Røyking på tribunen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • koppen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2006
    • 456

    #61
    åråsen er en røykfri stadion og der er derfor ikke lov å røyke... er det vanskelig å forstå! begynn å snus a for faen
    "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

    Kommentar

    • André
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2006
      • 419

      #62
      Opprinnelig skrevet av koppen
      åråsen er en røykfri stadion og der er derfor ikke lov å røyke... er det vanskelig å forstå! begynn å snus a for faen
      snus lukter ikke så gått for folk som ikke snuser da ?

      og vis folk plager over at noen kaster røyken og få glør på seg osv. så er vel ikke en snus klyse mye bedre?
      Your life
      A game
      turn it up, turn it up!

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #63
        Opprinnelig skrevet av glasgow
        Må si at det mange hyklere her inne. Begynn med og heie på golf da vel. Lei av at ikkerøykere som nesten kriminaliserer folk som røyker.
        Er vel bare og flytte litt på deg eller spørre om man kan blåse røyken en annen vei.
        Røyker litt selv på kamp, Mye hvis det er spennende. Men prøver og ta hensyn.
        La røykerne være i fred, ferdig.
        Fint om noen støtter meg her inne da. Vet det er mange her som tar en røyk på kampene.
        Hvis du i det hele tatt er interessert i å bli tatt seriøst fra min side er det en start å kutte ut med totalt usaklige argumenter som at jeg skal begynne med golf i stedet(forøvrig er golf en fin sport). I tillegg presterer å kalle de som ikke liker at det røykes på stadion for hyklere. Vet du hva en hykler er? Det er ingen som kriminaliserer røykerne, men da røyking er ulovlig på Åråsen er det en overtredelse å røyke der.

        Kan du med hånden på hjertet si at om du AKKURAT har tent en røyk, og en ber deg stumpe den, ville du da gjort det? I de tilfellene jeg har bedt en ved siden av meg slukke røyken så gidder de ikke fordi de akkurat har fyrt den opp.

        At de som ikke røyker skal flytte seg når du begynner å røyke er direkte latterlig. Det er røykerne som begår en overtredelse, og det burde derfor være liten tvil om hvem som skal føye seg, og hvem som skal flytte seg opp nikotin-suget er så stort at de ikke kan la være. Personlig driter jeg langt i grunnen til at dere røyker, det legaliserer ikke røykingen uansett hvor god grunnen er. Hvis røykerne mener det er urettferdig at de ikke får røyke på stadion får de ta det opp med de rette kanalene, men inntil da burde de vise respekt overfor de andre på stadion. Som Jordbakke sier, om alle skulle oppført seg som de selv ønsket på stadion ville nok selv du Glasgow vært misfornøyd med andres uvaner.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • DanielW
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Dec 2004
          • 223

          #64
          Opprinnelig skrevet av koppen
          begynn å snus a for faen
          Ta deg heller en Nicorette nikotin-tyggegummi om trangen på røyk/snus er for stort under en foppball-match. God ånde gir den også.

          Kommentar

          • Fuglefar
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2006
            • 202

            #65
            Det er vel ingen som får helsemessige problemer om det står noen ved siden av dem å tar en røyk, på en åpen stadion. Og hvis så er tillfellet så si i fra da vel. Det må da gå ann å tåle "litt", og da mener jeg litt røyklukt. For det er ikke snakk om noe mere, siden røyken går opp og forsvinner i atmosfæren. Vi er ikke inne i et rom.
            Men man kommer vel ingen vei her heller. Det går vel som det gjorde med sigarklubbene etter at deres guru Høybråten var på banen. De ble kasta ut på gata. Der finner du meg også snart.

            Hvor mange kanaris er imot ølservering på tribunen da. Alle jeg snakker med syntes det er en flott idé, selv om de syntes røyklukt er kjipt.
            Jeg skal si dere at det også lukter av øl. Også er det bløtt og seigt når det søles. Men det er vel en lukt dere kan leve med?????

            Takk for meg
            Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

            Kommentar

            • ChriZza
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 4265

              #66
              Lei diskusjon... Skjønner ikke at dere gidder. Blitt diskutert før og er håpløst.. Når folk begynner å sammenligne med kroppslukt osv da er det bare å legge opp årene ass...
              Last edited by ChriZza; 05.05.2007, 07:24.

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #67
                Opprinnelig skrevet av glasgow
                Der jeg står er det sikkert 10-15 stykker som røyker på kamp. Er det bare plass til antirasister og antrøykere i KFL NÅ.
                kISS MY ASS
                Jeg savner i hvert fall ikke rasister. Det er god plass til røykere også, bare de ikke røyker på tibunen.

