Røyking på tribunen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Campless
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2006
    • 772

    #21
    Tenkte på å lage et sånt emne som det her også.
    To stykker foran meg røyka gjennom hele kampen, og jeg orker ikke å stå i den helvetesrøyken fra røyken. Må liksom lene meg vekk for ikke å få det i trynet, og hvor jævli blir ikke det gjennom en hel kamp?

    Kommentar

    • Fuglefar
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2006
      • 202

      #22
      Jeg har forstått at samfunnet sakte og sikkert blir totalt røykfritt. og det virker jo som om det de fleste vil at det skal skje.
      Jeg husker godt hvordan det var når jeg selv begynte å røyke. Fram til 1994 så var det lov å røyke hvor du ville.(Jeg må nok bare innse at de yngste fugla desverre ikke har opplevd dette, men for meg føles det ikke så lenge siden.) Inne på lillestrøm city og i de fleste vanlige butikker. Frisøren satt å røyka og venta på neste kunde ved kassa si. Det samme gjorde kundene. Og sånn er det fortsatt i de aller fleste land i værden.
      Det har forsovidt ingen ting med dagens nulltoleranse og gjøre.

      Min erfaring sier at vanlig folkeskikk og høflighet kommer man lengst med.
      Si høflig i fra at røyken plager deg. Smør gjerne på å si du er allergisk. Da er det ytterst få som ikke stumper røyken. Det ville ihvertfall jeg gjort.

      Jeg må nok innrømme at jeg tar meg en røyk på feltet. helst i pausa og etter kampen. Har aldrig hørt noen som har sakt noe om det.
      Last edited by Fuglefar; 03.05.2007, 20:52. Begrunnelse: Hva mener du??
      Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #23
        Opprinnelig skrevet av Fuglefar

        Min erfaring sier at vanlig folkeskikk og høflighet kommer man lengst med.
        Si høflig i fra at røyken plager deg. Smør gjerne på å si du er allergisk. Da er det ytterst få som ikke stumper røyken. Det ville ihvertfall jeg gjort.
        Jeg synes det bør holde at man opplyser om røykeforbudet over høyttalerne. Hvorfor skal hver enkelt ikkerøyker være nødt til å ta ubehaget med å be røykerne om å respektere røykeforbudet?

        Kommentar

        • Thomas fugl
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2003
          • 137

          #24
          jeg syntes det går fantastisk fint når folk rundt meg røyker. er som regel kanskje en eller to men disse blåser røyken rett opp og det lille som siger av den merker jeg nesten ikke noe til. kanskje noe lukt innemellom men sånt merker jeg når jeg går forbi folk på gata også. eller prater med venner som røyker, (jeg holder ikke av en sikkerhetssone på 5 meter)

          noe som jeg heller anser som ett reelt problem er svettelukt. når vi står som sild i tønne på feltet blir man fort ufrivillg presset opp under armhulen på sidemannen. dette er snakk om rein og skjær ondskap! (med unntak av de som har et svette problem kanskje.) jeg ber disse ta hensyn, vaske seg og bruke deodorant!

          en annen ubehagelig ting er folk som konstant skal gå 10-15 minutter før pause for å kjøpe seg en pølse eller en hamburger. som presser seg forbi som tyskere i iskremkø med spisse albuer og desperat blikk. 10-15 stk av dem og du har gått glipp av mye fotball! dette betaler man tross alt penger for.

          eller dritings folk... ja det er ålreit og pimpe noen pils og komme små brisen i godt festhumør. men når de ramler ned trappa og drar med seg unger og det som verre er, da blir det slitsomt!

          så drit i og bruk kalorier på de/oss få utskudd som tar en blås i løpet av omgangen. det er veldig mye mer som skjer både sportslig og tribune messig!
          - Venter på en ny storhetstid

          Kommentar

          • Fuglefar
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2006
            • 202

            #25
            Opprinnelig skrevet av Torolf
            Jeg synes det bør holde at man opplyser om røykeforbudet over høyttalerne. Hvorfor skal hver enkelt ikkerøyker være nødt til å ta ubehaget med å be røykerne om å respektere røykeforbudet?
            Det der er vel et ganske ufarlig lite brudd på regelverket. Kan vel sammenlignes ned hva som skjer i feltet under et hvert hjørnespark. Både Kippe og Rambekk vet at det ulovlig og holde motspillere i trøya. I følge boka er det gult kort og straffe. Men det skjer i hver kamp for det
            Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

            Kommentar

            • Lskporsgrunn
              Juniormedlem
              Bøffelpromp
              • May 2007
              • 10

              #26
              De som røyker på tribunen burde tenk på at det faktisk er mennesker rundt dem som kan ha astma, ikke veldig kult for dem å stå å sluke inn dårlig luft:-(

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #27
                Opprinnelig skrevet av Fuglefar
                Det der er vel et ganske ufarlig lite brudd på regelverket. Kan vel sammenlignes ned hva som skjer i feltet under et hvert hjørnespark. Både Kippe og Rambekk vet at det ulovlig og holde motspillere i trøya. I følge boka er det gult kort og straffe. Men det skjer i hver kamp for det
                Av og til dømmes det straffe for det, som i Drammen. Kippe og Rambekk burde bli flinkere til ikke å holde. For øvrig en latterlig dårlig sammenlikning.

