Frykter tribunebråk og casuals fra Lillestrøm

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4384

    #41
    Ser sånn ut gitt! Er helt sikkert kjedelig å reise på turer uten å ha noe å gjøre på "jobb", så da er det jo like greit å lage bråk ut av ingenting!
    ..................

    Kommentar

    • Kølla Riisa
      Seniormedlem
      • Jun 2004
      • 1021

      #42
      Det har gått så langt at de aller fleste i UFC(ca 9 av 10) unngår KFL bussene siden LSK (u)sikkerhet kjører med disse.

      Dette kommer vi også så godt det lar seg gjøre forsette med i fremtiden hvis disse klovnene skal være med på bussene.

      Kommentar

      • Stantheman
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Apr 2007
        • 6

        #43
        Fulgt forumet lenge, men enda ikke lagt inn noe innlegg. Føler det er på tide nå. UFC har min fulle og hele støtte etter Marienlyst i går. Sto rett bak de, og kan bekrefte at UFC oppførte seg eksemplarisk, noe politi og vakter ikke gjorde. Makan til villmenn skal man lete lenge etter.

        Trodde en av de viktigste egenskapene til en politimann var å kunne holde hodet kaldt, når det hadde låst seg for andre, men dette var forkastelig. Trodde også at politiets arbeid skulle virke forebyggende, men måten de behandlet folk i går har jeg ikke ord på. For ikke snakke om vaktene som jobba som hauker for å ta noen som kanskje kunne vise seg å gjøre noe galt.

        Som sagt, sto rett bak UFC og har gjort dette mange kamper, men i går fikk jeg virkelig føle på kroppen hva de går igjennom hver kamp. Helt forkastelig!

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #44
          Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
          Det ironiske er jo at de som sørget for at det nesten ble bråk, var de sortkledde fra drammenspolitiet.

          Det å stenge gangveien der "alle" skulle gå, var ikke bare unødvendig, men fryktlig amatørmessig. Ble mye dritt-slenging, men jeg tror vi slapp unna episodene der. Men som sagt, dette var idiotisk av drammenspolitiet.
          Akkurat det var fryktelig provoserende.

          For det første kunne vi ikke gå rett bak hovedtribunen, så man ble geleidet rundt de banene, som var 300-400 meter ekstra å gå før matchen.

          Hva gjør man så etter matchen? jo da er ikke den omveien nok engang!
          Det var rett før det smalt ordentelig, skulle likt å hatt en forklaring på hvorfor de provoserer slik.
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #45
            vil også legge min støtte til/bak UFC her; skjønner virkelig ikke hvorfor LSK sikkerthets vaktene skal provosere så jævlig.

            Håper Petter/styret i KFL kan rydde opp i dette.
            Last edited by iL; 24.04.2007, 10:03. Begrunnelse: pronomen?
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • ulfpulf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 2505

              #46
              Jeg sto ikke langt fra UFC på Marienlyst, men fulgte med på kampen og oppfatttet ikke at vakter og politi holdt seg rundt dem, annet enn at jeg skjønte at det ble tatt bilder fra plattformen over kiosken.

              Uansett, jeg har ikke oppfattet UFC som noe problem denne sesongen, heller som en ressurs.
              De kommer tidlig, synger mye, er viktige for å starte sanger og for å holde dem i gang, og lager liv, ikke bråk - så vidt jeg kan bedømme.
              I fjor var det tendenser til at de ble sett på - og muligens så på seg selv - som i utkanten av, eller utenfor Kanari-Fansen, men i år synes jeg de har bidratt veldig lojalt og vært et aktivt tribunefelt. Kanskje det mest aktive.

              Med forbehold om at det er ting eller episoder jeg ikke kjenner til, synes jeg ikke det er noen grunn til å drive heksejakt på UFC nå, men heller gjøre forholdene levelige for dem, så de igjen kan ta KFL-busser og føle seg som Kanaris, ikke kriminelle.

              Så kan heller LSK-vaktene bruke tiden på å samle sammen den håndfullen med søpledrita folk som ikke får med seg kampen og ikke synger, og la dem stå seg edru i et avlukke i et hjørne i stedet for å spytte på skoa mine og stikke sigarettgloa i jakka mi.

