Bøter for bruk av pyro

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    Opprinnelig skrevet av Lars
    Du trenger selvsagt ikke tvile på at UFC, som de aller fleste andre, tar sterk avstand fra det som skjer i italiensk fotball om dagen. Det er intet mindre enn jævlig trist å følge utviklingen der nede nå. Å antyde at noen av oss håper på slike tilstander i Norge er total skivebom.
    Jeg tror da heller ikke det, men finner det påfallende at dere, som er så opptatt av tribunekultur, skriver så lite om det som har skjedd i Italia. På tribunekultur.com er det stort sett bare publisert bilder fra tribunene under og etter opptøyene, med minimalt av kommentarer. I denne tråden har flere av dere vist at dere har sterke meninger. Mener dere ikke noe om tribunebråket i Italia før man setter kniven på strupen?

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      Hva er det du forventer at folk skal skrive da? Alle med litt innsikt i italiensk fotball skjønner at det som skjer på tribunene der nede om dagen er en tragedie. Det er så selvsagt at folk ikke ser behovet for å skrive at det er trist. Bilder og annen informasjon er langt mer interessant.

      Hvis et familiemedlem av meg dør, forventes det da at jeg skal si til alle og enhver at jeg synes det er tragisk?

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        Opprinnelig skrevet av Lars
        Hva er det du forventer at folk skal skrive da? Alle med litt innsikt i italiensk fotball skjønner at det som skjer på tribunene der nede om dagen er en tragedie. Det er så selvsagt at folk ikke ser behovet for å skrive at det er trist. Bilder og annen informasjon er langt mer interessant.

        Hvis et familiemedlem av meg dør, forventes det da at jeg skal si til alle og enhver at jeg synes det er tragisk?
        Jeg har vært forbauset over den totale stillheten, men hvis det er sånn dere har det, skjønner jeg dere. Takk for avklaringen!

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener, men poenget er at folk neppe har behov for å komme med selvfølgeligheter. Men dersom man spør, får man selvsagt svar.

          Kommentar

          • Cheeky Boy
            -Rosenborgsupporter-
            Hoffnarr
            • Aug 2006
            • 43

            Dere kan dette med å skape artige tråder, det skal dere ha..
            un99

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4377

              Opprinnelig skrevet av ulfpulf
              Han frykter at bruk av pyroteknikk kan gå ut over LSK i form av bøter, dårlig omdømme eller at vi må spille Europacupkamper for tomme tribuner.
              Haha! Dummeste jeg har hørt! En ting er å overdrive, men det her er rein skjær galskap.

              Men, selvsagt. Det ville vært synd om 2.rundekampen i InterToto mot Hafnarfjurdur ville gått uten de 377 tilskuerne som ville kommet vanligvis.
              ..................

              Kommentar

              • KFL109
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1958

                Slettet
                Last edited by KFL109; 17.02.2007, 12:40. Begrunnelse: Understående innlegg er av en helt annen klasse enn det som opprinnelig stod her
                Vidar Evje

                Kommentar

                • ulfpulf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2506

                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                  Han frykter at bruk av pyroteknikk kan gå ut over LSK i form av bøter, dårlig omdømme eller at vi må spille Europacupkamper for tomme tribuner.
                  Haha! Dummeste jeg har hørt! En ting er å overdrive, men det her er rein skjær galskap.
                  Du har kanskje rett, det kan være det dummeste du har hørt, men da vet du mer om artois' motiver enn jeg gjør.

                  Sitatet du svarer på sier ikke noe om hva jeg mener om pyro eller straffen for det.
                  Alt jeg sier der er hva jeg tror er motivet for artois til å bli med i debatten.
                  Jeg har ikke snakket med ham om det, så jeg baserer det bare på hva jeg har lest i denne tråden, og at jeg vet at han er mer enn normalt opptatt av klubbens ve og vel. Og har fulgt Fugla over mer av Europa enn de aller fleste.
                  Derfor syntes jeg det var unødvendig å komme med flåsete kommentarer om verdiene hans eller hvorfor han blander seg i straff-for-pyrodebatten.

                  1) Les hva du svarer på.
                  2) Ikke tillegg folk meninger de ikke har.

                  Jeg skal ikke gjøre meg dummere enn jeg er. Jeg regner med at det du egentlig mente var det dummeste du har hørt var at bluss kan føre til E-cup for tomme tribuner. Som flere har sagt over er det neppe sannsynlig at Åråsen blir stengt på grunn av blussing med det første, men UEFA-dommen viser at det ikke er umulig. Selv om blussing bare er tatt med i dommen for syns skyld...

