Dere hisser dere voldsomt opp over at artois forteller om en UEFA-dom, men bråket i Italia har jeg ikke sett dere har tatt avstand fra, verken her eller på tribunekultur.com. Mens noen frykter italienske tilstander, er det kanskje andre som drømmer om det?

                                        Angående risikovurderinger: Selv om risikoen for alvorlig tribunebråk er minimal i Norge, kan den ikke neglisjeres. Det er som i luftfarten. Selv om fly "aldri" styrter, må man gjøre hva man kan for å forebygge det.
                                        Du trenger selvsagt ikke tvile på at UFC, som de aller fleste andre, tar sterk avstand fra det som skjer i italiensk fotball om dagen. Det er intet mindre enn jævlig trist å følge utviklingen der nede nå. Å antyde at noen av oss håper på slike tilstander i Norge er total skivebom.

                                        Kommentar

                                        • mr.sandass
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2005
                                          • 972

                                          Opprinnelig skrevet av Torolf
                                          Det var Kølla som bragte spørsmålet om frykt for italienske tilstander på bane. Den eneste grunnen til at jeg frykter dette, er den nesegruse beundringen mange av dere har for italiensk ultraskultur. Dere hisser dere voldsomt opp over at artois forteller om en UEFA-dom, men bråket i Italia har jeg ikke sett dere har tatt avstand fra, verken her eller på tribunekultur.com. Mens noen frykter italienske tilstander, er det kanskje andre som drømmer om det?

                                          Angående risikovurderinger: Selv om risikoen for alvorlig tribunebråk er minimal i Norge, kan den ikke neglisjeres. Det er som i luftfarten. Selv om fly "aldri" styrter, må man gjøre hva man kan for å forebygge det.
                                          Drømmer om det? Ingen ønsker da slike tilstander i Norge.
                                          www.ultrasfeltc.net

                                          Kommentar

                                          Working...