Frykter tribunebråk og casuals fra Lillestrøm

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Mocanari
    Medlem
    Hoffnarr
    • Jan 2004
    • 51

    Frykter tribunebråk og casuals fra Lillestrøm




    FOTO: SCANPIX


    Frykter tribunebråk

    Politiet forbereder seg ekstra godt foran kampen Strømsgodset-Lillestrøm mandag kveld. Det skal nemlig være ventet en del såkalte "casuals" fra Lillestrøm til kampen på Marienlyst.
    Artikkel fra papiravisen Drammens Tidende


    PER-JAN BREKKEper. jan. brekke@dt.no

    -Ja, vi tar høyde for at det kan komme en del personer som kan lage bråk. Eventuelt supporterbråk var også tema på vårt forberedende møte på fredag, bekrefter operasjonsleder Olav Myrvold (lille bildet) ved Søndre Buskerud Politidistrikt.

    Casual-bevegelsen startet i England da fotballsupportere fra enkelte engelske lag kom tilbake fra europacupkamper iført dyre italienske og franske designerklær. Disse ble hovedsakelig stjålet fra butikker under voldelige opptøyer som var vanlig da engelske supportere dro utenlands. I Norge er det registrert casual-miljø rundt Vålerenga og Brann, men politiet regner også Lillestrøm og Start blant klubbene man bør ha ekstra øye med.

    -Det ble først meldt at hele 16 busser med supportere var ventet fra Lillestrøm til Drammen, mendette tallet skal nå være nede i seks busser. Vi kommer til å oppdatere oss om situasjon både med politiet på Romerike og med klubben rett i forkant av kampen slik at vi er best mulig forberedt, sier operasjonsleder Myrvold til Drammens Tidende.



    Har LSK hatt noen problemer med casuals, da ? Trodde det var et rent Enga-Brann-problem, jeg.
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13277

    #2
    Det er bare nistrist hvis så er tilfelle - her graver vif sin egen grav, og så er vi så dumme at vi på død og liv må kopiere dem.

    Tips til de som er fasinert av casuals-kulturen: Bosett dere på etterstad, der er dere tydeligvis velkommen.

    Kommentar

    • Emil B
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 5921

      #3
      Er ikke overraskene at dette kom til lillestrøm. Når vi er over 5000 medlemer så er det alltid noen som vil gå andre veier en resten av fansen. Får håpe at dette ikke blir noe problem fremover for KFL og LSK. Det er bare trist at noen gidder å holde på sånn , god bedring!!!!!

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        #4
        Hold slike møkkafolk unna klubben vår.

        Detter er bare tullinger som tar fokus vekk fra vårt elskede lag og fotball generelt.
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13277

          #5
          Noe av poenget her er vel: Hvem er disse "casuals" siom er ventet til drammen? Personlig har jeg til gode å se eller høre noe om casuls i vårt miljø... Hvor har eventuelt politiet disse opplysningene fra? Vif klager over at problemet er i mange klubber i tippeligaen, ergo impliserer de indirekte bla. oss. Hvis vi faktisk ikke har noen slik kultur burde kanarifansen si ifra til media. Voldskulturen kan VIF (og Brann) få stå alene om.

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            #6
            Det er vel noen få. Har selv sett en person i KFL som slang seg sammen med danske casuals og yppet til bråk mot nordmenn før kampen Danmark.Norge for noen år siden.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7092

              #7
              Casuals i Kanarifansen? Offentliggjør navnene deres på forumet og skjem dem ut for gud og hvermann.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Rathsmeister
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 561

                #8
                Opprinnelig skrevet av trigz
                Casuals i Kanarifansen? Offentliggjør navnene deres på forumet og skjem dem ut for gud og hvermann.
                Ikke glem å legg ved bilder....
                Mvh
                Martin Raths

                Kommentar

                • Tony
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4737

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
                  Ikke glem å legg ved bilder....
                  Ja, gjør det så er www.kfl.no stengt ihvertfall 1 år frem i tid grunnet datatilsynet.

                  Hvorfor gå ut mot sine egne supportere? Og har det vært noe bråk ennå i Lillestrøm med "casuals" utenom enga?

                  Såfremt det ikke har skjedd noe så er det ikke vits å skyte alle som ikke går kledd i supporterutstyr. Hvis det evt skjer noe, så vil det skje ting både fra styret i KFL og LSK

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #10
                    Én ting er at det i seg selv er latterlig å ville henge ut folk på denne måten, men i dette tilfellet er det vel heller ingen som har gjort noe galt?

                    Forøvrig er det godt mulig at politiet i denne saken er vel så redde for disse gutta i UFC. Har nemlig hørt at dem lett tyr til ekstrem vold. Helt sant, leste det i Fredriksstad Blad i fjor.

                    Kommentar

                    • Rathsmeister
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 561

                      #11
                      Burde nok presisert meg bedre der...
                      Seff skal man ikke gjøre noe for å "oute" dem. Kommer ikke noe positivt ut av det....
                      Dersom det allikevel skulle skje kreves harde tiltak for å få bukt med kulturen.
                      Dette er noe som selvfølgelig ikke hører med i fotballen, og et problem det er viktig å ta på alvor...
                      Både gjennom forebyggende tiltak (det beste), og sanksjoner som utestengelse osv. etter eventuelle hendelser...