              Kommentar

              • svare1
                Medlem
                Bøffel
                • Dec 2006
                • 32

                #47
                Må si meg veldig enig i dette, UFC oppførte seg som resten av oss, sang og var engasjert under kampen, som en hver god supporter. Stod rett bak UFC under kampen, og hadde hele tiden "spanere" med propp i øra ved siden av oss, og ivrige LSK vakter som som stod bak og pekte bak ryggen til Politiet om hvem som burde "taes", dette må jeg si som LSK supporter provosere meg kraftig. Hadde UFC provosert eller gjort noe som tilsier at Politiet burde bryte inn så er det helt legitimt, men så skjedde ikke. Dette bare undergraver LSK som klubb og sverter oss som LSK supporter, og som gjør at en fjær blir en hel hønsefarm (5 høns er ikke nok....). At våre egne vakter har gjort dette til sin personlige vendetta, å ta UFC. Disse guttene er sikkert gjort dumme ting som alle oss andre, men at vaktene fortstatt for en hver pris vil "ta" disse er helt forkastelig. Jeg sier ikke det gjelder alle vaktene, mange av har vært med i mange år og gjør en veldig god jobb, men det er et lite mindretall som tydeligvis har sett seg helt blinde på å ta UFC.

                Et lite fåtall av LSK vaktene og politiet, stod tydeligvis og ventet må å kunne ta noen i UFC, og da Godset fikk straffe, ble en av UFC frustert og sparket i netting gjerde? og i bakken, og kom med noen velvalgte gloser, i ren frustrasjon. Da benyttet politiet og "stormer" til med flere mann, noe som provoserte både hans sidemenn og flere av oss som stod i umiddelbar nærhet, men det roet seg fort. jeg stod der for min egen del og tenkte i mitt stille sinn at, " her er det jo et fåtall av våre egne vakter som oppfører seg på en slik måte at det blir en konfrontasjon av ingen ting, og det kunne blitt bråk ut av ingenting. Hadde det ikke stått vakt/Security på ryggen ville trodd de nærmest aggerte som "hooligans" og var ute etter å lage bråk.

                Ellers er det tydelig å se at det er flere år siden det er arrangert kamp i Drammen på høyeste nivå, at både det lokale politi, stadioens vakter og bilettsystem er rustne og ute av trening, samtlige hadde en fiendtlig innstilling mot tilreisende, og så på oss som bokstavelig talt fiender og oppførte seg ufint, har ikke opplevd maken noen steder. Her må det være noen som har hauset opp at LSK supportre er noen "pakk". Ellers er jo plasseringen til borte supportene et kapittel for seg selv, men blir vel ikke gjort noe før ny stadion står klar.
                Last edited by svare1; 24.04.2007, 15:24.

                Kommentar

                • KristofferØ
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 587

                  #48
                  Det som er problemet er at det kun var supporterne som roet seg. Her er det VIRKELIG ingen vits å trekke inn UFC som gruppering, for det er tvers igjennom uvesentlig at gutta kjenner hverandre fra før. Men som sagt, supporterene roet seg helt ned, med unntak av en av gutta, som sparka i et flag, skreik litt og småjogga ned til gjerdet. Det var Kiko sitt kort som utløste aggresjonen, men å anse banning/skriking og hopping/løping som en aggressiv handling og å bli provosert av noe slikt på en fotballkamp, vitner om komplett inkompetanse og lite erfaring. Joda, LSK-vaktene har vært med lenge, men fartstid på stadion kan da ikke ha noe å si så lenge det ikke blir begått noe som ligner på et regelbrudd av en ivrig supporter?

                  Måten politimannen oppfører seg på er også under enhver kritikk. Det var 5 politibetjenter på bortetribunen i Drammen, hvorav 4 var, i mine øyne, dyktige. Den siste, som også (tilfeldigvis?) var yngstemann, oppførte seg ekstremt provoserende, og fikk det NESTEN til å tippe over for en 17 år gammel, ivrig LSK-supporter. Når det skjer, trekker UFC seg imellom, for å roe ned saken, og sørge for at ingen av partene gjør noe dumt. Men det gikk visst ikke, og politimannen begynner å dytte og brøyte seg vei. Kollegaen hans kommer ned og får dratt ham bort, men han nekter å flytte seg; han blir stående 2 meter bak oss til kampen blåses av.