                  Kommentar

                  • Vestfold Kanaris
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Oct 2004
                    • 4583

                    Kan ikke alle bare være venner?
                    LOUD
                    PROUD
                    ULTRA

                    Kommentar

                    • King_Raymond
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 4987

                      Opprinnelig skrevet av Rønnern

                      Hvor grensen går vet vi ikke før det skjer, men jeg ser det som lite hensiktsmessig å argumentere for at blussing ikke vil medføre bøter for klubben.
                      At det kan bli bøter for klubber ved blussing er en mulighet ja, men at man må spille kamper for tomme tribuner pga kun blussing kommer ikke til å skje..
                      Ultras Felt C Lillestrøm

                      Kommentar

                      • King_Raymond
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4987

                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Det var Kølla som bragte spørsmålet om frykt for italienske tilstander på bane. Den eneste grunnen til at jeg frykter dette, er den nesegruse beundringen mange av dere har for italiensk ultraskultur. Dere hisser dere voldsomt opp over at artois forteller om en UEFA-dom, men bråket i Italia har jeg ikke sett dere har tatt avstand fra, verken her eller på tribunekultur.com. Mens noen frykter italienske tilstander, er det kanskje andre som drømmer om det?

                        Angående risikovurderinger: Selv om risikoen for alvorlig tribunebråk er minimal i Norge, kan den ikke neglisjeres. Det er som i luftfarten. Selv om fly "aldri" styrter, må man gjøre hva man kan for å forebygge det.
                        Hva jeg drømmer om er egentlig ganske privat, men drepte politifolk er sjelden noe jeg drømmer så mye om, såpass kan jeg fortelle...
                        Ultras Felt C Lillestrøm

                        Kommentar

                        • artois
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • May 2004
                          • 176

                          Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                          men at man må spille kamper for tomme tribuner pga kun blussing kommer ikke til å skje..
                          Og det er det heller aldri noen som har hevdet, så ikke tillegg andre motdebatanter argumenter de aldri har fremsatt.
                          Mortus vivis praecipant
                          ¤ Brigate Giallo ¤

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            At det kan bli bøter for klubber ved blussing er en mulighet ja, men at man må spille kamper for tomme tribuner pga kun blussing kommer ikke til å skje..
                            Diskusjonen utviklet seg fra det opprinnelige innlegget hvor det ble påpekt/hevdet at kun blussing ikke gir bøter i Norge. Jeg har aldri nevnt et ord om tomme tribuner.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • Fridtjof
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2005
                              • 2120

                              Kan noen fortelle meg hvorfor ikke det faktum at det er ulovlig i seg selv ikke er en god nok grunn til å ikke blusse på tribunen?

                              Hvorfor kan ikke bare prinsippet om hva som er lov, og hva som ikke er lov, være godt nok?
                              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                Kan noen fortelle meg hvorfor ikke det faktum at det er ulovlig i seg selv ikke er en god nok grunn til å ikke blusse på tribunen?

                                Hvorfor kan ikke bare prinsippet om hva som er lov, og hva som ikke er lov, være godt nok?
                                Har du ikke skjønt noen ting? Det er jo nettopp det at det er ulovlig som gjør det moro!

                                Kommentar

                                • Fridtjof
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2005
                                  • 2120

                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Har du ikke skjønt noen ting? Det er jo nettopp det at det er ulovlig som gjør det moro!
                                  Åja, hvorfor sa ingen dét med en gang?
                                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Har du ikke skjønt noen ting? Det er jo nettopp det at det er ulovlig som gjør det moro!
                                    Det du sier er altså at ingen hadde brukt pyro dersom det var lovlig?

                                    Ok...

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      Opprinnelig skrevet av Lars
                                      Det du sier er altså at ingen hadde brukt pyro dersom det var lovlig?

                                      Ok...
                                      Korrekt!

                                      Kommentar

                                      • Kopperud
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2006
                                        • 1697

                                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Har du ikke skjønt noen ting? Det er jo nettopp det at det er ulovlig som gjør det moro!

                                        selvom jeg kan merke litt ironi her!

                                        så skjønner jeg tanke gangen til Torolf, jeg tror det hadde blitt brukt pyro, men ikke så overdrevent mye, når ting er lvlig så synes folk det er morro med en gang men går lei etter en stund.

                                        Så jeg tror egentlig at NFF hadde gjort lurt i å si at pyroteknikk blir lovlig, men hvis noen kaster det på banen så får dem en veldig hard straff i form av utestebngelse og bøter
                                        Ultras Felt C 2005x2015

                                        Lillestrøm & Bajen

                                        Kommentar

                                        • Fridtjof
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2005
                                          • 2120

                                          Jeg ser poenget ditt Kopperud, men nå er det vel engang sånn at pyro ikke er helt ufarlig, og da blir det uansett feil av fotballforbundet å legitimere det.
                                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                          Kommentar

                                          Working...