Nei takk til pauseunderholdning

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

Disse jentene stod for pauseunderholdningen i en kamp mellom Rosenborg og Brøndby i fjor. ( Foto: Digitalsport )
    Kjetil & Kjartan-show på Åråsen i forbindelse med en LSK-kamp. ( Foto: Digitalsport )

Fotballsupportere hater musikk under kampene. De er også sterkt imot duskedamer og underholdningsinnslag uten referanse til fotball.

Av: Roar Lyngøy
    Publisert: 28.03.2007 kl. 20:48
    Endret: 28.03.2007 kl. 20:50

Supporterne vil kort og godt ikke at kampene skal bli underholdnings- og familieshow.

Det kommer frem i doktorgradsavhandlingen til sosiolog Arve Hjelseth ved Høgskolen i Nord-Trøndelag. Han har undersøkt hvordan norske fotballsupportere forholder seg til ulike typer kommersialisering av fotball, skriver forskning.no.

- Musikk under kampen, duskedamer og underholdningsinnslag uten referanse til fotball er svært upopulært. Underholdningen bør være innrettet mot fotball, og supporterne må gis tid og rom til å uttrykke seg på sine egne premisser, sier Hjelseth ifølge nettstedet.
    - Nærmest bannlyst

Han viser til idretter som håndball og basketball, som ofte har et langt mer gjennomarbeidet underholdningskonsept. Også i hopp og friidrett spiller for eksempel musikk en stadig viktigere rolle.

Men i fotball derimot er musikk mens man venter på et hjørnespark eller et frispark, nærmest bannlyst, skriver Hjelseth i avhandlingen.
    Annerledessupportere

Sosiologen mener klubbene ønsker å gi hele familien noe å se frem til, også de som ikke har fotball som sin hovedinteresse. Dette for å nå en ny målgruppe.

Men Hjelseth tror supportere ønsker å ha regien selv.

- Det er supporterne, ikke arrangøren, som kjenner fotballens koder og som kan skape den rette atmosfæren. De beste supporterne kan være en attraksjon i seg selv. Et godt råd til klubbene er å gi dem tid og plass til å uttrykke seg på sine egne premisser, er konklusjonen til Arve Hjelseth.
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401
  • Kopperud
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2006
    • 1697

noen som sender den meldingen videre til NøFF så det blir mulig å snakke med hverandre og synge før landslags match, makan til høy dritt musikk dem har på Ullevaal skal du se langt etter!
    Last edited by Kopperud; 29.03.2007, 09:34. Begrunnelse: skriveleif
    Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• Ballkunstneren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 780

Opprinnelig skrevet av Kopperud
      noen somm sneder den meldingen videre til NøFF så det blir mulig å snakke med hverandre og synge før landslags match, makan til høy dritt musikk dem har på Ullevaal skal du se langt etter!
      Støtter meg til den her ass.. var så villt irriterendes det.. :P StadioRadio.. Møkkasak ass..!!

Kommentar

• Kloachim
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Oct 2005
        • 207

For noen år tilbake spilte dem musikk på Aker Molde stadion under kampen. Det var stopp i spillet pga skade ol. men det var veldig irriterende, (Jahn Teigen - Bli bra igjen) spesielt siden vi prøvde å synge laget fram når de lå under med 2 mål!
        I wouldn`t kill you if you bit my head of!

Kommentar

• Kanariz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 2507

Jeg syns dem også kan slutte med å spille av musikk på lydanlegget på åråsen 20 min før kampstart, er bedre å synge da enn å høre på høy dårlig musikk..

Kommentar

• Ballkunstneren
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 780

Tribunekulturen på Åråsen er Norges Beste

Opprinnelig skrevet av Kanariz
            Jeg syns dem også kan slutte med å spille av musikk på lydanlegget på åråsen 20 min før kampstart, er bedre å synge da enn å høre på høy dårlig musikk..
            På åråsen har vi en av de beste tribunekulturene i Norge og bør derfor få muligheten til å vise det frem.. Det er greit med Vi er fugla eller Vi er lillestrøm kanaris før matchen.. disse er klassikere pg synges jo også ellers av kanarifansen.. men når disse spilles så blir flere sittende også med.. noe som er bra.. Får opp stemningen generellt..

Men ellers før kampstart bør det være stillt fra stereoen.. Bortsett fra viktige meldinger.. Hvis folk også klarer å fylle opp feltet en time før match og begynner å synge og få opp stemningen på denne måten også så begynner vi å snakke..

Fotball er et spill med en spessiell kultur og den bør æres.. Det er supporterene som bør komme først og det synes jeg er meget bra på Åråsen. Føler virkelig at ting blir lagt til rette for oss her.. Meget takknemlig.

