Åpent møte om KFLs tribunearr. - onsdag 18. april

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Per Arne
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 2347

    Åpent møte om KFLs tribunearr. - onsdag 18. april

    Klokka 2045 på Åråsen - sponsorrommet, gamlesida - da ønsker tribunegruppa å ta i mot interesserte kanaris til å komme med sine synspunkter rundt tribunearr. på hjemmebane, såvel som bortebane.

    Kom med løse tanker/konkrete forslag/meninger. Vi kan ikke se inn i hodet ditt, så du må fortelle oss sjøl hva du mener kan være bra for KFL på tribunen.
    Hjelp oss å tenke framover, kom til tankesmia!

    Åråsen kl 2045 altså!
    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #2
    Kan ikke komme pga kamp her i Lier, så jeg legger ut mine synspunkt her:

    1. Megafon må utprøves. Ikke sånn jalla-synging som på Lerkendal, men for å samkjøre A-, B- og C-feltet.
    2. To-stangsflagg bør forbys brukt midt under kampen. Veldig greit for UFC å se sjøl, men håpløst for de som står bak - og det er mange! Argumenter som: Man kan se kampen i reprise når man kommer hjem, holder ikke! Ellers er flagging med på å skape positiv farge på tribunen :-)
    3. Utdeling av tekstark. Når nye sanger skal benyttes MÅ det deles ut tekstark. Det er kun et fåtall som lærer seg sangene via forumet i forkant. Fungerte tilfredsstillende i Skien.
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #3
      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
      2. To-stangsflagg bør forbys brukt midt under kampen. Veldig greit for UFC å se sjøl, men håpløst for de som står bak - og det er mange! Argumenter som: Man kan se kampen i reprise når man kommer hjem, holder ikke! Ellers er flagging med på å skape positiv farge på tribunen :-)
      Vi i UFC er, helt sikkert til din store overraskelse, enig i at tostangsflagg under spillets gang er en uting. Allikevel mener jeg det er litt drøyt å skulle lovfeste noe slikt. Liker forøvrig ikke at du framstiller dette som et reelt problem, det har da ytterst sjelden vært et problem.

      Veldig enig i de andre punktene.

      Kommentar

      • mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

        #4
        Opprinnelig skrevet av Lars
        Liker forøvrig ikke at du framstiller dette som et reelt problem, det har da ytterst sjelden vært et problem.
        Kødder du? Jeg vet jeg snakker for svært mange på Felt C når jeg hevder dette!
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

        Mvh
        Mr.Jordbakke

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #5
          Da må det ha vært ved enkelte anledninger i fjor isåfall. Tror ikke dette var noe problem under FFK-matchen. Jeg kan riktignok bare snakke for meg selv (selv om jeg regner med dette gjelder de fleste andre i UFC), men jeg sier også fra når et flagg er i veien for meg. Jeg er da på kamp for å se kampen. Vi er enige om å ikke bruke tostangs når ballen er i spill, men har ikke noe problem med å innse at det skjer glipper. Dette er noe vi skal forbedre.

          Men et regelverk som forbyr det? Eh, nei takk.

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #6
            Opprinnelig skrevet av Lars
            DVi er enige om å ikke bruke tostangs når ballen er i spill, men har ikke noe problem med å innse at det skjer glipper. Dette er noe vi skal forbedre.

            Men et regelverk som forbyr det? Eh, nei takk.
            Bra! slik det skal være.

            Også enig i at regelverk som forbyr er ikke aktuelt. Vi har da ingen andre regler som forbyr ting?
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • Stone
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Sep 2006
              • 225

              #7
              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              Kødder du? Jeg vet jeg snakker for svært mange på Felt C når jeg hevder dette!
              Det skal jeg love deg at du gjør.
              Var veldig mange som banna og skrek høyt under FFK kampen da dette skjedde, opptil flere ganger faktisk.
              Etter scoring, i pausen, før og etter kampen så er det bare og kjøre på, men ser ikke helt vitsen å blokkere sikten til de som står bak under kampens gang, blir bare et irritasjonsmoment.

