Tribuneliv på Landskamper

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ballkunstneren
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 780

    Tribuneliv på Landskamper

    Vet ikke hvor mange som har vært på Landskamper og som har stått med NSA, men det er ikke lett.. Mange supportere fra mange lag blander seg, vi har få sanger å synge, det finnes ingen forsangere, og engafolka klaga på oss når vi SEFF prøvde å dra i gang noen nye norge sanger vi hadde mekke.., i tillegg så er det jo mye familier på tribunen, noe som ikke gjør det nevneverdig lettere..

    Heia sverige & forza fulga ble latterlig sunget bak av noe fulle enga folk.. Mens vi prøvde å skape stemning..

    Noen som vet hvordan eller hva man må gjøre for å få opp stemninger litt eller få folk til å ta et tak her.. Norsk supporterkultur på landskamper er jo dødfødt sånn det er nå.. Mye piping, skriking, utskjelling, heia norge rop.. osv..

    Tror ikke gutta på banen blir så sinnsykt motivert av oss for å si det sånn!
  • Trondeo
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3062

    #2
    Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
    Tror ikke gutta på banen blir så sinnsykt motivert av oss for å si det sånn!
    Jeg så på kampen på TV i går, og jeg syntes livet som ble skapt på tribunen var helt fantastisk. Vet ikke om det var lydmanipulasjon eller bare engangstilfelle, men jeg ble rimelig imponert av stemningen. Jeg har tidligere ikke lagt merke til det store tribunelivet på landskampene til Norge, men i går ble jeg positivt overrasket.

    Så jeg tror i alle fall i går, at gutta på banen ble i liten eller store grad positivt påvirket av det livet som ble lagd på tribunen (nei ta tenker jeg ikke på bortesupporterne som hadde med det rødglødende leketøyene deres.)

    Men det er da altså bare min oppfatning (gjennom tv'en) av hvordan livet på tribunen var i går.
    Last edited by Trondeo; 25.03.2007, 17:13.

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #3
      Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
      Vet ikke hvor mange som har vært på Landskamper og som har stått med NSA, men det er ikke lett.. Mange supportere fra mange lag blander seg, vi har få sanger å synge, det finnes ingen forsangere, og engafolka klaga på oss når vi SEFF prøvde å dra i gang noen nye norge sanger vi hadde mekke.., i tillegg så er det jo mye familier på tribunen, noe som ikke gjør det nevneverdig lettere..

      Heia sverige & forza fulga ble latterlig sunget bak av noe fulle enga folk.. Mens vi prøvde å skape stemning..

      Noen som vet hvordan eller hva man må gjøre for å få opp stemninger litt eller få folk til å ta et tak her.. Norsk supporterkultur på landskamper er jo dødfødt sånn det er nå.. Mye piping, skriking, utskjelling, heia norge rop.. osv..

      Tror ikke gutta på banen blir så sinnsykt motivert av oss for å si det sånn!
      Enga-folka bak oss var med på alle sangene vi starta. Det var en annen kar som klikka i vinkel fordi vi brukte en svensk melodi.

      Når det gjelder tribunelivet ellers er det rimelig dødfødt slik det er nå. To relativt små klacker som synger forskjellige sanger (Oljeberget og NSA), samt en kar som prøver å dra igang stemning med tromma si. Selvsagt ikke i takt med noen andre på tribunen. Enda lengre bort på tribunen finner vi en kar med trompet, heller ikke han i takt.

      Det er en del som er interesserte i å skape stemning, men total mangel på initiativ og villighet til samarbeid og organisering setter en effektiv stopper.

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #4
        Opprinnelig skrevet av Trondeo
        Jeg så på kampen på TV i går, og jeg syntes livet som ble skapt på tribunen var helt fantastisk. Vet ikke om det var lydmanipulasjon eller bare engangstilfelle, men jeg ble rimelig imponert av stemningen. Jeg har tidligere ikke lagt merke til det store tribunelivet på landskampene til Norge, men i går ble jeg positivt overrasket.

        Så jeg tror i alle fall i går, at gutta på banen ble i liten eller store grad positivt påvirket av det livet som ble lagd på tribunen (nei ta tenker jeg ikke på bortesupporterne som hadde med det rødglødende leketøyene deres.)

        Men det er da altså bare min oppfatning (gjennom tv'en) av hvordan livet på tribunen var i går.
        Det som var av tribuneliv, ble skapt av bortesupporterne. De skapte til tider veldig høy stemning. De aller fleste på VG-feltet var med på sangene som ble dratt i gang. Jeg satt for øvrig rett ovenfor bosnierne (var invitert med på VIP-tribunen av Ull/Kisa).

        Kommentar

        • Trondeo
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3062

          #5
          Opprinnelig skrevet av Torolf
          Det som var av tribuneliv, ble skapt av bortesupporterne. De skapte til tider veldig høy stemning. De aller fleste på VG-feltet var med på sangene som ble dratt i gang. Jeg satt for øvrig rett ovenfor bosnierne (var invitert med på VIP-tribunen av Ull/Kisa).
          Jeg hørte opptil flere ganger flere norske sanger/rop, uten at jeg vil klare å nevne titlene på disse sangene/ropene, og de mange gangene jeg hørte de syntes jeg trøkket ble veldig bra. Selvfølgelig hørte jeg Bosnia sine sanger, veldig mye, men hørte mye norske supportere også.

          Selv om ting kan selvfølgelig bli så mye bedre!

          Kommentar

          • Mannschaft Rösler
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Nov 2003
            • 247

            #6
            På tide å få inn disse kora igjen.
            Dette var tamme saker.

            -E

            Kommentar

            • LSK-supp.
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 1023

              #7
              Stemningen på Norges landskamper skapes hovedsakelig av bortefansen dessverre.

              Supporteralliansen har noen få hundre som prøver å dra i gang stemningen, men ender med at stemningen blir bare enda labrere på grunn av at sangene går alt for fort for å få med seg en hel stadio, og at sangene ikke er "allmenne" nok.

              Mot Bosnia, Hellas og Tyrkia er det bortelagene som får mest verbal støtte på Ullevål.

              Kunne sikkert vært lurt av NFF å ikke vært så jævlig griske og senket billettprisene litt også. Var drøye 10000 som holdt med Norge på Ullevål i den viktige kampen mot Bosnia sist, det holder ikke mål.
              I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

              Kommentar

              • Ballkunstneren
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 780

                #8
                Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                Kunne sikkert vært lurt av NFF å ikke vært så jævlig griske og senket billettprisene litt også. Var drøye 10000 som holdt med Norge på Ullevål i den viktige kampen mot Bosnia sist, det holder ikke mål.
                NSA sine priser er meget supporter vennlige.. 200 kroner.. Mens resten av stadion betaler 400 etter det jeg vet.. Men skal det ha noen virkning så må de vel nesten sette ned prisen til 300 og da begynner det nok å gå mot uforsvarligøkonomi.. Jeg er sikker på at de har noen kalkyler på dette..

                Salvsagt blir stadion fyllt da så tjener de nok mer penger, men ikke så mye mer at de gidder å bry seg.. Også var det det da.. Kommer det til å komme fler? Jeg tror folk tar seg råd til å dra på landskamp hvis de vil.. Og tror egentlig ikke utslaget villevært så stort..

                Kommentar

                Working...