Ståfelt på langsiden.. Billige sesongkort.. ++ Mange andre goder.. Gleder meg til sesongen 2007 og håper vi blir enda bedre på tribunen og håper vi kan fortsette å ha en god dialog med Sportsklubben.

Takker..

Kommentar

• Yellowman
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2005
              • 191

Pause underholdning er jævli kjipt,spill noe musikk over anlegget på stadion hvis dere i det hele tatt skal gjøre noe.

Kommentar

• Marius_LSK
                Juniormedlem
                Bøffel
                • Mar 2007
                • 28

La KFL synge og ikke sett på høy musikk på anlegget.
                Hvis det kommer musikk på anlegget når noen blir skadet, er det jo helt dumt.
                ULTRAS LILLESTRØM!

Kommentar

• glasgow
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 1252

Syntes pauseunderholdning er helt greit jeg. Dere andre kan jo stå et kvarter i kø for en frossen hamburger med varm cola til.
                  Slutt og syt så jævlig da. Det er fler en oss i kfl som er på kampene.
                  Enig i at de kan slutte med musikken noe før kampen begynner men i pausen orker ikke jeg engang og høre skrikinga/synginga til kfl. Og jeg er en av de som skriker/synger høyest. Så der med basta hehe...........

Kommentar

• Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

De kan hvertfall spille litt fuglamusikk hvis de skal spille no musikk... Enten gamle klassikere eller den nye til KGG..

Kommentar

• glasgow
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 1252

Ja la oss spill kgb og upc sine beste låter i pausen. Skjerpings a. Tore tang er bra.

Kommentar

• gul(l)unge
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Jan 2006
                        • 53

Syntes LSK har vært flinke med pause underholdninga jeg Og de er flinke til å lage et bra arrangemang rundt kampen.

All ære til LSK
                        -lillllleeeeeestrøøøøm-

Kommentar

• vollafugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2006
                          • 978

Og valget av musikk....

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                          Uvisst av hvilken grunn ble jeg liksom litt ferdig med Lita Fords sang om utsvevende ungdoms-seksualitet en eller gang sent på 80-tallet (evenuelt tidlig på 90-tallet). Anbefaler at også Årasen sier takk til henne. Og vær så snill: IKKE bytt henne ut med Wenche Myhre. Det er grenser for hvilke perversiteter man skal utsettes for. Sliter fremdeles med ettervirkningene av fjorårets Stavanger-tur.

Kommentar

• Vestfold Kanaris
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Oct 2004
                            • 4583

Opprinnelig skrevet av glasgow
                            Ja la oss spill kgb og upc sine beste låter i pausen. Skjerpings a. Tore tang er bra.

Har Kompisgænget Bajen gitt ut skive?
                            LOUD
                            PROUD
                            ULTRA

Kommentar

• KristofferØ
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 587

Er det noen som på noen måte kan forsvare pauseunderholdningen på Skagerak?
                              I år så tar vi ostepop
                              Vi elsker Lillestrøm
                              HEI!

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3845

Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                                Pauseunderholdning? Det fikk jeg ikke med meg. Fint med 2 stk dasser til vår tribuneseksjon - NOT!
                                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                                Mr.Jordbakke

Kommentar

• Kopperud
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2006
                                  • 1697

skulle det være underholdene?
                                  Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• glasgow
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2007
                                    • 1252

Enig i at det var elendig pauseunderholdning.
                                    Men er av den oppfatning at LSK er flinke på det området. Alt fra fine damer som danser til presentasjon av nye spillere og konkuranser. Greit med litt avveksling. Men Det som ble presangtert på Skakerak var jo ræva.:evil:

Kommentar

• Vegar Hjermundrud
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 423

Det geniale med konseptet "pause" ligger faktisk i begrepet. Pause betyr hvile og ro. For meg betyr det IKKE at andre for enhver pris skal underholde publikum av frykt for at noen minutter uten action vil føre til at vi går hjem og bytter kanal. Pause betyr anledning til å lette på trykket, ta en pølse og føre en fornuftig samtale med sidemannen om hva vi har bivånet det første førtifem.
                                      Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

Kommentar

• RuneK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2003
                                        • 861

Aner ikke, men synes det var forferdelig gøy å se at de ble frustrert av at KFL pep og viste fingern til dem. Sliter med å skjønne at de slapp en levende bergenser ut på gresset i pausen. Hva var det de tenkte her? kanskje det samme som da de nonstop annonserer og reklamerer for sine sponsorer midt inne i kampen og på alle sine bytter. Patetisk!!
                                        Fansen spilte også en stor rolle der de vraltet rundt på innmasjen med sine små flagg proppet med reklame for klubbens sponsorer. Søtt ikkesant:???:
                                        Rosa er fargen jeg tenkte på her!!

Denne er sponset av R
                                        Støtt FuglaTifo
                                        Kontonr: 6201 05 41919

Kommentar

Working...