                Kommentar

                • koppen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 456

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av André
                  snus lukter ikke så gått for folk som ikke snuser da ?

                  og vis folk plager over at noen kaster røyken og få glør på seg osv. så er vel ikke en snus klyse mye bedre?
                  det er ikke i nærheten så ille som røykglo og røyklukt.. og jeg regner med at de fleste ikke slenger snus klasan utover feltet!
                  eller gjør som daniel w sier, et nicorette til det tyter ut av øra deres, da klarer dere nok å holde nikotin suget i sjakk 2 timer...
                  "en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #69
                    Ikke trekk in rasister i dette, det er irrelevant da slike undermennesker ikke skal tolereres uansett(det som er så fint med dem er at man helt fint kan anvende deres egen retorikk på dem selv, og dermed finne seg selv i en posisjon med berettiget hykleri). Det er smålig hvordan røykerene behandles som, og omtales som, en jævla pariahkaste bare fordi dem praktiserer noe som er lovlig i frisk luft. Så lenge det ikke er tak over Åråsen ser jeg ingen som helst grunn til å respektere slikt tullball. Blir det derimot tak, skal jeg være den første som kutter ut. Putt bomull i nesa om det er så fordømt jævlig, dere fremstår bare som latterlig fintfølende her. Vi er kanarifans, ikke fruer fra Sinsen med puddel i bånd!
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • ØBS
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Oct 2005
                      • 87

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Trondeo
                      Denne debatten vet vi vel ikke ender noen steder..

                      Får heller trøkke i oss røyken, sånn at vi blir vant til den, da blir det ingen problemer

                      Nei, det gjør den ikke... Eller gjør den det???

                      Men vi trenger den. Hvem i helvete gir andre rett til å forgifte MIN luft, jeg har også faen meg betalt for kampopplevelsen, og den skal da ikke forringes av tullinger som velger å ta fjortisopprøret sitt på stadion...

                      For da jeg var fjorten var det drittøft å røyke. Skikkelig skummelt, var det... I disse opplysningstider er det bare teit. For meg kunne røykere ha tatovert 'DUST' i panna i steden. Hadde sett bedre ut også, enn den klønete reservesmokken i trynet...

                      Men å stumpe røuken i armen på folk...??? Skal de på liv og død røyke, får de ha kontroll på faenskapet. Har fått ødelagt flere jakker PGA disse neandertaleridiotene som veiver med armen uten å tenke på at det står andre rundt.

                      Og til slutt... Skal vi bare finne oss i det, blir det ikke bedre. Du antyder mer enn det. Skal vi bli kvitt faenskapet må vi reagere, evt ved å stenge dem ute eller behandle dem på samme måte. Hva om du sto rett bak med et sånt gass-horn?? Du tuter jo bare i DIN luft... Eller stå å fekte amøbeaktig med en kjøkkenkniv??? Mange likheter her... Kniven har ikke noe der å gjøre, akkurat som røyken. Og farlig er det, når man kan skade andre.

                      Og HELT til slutt, hvem er det EGENTLIG som er kjipe??? Jo, det er dem som tar seg til rette og forringer DIN kampopplevelse for å optimalisere sin egen...
                      FUGLA-hilsen
                      Øyvind

                      Kommentar

                      • André
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2006
                        • 419

                        #71
                        syns det er rart mange av dere er på kamp jeg ?

                        er mange her som klager på omtrent alt. Rart ingen nevner noe om fyll på feltet ?

                        vet ikke om det er så mye bedre å få en full faen vedsiden av seg på feltet. han veiver jo med armer og tryner og div. Men det er jo helt greit men at noen tar en røyk på feltet er jo helt utrolig teit. da er man jo dust.

                        diskusjonen kommer ingen vei uansett.
                        Your life
                        A game
                        turn it up, turn it up!

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          #72
                          "For da jeg var fjorten var det drittøft å røyke. Skikkelig skummelt, var det... I disse opplysningstider er det bare teit. For meg kunne røykere ha tatovert 'DUST' i panna i steden. Hadde sett bedre ut også, enn den klønete reservesmokken i trynet..."

