Stemningstråd LSK-Lyn

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • scages
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1292

    #61
    Tillater meg å sitere fra "Lyns corner", i Nordre Aker Budstikke før kampen:

    "Hele klubben går nå i bresjen for at vi skal klare å sette rekord for hvor mange som reiser for å se Lyn borte, og bikker vi tusen hoder,skal vi synge ut kanari-fansen ganske greit..."

    Den gikk vel ikke helt hjem!

    Kommentar

    • Harvest
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2006
      • 855

      #62
      Haha! Jeg hørte dem ikke en eneste gang, faktisk, utenom scoringa.
      Iron Maiden's gonna get you.

      Kommentar

      • Seb.R
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 4159

        #63
        Opprinnelig skrevet av scages
        Tillater meg å sitere fra "Lyns corner", i Nordre Aker Budstikke før kampen:

        "Hele klubben går nå i bresjen for at vi skal klare å sette rekord for hvor mange som reiser for å se Lyn borte, og bikker vi tusen hoder,skal vi synge ut kanari-fansen ganske greit..."

        Den gikk vel ikke helt hjem!
        De klarte ikke å fylle halve bortetribunen engang. Ikke hadde jeg forventet meg det heller, men voldsomt så store i munnen disse skulle være da ; )
        www.sebastianramsland.com
        www.twitter.com/sebramsland

        Kommentar

        • iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

          #64
          Nå har jeg sett kampen i reprise på webtv, og makan til dårlig miccing. Vi hørtes omtrent ikke.
          Kanarifugla flyr høyt i år!

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #65
            Jeg har også sett den. Direkte latterlig at man kan høre enkeltstemmer i Bastionen, mens man såvidt hører det når 2000 mann trøkker til for fullt på Feltet.

            Kommentar

            • holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

              #66
              Opprinnelig skrevet av Lars
              Jeg har også sett den. Direkte latterlig at man kan høre enkeltstemmer i Bastionen, mens man såvidt hører det når 2000 mann trøkker til for fullt på Feltet.
              Skylder deg en liten unnskyldning fra i går Lars, megafonen(e) jeg hørte tilhører jo Bastionen. Håpløst å vurdere tribunelivet utifra tv2 sine sendinger, noe jeg burde ha fått med meg for lenge lenge siden...
              Hilsen Anders

              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

              Kommentar

              • Trondeo
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3062

                #67
                Opprinnelig skrevet av Harvest
                Haha! Jeg hørte dem ikke en eneste gang, faktisk, utenom scoringa.
                Hørte du de da?

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #68
                  Den er grei.

                  Ser ut som vi er i ferd med å prikke inn toppformen til vif-matchen nå. Forventer en fortsatt jevn stemningsstigning framover i kampene mot Viking og Stabæk, før vi kliner til for fullt 17. juni.

                  Til tross for god innsats i går, det er alltid et forbedringspotensiale. Viktig å se på hva vi kan forbedre til neste match.

                  Kommentar

                  • Per Arne
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 2347

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                    Jeg så forsanger-gulost, jeg så forsanger-Tommy, og jeg så forsanger-Mykle under hele kampen.
                    Hmm, skal jeg endre navnet i folkeregisteret til Gulost Kristiansen, kanskje?

                    Hexaphim, så ikke noe til den rosa isoporhjelmen du skulle ha på deg i går. Du hadde nok hørt klar forskjell på felt A fra sist om du hadde stått der du sto sist. Ikke surfa jeg heller så det var relativt trygt denne gangen. Men, stell deg gjerne med oss neste gang når du føler deg mer komfortabel med å være unormal. Det trengs flere '"nuts" der.

                    Hm, det trenger vi jo egentlig overalt på feltet, men det vi sliter spesielt med er Skammekroken på de første 8 radene fra felt A mot B. Står mye bra folk der, og det er egentlig bare positivt at vi har utfordringer mtp. å få flere til å bidra derfra, så blir vi litt klokere alle sammen, men å kalle oss norges beste fans blir feil så lenge vi har en slik flau innsats av forberget!

                    Jeg oppfordrer alle som hevder vi er best i landet stille seg i den nevnte skammekroken, og bidra der fra nå av.

                    Så over til noe helt annet. Vi var generellt innmari bra i dag. Men det utkrystalliserer seg at Ascoli-sangen aldri kan bli den hoppelåta vi håpa når den kom. Jeg foreslår en radikaal endring i den komposisjonen vi har:

                    Andre vers er for seigt og kjedelig, så vi erstatter det med høyere tempo, og melodien fra Manshow 'drekka'-melodien, og synger "heia heia heia heia Fugla - HEI! - heia heia heia LSK - HEI!" x2 og går berserk som om vi var på punk-konsert og lagde en sirkel-"pit".

                    Eventuelt kan vi begynne å mane med "klapp klapp klapp" istedenfor "hopp.."
                    Det er uansett kun veldig spredt hopping etter et par runder, så det er rom for å finne på no.

