Stemningstråd LSK-Lyn

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    #41
    Opprinnelig skrevet av Lars
    Passe latterlig at du som ikke var på matchen sitter og skriver at vi brukte megafon. Alle som var på matchen sier at vi ikke brukte megafon, selvfølgelig tar du feil.
    Greit. Som jeg sa, da legger jeg meg 110% flat. Megafonen var tydelig hørbar på tv2, og uansett hvem som gaula i den hører det i mine øyne ikke hjemme på en fotballmatch. Megafon forbeholder jeg kjernen.

    Uansett hvem som brukte megafon, så var kanarifansen den desidert store vinneren på tv2. Det var dritkult å se matchen, for kfl EIDE tribunelivet!
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • ulfpulf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2506

      #42
      Det er dønn sikkert at det ikke ble brukt megafon.
      Jeg så forsanger-gulost, jeg så forsanger-Tommy, og jeg så forsanger-Mykle under hele kampen.
      Ingen av dem brukte megafon.
      (Hadde Mykle brukt megafon hadde uansett alle vært døve.)
      Det jeg også så, som jeg ikke tror jeg har sett før, var en mikrofon som hang ned fra takbjelken øverst på felt B.
      Er det mikrofoner som har lagd megafonlyd på TV, eller er det Lyn?

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #43
        Den har hengt der i flere år. Jeg har i alle fall sett den maaange ganger. Aner ikke hva den blir brukt til.

        Kommentar

        • gorken
          Administrator
          • May 2006
          • 1483

          #44
          Den mikrofonen som henger innunder taket på felt B har hengt der så lenge jeg kan huske. Tviler på at den er i bruk da TV2 hadde egne mikrofoner oppsatt på siden av kanarifaltet nede ved banen.
          I have this condition.

          Kommentar

          • ulfpulf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 2506

            #45
            Ok, da var det Lyn.

            Kommentar

            • Cheeky Boy
              -Rosenborgsupporter-
              Hoffnarr
              • Aug 2006
              • 43

              #46
              Lyn/SaC bruker iallefall megafon på hjemmebane.. Og vi bruker ikke megafon, eller dvs av og til på bortebane Men hvem bryr seg om hvordan det høres ut på TV? Så lenge spillerne hører deg så holder vel det, supporterkultur eller vel ikke underholdningsindustri..
              un99

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #47
                Herlig at Fort Åråsen har begynt å sette seg skikkelig. Høres faktisk dritbra ut på TV i perioder. Midt under sangen utbryter kommentatoren "Og stemningen er jo upåklagelig blant Lillestrøm-tilhengerne!"

                Dagens store minus er at "Vi er med!" blir dratt når det er kongestemning på feltet. Hva faen er det for noe? Dessuten blir den kjørt altfor mange ganger! Personlig synes jeg 1 gang per felt er mer enn nok!

                Kommentar

                • Vestfold Kanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Oct 2004
                  • 4583

                  #48
                  Håpløst å bruke 5 minutter på "vi er med"-ropet. På det tidspunktet var stemninga bra. Avbrytelsen med altfor lang tid brukt på "vem"-ropet gjorde at stemninga ble dårligere.
                  LOUD
                  PROUD
                  ULTRA

                  Kommentar

                  • Thomas fugl
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Nov 2003
                    • 137

                    #49
                    helt enig i at "vi er med" kan kjøres kun en gang pr felt og da ved dårlig stemning. ellers kan man legge megafon pratet var/var ikke dø, fordi vi gjorde en meget god innsats! kjempe bra stemning i forhold til hjemme mot FFK
                    - Venter på en ny storhetstid

                    Kommentar

                    • LSK-supp.
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 1023

                      #50
                      Faen til syting om megafonbruk da.

                      Megafonen er kun til bruk når vi trenger den, dvs. i matcher vi står veldig spredd og det er vanskelig å starte sanger der alle er med før sangen er slutt.

                      F.eks mot godset var megafonen en nødvendighet.
                      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                      Kommentar

                      • Gale Isbre
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2005
                        • 1164

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                        Avbrytelsen med altfor lang tid brukt på "vem"-ropet gjorde at stemninga ble dårligere.
                        VEM? Heter det ikke Hotel Cæsar-ropet lenger?
                        Ellers helt enig i at det var unødvendig å dra det igang mens stemningen var på topp. Det ble jo nærmest et irritasjonsmoment.

                        Kommentar

                        • Tony
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 4737

                          #52
                          Megafon: Ble kun brukt under oppvarming til å "leke" litt og få folk unna trppa. 1 megafon lå ute ved tromma i første omgang, men ble hoppe på og ødelgt og aldri brukt.
                          Den aldri lå tygt inne på lokalet.
                          Ja, Lyn bruker både megafon og tromme.

                          Vi kan også trenge megafon hjemme for å få med flere folk når sangene er i gang. For ekse "opp med henda" mellom sangene osv.

                          Bra stemning i går fovørig.