                          Var det ikke åndssnobberi jeg kalte det? Dette blir jo bare mer og mer på kanten. Om dere på død og liv skal kjefte på noen for å ødelegge lufta deres får dere ta for dere tobarnsfamiliene med to biler eller hele føkkings USA. At noen idioter veiver med røyken sin er da de idiotene sin feil, ikke alle oss andre som faktisk klarer å holde røyken unna andre. Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ALDRI har kommet borti noen med siggen min. Faktisk har jeg såpass vett at jeg kaster røyken i bakken så snart det skjer noe som kan lede til noe, nettopp så noe slikt ikke skal skje. Og for ordens skyld: jeg tråkker alltid godt og nøye på den etterpå.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • Seb.R
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 4159

                            #73
                            I frykt for å fyre opp denne diskusjonen enda mere, så er det ikke bare den passive røykinga som er ille. Mot Vålerengen hjemme ifjor tok faktisk disse kasterullene som lå på bakken utover i feltet fyr, og da begynner det faktisk å bli et alvorlig problem. Det skal selvfølgelig mye til for at en slik konstruksjon, kun bestående av betong og stål skal ta fyr, men så står det nesten 4-5 stk. per kvadratmeter (om ikke mer) på dette feltet også, som kan få en veldig ubehagelig opplevelse med flammer kravlende oppover føttene sine.
                            www.sebastianramsland.com
                            www.twitter.com/sebramsland

                            Kommentar

                            • Vestfold Kanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Oct 2004
                              • 4583

                              #74
                              Herregud.. Lurer egentlig på hvem som er svake her..


                              Ingen har svart på om det er forbudt å røyke på tribunen, eller om de fortsatt kun oppfordrer til å la være. Jeg har til gode å se et røyking forbudt skilt på stadion, at det står noe om det på billetten og/eller om det blir opplyst over høyttaleranlegget at det faktisk er forbudt!
                              LOUD
                              PROUD
                              ULTRA

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
                                Herregud.. Lurer egentlig på hvem som er svake her..


                                Ingen har svart på om det er forbudt å røyke på tribunen, eller om de fortsatt kun oppfordrer til å la være. Jeg har til gode å se et røyking forbudt skilt på stadion, at det står noe om det på billetten og/eller om det blir opplyst over høyttaleranlegget at det faktisk er forbudt!
                                "Vi minner om at Åråsen er en røykfri stadion" taler vel sin klare tale?

                                Når det er sagt så har jeg ikke noe imot at folk røyker på match.

                                Kommentar

                                • Vestfold Kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Oct 2004
                                  • 4583

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  "Vi minner om at Åråsen er en røykfri stadion" taler vel sin klare tale?

                                  Når det er sagt så har jeg ikke noe imot at folk røyker på match.
                                  Takk for oppklaringen Lars.
                                  LOUD
                                  PROUD
                                  ULTRA

                                  Kommentar

                                  • mr.sandass
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2005
                                    • 972

                                    #77
                                    Jeg liker å ta meg en sigg i pausa. Kommer helle ikke til å slutte med det.

                                    Men det som skremmer meg mest er at man ser på røyking som en verdenstrussel. Det blir bare for dumt.

                                    Men en slik en- - - - - - > " kan du være så snill og ikke blåse røyken i fjeset mitt". Kommer du langt med hos meg iallefall
                                    www.ultrasfeltc.net

                                    Kommentar

                                    • glasgow
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1252

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av Lars
                                      "Vi minner om at Åråsen er en røykfri stadion" taler vel sin klare tale?

                                      Når det er sagt så har jeg ikke noe imot at folk røyker på match.

                                      Det er ikke forbudt og røyke på stadion. Spurte en i LSK/KFL på dagens trening. Men det opplyses ja, om at det er en røykfri stadion. Det er ikke forbudt. Det begynte med at speekeren oppfordret til ikke og røyke på stadioen, og nå sier han at åråsen er en røykfri stadion. Men det er ikke det samme som et forbud. Og det går ikke heller så lenge man er ute og ikke åråsen er en offentlig plass.

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #79
                                        Ok. Isåfall er det bare å fyre opp uten dårlig samvittighet.

                                        Kommentar

                                        • RoyVaadal
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2004
                                          • 4055

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av glasgow
                                          Men det er ikke det samme som et forbud. Og det går ikke heller så lenge man er ute og ikke åråsen er en offentlig plass.
                                          Hmm. Blander man ikke lover og regler litt her? Hvis Åråsen er et privat sted, så er det mulig at røykeloven ikke kan anvendes. Men da kan man derimot innføre en hel haug med andre "lover" og regler som f.eks. at røyking er forbudt, blussing er forbudt eller at Ultras-symboler skal forbys. (OBS! Ikke bruk disse eksemplene til å spore av debatten.) Det er vel sånn at private steder kan ha flere regler og forbud enn offentlige plasser?

                                          For øvrig trenger jeg litt jusveiledning. Kanskje vi trenger en jusskoletråd?
                                          Er det sånn at røykeloven bare gjelder for offentlige steder? Hva da med Martin's? Martin's virker for meg mindre offentlig enn Åråsen? Men røykeloven sier kanskje "alle offentlige steder og serveringssteder under tak"?
                                          RoyVaadal.

                                          Kommentar

                                          Working...