                    Potensialet i "Vi er fugla (i fra Lillestrøm)" har blitt enda mer utnytta i år, og på bakre felt A var det veldig bra med hender, så vi begynner å få til den slik den bør være.

                    Speedy Erlandsen var det også bedring av oss på felt A med å trøkke til på siste strofa. Litt opp og ned etterhvert, og ettersom laget skapte en del halvsjanser (høhø), men det må jo ha vært bedring å høre også bortover feltet til dem som starter på'n igjen med "Ååå Lillestrøm."

                    Tenkte både på Heinz, PSA og Danton, ulf, men ikke Shane, faktisk, og det var vel bare at det kom en evighetssang fra midten som gjorde at det rant ut i sanden. Sånt skjer, og det samme med VEM-ropet. Kjørte den en ekstra gang for jeg misforsto signalet til Tony - men dette er jo egentlig en bagatell i det lange løp. Akkurat som for Kasey

                    Videre undres jeg hvorfor ropet ikke kan brukes også når stemninga er god. Beit meg ikke merke i noen spesiell nedgang på sanghumøret. Dette var jo også rett før Lyns utligning, men allikevel malte Tommy og Tony på med "Lillestrøm er de beste.." som vi hadde begynt på, og med en scoring rett i fleisen så blei jeg imponert over trøkket Kanarifansen kom opp på der og da.
                    I sånne stunder går det ikke an å slække. Vi på tribunen må unisont jalle ut støtte til laget da, så dem løfter haka og får guts. Er sikker på det kjentes godt for både Kasey, Heinz og laget ellers at vi kjørte på de neste minuttene med det ropet.

                    Og apropos det med å løfte opp spillerne etter baklengsmål - det være seg 0-1, 0-2 eller 2-3 (hørte dere noe til Brannfansen på Lerkendal sist, for eksempel?) - kom med forslag til gutse-sanger. Vi trenger flere gutse-sanger!
                    sugglin89, dinho og jeg i Sanggruppa leser alle på sangforumet, men vi kan også ta i mot på pm.

                    Sånn. Det var alt fra værmeldingen. Nå er det på tide å bøte på bakrusen. Fugla på topp!

                    Stay tuned!
                    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #70
                      Grunnen til at VEM-ropet ikke bør brukes på den måten er at det ikke trøkker i det hele tatt. Ja, det trøkker i forhold til at det bare er 1/3 av feltet som er med om gangen, men sammenlignet med andre rop/sanger er det begredelige greier.

                      I tillegg kan man se på budskapet. "Vi er med"? Ja vel? Hva er hensikten med å rope ut dette?

                      Dessuten mener jeg det er altfor langvarig. Hvorfor skal vi kaste bort flere minutter på noe som har null mening og skaper null trøkk?

                      VEM-ropet er bra for å få igang feltene hvis det er labert trøkk, som en slags vekker. Men utover det er ropet verdiløst i mine øyne.

                      Kommentar

                      • Per Arne
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2347

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Grunnen til at VEM-ropet ikke bør brukes på den måten er at det ikke trøkker i det hele tatt. Ja, det trøkker i forhold til at det bare er 1/3 av feltet som er med om gangen, men sammenlignet med andre rop/sanger er det begredelige greier.

                        I tillegg kan man se på budskapet. "Vi er med"? Ja vel? Hva er hensikten med å rope ut dette?

                        Dessuten mener jeg det er altfor langvarig. Hvorfor skal vi kaste bort flere minutter på noe som har null mening og skaper null trøkk?

                        VEM-ropet er bra for å få igang feltene hvis det er labert trøkk, som en slags vekker. Men utover det er ropet verdiløst i mine øyne.
                        1) Ropet gir bakoversveis på felt A, så noe må være feil der du står.

                        2) Jeg tok opp variasjoner i dette ropet inne på vårt indrefilét-forum, men du hadde ingen innspill på alternativer til "vi er med" da. Har du det nå så er det bra.

                        3) Det med null trøkk er som sagt feil. Når det kommer til mening så kan vi jo i samme slengen ta diskusjonen om 7NA, eller "Simen Brenne allez allez," som noen gjerne ser som en Simen Brenne-sang. Da trur jeg vi sitter her til vi blir grå i håret. Og da vinner jeg!

                        4) Jepp, er en bra vekker, men hvis vi kan rope noe som har en annen hensikt, så kan også ropet brukes andre ganger - og gi ytterligere gul makt på tribunen.
                        Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                        Kommentar

                        • Lars
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6156

                          #72
                          Du tar sinnssykt feil ang. trøkket. Ja, det trøkker veldig bra til at det bare er Felt A/B/C som deltar. Men sammenligner du det med sanger der hele feltet deltar, ligger VEM-ropet milevis bak. Det sier seg selv at 1/3 av feltet trøkket mye mindre enn hele feltet samtidig. VEM-ropet høres bra ut når man står midt inni, men hørt utenfra er ropet mildt sagt beskjedent. Har selv hørt ropet fra RB-tribunen.