                  Når det skjer, bryter igrunn et lite helvete løs. 6 LSK-vakter, 4 politibetjenter og 15 supportere havner i munnhuggeri, og det kommer opp en del gloser som kanskje aldri skulle vært oppe i dagslys på den måten. Tar en dialog som eksempel:

                  LSK-vakt 1: "Jeg er så dritt lei, og det mener jeg, dere skaper dritt på HVER eneste bortekamp og bare lager bråk!!"
                  Supporter: "Er du den eneste som er lei, jeg er så j'vla lei av å alltid bli tatt bilder av og filma fordi jeg er med i en gruppering"
                  LSK-vakt 2: "Det driter jeg i, det eneste jeg vil er å få Ultras UT av Åråsen! Jeg vil ikke ha dere der"
                  Supporter: "Når har vi lagd bråk? kan du peke på en gang jeg har laget skikkelig bråk det siste halve året? Molde er uaktuelt nå! Dra til helvete!"
                  LSK-vakt 2: *Choke*

                  Hva er vitsen med å ha vakter hvis det eneste som skal gjøres er å ta opp temaer som er tatt opp igjen og igjen og gravlagt på utallige møter?

                  LSK sikkerhet: Tvers igjennom UPROFESJONELT!
                  I år så tar vi ostepop
                  Vi elsker Lillestrøm
                  HEI!

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    #49
                    Hele smørja er bare tragisk!
                    Utifra hva som stod i Drammensavisa før kampen, og hva som foregikk på Banen fra Helvete, så virker det rimelig tydelig at hele saken faktisk er satt igang fra LSK sin side. Godt gjort.
                    Et praktisk eksempel på konsekvensen av slik idioti: En kjenning av meg hadde tenkt å ta med begge ungene på kampen. Pga oppslagene i avisa satt mor ned foten av frykt for at ungene skulle havne i bråk. Så mange takk til LSK og Politiet, på vegne av to skuffede barn.
                    Jeg håper at LSK ser at denne heksejakten i ytterste konsekvens medfører at tilveksten av supportere stopper opp. Men da blir det vel plpass til enda flere VIP-gjester som klapper høflig ved hver scoring...

                    Jeg stod rett ved UFC i går, og dere gjorde en strålende innsats (med et mulig unntak for utrulling av banneret etter pausen...:twisted: )
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • iL
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 10771

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av Eksil-kanari
                      Hele smørja er bare tragisk!
                      Utifra hva som stod i Drammensavisa før kampen, og hva som foregikk på Banen fra Helvete, så virker det rimelig tydelig at hele saken faktisk er satt igang fra LSK sin side.
                      Dette inntrykket har jeg også, noe som må utredes.
                      Petter?
                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                      Kommentar

                      • Jørn
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 659

                        #51
                        Forferdelig da hvis det viser seg at LSK er ute etter å "ta" sine egne supportere som bruker tid og penger på å følge dem norge rundt!
                        Trommer er for bønder

                        Kommentar

                        • scages
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 1292

                          #52
                          Slik dette fremstår for meg, kan det virke som at det er interne LSK vakter som først og fremst er problemet.

                          Jeg observerte sånn delvis hva som skjedde i går, og jeg skal ikke feie under teppet at jeg ble kraftig provosert av vaktenes fremferd mot andre LSK supportere. Etter hva jeg oppfattet var det overhode ikke noe tiløp til bråk i går,( bortsett fra det vakter/politi selv stod for) og da blir det helt meningsløst og hjernedødt å oppføre seg som en gjeng med bulldosere og paparazi fotografer, som søker tilfeldig spenning i hverdagen.

                          Dette ligner som andre har nevnt mer og mer på en personlig vendetta, uviss hvilken grunn, mot noen utvalgte LSK fans. For meg virka det som at vaktstrategien på Marienlyst var å aktivt gå inn for å skape uro og håpe på klinsj, slik at man da enedlig skulle ha noe å ta UFC på.

                          Det er ikke paranoia å hevde det, etter det jeg så i går.


                          Full støtte til de som ble plaga i går.
                          Nok er nok, ut med svina!!

