haha, hvis dere ser på oppsumeringen av kampen på fxt.no kan dere se fra feiringen av mål nr. 1 fra kanarifansen nederst i høyrehjørne se at thomas stjeler lua fra en politi mann.. han gikk på tynn is der for å si det sånn:P
Stemningstråd Aalesund-LSK
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Helt enig,konge tur!
Konge stemning, ogmorsomtå se de "innfødte" ved siden av oss osm fulgte med på alt vi gjorde.
Glisa gjorde dem og på noen av go'sanga vi dro igang idag!
Nuh mener jeg ihvertfall det var verdt det, men spør meg igjen til lunsj :P
Synes det var artig å se sååå mye orange da (lettere blendet enda) gleder meg til vi ser like mye gult utenom storkampene på Åråsen
Stemninga vår var ihvertfall konge med tanke på hvor mange vi var!
Våre orange venner derimot hørte jeg faktisk ikke så mye til!
mvh
ChriZza
fortsatt våken, men snart veldig sliten!
To toast og en JuiceKommentar
-
Så slutt å sutre over hva som kunne vært da, blir bare latterlig!
Ender opp med å ikke kunne synge noen sanger til slutt fordi alle andre kopierer og driter i hva vi måtte mene om det...
Og hvem bryr seg egentlig, KFL har vel ikke akkurat funnet opp alle sangene sine selv de heller!
Sånn er det bare og sånn kommer det alltid til å bli.Kommentar
-
Har sjelden forsangere på sånne kamper, trenger ikke det da det er mange som starter sanger.Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Unnskyld meg, men dette begynner å bli voldsomt patetisk. Å disse Stormen for at de bare synger en sang, faller på sin egen urimelighet. Fra de enorme høyttalerne på Martins hørte vi flere sanger som gikk, vi var ofte usikre på om det var KFL eller Stormen vi hørte, men det var helt klart mange forskjellige sanger som ble sunget.
Og Stormen skal ha all ære for nonstop synging på 0-3, tipper en del av de som uttaler seg i denne tråden neppe hadde gjort det samme hadde situasjonen vært omvendt. Eller, jeg tipper ikke, jeg veit da jeg hører dere syte på Feltet så fort kula ikke triller Fuglas vei.
Jeg var på CL for to år siden og da lo vi av latterlige Stormen med sin "enorme" stemning. Ikke det at det var så vanvittig mye bedre i år, men 0-3 i ræva hadde fått de aller fleste norske syngende supportere til å bli veldig stille...
Og at Stormen kjører på med sin evighetssang med "Yellow Submarine" er ikke noe negativt, tvert i mot. De har lært av oss....Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Her følger en liten turrapport;
Det ble bråbestemt at, nei dette kunne jeg ikke gå glipp av, så hva gjør man da,
når hotell+fly blir for dyrt, og man har blitt for gammal til buss fylla?
Jo man kjører!
Sjåfør ble ordnet, og med tur kompis, så da ble vi 3 som tok den lange turen
oppover. Vi avtalte å kjøre kl 10, det går jo litt fortere med privat bil,
så da trenger man ikke å starte til ukristelige tider.
Så vi putret avgåre med LSK musikk på anlegget, og godt humør. Tar vi igjen
bussen montro?
Diskre SMSr ble sendt for ikke å avsløre at vi var på vei, men det så tungt
ut, og 3 timer skal man egentlig ikke ta igjen, noe vi heller ikke gjorde,
var vel 15-20 minutt bak tror jeg.
Vel fremme halv seks, rakk vi en pils på stormen pøbben, som var full av
glade kanaris som underholdt med allsang. Det var noen orange nederlendere
der også, men hørte ikke mye til de.
Det var en par kanaris som ble mildt sagt overrasket over å se undertegnede,
men det var endel av planen
Kampstart nærmet seg, og da var det bare å traske avgåre, med klumpen av frykt,
voksende i magen, for at nå svikter LSK nok engang, da det gjelder å ta 3 poeng.
Ikke minst med tanke på at vi har aldri har vunnet på danskebåten.
Sangene var godt i gang da vi ankom, og det ble sunget omtrent i 90 minutter.
Humoren satt løst, og fraser som "alle suger torsk/fisk i ålesund" og "synger
samme sang, hele matchen lang" underholdt mange nederlendere.
Stormen hørte jeg faktiskt bare 1 gang i hele matchen, og det var etter
scoringen deres. De sang sikkert, men lyden bar ikke til oss, men det kan jo
ha noe med å gjøre at vi sang selv.
En ting som er voldstomt irriterende er oppmerksomheten fra sikkerthets vakter
og politi. Hvorfor i alledager skal de stå opp på oss, og passe på oss, som vi
var en barnehage gjeng? Jeg finner dette bare provoserende. Det er som om vi er
skyldige før vi har gjort noe.
ref; episoden med politi og våre egne sikkerhets vakter i Skien, begynner
dette å nærme seg politstat, og totalt latterlig.
Jeg ber meg frabedt at jeg skal føle meg som en skurk bare fordi jeg følger
ett fotball lag på bortetur.
