Røyking på tribunen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #81
    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
    Hmm. Blander man ikke lover og regler litt her? Hvis Åråsen er et privat sted, så er det mulig at røykeloven ikke kan anvendes. Men da kan man derimot innføre en hel haug med andre "lover" og regler som f.eks. at røyking er forbudt, blussing er forbudt eller at Ultras-symboler skal forbys. (OBS! Ikke bruk disse eksemplene til å spore av debatten.) Det er vel sånn at private steder kan ha flere regler og forbud enn offentlige plasser?

    For øvrig trenger jeg litt jusveiledning. Kanskje vi trenger en jusskoletråd?
    Er det sånn at røykeloven bare gjelder for offentlige steder? Hva da med Martin's? Martin's virker for meg mindre offentlig enn Åråsen? Men røykeloven sier kanskje "alle offentlige steder og serveringssteder under tak"?
    Røykeloven sier intet om røyking på stadioner. Den ble laget for å beskytte arbeidstakere mot passiv røyking.

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #82
      Opprinnelig skrevet av Torolf
      Røykeloven sier intet om røyking på stadioner. Den ble laget for å beskytte arbeidstakere mot passiv røyking.
      Fins det arbeidstagere på stadion som kan bli utsatt for passiv røyking?
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        #83
        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        Fins det arbeidstagere på stadion som kan bli utsatt for passiv røyking?
        Nå kommer du definitivt i språkskole-tråden Roy; fins

        Men uansett, jeg synes røyking på stadion er en uting, og folk som ikke klarer å la kreftpinnene sine være i fred under to timer, da fikk vel Gry "Ufo" Jarlum rett med sin sang "svake mennesker". SÅ avhengig er jo selv ikke narkomane av sin medisin, at de ikke fungerer to timer uten.

        Klart dere røykere skal få lov til å plage lungene deres, men to timer hver uke klarer dere også å stå over inntaket av tjære. Dersom det er så utrolig ille, ta dere en pris eller nikotintyggegummi for å døyve den verste abstinensen.

        Jeg ser ikke helt problemet her jeg, men med den meningen hisser jeg vel på meg en del her.
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • gj
          Seniormedlem
          • Nov 2003
          • 3360

          #84
          Jeg så i Røykeloven for å se den i sammenheng med denne tråden, og jeg tror ikke den har noen innvirkning på Åråsen.

          I loven brukes nemlig begrepet "lokale", og jeg tror den skal tolkes ganske vidt for å gjelde utendørsarenaer.

          Dog, tror jeg, dersom LSK har guts nok, at de kan innføre røykeforbud på stadion dersom de ønsker det. Men da må de slutte med bare å oppfordre, men å innføre et faktisk forbud.

          Og da må nok røykerne bare finne seg i at det er de som må tusle ned fra tribunen for å røyke, fremfor å kunne "kreve" at de rundt skal si ifra når røyken deres er til sjenanse.



          Hilsen
          ex-røyker, nå anti-røyke-fundamentalist

          PS:
          Hver tredje røyker dør faktisk av røyking i Norge.

          Kommentar

          • tHuLu
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 730

            #85
            Om man er på et privat sted og de som eier det private stedet ikke ønsker at folk skal røyke på det så vil det vel ikke være hyggelig om de som besøker det private stedet å røyke der når de som eier det ikke vil at man skal røyke der?
            For det er bedre å værra døv enn vålenga!

            Kommentar

            • Serbern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 5496

              #86
              Mener å ha hørt at det er røykeforbud på tusenfryd fra i år. Når de kan ha forbud der kan vel også LSK innføre det på åråsen om de vil.

              Gidder ikke blande meg så mye inn i debatten siden jeg har røyka tidligere mens nå kun snuser. Jeg blir ikke plaget om noen røyker. For min del er det værre at de som røyker ikke har kontroll over armene sine på kamp og ødelegger drakter og andre klær. Jeg har selv en drakt som det er stort hull i på armen etter at en fyr nærmest stumpa røyken sin der i gledesrus etter en scoring.

              Kommentar

              • Larsk
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 1053

                #87
                Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                Jeg liker å ta meg en sigg i pausa. Kommer helle ikke til å slutte med det.


                tenk om ''sikkerhet'' ser deg:O jeg kommer heller ikke til og slutte og røyke på stadion før noe tupper meg i R*** ut derfra..
                !!Gunners!!

