Noen står på setene foran meg!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kølla Riisa
    Seniormedlem
    • Jun 2004
    • 1021

    #21
    Det har noe med oppdragelse å gjøre. Står du i sofaen hjemme?
    Det har faktisk ikke en dritt med oppdragelse og gjøre. Det har noe med at du og jeg har forskjellig syn på tribuneliv og jeg så står jeg så setet hvis det er en ståtribune og det ikke er noen andre plasser.

    Makan til sutring det har blitt her...huff, du står på setet.

    Kommentar

    • KFL109
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1958

      #22
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Beklager dette, men problemet i går var at det kom noen andre og stilte seg på setene foran oss. Da disse ikke ville flytte seg stilte vi oss selvsagt på setene vi også, er som du nevnte ikke spesielt kult å se på bakhuer.
      Opprinnelig skrevet av Kølla Riisa
      Det har faktisk ikke en dritt med oppdragelse og gjøre. Det har noe med at du og jeg har forskjellig syn på tribuneliv og jeg så står jeg så setet hvis det er en ståtribune og det ikke er noen andre plasser.

      Makan til sutring det har blitt her...huff, du står på setet.
      Vel, jeg likte Lars' forklaring best. Den er til og med veldig lett å forstå.

      Klaginga til Kølla over sutring gidder jeg ikke å forholde meg til så lenge ikke UFC tar oppstilling på de øverste radene på Felt C. Da kan de stå på setene så mye de orker for min del (så lenge ikke disse blir herpa...)

      Kjøper ikke argumentasjonen om forskjellig syn på tribuneliv. Hvis noen havner på plasser slik at det er umulig å følge med på matchen er det et digert problem - ikke ulike syn.

      Noen synes det var dårligere synging på feltet enn optimalt. Unødvendig irritasjon kan absolutt være med på å dempe stemninga.
      Vidar Evje

      Kommentar

      • Kopperud
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2006
        • 1697

        #23
        Opprinnelig skrevet av KFL109
        Noen synes det var dårligere synging på feltet enn optimalt. Unødvendig irritasjon kan absolutt være med på å dempe stemninga.
        bare å slutte å irritere seg det
        Ultras Felt C 2005x2015

        Lillestrøm & Bajen

        Kommentar

        • ErikB
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 360

          #24
          Hadde du klart å ikke irritere deg hvis alt du så var bakhuer??
          Er du ikke på tribunen for å se fotball?

          -erik
          Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

          Kommentar

          • Kopperud
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2006
            • 1697

            #25
            Opprinnelig skrevet av ErikB
            Hadde du klart å ikke irritere deg hvis alt du så var bakhuer??
            Er du ikke på tribunen for å se fotball?

            -erik
            jeg ser som regel bakhuer, å jeg er på stadion mest for steming... kampen kan jeg se i reprise seinere!
            Ultras Felt C 2005x2015

            Lillestrøm & Bajen

            Kommentar

            • ErikB
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 360

              #26
              Jeg har intet mot stemning, selvfølgelig ikke.
              Men er det ikke litt rart hvis fotballen som foregår på matta ikke er så viktig lenger? I bunn og grunn er det vel fotballinteresse som er grunnlaget for å holde med et fotballag, eller.. ?

              -erik
              Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

              Kommentar

              • Kopperud
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2006
                • 1697

                #27
                Opprinnelig skrevet av ErikB
                Jeg har intet mot stemning, selvfølgelig ikke.
                Men er det ikke litt rart hvis fotballen som foregår på matta ikke er så viktig lenger? I bunn og grunn er det vel fotballinteresse som er grunnlaget for å holde med et fotballag, eller.. ?

                -erik
                interessen er der, i veldig stor grad... men jeg står i fansen for å få stemning å synge, kampen kan jeg se seinere.

                Som regel kan du se mesteparten av kampen selvom noen står foran deg, så jeg ser ikke helt det store problemet.
                Ultras Felt C 2005x2015

                Lillestrøm & Bajen

                Kommentar

                • ErikB
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 360

                  #28
                  Ok, gjerne for meg. Men ha respekt for at de fleste faktisk er der for å SE fotball, og at disse kan bli irritert over at folk f.eks står på setene foran...
                  Det er forøvrig ingen ting som tilsier at du ikke kan skape stemning og se kampen samtidig..

                  -erik

                  Edit: dersom det står folk på setene foran deg ser du ikke noe særlig nei. Enig med KFL109, dersom dere absolutt må stå på setene, så still dere bakerst.
                  Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

                  Kommentar

                  • Trondeo
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3062

                    #29
                    Viss man spør de som drar på kamp, om hvorfor de drar på stadion i stedet for å se kampen gratis på tv, så tror jeg mange vil svare at de vil oppleve livet fra tribunen og/eller delta selv til å lage liv. Man blir selvfølgelig mer involvert i kampen også, men mange drar på kamp for å oppleve stemningen, i stedet for å se kampen på tv.

                    Selvfølgelig bryr man seg veldig mye om kampen, og tribunelivet er blitt en del av kampen..

                    Nå føler jeg at jeg ikke klarte å formulere meg så veldig bra, så forstå det de som kan


                    Men nå dro jeg meg vel litt mye vekk fra temaet.

                    Kommentar

                    • Kølla Riisa
                      Seniormedlem
                      • Jun 2004
                      • 1021

                      #30
                      Har ingen spesiell trang for og stå på setet, men er det ingen andre plasser sånn som det var på mandag så gjør jeg det.