                          Kommentar

                          • semper fi
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 823

                            #53
                            Jeg er mildt sagt sjokkert over oppførselen til vaktene. Stod like ved UFC hele kampen, og kunne ikke se noen form for provoserende oppførsel. Selv sparka jeg i gjerdet så det sang etter utligninga, men ingen kom for å ta meg. Hva er det disse folka(vaktene) ikke forstår egentlig?
                            -After Dark Ultras-

                            Kommentar

                            • Harald_88
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 550

                              #54
                              Syns det er ganske sykt at personer som er ansatt for å opprettholde ro og orden går så aktivt inn for å lage bråk og helvete som det LSK-vaktene gjorde i går. Syns de representerer sportsklubben på en totalt uakseptabel måte. Regner med at det kommer reaksjoner på oppførselen deres.

                              Virker som de blir tilfredstillt av å lage krangler, spør du meg.
                              Alt For Fugla

                              Gå Av Grønlund

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                #55
                                Har vaktene kommet med noe som er tilnærmet et "godt" argument for at de vil ha UFC ut?

                                Sjelden jeg blir forbanna, men igår hadde jeg virkelig lyst til å hoppe på den syke politimannen som klikka. Er faen meg helt utrolig at politiet og vaktene skal få drive på slik.

                                Kommentar

                                • semper fi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2005
                                  • 823

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                  Har vaktene kommet med noe som er tilnærmet et "godt" argument for at de vil ha UFC ut?
                                  De sparker i gjerdet når motstanderne scorer mål. Makan til oppførsel. Ut med pakket!!
                                  -After Dark Ultras-

                                  Kommentar

                                  • Kølla Riisa
                                    Seniormedlem
                                    • Jun 2004
                                    • 1021

                                    #57
                                    Har vaktene kommet med noe som er tilnærmet et "godt" argument for at de vil ha UFC ut?
                                    Det nærmeste var han ene vakta som skrek eg opp i trynet at vi hadde laget bråk på hver bortekmap i ett helt år.

                                    Det ironiske her er at jeg kjente igjen vakta fra Bergensturen ifjor og jeg har veldig sjeldent sett han på bortekamper etter dette så hvordan han har grunnlag for å si noe sånn er gankse rart.

                                    Andre har nok pålagt han noen meninger og det forundrer meg ikke om det kommer fra folk i LSK.

                                    Siden den dagen UFC begynte å stå sammen på kamp har folk fra LSK ansett det som et problem, ting i hodet mitt sier meg at det forsatt ikke er forandret.
                                    Last edited by Kølla Riisa; 24.04.2007, 18:08.

                                    Kommentar

                                    • Jaren-kanari
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Mar 2004
                                      • 185

                                      #58
                                      Har bare lyst til å uttrykke sympati for UFC-gjengen. Syns dere gjør en kjempejobb for stemninga på matchene. Så også i går. Ikke la dere stoppe av motviljen fra
                                      overivrige tullinger som "maler fanden på veggen" og snut som har for lite å gjøre...

                                      FORZA....
                                      Jaren-kanari
                                      Fugla tar gull, fugla tar gullet i år !!

                                      Kommentar

                                      • Thomas fugl
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Nov 2003
                                        • 137

                                        #59
                                        er de igangsatt noen planer om å gi dem juling på ekte casual vis?
                                        - Venter på en ny storhetstid

                                        Kommentar

                                        • Thomas fugl
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Nov 2003
                                          • 137

                                          #60
                                          men helt ærlig talt burde lsk være litt mere selektive når de peker ut folk som skal stå for sikkerheten. både politi og stadion vakter virker som store faremomenter som søker spenning og vold med fotballen som argument.

                                          det er bare synd at det er like store inkompetente fjøsnisser bak kulissene som foran fansen. utseende er ikke alltid synonymt med innteligens men akkurat her tror jeg det blir gjenspeilet ett snitt på rundt 65 Iq.

                                          Har selv opplevd vakter ved inngangen til Åråsen som mildt sagt mangler alt av faglig tyngde, selvinnsikt og humor. disse menneskene er elemtenter man ikke ønsker i et sikkerhtesopplegg. de er mye farligere enn ufc og en trussel mot sikkerheten, de kan vi ikke finne oss i!
                                          - Venter på en ny storhetstid

                                          Kommentar

                                          Working...