                Kommentar

                • Larsk
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 1053

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Serbern
                  Mener å ha hørt at det er røykeforbud på tusenfryd fra i år. Når de kan ha forbud der kan vel også LSK innføre det på åråsen om de vil.

                  Gidder ikke blande meg så mye inn i debatten siden jeg har røyka tidligere mens nå kun snuser. Jeg blir ikke plaget om noen røyker. For min del er det værre at de som røyker ikke har kontroll over armene sine på kamp og ødelegger drakter og andre klær. Jeg har selv en drakt som det er stort hull i på armen etter at en fyr nærmest stumpa røyken sin der i gledesrus etter en scoring.

                  da for du be om nr og be han kjøpe ny til deg da vettu
                  !!Gunners!!

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Larsk
                    da for du be om nr og be han kjøpe ny til deg da vettu
                    Jeg var ung og pinglete, han var svær og full. Jeg holdt kjeft..

                    Kommentar

                    • Fuglefar
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Aug 2006
                      • 202

                      #90
                      Så er det klart da.
                      I lovens navn kan alle som vil, ta seg en røyk på Åråsen.

                      Yes,yes,yes!!!

                      Men det er jo fortsatt lov å vise litt hensyn da. Sånn så alle kan være der å leke samme lek, mens man har det morro og ser på kamp.

                      Lillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................

                      Kommentar

                      • Larsk
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 1053

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Serbern
                        Jeg var ung og pinglete, han var svær og full. Jeg holdt kjeft..


                        hehehe.. hørtes ikke bra ut:P
                        !!Gunners!!

                        Kommentar

                        • mr.sandass
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2005
                          • 972

                          #92
                          Kan ikke alle vise litt hensyn da? Røyker du på match så vær forsiktig. Burde egentlig være case closed men siden det er noen som foretrekker å blåse røyk i trynet på folk og brenne i støkker draktene til felles fugler så kommer denne diskusjonen aldri til å bli ferdig
                          www.ultrasfeltc.net

                          Kommentar

                          • Larsk
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 1053

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                            Kan ikke alle vise litt hensyn da? Røyker du på match så vær forsiktig. Burde egentlig være case closed men siden det er noen som foretrekker å blåse røyk i trynet på folk og brenne i støkker draktene til felles fugler så kommer denne diskusjonen aldri til å bli ferdig

                            helt enig.. spør de rundt deg om det er greit, er det ikek greit drit i det.. Og når vi røyker så hopper vi ikke så røyk fort som F!!...
                            !!Gunners!!

                            Kommentar

                            • mr.Jordbakke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3845

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av gj
                              Jeg så i Røykeloven for å se den i sammenheng med denne tråden, og jeg tror ikke den har noen innvirkning på Åråsen.

                              I loven brukes nemlig begrepet "lokale", og jeg tror den skal tolkes ganske vidt for å gjelde utendørsarenaer.
                              Mange uteområder har allerede et røykeforbud, barnehager, skoler, utenfor sykehus o.l.
                              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                              Mvh
                              Mr.Jordbakke

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                                Jeg liker å ta meg en sigg i pausa. Kommer helle ikke til å slutte med det.

                                Men det som skremmer meg mest er at man ser på røyking som en verdenstrussel. Det blir bare for dumt.
                                En uvane som dreper fem millioner mennesker årlig, fortjener betegnelsen verdenstrussel. Det er faktisk den vanligste årsaken til død som er mulig å forebygge: Fra www.who.int: Tobacco consumption is currently the single leading preventable cause of death, which results in the premature death of nearly five million people a year. If current smoking patterns continue, the number of deaths will double to 10 million a year by 2020.

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                  Mange uteområder har allerede et røykeforbud, barnehager, skoler, utenfor sykehus o.l.
                                  Ja, men det er det foretakene selv som har innført. Det ligger ikke i røykeloven at det er forbudt å røyke på disse områdene.
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Tony
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 4737

                                    #97
                                    Lurer litt på hva alle røykerne gjør når LSK en dag får bot pga røyking på stadion hvis noe sånt skulle komme

                                    Kommentar

                                    • xeR
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 11206

                                      #98
                                      Jeg klarer ikke å fatte at det skal være så vanskelig å ta hensyn, jeg klarte det helt fint når jeg røyka. Jeg har aldri røyka på Åråsen, til det synes jeg folk stod altfor tett og dessuten var det barn der som jeg ikke ville skulle bli plaget av min uvane.