                Kommentar

                • mr.sandass
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2005
                  • 972

                  #28
                  Jeg er helt satt ut av hvor lite folk tåler.....
                  www.ultrasfeltc.net

                  Kommentar

                  • Fuglefar
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2006
                    • 202

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Av og til dømmes det straffe for det, som i Drammen. Kippe og Rambekk burde bli flinkere til ikke å holde. For øvrig en latterlig dårlig sammenlikning.
                    Jeg syntes ikke det er så dorlig sammenligning. Det fins sikkert spillere som syntes at det er både vondt og ubehagelig når de blir holdt i trøya eller armen. Kansje noen av dem har sensetiv hud også( det er vel ganske tvilsomt, men ikke umulig).
                    Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                    Kommentar

                    • André
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2006
                      • 419

                      #30
                      siden alle er så i mot det så hvorfor har ingen sagt i fra til meg en gang enda da ?
                      Your life
                      A game
                      turn it up, turn it up!

                      Kommentar

                      • Trondeo
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3062

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Lskporsgrunn
                        De som røyker på tribunen burde tenk på at det faktisk er mennesker rundt dem som kan ha astma, ikke veldig kult for dem å stå å sluke inn dårlig luft:-(
                        Midlertidig løsning(personen mitt i bildet, kan mulig bruke skjerfet også, viss annet ikke finnes):

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av André
                          siden alle er så i mot det så hvorfor har ingen sagt i fra til meg en gang enda da ?
                          Det blir sagt høyt og tydelig over høyttalerne at røyking ikke er tillatt. Jeg forventer at dere respekterer det. Hvis ikke det skjer, blir det snart av med hanskene!

                          Kommentar

                          • heidar
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2004
                            • 2128

                            #33
                            Finnes det ikke bedre ting å irritere seg over?? Jeg røyker på feltet, men stort sett i pausen, siden Lillestrøm alltid har en tendens til å spille dårlig når jeg røyker... Hadde det vært mulig, kunne jeg godt ha gått ned fra feltet for å røyke, men i praksis går det ikke an. Men, vi røykere er jo vant til å få skylda for alt som er galt her i verden, og kan sikkert leve med dette også!
                            En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                            Endelig er mørketida over.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av heidar
                              Finnes det ikke bedre ting å irritere seg over?? Jeg røyker på feltet, men stort sett i pausen, siden Lillestrøm alltid har en tendens til å spille dårlig når jeg røyker... Hadde det vært mulig, kunne jeg godt ha gått ned fra feltet for å røyke, men i praksis går det ikke an. Men, vi røykere er jo vant til å få skylda for alt som er galt her i verden, og kan sikkert leve med dette også!
                              Som jeg har skrevet tidligere: Tobakksrøyken på feltet ødelegger sangstemmen min. Er det så jævlig vanskelig å respektere et røykeforbud i de to timene du står på feltet?

                              Kommentar

                              • Juven
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • May 2006
                                • 212

                                #35
                                Er ikke røyklukta som er det plagsomme , men det at den svir når den treffer andre.
                                Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

                                Kommentar

                                • forzakanaris
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Feb 2007
                                  • 92

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Torolf
                                  Som jeg har skrevet tidligere: Tobakksrøyken på feltet ødelegger sangstemmen min. Er det så jævlig vanskelig å respektere et røykeforbud i de to timene du står på feltet?

                                  Ta med deg noe å drikke neste gang så blir ikke stemmen ødelagt!...evt. SI IFRA til de rundt deg som røyker så regner jeg med at de respekterer det!
                                  -= I döda vinkeln ser jag allt du gjör =-

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    #37
                                    Ikke at det er noen stor klagesak fra min side(til tross for at jeg foretrekker en røykfri kamp), men det skal da ærlig talt ikke være ikke-røykernes oppgave å finne måter de kan unngå røyken eller gå til anskaffelse av drikke/halspastiller for å unngå plagene røyk medfører når det faktisk ikke er lov å røyke på stadion? Det er røykerne som må føye seg her, og argumenter som at "røykerne alltid får skylda" kjøper jeg ikke.

                                    Egentlig utrolig at dette er en debatt i det hele tatt, kan ikke skjønne at folk ikke klarer seg uten røyk i de to timene de står på feltet. Røyking er ikke lov på Åråsen, og der burde egentlig diskusjonen stoppe.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • mr.Jordbakke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3845

                                      #38
                                      Dette er ikke første gangen denne diskusjonen har dukket opp på forumet. Kan dere fatte hvorfor?

                                      Som nevnt av andre er det flere som vegrer seg for å kommentere at andre røyker på feltet, til tross for at alle vet at det er forbudt. Skal det være slik med alle regler på Åråsen, at hver enkelt kan vurdere om denne regelen er ok for meg å bryte eller ikke?

                                      Neste gang det løper en mørkhudet ute på banen er det greit at jeg da roper: j*vla n*ger? Det er jo ikke sikker alle reagerer like sterkt på det utsagnet, så da er det vel greit da? Hvis noen reagerer på at jeg roper, så skal jeg jo selvsagt la være, men bare den kampen. Neste kamp stiller jeg med blanke ark igjen...
                                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                      Mvh
                                      Mr.Jordbakke

                                      Kommentar

                                      • Vestfold Kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Oct 2004
                                        • 4583

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                                        Det blir sagt høyt og tydelig over høyttalerne at røyking ikke er tillatt. Jeg forventer at dere respekterer det. Hvis ikke det skjer, blir det snart av med hanskene!
                                        Bruker du hansker på tribunen når det er så varmt?
                                        LOUD
                                        PROUD
                                        ULTRA

                                        Kommentar

                                        • Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                          Bruker du hansker på tribunen når det er så varmt?
                                          Går alltid med silkehansker på kamp.

                                          Kommentar

                                          Working...