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #8
                Opprinnelig skrevet av iL
                Bra! slik det skal være.

                Også enig i at regelverk som forbyr er ikke aktuelt. Vi har da ingen andre regler som forbyr ting?
                1. Forbud mot å kaste ting på banen
                2. Forbud mot å slenge rasistiske ukvemsord
                Om ikke dette er nedskrevet, regner jeg likevel at KFL vil reagere hvis det er brudd på noen av disse!
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • krisruds
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 839

                  #9
                  Jeg kommer heller ikke på møte, har ikke mulighet, derfor vi jeg legge ut forslag her.

                  1: Håper tromma kan komme lengre opp på tribunen, ble faktisk ganske overaska at den ble flytta lengere ned istede for oppe.

                  2: UFC +div andre undergrupper som hele tiden lager bra med liv flytter høyere opp på tribunen slik at det blir mer trøkk bakifra. Jeg tror at hvis det blir mer trøkk bakifra tribunen så er det flere fremover som blir med på sanger og det bil skape mer stemning fremover. (Jeg håper hvertfall UFC kan flytte seg helt bakerst på feltC slik at de som står bakerst blir lettere revet med på sanger, for er jo ikke noe tvil at det er stille helt bakerst der. Da kan også UFC flagge så mye du vil under hele kampen)

                  3: Enig med det mr.j sier ang megafon osv.
                  krisruds medlem av KFL siden 1996


                  OI OI OI nå har vi det morro :)

                  BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                  Kommentar

                  • Ballkunstneren
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 780

                    #10
                    Laget mitt spiller også match i dag så jeg er ikke sikker på om jeg klarer det.. må i så fall stikke tidlig.. :P

                    * Men jeg har sinnsykt lyst på en flagghav/tostangs/skjerf TIFO.. litt som i frankfurt.. fordele de store flagga utover tribunen og masse to stang og småflagg overalt..

                    * Roperten må brukes!! Det var sinnsykt vanskelig på forrige hjemmematch ingen hørte sangen som ble startet, men hvis man bruker den så er alt løst og dette tror jeg vil hjepe med de som ikke synger så mye.. Flere vil joine synginga.. Og alle synger samtidig!

                    * Greit at tostangs er litt fyfy under matchen.. skjønner den.. Men det er det lite av.. Var vel ikke tilfellet på FFK matchen..

                    * Få bort musikken før matchen.. Det eneste som skal høres er kanarifansen til hymna blir spillt.

                    * Skjerf bør brukes oftere til sanger & hoppingen har dalt i kvalitet..

                    * Kaossanger?? På FFK matchen hadde UFC dette. Det handler egentlig bare om å hoppe litt hit og dit egentlig i stedet for å bare hoppe på stedet eller sidelengs.. PS! Det er lov å dytte litt å hvis man kjenner hverandre.. :P bare holdt det litt rolig kanskje.. ikke ta helt av.. :P Fikk vondt i armen den dagen.. Men å hoppe litt rundt ikke bare stå på samme sted å hoppe ser fett ut..

                    Kommentar

                    • occean-fan!
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 730

                      #11
                      viktig

                      jeg mener det er viktig å synge sanger som alle kan være med på. mot ffk så jeg mange som ikke sang med og jeg tror det blir større trøkk om vi kjører litt mer av gode gamle sanger og sanger som har gjort seg kjent i tidligere år


                      PS! PLEASE ikke bruk megafonen så mye som rbk gjør!!!!! LEGGER OGSÅ MER MERKE TIL TROMMA I BORTE ENN HJEMMEMATCHER MÅ SLÅ MER PÅ DEN. DET fenger folk til å ta i mer!!!

                      Kommentar

                      • glasgow
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2007
                        • 1252

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av krisruds
                        Jeg kommer heller ikke på møte, har ikke mulighet, derfor vi jeg legge ut forslag her.

                        1: Håper tromma kan komme lengre opp på tribunen, ble faktisk ganske overaska at den ble flytta lengere ned istede for oppe.