                      Det er tross alt snakk om en ståtribune.

                      Kommentar

                      • ErikB
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 360

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Trondeo
                        Man blir selvfølgelig mer involvert i kampen også, men mange drar på kamp for å oppleve stemningen, i stedet for å se kampen på tv.
                        .
                        Jepp, men hvor involvert kan du bli i en kamp du ikke ser?

                        -erik
                        Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

                        Kommentar

                        • Trondeo
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3062

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av ErikB
                          Jepp, men hvor involvert kan du bli i en kamp du ikke ser?

                          -erik
                          Har tidligere hatt et forsanger hue rett foran trynet mitt gjennom en hel kamp. Selv om det hodet plagde meg, klarte jeg å involvere meg. Om så en person har et veldig stort hode, klarer du å få med deg utrolig mye av kampen. Dessuten blir du veldig mye involvert av alt som skjer rundt deg også.

                          Kommentar

                          • ErikB
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 360

                            #33
                            Jo jo, men er det en person foran deg med et digert hue, så kan han jo ikke noe for det... Forskjell på det og en hel haug foran deg som står på stolene.

                            -erik
                            Mine innlegg kan siteres hvor som helst.

                            Kommentar

                            • Trondeo
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3062

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av ErikB
                              Jo jo, men er det en person foran deg med et digert hue, så kan han jo ikke noe for det... Forskjell på det og en hel haug foran deg som står på stolene.

                              -erik
                              Sorry, glemte si at at jeg tenkte på stort hode, samtidig som han står på stolen Folket på tribunen fløtter på seg hele tiden. Så man får alltid med seg noe. Men selvfølgelig, forstår frustrasjonen, ikke alltid like kult å se på lusen krype i hodebunnen på fyren foran det

                              Kommentar

                              • rodeo
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Sep 2006
                                • 109

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av bellamysarmy
                                Jeg synes dette har noe med respekt for egen hjemmebane å gjøre. Man oppfører seg pent på Åråsen. Det er her vi er hjemme. Det er her vi er sammen med våre egne. Jeg skjønner faktisk ikke dem som bare kaster søpla fra seg på bakken. Har folk i det hele tatt respekt for Åråsen og de som jobber der? Stå på seter er også respektløst.

                                Æsj
                                Det var ikke det jeg mente, det du skriver der. Jeg bare sa at det ikke var så lett for vaktene å se hvem som står på setene eller ikke.

                                Selv står jeg på betongen (noe jeg tror de fleste gjør) men når det blir en scoring, så er det ikke så lett å holde balansen, så da kan det være greit å støtte seg på en stolrygg.

                                Men som sagt, jeg tror de aller fleste står på betongen, men i dette tilfellet så var det noen som gikk opp på setene, noe som første til at de bak også måtte gjøre det.

                                Jeg er enig i at hærverk på stadion er respektløs, men å stå på setene kan jeg akseptere.

                                Edit: Så lenge man ikke ødlegger de, eller står i veien for noen


                                Kommentar

                                • Ballkunstneren
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 780

                                  #36
                                  Latterlig med seter

                                  Jeg synes det uansett er latterlig med seter på et ståfelt.. At de ikke har fjernet de resterende setene er helt utrolig..

                                  Nå har de jo til og med satt opp gjerde for å skille mellom sitteplassene & Kanarifeltet og fortsatt så står de stolene der..

                                  Kommentar

                                  • VallerudKanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2004
                                    • 308

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                                    Jeg synes det uansett er latterlig med seter på et ståfelt.. At de ikke har fjernet de resterende setene er helt utrolig..

                                    Nå har de jo til og med satt opp gjerde for å skille mellom sitteplassene & Kanarifeltet og fortsatt så står de stolene der..
                                    Skal vel monteres seter igjen på Kanarifeltet innen sesongen 2008 eller 2009? En UEFA-regel om kun sitteplasser/seter...?
                                    Mangeårig sesongkortinnehaver- TO kort fra 2013!

                                    Kommentar

                                    • krisruds
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 839

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av EtterstadKanari
                                      Skal vel monteres seter igjen på Kanarifeltet innen sesongen 2008 eller 2009? En UEFA-regel om kun sitteplasser/seter...?
                                      For min del gjør det ikke noe om det blir seter på hele feltet, MEN da må vi få lov til å stå der. At felt a-b-c bli sett på som ståplasser akkurat på samme måte som det er nå.

                                      Bortekamp mot enga f.eks så har ikke jeg noen problemer med seter.

                                      En annen ting som er bra med seter er at man kan ha mer eller mindre faster plasser, eller kanskje helt faster plasser i forhold til sesongkort.
                                      krisruds medlem av KFL siden 1996


                                      OI OI OI nå har vi det morro :)

                                      BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av krisruds
                                        En annen ting som er bra med seter er at man kan ha mer eller mindre faster plasser, eller kanskje helt faster plasser i forhold til sesongkort.
                                        Utrolig uenig. Noe av det verste som kan skje er at folk får faste plasser på feltet.

                                        Kommentar

                                        • Stone
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Sep 2006
                                          • 225

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Lars
                                          Utrolig uenig. Noe av det verste som kan skje er at folk får faste plasser på feltet.
                                          Hvorfor det egentlig?
                                          Vil ikke det kunne bidra til at de som virkelig trår til og synger kan samles og organiseres på en enda bedre måte??

                                          Kommentar

                                          Working...