                          Kommentar

                          • Per Arne
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2347

                            #73
                            Det har du selvsagt rett i. Men for å ha litt intern konkurranse som er gøy, må det nødvendigvis bli sånn. Og det er jo i så måte det beste som har skjedd feltet på lang tid. Det kan du vel være enig i? Få se tommelen din nå, Lars

                            I begynnelsen så avslutta Tommy med å rope no sånt som "Hele feltet, er vi med?" Det er jo et forslag, å gjeninnføre det.
                            Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                            Kommentar

                            • Per Arne
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2347

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av scages
                              Tillater meg å sitere fra "Lyns corner", i Nordre Aker Budstikke før kampen:

                              "Hele klubben går nå i bresjen for at vi skal klare å sette rekord for hvor mange som reiser for å se Lyn borte, og bikker vi tusen hoder,skal vi synge ut kanari-fansen ganske greit..."

                              Den gikk vel ikke helt hjem!
                              Dagens!
                              Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2505

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av gulost
                                Dagens!
                                Feil, forsanger-Per Arne!

                                Dette er dagens - fra Kamptråden på bastionen.no:
                                På en elendig dag vil jeg takke mine medreisende Bastionærer. vi er Norges beste bortesupportere.

                                http://www.bastionen.no/forum/viewto...7134&start=139
                                Last edited by ulfpulf; 01.05.2007, 20:21. Begrunnelse: Rettet opp navnemorsomhet.

                                Kommentar

                                • Raskolnikov
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1453

                                  #76
                                  Samme gjeng fra Oslo vest mente at Bastionen var 800 mann. Jeg har mine tvil.
                                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                  Kommentar

                                  • Per Arne
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2347

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                    Dette er dagens - fra Kamptråden på bastionen.no:
                                    På en elendig dag vil jeg takke mine medreisende Bastionærer. vi er Norges beste bortesupportere.
                                    Den var bra, og da skjønner jeg hvorfor dem ikke syns vi var så bra:

                                    "Kanarifansen har utviklet seg til å bli en av landets beste supporterklubber, men mot Lyn var det langt mellom lydtoppene."

                                    (fra lynbilder.no)
                                    Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                                    Kommentar

                                    • veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

                                      #78
                                      Skrevet: Man Apr 30, 2007 10:33 pm Tittel: pga kleinhet har jeg tatt turen hjem allerede... På en elendig dag vil jeg takke mine medreisende Bastionærer. vi er Norges beste bortesupportere.
                                      _________________
                                      Never underestimate the
                                      predictability of stupidity

                                      Hahah!!! For noen latterlige JENTER!!

                                      Kommentar

                                      • gj
                                        Seniormedlem
                                        • Nov 2003
                                        • 3360

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av iL
                                        Lyn fansen hørte jeg aldri, men så de hadde mye gestikulering. Ett tips er kanskje å synge, ikke veive med arma.
                                        Dette gjentar seg stadig, og jeg vil - i ærlighetens navn - si at Kanarifeltet ikke er det beste stedet å vurdere bortesvingen fra.

                                        Jeg satt ved Lyn-fansen i første omgang, og jeg syns de var veldig bra. Flere sanger enn før altså variasjon), humor og mange engasjerte folk. Megafonen brukte de bare til å dra i gang sanger, og ikke konstant. Når det er sagt får de også trekk for å ha latt seg inspirere i så stor grad som de har av Klanen. Til tider var det nesten så jeg måtte snu meg og se om det var rødt eller blått bak meg.

                                        Og dette altså til forskjell fra andre omgang som jeg tilbragte på feltet. Her hørte jeg ikke Lyn-fansen en eneste gang i løpet av hele kampen. Det er selvsagt mulig at trøkket dems i 2. bare var 20% av det den var i 1. omgang, men jeg tviler vel heller på at det var så stor forskjell. Uten at jeg har vært på så mange Lyn-kamper, så hørtes det ut som de hadde en god dag.

                                        Og når jeg først har skrevet et meningsfylt (?) innlegg, tillater jeg meg å si ENIG med Lars om VEM-ropet. What's the point (jeg tenker på Kjernen hver gang vi tar det)!?!

                                        Kommentar

                                        • Hexaphim
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 2782

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                          Feil, forsanger-Per Arne!

                                          Dette er dagens - fra Kamptråden på bastionen.no:
                                          På en elendig dag vil jeg takke mine medreisende Bastionærer. vi er Norges beste bortesupportere.

                                          http://www.bastionen.no/forum/viewto...7134&start=139
                                          Selvinnsikt og objektivitet er nok ikke deres fremste egenskaper; en god venn av meg som var på kampen og er innbitt medlem av Bastionen hevdet at Espen Hoff var banens KLART beste spiller og at vi vant ufortjent på tre flaksemål...

                                          Kommentar

                                          Working...