Mentilbake til synginga, som jeg skrev, virka det ikke som vi hadde noen forsangere,
ingen av de faste var med, og Mykle valgte å holde seg i bakgrunnen. Så det åpnet
for at hvem som helst kunne starte sanger, og det fungerte nogenlunde greit.
eller? trommisen, en i UFC, gjorde også jobben grei, selv om han har langt frem
til Jørn, men det skulle bare mangle
Vi sang også noen LSK klassikere, som jeg har virkelig savnet i 2007. (note til sang
gruppa; forsangere: ikke glem de gamle klassikerene, de kan virkelig trykke!)
Gursken kanaris var skuffende stemningsmessig av det jeg kunne få med meg, men utrolig
positivt at de tok turen for å heie på laget, fjørtoft, magnus og de andre. Dere er
velkomne til Åråsen nårsomhelst!
Etter kampen var det å traske til bilen, i høljregnvær. Litt moro var det med en
del Hødd tenåringer som omringa oss, og spurte pent om LSK skjerf. Yvonne og Atle
bidro med sine, og de ble meget fornøyd.
(Det er vel såvidt jeg vet ett "hat" forhold mellom Hødd og Ålesund?)
Turen hjem er ikke såmye å skrive om, bortsett fra det ene rådyret som nesten la
seg oppe på panseret og at vi var i Lillestrøm 0340, ca 3 timer foran bussen
hilsen iL, som enda er hes i stemmenKanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
Skjønner ikke hvorfor man skal være så opptatt av hva hvem og alle synger. Jeg tror ikke jeg veit om en sang noen har som ikke er tatt fra noen andre, sånn er det bare.krisruds medlem av KFL siden 1996
OI OI OI nå har vi det morro :)
BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.Kommentar
-
det var faktisk en veldig god tone mellom vakter/politi og oss kanaris som sto nede hvis du ser bortt ifra det med banneret.. det viste seg også at han ene politimannen var fra lillestrøm og litt pasivt innrømmet han at han holdt med fugla... vakter er de pålagt til å ha på stadion veit du!"en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"Kommentar
-
det var faktisk en veldig god tone mellom vakter/politi og oss kanaris som sto nede hvis du ser bortt ifra det med banneret.. det viste seg også at han ene politimannen var fra lillestrøm og litt pasivt innrømmet han at han holdt med fugla... vakter er de pålagt til å ha på stadion veit du!
De gjorde faktiskt en god jobb til å opprettholde ingen røyking på stadion, eller hva Petter? Hadde de bare gjort det på Åråsen.....Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
Det som er irriterende med vakter og politi er det faktum at vaktene blåser tingene opp og politiet blir oppsiktsvekkende (til tider over det stadiet også) fornøyde når de får noe å gjøre. 2 onkler, 1 tante og 2 vakter for å fjerne 4 bannere foran et reklameskilt er som å sette Hæren som vakt på IDOL-audition.
Turen i seg selv var heelt konge! 29 glade kanaris på bussen og èn som var så trøtt at han holdt på å legge seg i lasterommet under fordi han ble holdt våken () , mange nye humoristiske sanginnslag (2 toast og 1 juice) og som vanlig topp stemning på stadion gjorde meg EKSTREMT fornøyd, og 3-1 til å toppe det hele gjorde turen fullkommen!
ÅRETS BESTE LANGTUR SÅ LANGT *glise og le*I år så tar vi ostepop
Vi elsker Lillestrøm
HEI!Kommentar
-
grunnen til at politiet kom var jo at ikke banneret ble fjerna.. men enig når det gjelder det med at uansett hvor kanari fansen reiser på tur er det ett tonn med vakter for å passe på oss! virker som om vi har et litt dårlig rykte på oss!
turen i seg selv var konge, god stemning på bussen, puben, og under kampen!
det eneste var at det var antydning til amperhet blant 2 medfugler på slutten pga no saker med snylting av øl! men det ordna seg vel..."en tjøttpølse og en solobrus takkskalduha værsåsnill"Kommentar
-
jeg syntes ikke politiet var i veien på kampen. det var 2stk av dem, og de var vel forran feltet våres i maks 15 min til sammen i hele kampen. Dessuten er det jo greit å ha noen man kan rappe lua av
God stemning igjennom hele kampen
Og natta ut i ÅlesundLillestrøm Kanaris........................................... .................................................. .........................Kommentar
-
Vi har ikke fått dårlig rykte, det er sånn i alle klacker. Men det har blitt snakka så mye om casuals og ultras at vaktene har blitt redde for å gripe inn selv, og jeg har en teori om at det er derfor bråket i KFL har blitt så drastisk. Men nok om det generelle. 2 vakter i går turte ikke gripe inn og løfte bannerne, de bare sto og slang med leppa fra første sekund, og da får man ikke veldig lyst til å være kompis tilbake.. Da går den ene vakta og henter hele Ålesund Politikammer.. Skuffende tamt, men han får gjøre som han vil Politimennene som kom var veldig hyggelige da, bare så det er sagt (og det kan vel også sees på diverse websider etterhvert)I år så tar vi ostepop
Vi elsker Lillestrøm
HEI!Kommentar
-
Ultras Felt C 2005x2015
Lillestrøm & BajenKommentar
-
Kommentar
-
De ligger også veldig kronglete til..
Gå på www.fxt.no
Margen til høyre står det "Tv 2 Sport", trykk på den(åpnes helst i explorer) så gå på "kampsenter". Der skal det under videobildet dukke opp sammendrag fra sist runde.Kommentar
Kommentar