                      Casuals er mennesker som etter min mening ikke hører hjemme på Åråsen, KFL eller LSK forøvrig... Dette gjelder selvsagt alle andre klubber rundt omkring og..

                      Er casuals supportere.. Jeg mener at dem ikke er det, da de vil dra både KFL og LSK ned i møkka gjennom slagsmål osv...
                      Last edited by Rathsmeister; 22.04.2007, 16:17. Begrunnelse: Mer på hjertet
                      Mvh
                      Martin Raths

                      Kommentar

                      • gj
                        Seniormedlem
                        • Nov 2003
                        • 3360

                        #12
                        Hvem er det her inne som kan heve seg opp som en dommer over andre i slike spørsmål?

                        Outing er en ganske seriøs greie og vil ikke bli akseptert på forumet! Utkastelses-grunn.

                        I beste fall kan dere heksebrennere appelere gjennom lovlige kanaler, som til KFL-styret eller få "de" ekskludert på årsmøtet i 2008.

                        Kommentar

                        • Kølla Riisa
                          Seniormedlem
                          • Jun 2004
                          • 1021

                          #13
                          Er så latterlig irriterende at de må bruke bilder av folk som blusser som man skal snakke om casuals.

                          Pyro har ingenting med casuals og gjøre.

                          Denne avisen føyer seg inn i rekken over møkka-aviser som ikke gidder å sjekke noe før de poster et bilde ved siden en artikkel. Brenn!

                          Kommentar

                          • gamle-perta
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2418

                            #14
                            Selvfølgelig skal ingen henges ut, det er jo ingen som har gjort noe.

                            Men det er viktig er å være obs på dette fenomenet, og evt kvele det med en eneste gang det dukker opp.
                            Klanen gjorde den store feilen at de forsøkte å feie problemet under teppet, og håpet at det gikk over av seg selv. Det gjorde det ikke.

                            Mvh
                            Gammer`n
                            Mvh
                            Gammer´n (Per T)

                            Kommentar

                            • sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

                              #15
                              Jeg er også rimelig sikker på at dt.no mener at det kommer Ultras på kampen.

                              Et såkalt casual-miljø i Lillestrøm er ikke verre enn at det er noen som går med hvite sneakers og andre berømte plagg, for som Tony sier, det er faktisk ingen som har gjort noe galt. KFL følger selvfølgelig med, men nekter å ta del i paranoiaen som politi og media bruker.
                              Det er også viktig å påpeke at vi aldri kommer til å oppfordre til outing, og vi godkjenner heller ikke outing av mennesker. Hvorfor skal folk outes når man ikke har gjort noe galt?

                              Pokkern heller, jeg er fed up av dette maset i norsk media om såkalte casuals. Politiet gjør det heller ikke bedre, synes etterretningen til tider virker svært dårlig, noe også man kunne se på torvet i fjor. Og apropos det, hadde Lillestrøm hatt et såkalt casual-miljø, så hadde de vel vært der?

                              Petter

                              Kommentar

                              • sniper
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 5254

                                #16
                                Og bare å forklare hvor way off de er:

                                Vi har aldri kommet med 16 busser som et tall. Ei heller seks busser. Vi blir 3 eller 4 busser.

                                Hvor tar de det fra? Suverent, og dette er nesten like bra som Sandefjord blad i fjor.

                                Ikke rart hvis det blir casuals i Lillestrøm med tiden når det hele tiden står i alt som er av aviser....

                                Helvete!

                                Petter

                                Kommentar

                                • techern
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2007
                                  • 327

                                  #17
                                  blir bare oppgitt
                                  Shut up and focus on the good things

                                  Kommentar

                                  • Trondeo
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3062

                                    #18
                                    Jeg velger å kjøre hvite Adidas-sko i morgen, og ikke hvite Lacoste-sko, med fare for å bli anklaget av politiet. Håper bare det hjelper

                                    Tåpelig at "alle" klarer å prestere å kalle folk for bråkmakere bare for at de går pent kledd..

                                    Men nå går vel denne debatten sånn som alle de andre debattene som er rundt dette temaet.

                                    Kommentar

                                    • MoBee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2004
                                      • 958

                                      #19
                                      Vi må passe oss for at vi hver eneste gang dette blir nevnt kaster oss på debatten UFC og klesstil. Dette med casuals er et økende problem i Norge og det KAN også skje her, selv om det ikke er UFC som gjør det. Hva folk kler seg i, bryr meg midt i kaviarstjerna, men vold skal ALDRI bli akseptert. Og det er det vi burde være på vakt for, ikke alt det andre.

                                      Kommentar

                                      • Cheeky Boy
                                        -Rosenborgsupporter-
                                        Hoffnarr
                                        • Aug 2006
                                        • 43

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Trondeo
                                        Jeg velger å kjøre hvite Adidas-sko i morgen, og ikke hvite Lacoste-sko,
                                        Adidas er jo et stort casual merke det, særlig på sko fronten..

                                        Blir bare mer og mer oppgitt av disse "journalistene".. Noen burde snart klage til PFU.. Uskyldige blir hengt ut i snart alle aviser i norge, samt TV.. Sjekke kildene sine er et fremmedord..
                                        un99

                                        Kommentar

                                        Working...