                                      Man velger selv om man vil røke eller ikke, passive røykere har ikke noe valg. Da synes jeg det bør sie seg selv hvem som skal ta hensyn her.
                                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #99
                                        TusenFryd innfører røykeforbud for å beskytte astmatikere og lungesyke. Når disse får store problemer pga. røyking i en fornøyelsespark, er det kanskje mulig å forstå at de kan bli plaget på intime Åråsen, hvor man ofte står som sild i tønne. Her er pressemeldingen fra TusenFryd:

                                        TusenFryd blir Nordens første røykfrie fornøyelsespark og røykfrie uteområde når parken åpner søndag 29. april. - Barna skal ha det røykfritt og minst like morsomt, sier TusenFryds administrerende direktør Linda Bernander Silseth. - Dette er et veldig positivt tiltak, særlig i forhold til barn og unge, sier helse- og omsorgsminister Sylvia Brustad, som er den som skal åpne TusenFryd denne sesongen.

                                        Helseministeren er opptatt av at områder der barn ferdes skal være mest mulig røykfrie. - Voksne er viktige rollemodeller og når voksne ikke røyker når de er sammen med barn og unge, reduseres risikoen for at de selv skal begynne å røyke, sier Brustad.
                                        Alle har rett til å kjøre karusell
                                        - Som en av landets mest populære familieparker, ønsker vi å fremstå som et omsorgsfullt vertskap for barn og unge. Vår visjon om å oppleves som Norgesmester i Glede, forplikter oss til å la alle barn få kjenne gleden av å kjøre karusell. Frem til nå har astma- og lungesyke barn slitt med røyk tett på seg i mange av attraksjonsområdene. TusenFryd er derfor stolt over å være første fornøyelsespark i Norden, som tilbyr sine gjester en frydefull, røykfri dag. Vi vil på en vennlig måte oppfordre våre gjester til å benytte en av parkens tre røykesoner, borte fra lekeområdene. Våre gjester skal vite at vi tar deres trivsel og helse på alvor! Derfor skal vi også videreutvikle våre friske og sunne menytilbud og by på et større mangfold i våre spisetilbud. LHL blir vår langsiktige samarbeidspartner på totalsatsningen "Sunn park", sier Linda Bernander Silseth, som er stolt over at Statsråden åpner TusenFryd for sommeren.

                                        Bedre for astmatikere
                                        Når parken åpner søndag 29. april, åpner også Nordens største røykfrie uteområde: 120 mål park blir nå røykfri. For å gjøre overgangen myk for røykere, innføres kun i år tre små røykesoner ute av syne for de travleste gjesteområdene. Neste år forsvinner også disse avgrensede områdene.
                                        Lanseringen av røykfri park skjer i samarbeid med Landsforeningen for hjerte- og lungesyke (LHL), som TusenFryd har inngått en tre-årig samarbeidsavtale med. - Det er mange som er utrolig glade for at TusenFryd nå går til dette offensive skrittet. Unge og gamle med astma og allergi har tidligere opplevd at de ikke kan stå i kø på attraksjonene i fornøyelsesparker. Endelig blir fornøyelsesparkene for alle. Vi håper TusenFryds eksempel vil inspirere andre og gi mange flere røykfrie fritidsarenaer for barn og unge, sier generalsekretær Finn Grønseth i Landsforeningen for hjerte- og lungesyke.
                                        I USA har noen få fornøyelsesparker innført røykeforbud. Erfaringene fra disse er udelt positive.

                                        Kommentar

                                        • mr.Jordbakke
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3845



                                          LSK

                                          Kreftforeningen inngikk i februar 2005 en samarbeidsavtale med Lillestrøm Sportsklubb. Avtalen gir foreningen gratis plass på klubbdrakten, samt tilgang til spillere, ledere og Åråsen stadion.

                                          I samarbeidet ønsker Kreftforeningen blant annet å løfte frem LSK som et forbilde på en eksemplarisk arbeidsgiver. LSK har en historie når det gjelder kreft – da keeper Misund fikk kreft ble han tilbudt ny kontrakt og da Rõsler fikk kreft fikk han kontrakt som trener. I tillegg vil vi i samarbeidet gjennomføre innsamlingsaksjoner, informasjonskampanjer og ulike tiltak rettet mot barn og unge.
                                          NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                          Mvh
                                          Mr.Jordbakke

                                          Kommentar

                                          Working...