                          Dagens sang: Vi er fugla i fra Lillestrøm

                          jada, jada. Vi er med ble starta 1 gang for mye fra felt-a i går...vi vet d

                          Kommentar

                          • KFL109
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1958

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Tony
                            jada, jada. Vi er med ble starta 1 gang for mye fra felt-a i går...vi vet d
                            Etter tidenes sjølpissing over feltets innsats i første hjemmekamp var det da hyggelig å høre at felt a var med i går!
                            Vidar Evje

                            Kommentar

                            • Hexaphim
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 2756

                              #54
                              Dette var min andre kamp på kanarifeltet, og jeg må si at stemningen var en helt annen i går enn mot Fredrikstad. Det kan selvfølgelig også skyldes at jeg stå på Felt B denne gangen, og ikke på Felt A som mot FFK.

                              Jeg er egentlig en litt tilbaketrukken og stille person, men når stemningen piskes opp som den blir på feltet så blir jeg med ett utagerende, høylydt og gestikulerende. Veldig morsomt! Jeg er veldig glad for at jeg valgte å bli medlem av KFL og kjøpe sesongkort, kampene får en helt ny dimensjon!
                              "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2506

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                                Dette var min andre kamp på kanarifeltet, og jeg må si at stemningen var en helt annen i går enn mot Fredrikstad. Det kan selvfølgelig også skyldes at jeg stå på Felt B denne gangen, og ikke på Felt A som mot FFK.
                                Nei, det var bedre stemning i går.
                                Jeg sto på felt B begge gangene, og det var tydelig forskjell.
                                Sangene trøkket mye mer, og holdt lenger.
                                Som Tony sier, var "Vi er fugla i fra Lillestrøm" ekstremt bra, men også Lambada og Speedy Gonzalez fungerte fint. Og den nye "Fort Åråsen" begynner å virke.

                                Det var fortsatt en del ikke-syngende rundt meg høyt oppe på tribunen, men at syngende har med sivile venner eller kjærester må vi heller se på som rekruttering. De færreste har vel sunget av full hals første gangen på feltet.

                                Jeg er egentlig en litt tilbaketrukken og stille person, men når stemningen piskes opp som den blir på feltet så blir jeg med ett utagerende, høylydt og gestikulerende. Veldig morsomt! Jeg er veldig glad for at jeg valgte å bli medlem av KFL og kjøpe sesongkort, kampene får en helt ny dimensjon!
                                Så sant, så sant. Anbefales for alle.

                                Kommentar

                                • ulfpulf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 2506

                                  #56
                                  Forresten, en ting vi burde gjort:
                                  Vi sang spillersanger for hele angrepet og hele midtbanen, men bare for Rambekk i forsvaret. Vi burde gjennomført og sunget for Danton, Pål Steffen og Shane også.
                                  Müller fikk vel høre litt Heinzy Hornyboy da han løp ut på banen, men kunne godt fått høre det etter noen redninger også.

                                  Kommentar

                                  • Ballkunstneren
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 780

                                    #57
                                    Synes stemningne var rå i går.. Bra jobba.. Sto selv på RB i går.. Håper noen nøyt flaggingen min der borte.. Vi var med på de fleste sangene var morro.. hadde med noen småfolk fra andre deler av landet i går

                                    Å ja.. jeg hoppa som bare det på slutten

                                    Men jeg synes det bare er positivt med megafon.. Synes den hjelper til med stemningen, men sånn som stemningen var i går var det ikke nødvendig for i går var tydeligvis alle med å sang! Veldig bra..!

                                    Men synes fortsatt det er en god idee med megafon.. I Frankfurt, jeg har bodd der derfor blir det trukket frem relativt ofte hos meg. :P så bruker de et anlegg.. Forsangeren ar faktisk en mikrofon og de har høytalere rundt på feltet.. Det funker utrolig bra.. funker bedre enn megafoner, men det er greit det å.. Så jeg vil ikke ta bort spontaniteten helt fra folket men stemningne blir utrolig bra når alle hører hva som synges og kan synge med..

                                    Men som sagt så var ikke det nødvendig i går

                                    Kommentar

                                    • Dinho
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2006
                                      • 884

                                      #58
                                      Slike anlegg som du nevner bror ball er godt til bruk på lange svinger hvor vi vil få en stor spredning, som i Drammen, som kanskje i VG svingen etc. ikke på feltet. Men en megafon kan absolutt være et bra middel til organisering av sanger- opp med hendene, holde rundt hverandre, hopping, flagging, skjerfvifting- you name it.
                                      twitter @amundsakis
                                      ΘΥΡΑ 13

                                      Kommentar

                                      • iL
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 10771

                                        #59
                                        Jeg er superfornøyd med innsatsen i går. Selv sto jeg litt mer mot Felt B enn jeg pleier, og her sang nesten alle, selv alle fjortisjentene bak meg, som så ut som førstereis på feltet.

                                        Lyn fansen hørte jeg aldri, men så de hadde mye gestikulering. Ett tips er kanskje å synge, ikke veive med arma.

                                        Nå skal jeg se kampen på TV, og der er de sikkert micca opp.

                                        Stemingskarakter: 8/10.
                                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                                        Kommentar

                                        • Harvest
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2006
                                          • 855

                                          #60
                                          Veldig bra stemning i går! Men der jeg stod var det en del som holdt kjeft og så ut til å irritere seg over min entusiasme. Sånne folk kan pelle seg til sittetribunen med en gang. Skal man stå på feltet får man jaggu tåle at det er litt liv...
                                          Iron Maiden's gonna get you.

                                          Kommentar

                                          Working...