                        2: UFC +div andre undergrupper som hele tiden lager bra med liv flytter høyere opp på tribunen slik at det blir mer trøkk bakifra. Jeg tror at hvis det blir mer trøkk bakifra tribunen så er det flere fremover som blir med på sanger og det bil skape mer stemning fremover. (Jeg håper hvertfall UFC kan flytte seg helt bakerst på feltC slik at de som står bakerst blir lettere revet med på sanger, for er jo ikke noe tvil at det er stille helt bakerst der. Da kan også UFC flagge så mye du vil under hele kampen)

                        3: Enig med det mr.j sier ang megafon osv.
                        Hva med om KGG ELLER UFC flytter seg ut på kanten felt a. Der trengs det olk til og dra i gang. Er ellers enig med UFC til en forandring Stå på...

                        Kommentar

                        • krisruds
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 839

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av glasgow
                          Hva med om KGG ELLER UFC flytter seg ut på kanten felt a. Der trengs det olk til og dra i gang. Er ellers enig med UFC til en forandring Stå på...
                          Hva heter den gruppa som står på felt a?

                          Jeg hadde håpa at de litt mer organisterte undergruppene hadde stått lengere opp på tribunen slik at de drar med seg flere folk som står foran dem.
                          krisruds medlem av KFL siden 1996


                          OI OI OI nå har vi det morro :)

                          BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

                          Kommentar

                          • iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av krisruds
                            Hva heter den gruppa som står på felt a?

                            Jeg hadde håpa at de litt mer organisterte undergruppene hadde stått lengere opp på tribunen slik at de drar med seg flere folk som står foran dem.
                            er vel flere smågrupper, men hovedgruppa er Råholt Kanaris co-starring myself
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

                            Kommentar

                            • Ballkunstneren
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 780

                              #15
                              Referat fra møte

                              For oss som ikke kunne være der hadde det vært fint med et referat eller sammendrag av det som ble bestemt..

                              Måtte være på fotballmatch.. Lillestrøm Fram satser på opprykk til 6 divisjon yeah!!

                              Kommentar

                              • JhnY
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 975

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                1. Forbud mot å kaste ting på banen
                                2. Forbud mot å slenge rasistiske ukvemsord
                                Om ikke dette er nedskrevet, regner jeg likevel at KFL vil reagere hvis det er brudd på noen av disse!
                                dette er vel noe alle burde skjønne vel?

                                Kommentar

                                • King_Raymond
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 4987

                                  #17
                                  Var de vanlige som kom på møtet (UFC, kgg, KFL styret, tribunegruppa, tifogruppa). Ble snakket om å flytte Tommy å kgg tilbake til sine gamle plasser i neste hjemmekamp. I Drammen kjører vi på med megafon for å prøve å nå ut til så mange som mulig. Blir også delt ut ett ark på stadion hvor det står litt om organiseringa på denne kampen.
                                  Ultras Felt C Lillestrøm

                                  Kommentar

                                  • meg
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 290

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av iL
                                    er vel flere smågrupper, men hovedgruppa er Råholt Kanaris co-starring myself
                                    Smågrupper?? her står jo "Team Wenche Myhre - muligens hooligans" godt plassert på rundt 5.rad og vi er jo svære
                                    Gul og svart
                                    Team Wenche Myhre

                                    Kommentar

                                    • iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av meg
                                      Smågrupper?? her står jo "Team Wenche Myhre - muligens hooligans" godt plassert på rundt 5.rad og vi er jo svære
                                      med små mente jeg antall, ikke kilo

                                      dere får hoppe mer, så blir dere slankere
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                                      Kommentar

                                      • lsk fugl
                                        Juniormedlem
                                        Bøffelpromp
                                        • Nov 2006
                                        • 13

                                        #20
                                        utvidelse

                                        det som må skje på tribunen er utvidelse av kanari felte,det er for trangt,greit vi skal stå samlet,men bra om alle får plass bortover fjern setene de er bare i veien der.....

                                        elelrs er det super tribune...........

                                        Kommentar

                                        Working...